İçeriğe Yönlendir

Park ampulu iptali


Serkan Gök1679652583

Recommended Posts

Serkan Gök1679652583

selamlar,bilenleriniz varsa benim farlara mercek takildi.park ampulunu yuvasi da iptal oldu oraya mercek anca kapladi.ayni farin yaninda gunduz ampulu var.gunduz ampulu cikararak oraya park amplunu oturttu ilker abi.simdi gunduz farini actircam park ampulunu soketini cikarip gunduz ampulunu takicam ama park ampulunu soketten cikarip iptal edersem gostergede lamba yancak.yanmamasi icin park ampulunu farin icinde sallandircan yanacak yani.kablolara zarari olmamsi icin yanmaz kagit olan alim.folyaya saracagim acaba yinede zarari olur mu.durumu anlatamadiysam yarin fotoda ekleyecegim.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Aliminyum folyo iletkendir.. Sorun çıkarabilir..

kalın bi lekilde folyayla yuvarlayıp 5cm lik silikon borunun içine soktumu bişey olmaz sanırsam.Resimlerde merceksiz olan farda park ampülü h4 ün altında gündüz ampülüde diğer projektörde.Mercekli resimde ise gündüz projektörünün ampülü alınmış ve parklar monte edilmiş durumda ama gündüz farının soketi içerde boşta duruyor nasıl olsa aktif değil.Parkı içerde yukarda dediğm gibi uygulayıp gündüz ampülünü yerine monteleyeceğim.

post-3235-1283155321_thumb.jpg

post-3235-1283155391_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Gündüz ampulu P21W zannedersem. Oraya çift duy alıp P21/5 ampul koy. 21W gündüz, 5W park için bağlantı yap.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Gündüz ampulu P21W zannedersem. Oraya çift duy alıp P21/5 ampul koy. 21W gündüz, 5W park için bağlantı yap.

simdi yeniden farin sokulmesi lazim.onada gerk yok hani daha oncedn aklimiza gelseydi ilker agbi yaprdi.folya ya aldim bide ince pimapen sert boru aldim ufak ufak kesip folyaya sarip borunun icine koycam

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
simdi yeniden farin sokulmesi lazim.onada gerk yok hani daha oncedn aklimiza gelseydi ilker agbi yaprdi.folya ya aldim bide ince pimapen sert boru aldim ufak ufak kesip folyaya sarip borunun icine koycam

Dediğim şey zor değil ki? Farın arka kapağından o duya ulaşabilirsin zaten ?

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Dediğim şey zor değil ki? Farın arka kapağından o duya ulaşabilirsin zaten ?

ağbi o dediğin duyu nerden bulcam..Sen diosunki aynı ampül h4 gibi hem gündüz farı hemde park mı oluyor.

buda gündüz ampülü;

veyps2.jpg

post-3235-1283240634_thumb.jpg

post-3235-1283240694_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
ağbi o dediğin duyu nerden bulcam..Sen diosunki aynı ampül h4 gibi hem gündüz farı hemde park mı oluyor.

E tabii ki. Stop/park ampulü mantığı ile çalışıcak. Park lambanı kaybetmemiş olursun.

Duyu da sanayide falan araştırırsan bulursun, herşeyi İlker'in düşünüp yapmasını bekleme :muhaha:

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
E tabii ki. Stop/park ampulü mantığı ile çalışıcak. Park lambanı kaybetmemiş olursun.

Duyu da sanayide falan araştırırsan bulursun, herşeyi Şlker'in düşünüp yapmasını bekleme :muhaha:

Ağbi ben elektirkten anlama şimdi ona bağlantı felan belki duyu bulamam burda burası kasaba.neyse gündüzü actırayımda sonra bu dediğini yaptırayım.ii olur valla

