İçeriğe Yönlendir

Follow Me Home Yapımı


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Anil Berke Kavraal
anladım :) allah korusun bi an kazamı yaptın diye düşündüm...

yok yok aman Allah korusun :) ama birşey söyliyim bu farları taktığımdan beri arabayı daha temkinli kullanıyorum :)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
yok yok aman Allah korusun :)ama birşey söyliyim bu farları taktığımdan beri arabayı daha temkinli kullanıyorum :)

Aracımın arkasına biri yanaşırken gördümmü gözümü ondan alamıyorum(çarpıp kaçarsa diye) veya yolda arkamdan tamponuma 0 kimsenin gelmesine izin vermiyorum önüm açıksa hızlanıyor :)

Adama anlatamazsınki üzerindeki sadece 1 tane lamba orjinal stop lambasıyla aynı fiyatta diye :)

10. ayda kaskomu yeniliyorum o zaman konuşcam kaskoya işleticem...

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
Aracımın arkasına biri yanaşırken gördümmü gözümü ondan alamıyorum(çarpıp kaçarsa diye) veya yolda arkamdan tamponuma 0 kimsenin gelmesine izin vermiyorum önüm açıksa hızlanıyor ;)

Adama anlatamazsınki üzerindeki sadece 1 tane lamba orjinal stop lambasıyla aynı fiyatta diye :)

10. ayda kaskomu yeniliyorum o zaman konuşcam kaskoya işleticem...

bence hiç beklemeden ekletin... ben öyle yaptım zaten çok komik bir rakam tutuyor ...

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
abi onu düşündüm ama sonradan gerek olmadığına karar verdim çünkü kontak açınca röle çekicek, sislerle parklar ayrılmış olucak. öyle demi?

ozaman senin röleden 145W çekebilirmiyim çekemezmiyim o kaldı, birde esas sorum ben bu parkları yakmak için elektriği nereye bağlıcam, far anahtarının parkları yakan kablosunamı? bakmadım ama buda doğrudan body computere giriyo olabilir(mesela kontak kapatınca farlar sönüyo anahtardan farları kapatıp tekrar açarsam yanıyo, 20dk sonra sönüyo tarzında özellikler var) ozaman vazgeçerim sanırım riskli demi.

Büyük ihtimalle çekersin.Çünkü zaten 20 saniye falan 145wattta olcagı için röleye bişey bozulmaz.Hatta sen birkaç gün bekle.Ben 145wattla bi deneme yapıyım.Haber veririm sonucu.2 adet sis+2 adet fren ampülüyle denerim.

Far anahtarının parkları yakan kablosunu bulman gerekli.Sağ ve sol park için ayrı ayrı 2 kablo varsa o zaman 2 ayrı diyot kullanmalısın.

Body'e gidiyorsa görmeden bi fikir yürütemem ama yine de problem olcagını sanmıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Önemli birkaç şey daha söylicem.

2005 T5'e bugun azalarak sönen sistemi taktık.Oto elektrikçim bugun çok yogun oldugundan başka bir ustaya taktırdık.

T5'lerde merkezi kilit tek kablo üzerinde.Bu kablo + olunca kapılar açılıyor.- olunca kapılar kilitleniyor.Bu nedenle yaptıgım devredeki hem - tetikleme,hem +tetikleme kablosunun ikisini birden T5deki bu tek kabloya bagladık.

Sistemi kurup bi deneyelim dedigimizde bi de baktık ki sisler parklar hiçbiri yanmıyor.Modül bozuldu sandım.Megerse adam kontaga baglancak kabloyu kontaga degil de sürekli elektrik gelen bi sigortaya baglamış.Yazılımda da "kontak açıkken kumandaya basınca sisleri yakma"olarak ayarladıgımdan ışıklar yanmadı.Aslında adamın da suçu yok.Transporterdaki sigortalar bir acayip.Kabloyu öyle bir sigortaya takmışki kontagı çevirip o sigortayı şu her elektrikçinin kullandıgı "kontrol lambasıyla" kontrol ettiginde ampül sert bi şekilde yanıyor kontagı kapattıgında ise kontrol lambasındaki ampül azalarak sönüyor.Aslında ampül orda azalarak sönerken o kabloyu bagladıgında şüphelenmiştim.Şlk o sigortayı bulunca kolayına gitti heralde.Ve kontrol lambasındaki ampül tamamen yavaşça söndügünde yani kontagı kapattıgımızda 3-4 volt elektrik kalıyormuş yine o sigortada.3-4 voltluk gerilim elindeki kontrol lambasını yakmaya yetmeyip lamba sönünce biz orda voltajın 0 oldugunu sanıyoruz.Ve benım devrenin girişleri 3-4 voltla bile tetiklendiginden kontak girişi sinyalı alıp sisleri yaktırmıyor.Bunu son anda farkettim ve başka bir sigorta bulup taktı.Taktıgı sigortada kontagı çevirince kontrol lambası sert bi şekılde yanıp sert bi şekılde sönüyor.Az daha adama modülün kablolarını kestircektim yenisini yapcaktım.Strese girdim orda.Sonra ugraş babam ugraş...

