İçeriğe Yönlendir

Yamaha FZ6 Fazer bi-xenon


Gökhan Alkan

Recommended Posts

Selçuk Keleş

Paralelliğinde sorun yok, yatay olarak düzgün. Ancak araları çok açık dışarıya doğru bakıyor mercekler. Özellikle de solda daha çok dışa sapma var.

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
Paralelliğinde sorun yok, yatay olarak düzgün. Ancak araları çok açık dışarıya doğru bakıyor mercekler. Özellikle de solda daha çok dışa sapma var.

Bu açıklığı bilerek yaptım, daha geniş bir alanı göreyim diye, aksi halde iki mercek arası motosiklet olduğundan birbirine çok yakın ve dar bir aydınlatma oluyor.

Far ayarı halen yapabildiğimden çok aşırı olmayan kaçmaları düzeltebiliyorum.Ancak dediğim gibi bu şekilde olması avantaj gibi geliyor,(daha geniş bir alanı aydınlatmış olduğumu sanıyorum) düşünemediğim başka bir detay var mı?

Murat Ş. biraz hata var, ama o hata için geriye dönmeye değmiyecek kadar küçük.

O yüzden böyle kullanmaya karar verdim.

görüşler için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür

elinize sağlık gayet güzel olmuş. soldan ziyade sağ taraf saatin ters yönüne çok küç bir açı yapması gerekiyor ki uğraşmaya değmez. gayet güzel

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yapabiliyorsan mercekleri yaklaştır... Bu şekilde geniş göreceğim diyorsun ama... Bu merceklerle zaten geniş görürsün...

Bu halde iken önünde karanlık bir bölüm olacak...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Xenon kullandığın zaman zaten aydınlatma alanın geniş ve uzun olacak.

Mercekleri birbirinden uzaklaştırmışsın ama şurdaki 10 metrelik mesafede bu kadar fark oluyorsa 100 metre ileride kimbilir ne kadar fark olacak bir düşün ? Hem Mehmet'in dediği gibi orta tarafı daha az aydınlatacaksın hem de ayrılmış yolda bile karşıdan gelenin gözünü kamaştıracaksın.

Mercekleri birbirine yakınlaştırman gerekiyor, bu ayarlama yanlış. Saat yönünde ise yapılması gereken bir düzenleme görmüyorum ben.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gür

mehmet abi ye katılmakla beraber sağ merceğin üst çizgisi aşağı inerken alt çizgisi yukarı çıkıyor 2. resimde selçuk abi :( açılmışken o da olur. ben titizim bu konuda valla çizgi çizgiye binmedi mi ayar oluyorum :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
mehmet abi ye katılmakla beraber sağ merceğin üst çizgisi aşağı inerken alt çizgisi yukarı çıkıyor 2. resimde selçuk abi :( açılmışken o da olur. ben titizim bu konuda valla çizgi çizgiye binmedi mi ayar oluyorum :D

Bende titizim ama, öyle bir yere o mercekleri yerleştirdim ki, ne yapsan başka yere zararı oluyor.

O yüzden şuan ki kararım, mercekleri far ayar vidaları ile içeriye doğru alacağım, özellikle sol merceği.

Başka bir değişiklik yapmaya açıkcası mecalim kalmadı. Zaten farları kapattım. :D

yorumlar için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Hüseyin Matur

Böyle bir uygulamaya (motorumuz aynısı) bize başladık başlayacağız bakalım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Böyle bir uygulamaya (motorumuz aynısı) bize başladık başlayacağız bakalım.

Kolay gelsin. Aşamaları bekleriz.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hüseyin Matur

Kolay gelsin. Aşamaları bekleriz.

Kısa sürede paylaşacağım. Transit'in farlardaki bosch'lar sığmadı. Yeni mercek almak gerekti.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Bugün montaj işini bitirdik. Ufak tefek rutüşlar ve mercek etrafına güzel bir kapak uyarlamak kaldı. Değişik birşeyler düşünüyorum bakalım. Montaj işi epey kolay geldi bana. Reflektörü yerinden çıkarıyor, o kısma saç ayak uyarlayıp merceği monte ediveriyoruz.

Sağ far kısa, sol far uzun idi. Şimdi ikiside hem uzun hem kısa. Malum bi-xenon. Merceklerin markası bosch. Daha önce transitte kullandığım mercekler. Transit kaza yapıp perte çıkınca farlarını kenara ayırmıştım. Merceklar Yamaha'ya kısmetmiş.

VLvh2.jpg

NBkob.jpg

F60Jz.jpg

1pD4U.jpg

mbB0K.jpg

Bunlarda balastlarımız. Sağdaki mıtsubıshi ama soldaki ne markadır bakarak bulamadım açıkçası. Ne de olsa oem ürün evladiyelik Maşallah. :)

4K1xd.jpg

tarihinde Hüseyin Hoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel gidiyor.

