İçeriğe Yönlendir

Ani Frenlemede Dörtlülerin Yanması


Fatih Özbaş1679652583

Recommended Posts

Oktay Toker

Lokman abi bu flaşhör takıldığında birde timer takılırsa bece iyi olabilir frene uzun süreli basım haliyle olacak bu timer belli süre sonra flaşör tetiğini kapatabilir.

Yorum bağlantısı

Lokman abi sadece üçüncü frene sistemi yapmak zor ove zaman isteyen işlem olacak. Nihayetinde arkaya bir adet fren kablosu gidiyor. Biz tüm işlemleri önde bitirmek durumundayız.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bu linklerdeki hazır satılanlar bence iyi değil tamamen tahmine dayalı çalışacak gibi alğıladım.Şstenileni vermeyecek gibi düşünüyorum.Orjinaller muhakkak çok iyi şekilde ecu bilğilerini kullandığı ortada.G kuvvetine dayalı bir mantığıda basit pic devreler ile kurup uyğulamak Lokman abinin yapacağıyla fazla farkı olmayacak diye düşünüyorum.

Mustafanın son verdiği linkteki ürün ise sanki minyatür abs ünitesi gibi geldi bana bu ürün işe yarayabilir. ;)

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu
Lokman abi sadece üçüncü frene sistemi yapmak zor ove zaman isteyen işlem olacak. Nihayetinde arkaya bir adet fren kablosu gidiyor. Biz tüm işlemleri önde bitirmek durumundayız.

biraz önce Servet ile telefonla görüştüm, Cuma günü ne yapacağımıza karar vereceğiz inşallah.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

arkadaşlar adaptive brake lights ürününün servise manual ini aldım firmadan. isteyen olursa mail adresi versin atarım. pdf dosyası olarak ve ingilizce. herkese iyi günler.bir de aklıma şöyle bişi geldi, kilometre göstergesi neye göre yükselip düşüyor? km. göstergesi hızla düşerken ondan tetik alıp fren lambalarını yakamaz mıyız?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
arkadaşlar adaptive brake lights ürününün servise manual ini aldım firmadan. isteyen olursa mail adresi versin atarım. pdf dosyası olarak ve ingilizce. herkese iyi günler.bir de aklıma şöyle bişi geldi, kilometre göstergesi neye göre yükselip düşüyor? km. göstergesi hızla düşerken ondan tetik alıp fren lambalarını yakamaz mıyız?

Gösterge, şanzıman üstündeki hız sensöründen gelen veri ile çalışır.

Sensörden voltaj gelmez, sinyal gelir..

Sensörü okuyabilen bunu da yapabilir..

Hız verisi, gösterge haricinde, teyplere de girer..

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven
arkadaşlar adaptive brake lights ürününün servise manual ini aldım firmadan. isteyen olursa mail adresi versin atarım. pdf dosyası olarak ve ingilizce. herkese iyi günler.bir de aklıma şöyle bişi geldi, kilometre göstergesi neye göre yükselip düşüyor? km. göstergesi hızla düşerken ondan tetik alıp fren lambalarını yakamaz mıyız?

Şşte asıl iş burda bitiyor.

Ani hız degişimini dikkate alarak fren lambasını flash yapıyor.Km göstergesinin bir yavaş yavaş düşmesi var bi de hızlı bi şekilde düşmesi var.Bunu da ivme sensörü saglıyor.

Bu arada ivme,birim zamandaki hız degişimine deniliyor.Şvme büyüdükçe hız degişimi artıyor.

Km göstergesinden tetikleme alınarak yapılsa bile bence değmez.Ne geregi var bi de onun için kadranı vs yi sökceksin.En iyisi hazırını alıp direk kabloya takıp işi bitirmek.

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583
Şşte asıl iş burda bitiyor.

Ani hız degişimini dikkate alarak fren lambasını flash yapıyor.Km göstergesinin bir yavaş yavaş düşmesi var bi de hızlı bi şekilde düşmesi var.Bunu da ivme sensörü saglıyor.