Bir diger problem resimdeki aracın ön sisleri sonradan takılmış.Aracın sis rölesi ise kaputta bir yerde.Benım modülden çıkan elektrik direk olarak bu sis rölesine gittiginden şu an sisleri azalarak söndürmüyor sisler sert bi şekilde yanıyor ve sert sönüyor..Bu nedenle birkaç gün içinde direk olarak sis lambalarından yani o o rölenin çıkışından kablo çekip modüle bağlıcaz.Çünkü şu an akan elektrik röleyi tetikliyor sonrasında sisler yanıyor.Hatta PWM oldugundan röle bobini sürekli çalışıp duruyor vs.Aracına sonradan sis lambası taktıranlar buna dikkat etmeli.Tabi böyle bir sistem kurulacaksa.

2ey83yo.jpg

Far anahtarına baglarken

n6cjlu.jpg

Ön sağ koltugun altı.Tetikleme burdan alındı

o6i2w9.jpg

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
Önemli birkaç şey daha söylicem.

2005 T5'e bugun azalarak sönen sistemi taktık.Oto elektrikçim bugun çok yogun oldugundan başka bir ustaya taktırdık.

T5'lerde merkezi kilit tek kablo üzerinde.Bu kablo + olunca kapılar açılıyor.- olunca kapılar kilitleniyor.Bu nedenle yaptıgım devredeki hem - tetikleme,hem +tetikleme kablosunun ikisini birden T5deki bu tek kabloya bagladık.

Sistemi kurup bi deneyelim dedigimizde bi de baktık ki sisler parklar hiçbiri yanmıyor.Modül bozuldu sandım.Megerse adam kontaga baglancak kabloyu kontaga degil de sürekli elektrik gelen bi sigortaya baglamış.Yazılımda da "kontak açıkken kumandaya basınca sisleri yakma"olarak ayarladıgımdan ışıklar yanmadı.Aslında adamın da suçu yok.Transporterdaki sigortalar bir acayip.Kabloyu öyle bir sigortaya takmışki kontagı çevirip o sigortayı şu her elektrikçinin kullandıgı "kontrol lambasıyla" kontrol ettiginde ampül sert bi şekilde yanıyor kontagı kapattıgında ise kontrol lambasındaki ampül azalarak sönüyor.Aslında ampül orda azalarak sönerken o kabloyu bagladıgında şüphelenmiştim.Şlk o sigortayı bulunca kolayına gitti heralde.Ve kontrol lambasındaki ampül tamamen yavaşça söndügünde yani kontagı kapattıgımızda 3-4 volt elektrik kalıyormuş yine o sigortada.3-4 voltluk gerilim elindeki kontrol lambasını yakmaya yetmeyip lamba sönünce biz orda voltajın 0 oldugunu sanıyoruz.Ve benım devrenin girişleri 3-4 voltla bile tetiklendiginden kontak girişi sinyalı alıp sisleri yaktırmıyor.Bunu son anda farkettim ve başka bir sigorta bulup taktı.Taktıgı sigortada kontagı çevirince kontrol lambası sert bi şekılde yanıp sert bi şekılde sönüyor.Az daha adama modülün kablolarını kestircektim yenisini yapcaktım.Strese girdim orda.Sonra ugraş babam ugraş...