Merceklerin duvar desenlerini mümkün olduğunca uzak mesafeden ölçerek sabitleyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Fiber diyorum... ;)

Şu an elimde bir aracın far içinden çıkan parçası var. Tam Buraya uyarlanır diye düşünüyorum Mehmet abi.

Güzel gidiyor.

Merceklerin duvar desenlerini mümkün olduğunca uzak mesafeden ölçerek sabitleyin.

Tam ayar olacak kısmetse. Gece hastane otoparkı bize kalacak. :)

Şu an mercekleri sabit. Ama istenirse oynanabilir zemin hazır. Ama gerek olmayacağını düşünüyorum. Ayar vidaları epey dönüyor. Her türlü ayara imkan sağlayacak diye aklımdan geçiyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Hüseyin Matur

Son halleri burada. Duvar resmini de koyacağım kısmetse.

P68a2aK.jpg

gnx0WjV.jpg

4FL2GXb.jpg

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Güzel görünüyor hayırlı olsun . Lakin sağ mercek hafiften aşağı mı bakıyor?

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Gökhan Örs
(düzenlendi)

Herkese Cümleten Merhaba;

Bu benim farlarla olan ilk projem olacak.İnşaAllah kazasız belasız atlatabilirim:)

Tabiki sizin paylaşımlarınızdan faydalanarak...

Çalışmamla ilgili ilk resimleri paylaştıktan sonra sizlere sormak istediğim bir iki soru olacak

şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

s98jauvl.jpg

m9749rky.jpg

95okiowm.jpg

Far camlarını ısıtarak kolayca açtım.Birazdan eski silikonları temizleyeceğim.

Motorun kontak anahtarı on konumundayken,yalnızca parklar yanıyor.

Ne zaman çalıştırmaya kalkılırsa o zaman far yanıp motor çalışıyor.

Xenon ların sağlığı açısın dan far tesisatının arasına bir anahtar koymayı planlıyorum,

Motor çalıştıktan sonra şalterle açarım hem akü açısından hem de ampuller açısından

daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.Motorun standart far tesisatına ek yaparak orjinal

fişlerini bozmadan çalıştırmak niyetindeyim.İlerde muayene için çıkma farla muayeneden

geçebilmek için.

Bu tesisatla xenon balastın arasına röle filan koymak gerekir mi?

tarihinde Gökhan Örs tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Örs

Mercek montajı bitti sayılır.Birkaç foto daha ekliyim:)))

u72fsn9e.jpg

cyu67smf.jpg

Yalnız bir hata yaptım.Halojen far çizgisini belirlemeden alelacele farı söktüm.Şimdi ayar işi biraz zor olacak herhalde:))

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Far camını kapatmadan araç üzerinde deneme yapmalısın. Çizgi çok yukarıda kalırsa ayar kurtarmayabilir. Güzel gidiyor :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Örs

Merhabalar,bir hafta aradan sonra tekrar çalışmalara başladım:)

Motorun üstündeki kısa ve uzun çizgileri nasıl sizce?Bana sağ taraf biraz yüksek

gibi geldi.Mesafe çok kısa yalnız 2 mt. müsait yer bulamadım.Henüz camları kapamadım

.Yorumlarınızı bekleyeceğim.Bir de ampul arkasına kapatılan lastik tozluk doğal olarak uymuyor,bunu uydurmak mı lazım?

Yoksa uygun malzeme mi aramalıyım?

dxq87drn.jpg

bwea3jg6.jpg

32rsmz4d.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Merhabalar,bir hafta aradan sonra tekrar çalışmalara başladım:)

Motorun üstündeki kısa ve uzun çizgileri nasıl sizce?Bana sağ taraf biraz yüksek

gibi geldi.Mesafe çok kısa yalnız 2 mt. müsait yer bulamadım.Henüz camları kapamadım

.Yorumlarınızı bekleyeceğim.Bir de ampul arkasına kapatılan lastik tozluk doğal olarak uymuyor,bunu uydurmak mı lazım?

Yoksa uygun malzeme mi aramalıyım?

Seviyeyi http://www.geceucusu.com/topic/2417-far-seviyesi-nasil-ayarlanir/ linkine bakarak ayarlayabilirsin. Fotoları foruma yüklersen daha rahat inceleme imkanımız olur. Arka tarafı kapatmak için ısıya dayanıklı malzeme bulman iyi olur.
Yorum bağlantısı
Gökhan Örs

Seviyeyi http://www.geceucusu...asil-ayarlanir/ linkine bakarak ayarlayabilirsin. Fotoları foruma yüklersen daha rahat inceleme imkanımız olur. Arka tarafı kapatmak için ısıya dayanıklı malzeme bulman iyi olur.

Birincisi fotoları foruma yükleyemiyorum,yardımcı olursanız sevinirim.İkincisi ısıya dayanıklı malzeme derken daha önce yapılmış

örnekler var mı?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...