Mehmet Ünsüz 29 Kasım 2010 Paylaş 29 Kasım 2010 farlar ayarsız olabilir doğrudur, duvar fotolarına istinaden konuşuyorsanız yol meğilliydi Yorum bağlantısı
Misafir 4 Ocak 2011 Paylaş 4 Ocak 2011 Konuyu güncelleyip Plus 90 H4 ile ilgili son durumu paylaşayım.Dün itibari le Kangoo'lardan birinde kısalardan biri patladı. Ampül takıldığı günden beri gündüz yakılmasına özen gösterildi. Uzun gece yolculukları olmadı.Kabaca saat hesabı yaptık ve yaklaşık günde 1.5-2 saat yanmış olabileceğini hesapladık.En az 600 saati bulan süre çalışmış olması yeterince tatminkar. Son olarak ampül üzerinde yazan zaman dilimi sürekli 200 saat olarak geçiyor.Yani zamanı x3 ile çarparak ömür hesabı yapılabilinir.(Ford araçlarda durum farklı olacaktır) Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 4 Ocak 2011 Paylaş 4 Ocak 2011 Bende bosch plus 90 almayı düşünüyorum ama Ford araclarda ömrü farklı oluyor deniliyor.+ 'ya ufak bir direnc koysak, voltajı diğer arabalar ile aynı düzeye indirsek nasıl olur ?Ford'larda voltaj yüksekse evet ömrü kısa olur ama aydınlatmanında daha fazla olması gerekmezmi ? Yorum bağlantısı
Misafir 5 Ocak 2011 Paylaş 5 Ocak 2011 Aydınlatma performansı yüksek voltajdan dolayı fazla.Ampüle seri direnç girilebilir 50 watt alüminyum gövdeli olması tercih edilmelidir. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 7 Ocak 2011 Paylaş 7 Ocak 2011 hüseyin üstadım.farlar açıkken voltaj ölçümü yaptınmı?ben yapmıştım.13.6 civarı voltaj vardı.sendede aynısı olabilir.böyle ise dirence gerek kalmaz.mondide siğorta kutusunda farlar için adamlar drenç kullanmış.sizdeede vardır.kontrol edin. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Arkadaşlar bu akşam plus90 siparişi verdim. Mercek modifiyesi için malzemeleri yavaş yavaş toplamam yazı bulabilir. O süre içinde plus 90 ları kullanırım. 4 senelik standart osram biluxlar sadece kendine yetiyor. Gündüz yandığı bile belli olmuyor. Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Gelin dostlar bir olalım,farları mercekli yapalım Arkadaşlar bu akşam plus90 siparişi verdim. Mercek modifiyesi için malzemeleri yavaş yavaş toplamam yazı bulabilir. O süre içinde plus 90 ları kullanırım. 4 senelik standart osram biluxlar sadece kendine yetiyor. Gündüz yandığı bile belli olmuyor.Ayhan şimden hayırlı olsun;) Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 24 Ocak 2011 Paylaş 24 Ocak 2011 Saol abi. Bakalım nasıl olacak. Havalar düzeldiğinde geçe iyi bir yer bulup resimleri çekip paylaşırım. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Bugün Bosch Plus 90 ampüllerim geldi ve zaten servise sis farı tesisatı için gidecektim. Ampülleri kargodan alıp servise gittim. Serviste sis farı tesisatı yenilendi. Usta zaten tesisatı görünce şaşırdı. Şlk okula giden çoçuk pille ampül yaksa bu kadar dandik yapmaz dedi. Zaten kablolarda erimişti. Orjinal sis farı tesisarı çekildi, role, sigorta ne gerekiyorsa takıldı ve aydınlatmada bariz değişti.Neyse asıl konuya gelelim. Aslında serviste ampülleri takmayacaktım, evde kendim takacaktım ama usta ver takalım merak ettim dedi. Önce tekini taktık ve ciddi fark vardı. Daha beyaz ve daha güçlü ışık veriyor.Şimdilik sadece duvar fotosunu ekliyorum. Yakında geçe aydınlatma fotolarınıda çekip eklerim.Soldaki plus 90. Sağdaki standart osram bilux(aşağı yukarı 150 Saat kullanıldı) 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Osram bilux ampülü yakından çektim. Kısalar gerçekten çok yıpranmış. Uzunlar sıfır gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 cidden tel yorulmuş iyice.yanlara biraz daha sarksa kopacağı ortada.sokette uzun telin ucunu kısa telin ucuyla yer değişse acaba bariz fark olurmuki?kesilme çizğisi değişirmi çünki uzun far telinin şapkası yok. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Uzunda şapka olmadığı için kesilme çizgisi oluşmuyor. Bağlantı ayarlanabilir O çok basit ama kullanamayız. Keşke ikisini yer değiştirebilsek ama oda imkansız Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Ampulüne Allah uzun ömrü versin Ayhan... Ne güzel makro çekiyorsun böyle... Yorum bağlantısı