Bu arada ivme,birim zamandaki hız degişimine deniliyor.Şvme büyüdükçe hız degişimi artıyor.

Km göstergesinden tetikleme alınarak yapılsa bile bence değmez.Ne geregi var bi de onun için kadranı vs yi sökceksin.En iyisi hazırını alıp direk kabloya takıp işi bitirmek.

işte hazırı nasıl anlıyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven

Şçinde ivme sensörü var.Sen ani fren yapınca o sensör lehimlendigi yerden kurtulmak dışarı fırlamak istiyor.Tabi böyle bişey olmayacagına göre yaşadıgı bu durumu modülün içindeki işlemciye bildiriyor.Şşlemcide "ha demek öyle" diyip ışıkları çaktırıyor.

Bir otobüse bindigimizde otobüs bi ani fren yapınca ayaktaysak öne dogru yıgılıp yere düşeriz.Sonra birisi gelip yerden bizi kaldırır.Ondan sonra bizi kaldıran şahıs şoföre "yavaş olsana be adam "diye bi tepki verir.Şoför yavaşlar artık korkudan

Burda sensör; biz yani yere düşen şahıs oluyo.

Şşlemci ;Bizi elimizden tutup tekrar ayaga kaldıran kişi oluyor.

Şoförün yavaşlaması artık yavaş kullanmaya başlaması ise ışıkların çakması yanı adaptif fren lambasının devreye girmesi oluyor...

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
Şçinde ivme sensörü var.Sen ani fren yapınca o sensör lehimlendigi yerden kurtulmak dışarı fırlamak istiyor.Tabi böyle bişey olmayacagına göre yaşadıgı bu durumu modülün içindeki işlemciye bildiriyor.Şşlemcide "ha demek öyle" diyip ışıkları çaktırıyor.

Bir otobüse bindigimizde otobüs bi ani fren yapınca ayaktaysak öne dogru yıgılıp yere düşeriz.Sonra birisi gelip yerden bizi kaldırır.Ondan sonra bizi kaldıran şahıs şoföre "yavaş olsana be adam "diye bi tepki verir.Şoför yavaşlar artık korkudan

Burda sensör; biz yani yere düşen şahıs oluyo.

Şşlemci ;Bizi elimizden tutup tekrar ayaga kaldıran kişi oluyor.

Şoförün yavaşlaması artık yavaş kullanmaya başlaması ise ışıkların çakması yanı adaptif fren lambasının devreye girmesi oluyor...

;):)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal
Şçinde ivme sensörü var.Sen ani fren yapınca o sensör lehimlendigi yerden kurtulmak dışarı fırlamak istiyor.Tabi böyle bişey olmayacagına göre yaşadıgı bu durumu modülün içindeki işlemciye bildiriyor.Şşlemcide "ha demek öyle" diyip ışıkları çaktırıyor.

Bir otobüse bindigimizde otobüs bi ani fren yapınca ayaktaysak öne dogru yıgılıp yere düşeriz.Sonra birisi gelip yerden bizi kaldırır.Ondan sonra bizi kaldıran şahıs şoföre "yavaş olsana be adam "diye bi tepki verir.Şoför yavaşlar artık korkudan

Burda sensör; biz yani yere düşen şahıs oluyo.

Şşlemci ;Bizi elimizden tutup tekrar ayaga kaldıran kişi oluyor.

Şoförün yavaşlaması artık yavaş kullanmaya başlaması ise ışıkların çakması yanı adaptif fren lambasının devreye girmesi oluyor...

süperdi :D :D :D :D

Yorum bağlantısı
Muhammed Andı
Şçinde ivme sensörü var.Sen ani fren yapınca o sensör lehimlendigi yerden kurtulmak dışarı fırlamak istiyor.Tabi böyle bişey olmayacagına göre yaşadıgı bu durumu modülün içindeki işlemciye bildiriyor.Şşlemcide "ha demek öyle" diyip ışıkları çaktırıyor.