Bir diger problem resimdeki aracın ön sisleri sonradan takılmış.Aracın sis rölesi ise kaputta bir yerde.Benım modülden çıkan elektrik direk olarak bu sis rölesine gittiginden şu an sisleri azalarak söndürmüyor sisler sert bi şekilde yanıyor ve sert sönüyor..Bu nedenle birkaç gün içinde direk olarak sis lambalarından yani o o rölenin çıkışından kablo çekip modüle bağlıcaz.Çünkü şu an akan elektrik röleyi tetikliyor sonrasında sisler yanıyor.Hatta PWM oldugundan röle bobini sürekli çalışıp duruyor vs.Aracına sonradan sis lambası taktıranlar buna dikkat etmeli.Tabi böyle bir sistem kurulacaksa.

eline sağlık :) yeni devre yeni sorunlar yeni şeyler öğretti :D ama kullanması oldukça keyifli gündüz yanmaması falan öyle milimetrik ayarlamışımki hafif kararmaya başlıyınca yanmaya başlıyor :) birde kapıdan elektrik götürebilirsem aynaların altına da bu devreden hat çekicem ama kapıdan kablo götürmek büyük sıkıntı ...

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

harika olmuş ellerinize sağlık, Anıl iyi günlerde kullan, tekrardan :)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)

En sorunsuz şekilde ben monte ettirdim devreyi galiba :D

Benım anlamadıgım Anıl ile benım far anahtarı aynı ama onda küçük bi sorun çıktı bende çıkmadı :)

tarihinde U?ur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
En sorunsuz şekilde ben monte ettirdim devreyi galiba :D

Benım anlamadıgım Anıl ile benım far anahtarı aynı ama onda küçük bi sorun çıktı bende çıkmadı :)

Lokman abi teşekkürler...

ya inan bende anlamadım ama sorunum çözüldüğü için kafaya takmıyorum daha fazla ... çok keyifli oldu o bir gerçek :)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
çok keyifli oldu o bir gerçek :)

Dün arabayı kilitledim eve giderken çocugun biri farları açık unuttun dedi, unutmadım benım arabam akıllıdır dedim ben eve gidince kendi kendine kapatır onları :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben kararımı verdim.. kesinlikle uzun far ile çalışacağım...

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
(düzenlendi)
Ben kararımı verdim.. kesinlikle uzun far ile çalışacağım...

Arabayı trafigin oldugu bi yere park edince tehlike yaratabilir :)

Bence en uygunu sis veya kısa far...

tarihinde U?ur Kamil tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Turgut Oturmaz

Follow me için bir zaman rölesi alacağım. SLG485 için bazı sorularım var:

1- Tetik alınca kaç sn boyunca devreyi açık tutuyor?

2- Daha süresi bitmemişken, tetik ve elektrik girişi kesildikten sonra; tekrar elektrik verilirse(tetik değil), süre dolana kadar akım geçmeye devam ediyor mu? Yoksa süreyi sıfırlayıp akıın geçmesini engelliyor mu?

Slg485 bunu yapabilir mi? Hangi röleler ile bu sağlanabilir?

Yorum bağlantısı
Adem Türkmenoğlu

http://www.elektrodepo.com/pinfo.asp?pid=1510

Karaköyden 12 TL ye şöyle bir devre aldım tetiklemeyide swith ayağına verdim.(Bu işlemleri arabaya bağlamadan yaptım)

Üzerindeki adını bilmediğim zaman zingo ile zaman da ayarlanabiliyor. Süre sonundada otomatik olarak kapanıyor.

Şşinize yarabilir belki

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Faruk Özkaplan

arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım, yaptığınız çalışmalar harika. bende follow me home devresini 1 adet sanel485 ile 2 adet normal röle ile yaptım fakat ldr yi bir türlü ekleyemedim. konu üzerinden yaklaşık 1 sene geçmiş ama ben yine şansımı deneyeyim dedim. ldr yi sisteme nasıl ekleyebilirim basit bir şeklide anlatabilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı

Hoşgeldiniz. :) Önce siz buyrun, neyi nasıl yaptınız, anlatın bakalım. Ne yaptığınızı bilmeden nasıl yardımcı olabiliriz ki, Allah korusun hep beraber arabanı yakarız bak.! :D

Yorum bağlantısı
Faruk Özkaplan

Hoşgeldiniz. :) Önce siz buyrun, neyi nasıl yaptınız, anlatın bakalım. Ne yaptığınızı bilmeden nasıl yardımcı olabiliriz ki, Allah korusun hep beraber arabanı yakarız bak.! :D

h.b. öncelikle alarm sireninin + tetik ucunu 1 adet normal 12v luk röle ile - ye çevirdim. bu - tetiği sanel sl485 rölesine bağladım. (tofaş iç aydınlatma rölesi). bu röle maalesef - tetikle çalışıyormuş. bu iç aydınlatma rölemiz tetiği aldığı zaman 20 sn boyunca - elektrik veriyor. fakat bu -'yi sislere bağlayamayacağımdan dolayı 1 adet normal 12v röle ile de - tetiği + ya çevirdim. şu an için sadece evde denemelerde bulundum bir sıkıntı yok. araca uygulayınca da sorun çıkacağını sanmıyorum (sistemi sislere eklemeden önce araya diyot ekleyeceğim ve elektriği alacağım yerede sigorta eklemeyi düşünüyorum)

gelelim can alıcı noktaya;

