İçeriğe Yönlendir

Honda CBF150 Xenon ve mercek montaj


Ekmel Sulak

Recommended Posts

Ekmel Sulak

herkese merhabalar öncelikle,

akşam saatlerinde google'dan girmiş olduğum siteden henüz çıkamadım ve üye oldum :unsure2:

olayı özetlersem:

bizim motorlarda far aküden değil alternatörden almakta, onun için araya anahtar koyacağız bu durum standart. xenon takacaktık fakat sitenizdeki yazıları okuduktan snra merceğin şart olduğuna hükmettik - her ne kadar motosiklette karşıdakinin gözünü alması küfür yemek, etmekten iyidir diye düşünsekte, çünkü 4 teker araçlar tarafından görülmemek deli ediyor bizleri- mercek uygulamanın hem trafiğin düzenliliği hemde dağılma yapmaması için iyi olacağı sonucuna vardık.

gelelim sorulara:

bu merceklerde selenoid xenon kitten bağımsız bir olaymıdır, yani motorlu olmayan bir xenon kit olsada mercekteki selenoid ile uzun-kısa olayı oluyormu?

eğer olmuyorsa, mtec silver H4 xenon kit var ondan alıp ikiye bölüp iki motosiklet için monte edecektik fakat uzun için olan motor paketten tek olarak çıkmakta olduğu için o motor olmadan uzun olayını çözebilirmiyiz, birinci sorunun cevabı merceğin selenoidi bu işi hallediyorsa sanırım o motora gerek kalmıyor.

neden d1s d2s gibi ampuller üzerine konuulmakta bildiğim kadarı ile mercek ile H4 H7 gibi ampuller uygulayanlarda mevcut.

ve bu merceklerin çok önde veya arkada olması birşeyi değiştirirmi, sonuçta bizim farın yuvası çok derin değil.

260 lira mtec silver h4-3 xenon kit almayı düşünüyorduk. iki adet merceğin fiyatlarıda 50 lira civarlarında. yani kişi başı max 150 gibi bir bütçemiz var. nasıl bir yol izlemeliyiz. ballastın slim olması bizim için önemli, çünkü gösterge panelinin altına monte edeceğiz motorda ve çok yerimiz mevcut değil.

değidndiğim konularla ilgili parçalı bilgiler mevcut forumda fakat bütünleşik baktığımızda net bir bilgi oluşmadı kafamda.

Yorum bağlantısı
İsmail Ayaz1679652578
gelelim sorulara:

bu merceklerde selenoid xenon kitten bağımsız bir olaymıdır, yani motorlu olmayan bir xenon kit olsada mercekteki selenoid ile uzun-kısa olayı oluyormu?

eğer olmuyorsa, mtec silver H4 xenon kit var ondan alıp ikiye bölüp iki motosiklet için monte edecektik fakat uzun için olan motor paketten tek olarak çıkmakta olduğu için o motor olmadan uzun olayını çözebilirmiyiz, birinci sorunun cevabı merceğin selenoidi bu işi hallediyorsa sanırım o motora gerek kalmıyor.

neden d1s d2s gibi ampuller üzerine konuulmakta bildiğim kadarı ile mercek ile H4 H7 gibi ampuller uygulayanlarda mevcut.

ve bu merceklerin çok önde veya arkada olması birşeyi değiştirirmi, sonuçta bizim farın yuvası çok derin değil.

260 lira mtec silver h4-3 xenon kit almayı düşünüyorduk. iki adet merceğin fiyatlarıda 50 lira civarlarında. yani kişi başı max 150 gibi bir bütçemiz var. nasıl bir yol izlemeliyiz. ballastın slim olması bizim için önemli, çünkü gösterge panelinin altına monte edeceğiz motorda ve çok yerimiz mevcut değil.

değidndiğim konularla ilgili parçalı bilgiler mevcut forumda fakat bütünleşik baktığımızda net bir bilgi oluşmadı kafamda.

-Selenoid eğer mercek bi-xenon ise merceğin kendisinde var.