Bir otobüse bindigimizde otobüs bi ani fren yapınca ayaktaysak öne dogru yıgılıp yere düşeriz.Sonra birisi gelip yerden bizi kaldırır.Ondan sonra bizi kaldıran şahıs şoföre "yavaş olsana be adam "diye bi tepki verir.Şoför yavaşlar artık korkudan

Burda sensör; biz yani yere düşen şahıs oluyo.

Şşlemci ;Bizi elimizden tutup tekrar ayaga kaldıran kişi oluyor.

Şoförün yavaşlaması artık yavaş kullanmaya başlaması ise ışıkların çakması yanı adaptif fren lambasının devreye girmesi oluyor...

sey, ben sag onden ikinci koltukta oturuyordum, fren yapinca dusmedim. simdi ben ne oluyorum acaba? :D

:D guzel orneklemissin, bilegine, yuregine saglik...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Bağseven

Dünya'nın Parlayan Yıldızı Mercedes

Porsche

Lexus

Bize bunlar lazım. :good1:

Yorum bağlantısı
Adem Türkmenoğlu

Cuma günü Şzmirde önümüzde giden yeni kasa bmw 5.20 ani fren yapınca arabanın arkasında ne kadar kırmızı ışık var hepsi(fren dışında) selektor yapmaya başlamaıştı,

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur
(düzenlendi)

Bende Yalova-Bursa arasında kasap bir şoförün sol şeritten kaptırıp sonrasında daralan yolda otobüsün altına girmemek için freni köklediğinde yanan dörtlülerini görmüştüm. Normal flaşörde yandığı ayarda değil de, inanılmaz derecede hızlı ve şiddetli yanıyordu. Yani araba resmen ''imdat ben gidiyorum gümbürtüye'' diyordu. :p

Güzel bir özellik aslında. Arkada takip eden insana, önünde yaşanları 2 saniye de anlatabiliyor. Bana göre tüm araçlarda olmalı.

tarihinde H tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Vedat Sal

arkadaşlar böyle birsey için yeni aracların modulden veya beyınden mesaj aldıgı bellı.,

basıt bırsey ıcın şahınlerın arka bagaj lambası ıcın icinde top olan bir anahtar var ondan alın 5 lira birseydir en fazla

zaten anahtarı görun isten bıraz anlarsanız bu ıs ıcın uretıldıgını dusunursunuz :)

egimi ayarlayıp bıryere sabıtleyın ve baglantısını dörtlü anahtarına baglayın anı frenlemede kesınlıkle ıse yarıcaktır ben bu

sistemı normal dukkan kapısı ıcın yapmıstım kapı acıldıgında bir zil calıyordur

bilginize....

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Orjinal olarak ani firende dörtlülerin yanması şu şekilde.

ABS sensörlerinden devamlı hız verisi alınır. Şster kaygan zemin, ister kuru asfalt olsun, fren pedalına dokunulduğu an arabanın hızı bilinir. Mesela bu hız frenleme öncesinde 80 km olsun ve sert frene basıldı. Tekerleklerin dönme hızı çok fazla düşer ve beyin şu şekilde değerlendirir. Bu araba 80 ile gidiyordu ve bukadar kısa sürede bukadar düşük hıza inemez deyip dörtlüleri tetikler. Kaygan zemin içinde bu geçerli.

Zaten ABS'nin yanında destek olarak bulunan EBD'de bile 4 tekerin hızı karşılaştırılır. En hızlı dönen yere en iyi tutunuyor diye karar verilip ona daha fazla fren basıncı yollanır ve fren mesafesi oldukça kısaltılır.

Yani özet olarak taşıt hızı ve frenlemede ABS sensöründen gelen sinyaller değerlendirilip dörtlüle ECU tarafından tetikleniyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Servet, hız sensörünü okuyamıyormusun.. ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...