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Ağbi ben elektirkten anlama şimdi ona bağlantı felan belki duyu bulamam burda burası kasaba.neyse gündüzü actırayımda sonra bu dediğini yaptırayım.ii olur valla

kasabada olsa muhakkak oto elektrikcisi vardır.çift filamlı ampul için duyu isteyeceksin çogu araçta standardır fren ve park ikisi aynı anda yanan tipler varya onun duyusundan.onu baglatın ve ampul alın selçuk beyin bahsettigi şekilde elektrikciye monte ettirin.o fulyo kaplattıgınız duyuya giden ucuda yeni baglatacagınız duyuya ilave ettirin gündüz ışıgı ve park çalışmış olur.bir elektrikci rahatlıkla yapabilir kanısındayım.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
kasabada olsa muhakkak oto elektrikcisi vardır.çift filamlı ampul için duyu isteyeceksin çogu araçta standardır fren ve park ikisi aynı anda yanan tipler varya onun duyusundan.onu baglatın ve ampul alın selçuk beyin bahsettigi şekilde elektrikciye monte ettirin.o fulyo kaplattıgınız duyuya giden ucuda yeni baglatacagınız duyuya ilave ettirin gündüz ışıgı ve park çalışmış olur.bir elektrikci rahatlıkla yapabilir kanısındayım.

tamam anladim.ama once dedigim gibi parki arkaya folyaya sarip gunduzzleri bi actirayim yansin bi.sonra gunduzleri actirmamissin demesin adam.bu dediginizi dogus otodaki ustalara anlatsam yapmaz heralde.birde bu gunduz farin mantigi nasil saate mi bagli mesela aksam 9da parklari fari yakmassam o mu yancak.gunduz kisalari yakarsam o da yanar mi?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
tamam anladim.ama once dedigim gibi parki arkaya folyaya sarip gunduzzleri bi actirayim yansin bi.sonra gunduzleri actirmamissin demesin adam.bu dediginizi dogus otodaki ustalara anlatsam yapmaz heralde.birde bu gunduz farin mantigi nasil saate mi bagli mesela aksam 9da parklari fari yakmassam o mu yancak.gunduz kisalari yakarsam o da yanar mi?

aracınızda ki kullanım teknigini bilmiyorum.akşam farları yakınca sönüyormu?önüyorsa bence iyi.istege baglı yanıyorsa akşamları söndürün derim.selçuk bey detay verecektir eminim.

bunu siz kullanırken daha iyi ögrenebilirsiniz bence.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Tahmin ediyorum gündüz farını aktive edince motor çalıştığı zaman gündüz farı da devreye girecek şekilde ayarlanacak. Kısa far yanınca gündüz farının sönmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Tahmin ediyorum gündüz farını aktive edince motor çalıştığı zaman gündüz farı da devreye girecek şekilde ayarlanacak. Kısa far yanında gündüz farının sönmesi gerekiyor.

demek istediğim sensör var mı acaba.Far sensörü yok ama.denilen gibi mantık olarak kısalar veya parklar acıldığında söner bu gece içinde gecerli..yani ben aracı ışıksız kullanamicam.muhakkak bişey yanacak.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sensör olduğunu sanmıyorum. Düz mantıkla ya gündüz farı ya da kısa far yanar durumda olur.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
demek istediğim sensör var mı acaba.Far sensörü yok ama.denilen gibi mantık olarak kısalar veya parklar acıldığında söner bu gece içinde gecerli..yani ben aracı ışıksız kullanamicam.muhakkak bişey yanacak.

bu anlatılanı aracın üzerinde denemekte fayda var.gündüz farını açın.yandıgını görün,sonra kısa farları yakın sönerse anlaşılır durum sönmez ise manuel kullasnılıyor demektir.

geçen mercedes 200e de gecede gündüz farıyla kısalar beraber yanıyordu otomatik degildi sanırım.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583

Aracın park ampülünü yakından cektim.bide parkların durumu vss..dediklerimizde yanlışlık olsan diye..Ampülün üstünde

P21W12498 PHILIPS 12V 21W E1

yazıyor

53388711326139751351.jpg

21939950936731762960.jpg

32037559604931006168.jpg

43977180207908621183.jpg

post-3235-1283437867_thumb.jpg

post-3235-1283437902_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Aracın park ampülünü yakından cektim.bide parkların durumu vss..dediklerimizde yanlışlık olsan diye..Ampülün üstünde

P21W12498 PHILIPS 12V 21W E1

yazıyor

Evet, ampul ve duy P21W. Buna çiftli duy yerleştirmek zor. Ama bir şekilde P21/5 çiftli ampulü takmak en güzel çözüm olurdu. O kadar sökmüşsün elin değmiş yapsaydın ya :)

Hatta ben olsam inat eder ampulun duyuna park kablosunu lehimlerdim :) Sonra ampulu çevirirken içten şaseye değiyomuş :bomb::D