-H4 ile mercek aynı yerde düşünülemez :)

-Merceğin konumu estetik açısından genelde içte oluyor ama yer ypksa yapcak bişey yok. Önde de olabilir.

-H4-3 ile mercek montaj yapamazsınız

Konuyu toparlarsak;

Siz Bi-xenon mercek (çifti 80 liradır), D2S veya D1S ampul (merceğe uygun), Ballast (hemen hemen hepsi olur ancak iyi bişey alırsanız yolda bırakmaz) ve duy (d2s montajı için) alacaksınız.

H4-3 ü merceksiz montajlayabilirsiniz ki bu yolu tercih etmemenizi umuyoruz :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ekmel Sulak

ilginiz için teşekkürler,

merceksiz olarak uygulamaktan eğer beereblirsek vazgeçtik gözalmamak adına.

bixenon mercek tamam, diğerlerini d2s veya d1s xenon kit şeklinde satılan kitlerden almamız malzemelerimizi eksiksiz yaparmı? misal sun part diye bir markanın d2s xenon kiti var fiyatı 220 lira, içeriğinde 2 adet Balast, 2 adet D2S ampul, 2 adet D2S duy ve Kablo seti olarak gözüküyor. buna ek olarak bixenon mercek aldığımızda başka herhangi bir şeye ihtiyacımız kalıyormu. ve farlar yanmadığı zaman selektör yapabilirmiyoruz xenonun ısınması mevzu?

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
(düzenlendi)
ilginiz için teşekkürler,

merceksiz olarak uygulamaktan eğer beereblirsek vazgeçtik gözalmamak adına.

bixenon mercek tamam, diğerlerini d2s veya d1s xenon kit şeklinde satılan kitlerden almamız malzemelerimizi eksiksiz yaparmı? misal sun part diye bir markanın d2s xenon kiti var fiyatı 220 lira, içeriğinde 2 adet Balast, 2 adet D2S ampul, 2 adet D2S duy ve Kablo seti olarak gözüküyor. buna ek olarak bixenon mercek aldığımızda başka herhangi bir şeye ihtiyacımız kalıyormu. ve farlar yanmadığı zaman selektör yapabilirmiyoruz xenonun ısınması mevzu?

Merhaba, yakın zamanda bu linkte bende benzer bir uygulamayı sonuçlandırdım.

Sorduğun ve soracağın birçok sorunun cevabını bu linkte bulabilirsin.

ayrıca bu linki okuman yararlı olur.

ben bu sitedeki arkadaşların yardımı ile yaptım, birçok yeni konuyu burada öğrendim.Bol bol okuyup sorarsan, sorunsuz bir montaj ile bixenon teknolojisini aracına uygulayabilirsin. Ancak motosiklete mercek uygulamanın bence şöyle bir dezavantajı var, normal farlarda reflektörden yansıyan ışık, karşıdan görünürlüğümüzü daha iyi yaparken, mercek uygulandığında görece daha küçük bir yansıtma alanı sözkonusu olduğundan, karşıdan gelen aracın gündüz bizi farketmesi, eskisine oranla daha az olacaktır. Bu dezavantajı, güçlü led park ampulleri ile bir nebze çözeceğimi düşünüyorum.Bu konuda sende kendine göre bir çözüm üretmelisin.Sinyaller içerisine görece daha az yanan bir ampul falan koyarak gündüz görünürlüğünü arttırmayı deneyebilirsin.Benim aracımda sinyaller içerisinde sağ ve solda 1 er adet standart parklarda kullanılan ledlerden var mesela.

Farlar yanmazken sellektör yapamazsın! Ama yanarken yaptığın sellektör ile 2 araç önündekiler yoldan çekilir :) Anlık bir parlaklık değişimi çok hızlı olduğundan dikkat çekiyor.

