İçeriğe Yönlendir

Far Ampulü için sabit 12.5 V çözümü


Oktay Toker

Recommended Posts

Oktay Toker

plus90 h7 seçimini tavsiye neticesinde uzun ve kısalar için yakında alıcam.eger philpis in yeni çıkan serisi için olumlu yorumlar erken dönemde gelirse fikrim degişicek.yorumlarda gördümki voltaj kaynaklı ömür sorunu var.bunu yıllardır biliyorum ama ilk defa aracım oldugu için önem kazandı benim için ve bu fikir geldi aklıma.diod lar voltaj kaynagına seri baglandıgı taktirde diod sonrası ölçümde 1.5 volt düşük ölçülür ama akım çekildigi taktirde.bu yoldan hareketle far ampulleri baglantısı öncesinde 30 amperlik metal kılıfta köprü diod fazla ama yeterli olucak ve baglamaya karar verdim.araç şasisinede monte edicem için sogutma problemi çözülecek,her ampul için 1 köprü diod.araç çalışır durumda iken ampule giden voltaj 12.50 volt civarında olucaktır ve kontak kapalı iken ise 10.70 civarı falan oluyor voltaj.far açık iken marşa basma sonucundada ne yüksek akım nede yüksek voltaj derdi olucaktır.farın kapalı olması önemlidir

yorumlara fikirlere açıgım köklü çözüm için ugraşalım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet'in böyle bir fikri vardı, ama Servet şu anda Doğu Karadeniz'de...

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Servet'in böyle bir fikri vardı, ama Servet şu anda Doğu Karadeniz'de...

merak ettim dogrusu nasıl bi fikir.gelmesini bekliyecegiz artık.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Bununla uğraşacağımıza aküden direkt elektrik versek ya ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
Bununla uğraşacağımıza aküden direkt elektrik versek ya ?

yine 14 küsür volt gelir degişmezki.

akü voltaj testini yapıcam bugün yarın degerleri yazarım.eger köprü diod alabilirsem dükkandan çıkıp baglarım denerim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet'in böyle bir fikri vardı, ama Servet şu anda Doğu Karadeniz'de...

Geldiim. ;) Pazartesi yada salı günü yine gideceğim.Gelelim konuya.Oktay abi ben 7812 ve paralel transistörlü yapmıştım ama kullanmadım.(xenona terfi etmiştim)Senin bahsettiğin gibi köprü diod kullanılarakta olur.Dioduda zaten biliyorsun Ac girişi araç tesisatına,+ ve -- çıkışıda ampüle bağlayınca artıda 0.7 volt ekside 0.7 volt kayıp ile ampül yakılabilinir.14 voltluk besleme olsa ortalama 12.5 civarı çıkış ile sorunsuz çalışır.Ama tam profosyenel olması regüle devresi ile olur ki en sağlıklısıda odur.Ayarla 12 volta daha o ampüle bişeycik olmaz.Ha ne olur?Aydınlatma orjinale göre zayıf olacaktır.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Geldiim. ;) Pazartesi yada salı günü yine gideceğim.Gelelim konuya.Oktay abi ben 7812 ve paralel transistörlü yapmıştım ama kullanmadım.(xenona terfi etmiştim)Senin bahsettiğin gibi köprü diod kullanılarakta olur.Dioduda zaten biliyorsun Ac girişi araç tesisatına,+ ve -- çıkışıda ampüle bağlayınca artıda 0.7 volt ekside 0.7 volt kayıp ile ampül yakılabilinir.14 voltluk besleme olsa ortalama 12.5 civarı çıkış ile sorunsuz çalışır.Ama tam profosyenel olması regüle devresi ile olur ki en sağlıklısıda odur.Ayarla 12 volta daha o ampüle bişeycik olmaz.Ha ne olur?Aydınlatma orjinale göre zayıf olacaktır.

hoş geldin.

zayıf olucak derken.

bildigim kadarıyla bu ampuller tolere olarak 13volt civarında max besleme degeri var.55watt degerini 12volt ilemi veriyor yoksa şarz voltajına göremi veriyor.sarz degeri yani pik degere göre 55 watt ise buda açıkcası hoş degil.12.50 ye düşürmenin mantıgı kalmaz sanırım tek amaç olan ampul ömrünü uzatalım derken ışık düşecekse anlamı kalmıyor gibi.aracımda ölçtüm ve mondeoyu yine sevdim far açıkken 13volt okudum far ucunda araç çalışır durumda ayrıca ve akü de ölçtügüm deger 14.20volt.devir artışındada voltajda artış görmedim.emminin nb leri neden bozulmuyor anladım şimdi mondeo kalitesi var.hafta sonu veya en kısa sürede net verileri yazıcam.

1.5 volt deger için regüle yapmayı gereksiz buldum ama en temiz iş olur yinede.senin yaptıgın devreden bendede var bi vakitker yapmıştım.kullanmak nasip olmadı hiç.