1) bu sisteme ldr eklemek istiyorum. internetten 3 adet 10mm lik ldr aldım (her ihtimale karşı bozulur diye) fakat aldıktan sonra farkettim ki ldr yi direk bağlayamıyormuşuz, bunu sisteme nasıl ekleyebilirim?

2) benim sisler xenon, follow me home aşırı zarar verirmi? (vereceğini düşünüyorum ama hiç olmazsa 2 yıl idare edermi?)

3) sistemi sislere bağlamadan önce araya atacağım diyot kaç amper olmalı (arkadaşlar 6a yazmış ama xenon için çok değil mi?)

4) bu sisteme potansiyometre eklemek istersem ne yapmam gerek?

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Oem olmayan xenon kitlerin çok sık ve kısa süre açılıp kapanması balastlara zarar verecektir...

Yorum bağlantısı
Faruk Özkaplan

Oem olmayan xenon kitlerin çok sık ve kısa süre açılıp kapanması balastlara zarar verecektir...

ampüllere birşey olmasın da balast sorun değil, balastları hepsiburada dan almıştım, 2 yıl garantisi var, ampüller basit 49tl lik xenon setlerinden çıkma.

xenon konusunda fazla bir sıkıntım yok, tetiği alarmın sirenine bağlayacağım için alarmı sessiz kurup açtığım zaman yanmayacak. keyfi olarak yakabileceğim.

bu arada profil bilgilerinizde vgt 150ps yazmışşınız, hangi marka chip taktırdınız, memnun musunuz, gerçi 88ps yetiyor.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
(düzenlendi)

ampüllere birşey olmasın da balast sorun değil, balastları hepsiburada dan almıştım, 2 yıl garantisi var, ampüller basit 49tl lik xenon setlerinden çıkma.

xenon konusunda fazla bir sıkıntım yok, tetiği alarmın sirenine bağlayacağım için alarmı sessiz kurup açtığım zaman yanmayacak. keyfi olarak yakabileceğim.

bu arada profil bilgilerinizde vgt 150ps yazmışşınız, hangi marka chip taktırdınız, memnun musunuz, gerçi 88ps yetiyor.

Ampuller değilde balast çabuk bozuluyor,balastı peş peşe 10 defa açıp kapatın duman çıkmaya başlıyor keyfi olacaksa sorun olmaz.Aracım orj.110ps yazılım+kutu içi filtre ile yaklaşık 148ps son derece memnunum,otobanda beni hafife alan üst segment araçlara dikiz aynasından bakmak keyifli oluyor :biggrin: Ama dezavantajlarıda beni biraz zorluyor :dance2:

tarihinde Mahmut Akbulut tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Özkaplan

Ampuller değilde balast çabuk bozuluyor,balastı peş peşe 10 defa açıp kapatın duman çıkmaya başlıyor keyfi olacaksa sorun olmaz.Aracım orj.110ps yazılım+kutu içi filtre ile yaklaşık 148ps son derece memnunum,otobanda beni hafife alan üst segment araçlara dikiz aynasından bakmak keyifli oluyor :biggrin: Ama dezavantajlarıda beni biraz zorluyor :dance2:

sadece kutu içi filtre ile +38hp sağlanabiliyorsa çok iyi olur. filtreyi nerden temin edebiliriz, internet üzerinden tavsiye edebileceğinin bir adres varmı

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

sadece kutu içi filtre ile +38hp sağlanabiliyorsa çok iyi olur. filtreyi nerden temin edebiliriz, internet üzerinden tavsiye edebileceğinin bir adres varmı

Mesajımı eksik okudunuz galiba yazılım+kutu içi filtre ile 148PS ;)

Yorum bağlantısı
Faruk Özkaplan

Mesajımı eksik okudunuz galiba yazılım+kutu içi filtre ile 148PS ;)

evet öyle olmuş :) orjinal yazılımın üzerine filtre sanmıştım. peki bu kutu içi filtre aracın sesinde bir değişiklik yaptımı, benzinli araçlardaki gibi olmaz ama yine değiştiriyormu

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...