CBF 150 ye biradet mercek bağlayacaksan, beyin + ampul 35Watt enerji tüketir.(sellektör yaptığında selenoide harcadığın enerjiyi gözardı edilebilir sayıyorum)

sistem bileşenleri şu şekilde;

1) Bixenon mercekler (selenoidli mercekler) selenoid, içerideki bir parçanın hızlı bir şekilde ampülün önünden çekilmesini sağlıyor ve zaten yanmakta olan ampül, önü kapalı iken verdiğinden daha çok ışık vererek, kısa konumundan uzun konumuna geçiyor )

2) D2S ampuller

3) D2S ampulu besleyecek, D2S balast

4)kablo ve duy genelde balast ile gelir zaten, ama bunlarda gerekiyor.

5) benim uygulamamdaki gibi, aküden kablo çekeceksen röle, ısıya dayanıklı silikon kablo, 30Amper x1 ve 15A x2 sigorta ve montaj için farlarda kullanılan mastiğe ihtiyacın olacaktır.Ben sika 221 diye bir mastik kullandım.

kafana takılan ne olursa sorabilirsin, motorcuyuz sonuçta :unsure2:

kolay gelsin.

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ekmel Sulak

gökhan alkan,

selektörde selenoidin çektiği gücü yoksayabiliriz fakat uzunlarla yol almak istersek selenoid kaç watt güç çekiyor. akü küçük olduğu içi sorun çıakrtacak seviyede mi acaba?

selçuk keleş,

aküden alıp anahtar üstünden geçmek zaten birinci kural.

Yorum bağlantısı
Gökhan Alkan
gökhan alkan,

selektörde selenoidin çektiği gücü yoksayabiliriz fakat uzunlarla yol almak istersek selenoid kaç watt güç çekiyor. akü küçük olduğu içi sorun çıakrtacak seviyede mi acaba?

selçuk keleş,

aküden alıp anahtar üstünden geçmek zaten birinci kural.

bunu ölçmedim bilmiyorum, ancak bir bobin ve mıknatıslanma oluşturuyor, 10 Wattı geçeceğini sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Yine mi uzunlar ? :unsure2: Neden uzunlarla gitmek istiyorsun ?

Şu anki R2 ampullerin uzunda 860, kısada 675 lümen ışık veriyor. Eminim far optiğin iyi değildir ve bu ışığı verimli olarak yansıtmıyordur. Kaliteli bir mercekle xenona geçiş yaptığında ise kısada 3200 lümen ışık elde edeceksin.

Yorum bağlantısı
Asım Türkoğlu

CBF 150'nin halojen projektörü benim Kymco Agility'nin projektörüne benziyor.

Ben Agility'ye xenon kit taktım ama acayip bir ışık dağılımı oldu. Pek hoşuma gitmedi bu durum.

Zaten motorun aküsü de xenon olayını kaldıramadı ve söktüm kiti.

CBF 150'ye xenon projektör(mercek) ile bir uygulama yapılmalı.

Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Ekmel Sulak

PART I - Merceğin Far tasına montajı

öncelikle aldığım malzemeler:

hella bixenon mercek

h7 ampul ve balast

far camını kapamak için sista silikon 15tl

ısıya dayanıklı RTV silikondan

angel led

toplam 165 TL tuttu. d1s yada d2s ampul kullanıldığı zaman çıkıntısı fazla olduğundan dolayı bizim motora olmaması sebebi ile H7 kullanılıp silikonla sabitliyoruz. ben orjinal farına dokunmamak için rialli'den ön far komple aldım 46 liraya. söküp yükseklik ayarı yapacaktık ama sonra boşuna söktüğümüzü anladık.

tüm bu işlemleri zevkle yapan çalışma arkadaşım sayın serdar hocama da teşekkürü borç bilirim :(

motorun naked hali: :)

cimg9330q.jpg

Serdar hocam saç kurutma makinası ile ön farı çıkarmış, çakı ile akşam yuvayı kesmiş :D okulda teknik eğitim fakültesi otomotiv bölümüne gidip eğe buldum onlarla düzeltip kesili yerleri vida deliklerini açtık.

cimg9333p.jpg

cimg9335t.jpg

cimg9337.jpg

eklenen 4 vida ile yukarıdakileri sıkıp gevşeterek yükseklik ayarı da yapılabilir durumda.