Oktay Toker 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Ampulüne Allah uzun ömrü versin Ayhan... Ne güzel makro çekiyorsun böyle... +1çok iyi bilği kaynağı oluyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Ampulüne Allah uzun ömrü versin Ayhan... Ne güzel makro çekiyorsun böyle... Teşekkürler Mehmet abi. Macro çekerken en önemli olay odaklama. Çektiğimiz cisimden ışık yansımıyorsa makina odaklayamıyor. Bende uzaktan el feneri ile çekeceğim cisime ışık tutuyorum ve çok iyi odaklıyor. Zaman ayarlı yapıp sallanmayıda engelliyorum ve sonuç istediğim gibi oluyor. :rolleyes:Makro için çok kaliteli bir makinaya gerek yok. Macro özelliği olsun yeter. Bu telefon bile olabilir. N73 ve E71 kullandım. Şksinde de macro ve odaklama vardı. Onlarla bile harika çekimler yaptım. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 E71 de kaliteli çekim için ne yapmak gerek?Konu dışı ama Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Ayhan hayırlı olsun, baya fark görünüyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 Teşekkürler Mehmet abi. Macro çekerken en önemli olay odaklama. Çektiğimiz cisimden ışık yansımıyorsa makina odaklayamıyor. Bende uzaktan el feneri ile çekeceğim cisime ışık tutuyorum ve çok iyi odaklıyor. Zaman ayarlı yapıp sallanmayıda engelliyorum ve sonuç istediğim gibi oluyor. :rolleyes:Makro için çok kaliteli bir makinaya gerek yok. Macro özelliği olsun yeter. Bu telefon bile olabilir. N73 ve E71 kullandım. Şksinde de macro ve odaklama vardı. Onlarla bile harika çekimler yaptım.Hımm... Çok değerli bir bilgi... Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Ocak 2011 Paylaş 27 Ocak 2011 E71 de kaliteli çekim için ne yapmak gerek?Konu dışı ama Resim çekmeden önce 'T' tuşu yani 2 ye basıp odaklama yapın. Tam odaklarsa ekrandaki kare yeşil olur. Odaklayamassa kırmızı olur. Direk çekerseniz rasgele odaklamadan resim çeker. Yakın çekimler için macro seceneğini secin. Çekerken ekrandan gödüğünüz resim gerçektekine göre daha aydınlık yada karanlıksa joistikten sol yapıp ayarlarda en altta pozlama telafisinden ayarlayıp ondan sonra odaklayıp çekebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Hayırlı olsun, ışık akısı nerdeyse 2 katı. Belki xenona ihtiyaç duymazsın bile Mehmet'in testinde Bosch P50 Osram NBR'den daha az dayanmıştı. Fordların voltaj fazlalığı bakalım Bosch P90'a nasıl etki edecek ? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Arabam 12 volt değilmi. ?Yeni çıkan osram nb plus 13.2 volt. Ömrü o yüzden uzun olabilir. Bunun birde 90-100 watt olanı çıkacak söyliyeyim Yorum bağlantısı
Oktay Toker 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Arabam 12 volt değilmi. ?Yeni çıkan osram nb plus 13.2 volt. Ömrü o yüzden uzun olabilir. Bunun birde 90-100 watt olanı çıkacak söyliyeyim araç çalışırken aküde 14volt ölçüm oluyor.fakat hala düzğün şekilde far ampulüne gelen voltajı ölçebilmiş değiliz.ben bir defa ölçtüm 13.6 civarıydı.ama tesisatımı mahvettikleri için güvenilir görmedim.sonra unutuldu.aynı markanın değilde oem 100watt ampuller mevcut.lokman abi az kalsın tesisatı yakıyormuş. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Benim tahminim 12 volt ile çalışıyor. Neden derseniz ben kendi arabamda denedim. Sis farının birini söktüm ve 13.8 güç kaynağı ile yaktım. Diğerinide arabadan yaktım. Şkisi arasında ciddi fark vardı. 13.8 olan çok daha açık renkli ve güçlüydü. Ona bakış arabadaki 12 volt civarıdır diye tahmin ediyorum.Dün akşam ufak bir yolcuk yaptım. Ampüller gerçekten çok iyi aydınlatıyor. Işık arabadan itibaren değilde biraz daha ileriden başlayıp daha geniş ve güçlü aydınlatıyor. Standartlardan farklı olarak far ayarları değişti. Sanki farları anahtardan 2 kademe kaldırmışım gibi yüksek aydınlatıyor. Bende anahtardan düşürerek kullandım. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Ocak 2011 Paylaş 28 Ocak 2011 Benim tahminim 12 volt ile çalışıyor. Neden derseniz ben kendi arabamda denedim. Sis farının birini söktüm ve 13.8 güç kaynağı ile yaktım. Diğerinide arabadan yaktım. Şkisi arasında ciddi fark vardı. 13.8 olan çok daha açık renkli ve güçlüydü. Ona bakış arabadaki 12 volt civarıdır diye tahmin ediyorum.Dün akşam ufak bir yolcuk yaptım. Ampüller gerçekten çok iyi aydınlatıyor. Işık arabadan itibaren değilde biraz daha ileriden başlayıp daha geniş ve güçlü aydınlatıyor. Standartlardan farklı olarak far ayarları değişti. Sanki farları anahtardan 2 kademe kaldırmışım gibi yüksek aydınlatıyor. Bende anahtardan düşürerek kullandım.Eski sislerin tesisatından dolayı düşük yanmıştır.Senin araçta diğer ford'lar gibi 14 volt. Yorum bağlantısı
Recommended Posts