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Evet, ampul ve duy P21W. Buna çiftli duy yerleştirmek zor. Ama bir şekilde P21/5 çiftli ampulü takmak en güzel çözüm olurdu. O kadar sökmüşsün elin değmiş yapsaydın ya :)

Hatta ben olsam inat eder ampulun duyuna park kablosunu lehimlerdim :) Sonra ampulu çevirirken içten şaseye değiyomuş :bomb::D

agbi resmi onceki fardan cektim merceksiz yedek fardan.sase mase ters isler arabasi mundar etmeyeyim simdi

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)
agbi resmi onceki fardan cektim merceksiz yedek fardan.sase mase ters isler arabasi mundar etmeyeyim simdi

ankara sanayide otofar var internete bu ismi yaz çıkıyor.oraya gidebilirsen işini temizce hallederler.tavsiyem bu olucak.üzgünüm başkada tavsiye kalmadı diye düşünüyorum. :D

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
(düzenlendi)

Çift duya da gerek yok.

Tek duy ampüle 2 adet diyot ve 78XX'li ve transistörlü bi devre ile veya bu devre yerine alüminyum direnç kullanarak o ampülü hiç sökmeden parkları açtıgın zaman kısık,gündüz farını açtıgın zaman ise parlak yanmasını sağlayabilirsin.Sadece ampülün soketine giren + yüklü kablonun(koydugun resimde tahminimce kırmızı renkli kablo) dibini sıyırman gerekli.Yalnız burda diyot kullandıgımız için 0,7 volt gerilim kaybı olcak.Böylece gündüz farı modundayken ve park modundayken olması gerekenden çok ama çok az kısık yancak ki bu da problem degil.Neticede araç çalışınca akü 13,5volt oluyor.13,5-0,7=12.8voltta yanmış olcak bu da normal deger.Ampülün de ömrü uzar.

Ha şayet bu kayıp olmasın dersen o zaman her fara 2 adet röle koycaksın.

Bu dedigim şeyi daha önce denedim fakat o an başka bir işim çıkmıştı yarım kalmıştı.Sonra devamını getiremedim.

Burda önemli olan noktalardan biri de şu:

Tek duy 21wattlık ampülü ben yukarıda anlattıgım şekillerde kıstıgımda sistem o an yine 21watt harcayacak ve bu 21wattın bir kısmını ampül(en az 5watt) geri kalanını diyot veya direnç herneyse onlar harcayacak.

Şşte bu durumda parkları açtıgında olması gerekenden yani 5wattan daha fazla güç harcayacagımız için arıza lambası yanar mı yanmaz mı bilmiyorum ama yanmaması lazım.Çünkü 21wattlık ampülde parkta kısık yanması demek az güç harcayacagımız anlamına gelmiyor..Gücün bir kısmını ampül geri kalanını diyot ,direnç veya devre harcıyacak.

Şstersen ben sana önümüzdeki hafta içi hiçbir ücret talep etmeden 2 adet devre yollarım.Devre eline geçince önce oto elektrikçide ampülle denersin.Sonra da aracın ampülüne takarsın.Begenmezsen de atarsın.Önümüzdeki hafta içi deme nedenim ise denemem lazım.Isınma olmadıgını falan görmem gerekli.

Fakat yaptırabilirsen resimde ampülün girdigi o siyah yuvarlak soketin çift duylu ampül için olanı varsa onu bulup taktırman sonrasında 5w/21w çift duy ampül taktırman daha temiz ve en iyi yöntem bence.Ama o soketi bulman zor gibi.

tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
Çift duya da gerek yok.

Tek duy ampüle 2 adet diyot ve 78XX'li ve transistörlü bi devre ile veya bu devre yerine alüminyum direnç kullanarak o ampülü hiç sökmeden parkları açtıgın zaman kısık,gündüz farını açtıgın zaman ise parlak yanmasını sağlayabilirsin.Sadece ampülün soketine giren + yüklü kablonun(koydugun resimde tahminimce kırmızı renkli kablo) dibini sıyırman gerekli.Yalnız burda diyot kullandıgımız için 0,7 volt gerilim kaybı olcak.Böylece gündüz farı modundayken ve park modundayken olması gerekenden çok ama çok az kısık yancak ki bu da problem degil.Neticede araç çalışınca akü 13,5volt oluyor.13,5-0,7=12.8voltta yanmış olcak bu da normal deger.Ampülün de ömrü uzar.