cimg9339.jpg

cimg9340w.jpg

cimg9341.jpg

burası da video konferans salonunda teknolojinin içinde sanayi işçiliği :D

cimg9344.jpg

H7 ampulu merceğin arkasına rtv silikonla sabitliyoruz ve en az 12 saat kurumasını beklemek lazım.

cimg9345.jpg

cimg9346.jpg

far tasını boyama işlemini gerçekleştirip kurumaya bırakıyoruz:

cimg9347.jpg

cimg9348.jpg

Yorum bağlantısı
Ekmel Sulak

Boya işlemi de tamam olduktan sonra, merceği far tasına sabitleyip angel'i takma işlemini yapıyoruz, rtv silikon kırmızı olduğu için angel beyaz olsada kırmızılık gözüktü, ama daha güzel gözüktüğünü düşünüp işleme devam ettik:

cimg9351i.jpg

cimg9352x.jpg

cimg9353.jpg

cimg9354.jpg

cimg9355.jpg

cimg9356.jpg

cimg9357.jpg

cimg9358.jpg

aküyü tekrar sökmeyelim diye bakınırken yanımızdaki wireless modemin adaptörü 12 V olduğunu görünce onunla denedik, ama tam verimi alamadık. o konuda bir danışma yoluna gittik cevap bekliyoruz.

cimg9359z.jpg

bugün sağ düğme grubumuz gelince yarın nasipse aküden alma işlemini gerçekleştirip motora montajını tamamlayacağız.

Part II ile devam edecek...

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel çalışma tebrik ederim. D2S olmalıydı, hiç mi yer yoktu ?

Bir de ön farda kırmızı renk yasaktır, mümkünse düzeltin.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Kırmızı ışık güzel bir hava katmış. Emeklerinize sağlık. Kardeşim de motoruna mercek montajı yapmak istedi bizde d2s mercek aldık takalım dedik ama nerdee. Şki far arka arka bir merceği anca içine alabiliyor. Mercek çok büyük geliyor.

Yorum bağlantısı
Ekmel Sulak

Selçuk bey, Ahmet kasapoğlu'ndan gerekli malzemeleri aldım ve daha önce bizim motora montajı yaptığı için d2s veya d1s in sığmayacağını söylemişti haklıymışta sığmazdı.

kırmızı ışık yok sadece silikon kırmızı olduğu için öyle gözüküyor seyir halinde zaten xenon çalışırken o gözükmeyecek bile.

Yorum bağlantısı
Ekmel Sulak

Part II

cg125 sağ kütük kullandık ve onun fotosunu çekmemişim :) soketleri ve kabloları farklı olduğu için avometre ile serdar hoca neyin ne olduğunu bularak eline yan keskiyi aldı ve önüne gelen kabloyu kesmeye başladı :p ama sonuç mükemmeldi. kapalı konumdan parka alınca angel yanıyor bir daha sola çekersem farda yanıyor. o bağlantıları nerden nasıl yaptı diye kimse sormasın elektrikten anlayan biri yapar :D sadece fotoda gözüken ana yeri kesti grenajın içindeki soket sabit ona dokunmadı, fara gelen kablolara dokundu. birde sağ kütükteki uzun kısa düğmesi alternatöre gittiği için o kabloları kesip uzunu selektöre lehimledi. onlar selenoidi indiriyor aşağıya.

cimg9363.jpg

cimg9364m.jpg

cimg9365.jpg

cimg9366.jpg

balast için 2rule'a da sorarak en uygun yerin gösterge panelinin altı olduğuna karar verdik ve orda bile baya uğraştık. 2-3 gün yükseklik ayarları ile uğraştık, ilk seferde yükseklik ayarına hiç bakmadan silikonlamştık ve çok yukarda olunca silikonu kesip ayar yaptık ve en son silikonladık. alttaki ayar ile yükseklik ayarı yapılabilecek konuma getirdik.

cimg9371.jpg

cimg9373.jpg

cimg9374h.jpg

cimg9379e.jpg

cimg9380i.jpg

cimg9382l.jpg

bu işlerle uğraşırken 33000'i de devirdik.

