Mustafa Bağseven 7 Mayıs 2011 Paylaş 7 Mayıs 2011 (düzenlendi) Arabamın ayna kontrol modülünde uzun süredir bir problem vardı. Aynalar sağave sola dönmüyorduDün düğmeyi söküp araç üzerinde kontrol lambasıyla kontrol ederken şase yaptırdım ve bu sefer aynalar yukarıda kalkmamaya başladı ve iş büyüdüDügmeyi söktüm.Sanayide çıkmasını ve sıfırını aradım bulamadım.Tamirini yapıp ugraşacak adamı zaten bulamadım..Oto elektrikçime sordum genelde vw grubunda bu tip bozulmalarda müşterilerine modülün yenisini aldırdıgını ve tamirinin imkansız degil fakat biraz zor oldugunu belki ugraşırsam yapabilecegimi söyledi. Hatta elinde hurdaya çıkmış olan belki 30 tane falan bu modülün benzeri vardı (bunu tamir edince onları da tamir etmem için bana vercek : )Öyle deyince modülü tekrar aradım ve bir yerde çıkma buldum. Onu taktık denedik o da bozuk çıktı ve iade ettim.Artık mecburen tamir edilmesi gerekiyordu.Şimdi gelelim adım adım tamir aşamasına.,Modülümüz resimdeki oluyor.Bu aşamadan sonra modülün üstündeki dügmelere sırayla basarak ve aynayı sırayla L ve R konumuna alarak hangi bacakların birbiriyle birleştigini ölçüp buldum ve bi kagıda not aldım.Ve anladım ki aynaların sağa sola dönmeme nedeni modüle takılı olan soketin zamanla oksitlenmesiymiş.Dolaysıyla modülü durduk yere bozup aynaların yukarı kaldırmasını sağlayan yolu ve lehimi bozmuş oldum.Çünkü ölçü aletiyle modülü kontrol ettigimde sağa sola dönerken birleşmesi gereken bacaklar birleşiyordu.Modülün arka tarafı numaralandırılmış bacakların oldugu kısım.Numaraları bacakların kenarında yazıyorBurda kagıda not ediyorum..Görüldügü gibi aynalar yukarı kalkacagında 2 ve 4 ile 2 ve 7 bacakların birleşmesi gerekirken bu bacaklar birleşmiyor yol tamamlanmıyor yani şase yaptırıp lehimlerden birini patlatmışım ama o lehim acaba nerde.Bu bacakların birleşmesini gerektigini ise aynaları aşagı indirirken hangi bacaklar birleşiyorsa yukarı kaldırırken bu bacaklara ters akım gidecegini düşünerek anlıyorum.Neticede aynalar aşagı inebiliyor.Birde DC motorların çalışma ilkesini az çok bilmek gerekiyor.Ve kagıta bakarak da 2ve 5 nolu bacakların modülün besleme uçları oldugunu anlıyorum.2 ye devamlı olarak + gelirken 5 ise direk şaseye baglı.Lehimin attıgı kısım öyle bir yerdeydiki resimdeki metal şeyin bacaklarından biri tam deligin içinde kopmuş.Ölçü aletinin buzzer moduyla üstten kontrol ettigimde ölçü aletinin uçlarını birazcık bastırdıgım için çatlamış olan lehim o sırada birleşiyor ve beni yanıltıyordu.Aynı şekilde alttan lehimli bölgeden kontrol ettigimde ölçü aletinin prob uçlarını bastırdıgım için lehim yine birleşiyor benı yanıltıyor ve çatlamış olan lehimi bulamıyordumUzun ugraşlar sonucu ölçü aletinin prob uçlarına bastırdıgımı ve bunun benı yanıltabilecegini düşünerek prob uçlarına ince telefon kablosu takarak bastırmadan bu lehimin çatladıgı yeri buldum.Çatlak olan lehimi birleşmesi gereken yerle alttan ince bir kablo lehimleyerek köprü yaptım.Bu olayı çözmek yaklaşık olarak 8 saatimi aldı Burdan çıkarılacak sonuç ise hassas ve küçük devrelerde ölçü aletini çok dikkatli ve doğru kullanmak oldu.Belki sıfırı 100 TL falandı bu modülün o da cebimizde kaldı. 7 Mayıs 2011 tarihinde Mustafa Ba?seven tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 7 Mayıs 2011 Paylaş 7 Mayıs 2011 Eline sağlık.Şyi uğraşmışsın ve sonuç başarılı. Yorum bağlantısı
Ozan Kar 7 Mayıs 2011 Paylaş 7 Mayıs 2011 geçmiş olsun abi, altından kalkamıcağın devre yok Adaptif geri vites aynasıeklenmiş imzana ama baktım konu bulamadım bu çalışma sırasındamı gitti modul bittimi devammı Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven 9 Mayıs 2011 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2011 Adaptif geri vites aynası şu an bir Reno kangoo üzerinde.Fakat yazılımında düzeltmeler yapmam gerektigi için konu açmadım.Yüzde 80i bitti.Kendi aracıma yapmak istemedim.Aracımın orjinal ayna modülüne gelen kablolar çok kısa oldugu için kablolar üzerinde fazla bi işlem yapamıyorum.Çok ugraştırır diye vazgeçtim.Önümümüzdeki günlerde video ve resim eklerim. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 9 Mayıs 2011 Paylaş 9 Mayıs 2011 Adaptif geri vites aynası şu an bir Reno kangoo üzerinde.Fakat yazılımında düzeltmeler yapmam gerektigi için konu açmadım.Yüzde 80i bitti.Kendi aracıma yapmak istemedim.Aracımın orjinal ayna modülüne gelen kablolar çok kısa oldugu için kablolar üzerinde fazla bi işlem yapamıyorum.Çok ugraştırır diye vazgeçtim.Önümümüzdeki günlerde video ve resim eklerim.Mustafa neler yapıyorsun yine ya:) eline sağlık Yorum bağlantısı
Recommended Posts