Yorum bağlantısı
Recep Yazıcı1679652586
hoş geldin.

zayıf olucak derken.

bildigim kadarıyla bu ampuller tolere olarak 13volt civarında max besleme degeri var.55watt degerini 12volt ilemi veriyor yoksa şarz voltajına göremi veriyor.sarz degeri yani pik degere göre 55 watt ise buda açıkcası hoş degil.12.50 ye düşürmenin mantıgı kalmaz sanırım tek amaç olan ampul ömrünü uzatalım derken ışık düşecekse anlamı kalmıyor gibi.aracımda ölçtüm ve mondeoyu yine sevdim far açıkken 13volt okudum far ucunda araç çalışır durumda ayrıca ve akü de ölçtügüm deger 14.20volt.devir artışındada voltajda artış görmedim.emminin nb leri neden bozulmuyor anladım şimdi mondeo kalitesi var.hafta sonu veya en kısa sürede net verileri yazıcam.

1.5 volt deger için regüle yapmayı gereksiz buldum ama en temiz iş olur yinede.senin yaptıgın devreden bendede var bi vakitker yapmıştım.kullanmak nasip olmadı hiç.

Bunun için regüle devre kullanmak gereksiz olmazmı. Sürekli yüksek güç , nem , toz vs problemli olabilir.Sizinde bahsettiğiniz gibi 12,5V 'a diyotlarla indirmek hem ucuz hemde güvenilir görülüyor. Ancak diyot üzerinde 0,7V kalıyor ;) Bilg.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
Bunun için regüle devre kullanmak gereksiz olmazmı. Sürekli yüksek güç , nem , toz vs problemli olabilir.Sizinde bahsettiğiniz gibi 12,5V 'a diyotlarla indirmek hem ucuz hemde güvenilir görülüyor. Ancak diyot üzerinde 0,7V kalıyor ;) Bilg.

evet o yüzden köprü diodu yüksek amperde kullanmayı dogru buldum.+ olusucak ısıyı tolere etmek için.

mondeo far voltajını 13volt ile sabitliyorsa bu işleme gerek kalmıyacak gibi görünnüyor.ama testleri yapıyım bi bakalım nolcak.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet zayıf olacaktır..

Bizim ampullerimiz 12 voltta 55 watt.. Biz 14,6 volt ile 67 watt olarak faydalanıyoruz.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ampül watı 12 volta göre hesaplıya o yüzden ışık zayıf olacak dedim.Bu arada Oktay abi senin far tesisatı tırtmış.Bayağı kayıp var.Nede olsa tırt Ford ;)

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
Ampül watı 12 volta göre hesaplıya o yüzden ışık zayıf olacak dedim.Bu arada Oktay abi senin far tesisatı tırtmış.Bayağı kayıp var.Nede olsa tırt Ford :p

tırt ford degil ford mondeo ;)

evet tesisat kötü oynanmış düzeltecegim fırsatı bulursam yeni kablo çekicem.her yeri bantlı.orjinal mk1 far ayar motorunuda buldum hurdacıdan onları alabilirsem güzelce tesisatı da yaparım.

far rolesinden ölçüm yapıp ona göre bakıcaz artık.13 mü yoksa 14 voltmu artık.emmi sen ölçtünmü hiç far ucunda voltaj kaç dedigin gibi 14 civarımı.

şimdi anladım zayıf ışık konusunu.öyle düşünmemiştim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ampül watı 12 volta göre hesaplıya o yüzden ışık zayıf olacak dedim.Bu arada Oktay abi senin far tesisatı tırtmış.Bayağı kayıp var.Nede olsa tırt Ford ;)

Tırt mırt, ama en azından duvarda flaman deseni görmüyoruz :p

Yorum bağlantısı
Tırt mırt, ama en azından duvarda flaman deseni görmüyoruz :p

Lütfen aracımın kusurlarını aşifte etmeyelim.Tamamen ayrıcalıklı bi far deseni o ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Lütfen aracımın kusurlarını aşifte etmeyelim.Tamamen ayrıcalıklı bi far deseni o ;)

Hıhı.. ben de çok sevdim zaten :p

Yorum bağlantısı

Selçuk bu zımbırtı 24 volt ve üzeri beslemeler için çıkışta 12 volt gözüküyor.Yani benim sektöre göre :)

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Selçuk bu zımbırtı 24 volt ve üzeri beslemeler için çıkışta 12 volt gözüküyor.Yani benim sektöre göre :)

+motor sürücüsü olarak dizayn edilmişe benziyor.anlatımıda o yönde ama bu kullanılan regülatör entegresi bulunabilirse 24v 12v çevirimi için kaliteli bir şema örnegi.şema entegre adına rastlamadım kullanılan başlıklarda farklı anlatımlar çıkıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...