cimg9387.jpg

o gece ışığın kesilme çizgisi için düz bir yer bulamadım etrafımda çalılarda çektim ve belli zaten çizgi. hafif dalgalanma çalıların şekilsizliğinden :D

cimg9391.jpg

cimg9392.jpg

aydınlatması illaki eskisinden çok çok iyi, sonuçta el feneri bağlasak eskisiden daha iyi olurdu :D ama kafamdaki aydınlanmaya erişemedik muhtemelen ampulun mercek deki odak noktası olayını hiç hesaba katmamızdan kaynaklanıyor o da.

tüm bu işlemleri gerçekleştiren serdar hocamın emeğine sağlık, ama bizi terkediyor gazi üniversitesine gidiyor.

ey istanbuldakiler bana kadro ayarlayın istanbula geleyim :D

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

bir kaşık suda boğulmak bu galiba. :p:D

ellerinize sağlık.iyi iş kablo tesisatı ayarıda iyi.sonuç hüsran olmuş.duvara karşı resim çekip eklersen belki yönlendirme ile yapabilirsin. :) yoksa ilker veya ahmet üstada müracat.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

bu kötü olmuş biraz sanırım dogru işlem yapılarak silikon sökülüp tel bulunsa daha iyi olacak gibi.ayar zaten şart olmuş.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
o gece ışığın kesilme çizgisi için düz bir yer bulamadım etrafımda çalılarda çektim ve belli zaten çizgi. hafif dalgalanma çalıların şekilsizliğinden :D

cimg9391.jpg

aydınlatması illaki eskisinden çok çok iyi, sonuçta el feneri bağlasak eskisiden daha iyi olurdu :D ama kafamdaki aydınlanmaya erişemedik muhtemelen ampulun mercek deki odak noktası olayını hiç hesaba katmamızdan kaynaklanıyor o da.

tüm bu işlemleri gerçekleştiren serdar hocamın emeğine sağlık, ama bizi terkediyor gazi üniversitesine gidiyor.

ey istanbuldakiler bana kadro ayarlayın istanbula geleyim :D

Evet, kısa ışık deseni kötü. Yolun önünüze düşen kısmını aydınlatmaz. Takarken çubuk yukarı gelecek şekilde mi sabitlediniz ampulü ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Kasapoğlu

Herkes konunun ilk sayfasını okumadan cevap yazmış sanırım.

Ampul sabitleyici tel ile hiçbir ilgisi yok. Farkındaysanız merceğe h7 ampul takılı. farın arkaında hiç yer olmadığı için d2s ampul ve duy takmak mümkün olmuyor. h7 ampulude başka şekilde sabitlemek mümkün değil. fakat yapıştırırken sanırım yerinden oynamış olabilir. ben bir kerede sabitlemiştim desende hiçbir sorun olmadı. Genede siz duvar resmi gönderin. resimde pek anlaşılmıyor.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Herkes konunun ilk sayfasını okumadan cevap yazmış sanırım.

Ampul sabitleyici tel ile hiçbir ilgisi yok. Farkındaysanız merceğe h7 ampul takılı. farın arkaında hiç yer olmadığı için d2s ampul ve duy takmak mümkün olmuyor. h7 ampulude başka şekilde sabitlemek mümkün değil. fakat yapıştırırken sanırım yerinden oynamış olabilir. ben bir kerede sabitlemiştim desende hiçbir sorun olmadı. Genede siz duvar resmi gönderin. resimde pek anlaşılmıyor.

ben okudum emmi 2 defa sordu neden yapıştırılmış diye fakat yanıt gelmedi.fazla açıklamada yoktu.

Yorum bağlantısı

H7 ampülün değişmesi gerekiyor.Mevcut ampülün tam tersi yönünde tel geçen ampül kullanın.Tel'in ampülün altından geçen modelini kullanın.Eğer ampül bulamazsanız telin üzerindeki koruyucu porseleni kırın.Kırarken telin topmamasına özen gösterin.Telin porseleni sadece montaj ve nakliye esnasında teli korumak içindir.Başka bir işe yaramaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...