Ha şayet bu kayıp olmasın dersen o zaman her fara 2 adet röle koycaksın.

Bu dedigim şeyi daha önce denedim fakat o an başka bir işim çıkmıştı yarım kalmıştı.Sonra devamını getiremedim.

Burda önemli olan noktalardan biri de şu:

Tek duy 21wattlık ampülü ben yukarıda anlattıgım şekillerde kıstıgımda sistem o an yine 21watt harcayacak ve bu 21wattın bir kısmını ampül(en az 5watt) geri kalanını diyot veya direnç herneyse onlar harcayacak.

Şşte bu durumda parkları açtıgında olması gerekenden yani 5wattan daha fazla güç harcayacagımız için arıza lambası yanar mı yanmaz mı bilmiyorum ama yanmaması lazım.Çünkü 21wattlık ampülde parkta kısık yanması demek az güç harcayacagımız anlamına gelmiyor..Gücün bir kısmını ampül geri kalanını diyot ,direnç veya devre harcıyacak.

Şstersen ben sana önümüzdeki hafta içi hiçbir ücret talep etmeden 2 adet devre yollarım.Devre eline geçince önce oto elektrikçide ampülle denersin.Sonra da aracın ampülüne takarsın.Begenmezsen de atarsın.Önümüzdeki hafta içi deme nedenim ise denemem lazım.Isınma olmadıgını falan görmem gerekli.

Fakat yaptırabilirsen resimde ampülün girdigi o siyah yuvarlak soketin çift duylu ampül için olanı varsa onu bulup taktırman sonrasında 5w/21w çift duy ampül taktırman daha temiz ve en iyi yöntem bence.Ama o soketi bulman zor gibi.

Hocam ben bu terimlerden diyot felan pek anlamam ama dediğimiz gibi soket bulmak zor.Biraz önce parkları yerinde çıkardım ve gündüzleri taktım parklarıda folyaladım.Ama bu aynen dediğiniz gibi çift duylu olana kadar idare eder.Bu dediklerinizi yapmak için farın sökülmesi şart mı resimlerde anlayabileceğiniz kadar?Resimlerde de gördüğünüz gibi farın içinde parklar boşta gündüz de takılı duruyor.

95161495197804015667.jpg

76098560933789825389.jpg

59093633449601172220.jpg

82837756106429118821.jpg

post-3235-1283499536_thumb.jpg

post-3235-1283499563_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Farı kesinlikle sökmeye gerek yok ama hangi kabloların hangi kabloların - oldugunu tespit etmen için ya oto elektrikçiye götürceksın yada uzman biriyle birlikte baglamalısın.Benım bahsettigim işlemde bi kere kablolardan enaz bir tanesini kesmek de gerekecek.Kesip araya yapcagım devre konulcak.Sonrasında devre çıkışına koydugum kablolarda ampüle baglancak.

Şu an senın parkların yanıyor ama far üzerinde yanmıyor.Muayeneye bu şekilde girersen adamlar "hani parklar nerde"diye sorcak.Ya benım dedigim yöntem yada çift duy ile bu iş çözülür..Çift duyu öncelik olarak aramanı öneririm.Yada iyi bir oto elektrikçinin daha kolay bi çözüm önerisi olabilir diyecem ama sanmıyorum sorman gerekli

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

serkan bey sökmüşken çalışma sistemini ögrenseydin bari.otomatikmi yoksa manuelmi devreye girip çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan Gök1679652583
serkan bey sökmüşken çalışma sistemini ögrenseydin bari.otomatikmi yoksa manuelmi devreye girip çıkıyor.

Ağbi ben anlatamadım kusura bakma.Yarın sabahtan Servise gidicem.Gündüzler fabrika çıkışı aktif değil.Servise gidip 5dk acıyorlarmış.Şimdi gündüz farı yokken adam ac dersem abest kaçar.Ben parkları soketiye beraber far kasasının içine folyalayıp bıraktım gündüz ampülü ile birlikte soketi taktım kendi yerine.Bu çift duy işini servistekiler yapmaz dimi ya.orj.harici işlem yapmazlar heralde.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...