Hazar Erulusoy 15 Mart 2017 Paylaş 15 Mart 2017 Aslnda bir kaç araçtan benzer şekilde nasıl esinleebilirim diye baktım. Aşağıda esinlenebileceğim farların ve kendi aracımın farları var. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 15 Mart 2017 Paylaş 15 Mart 2017 İ20 mercek şapkası kullanılacaksa tas siyah olabilir.Gündüz farı ise alt kısıma biraz uğraşı ile uygulayabilirsin.Siyah çerçevesinide kullanabilirsen şapkaya uyumlu olur. Aldığın farda şasına çerçevenin tabanı siyah ise sadece kromu ıslak mendille ovalıyarak çıkaraıp düzgün şekilde işlem yapabilirsin. Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 17 Mart 2017 Paylaş 17 Mart 2017 Güncelleme yapayım. Dün çıkma 2 adet far aldım. Sağ tarafta tadilat gerekecek. Pleksinin diş kısmı kırık orası delik yamanacak. Far tamir kiti tedarik ederek ayakları onarılacak. Birde plastik kısımda kırık vardı bende bugün orayı sunfix ile tamir ettim. Buyrunuz fotoğraflar. Şimdi kendimi arıza ışığını rölesiz bağlantı yaparak nasıl söndürürüm kısmına odaklayacağım. Fikirlerinizi bekliyorum. Far içine ampul konulmuş bir uygulamada aslında pratik ama onun yerine soğutuculu direnç ile çözebilir miyim? Yorum bağlantısı
Oktay Toker 17 Mart 2017 Paylaş 17 Mart 2017 Dipsiz park ampulü ile dene çözülüyorsa uygula.Diğer konularda dirençli çözüm uygulamaları mevcut.Aracınıza göre diye bir farklı bir şey olmayacak. Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Mercek dönüşümü yaptığımda halojen H1 uzun hüzme yerine xenon nu nasıl bir led ile destekleyebilirim. Çıkma uzun hüzme led yada power led be küçük mercek ile olabilir mi? Hazır açmışken onuda yapsam mı diye düşünüyorum. Fikir ve önerileriniz nelerdir. Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 (düzenlendi) Şuan üstünde Osram Night Breaker ın beyaz olanı var. Dengeler mi Xenon u? Birde birşey soracağım bu diyot ile ilgili formda 2 fikir var birisi 1N4007 diğeri ise 6A10. Hangisini kullanayım? 22 Mart 2017 tarihinde Hazar Erulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 İstanbul yagış alan bir yer biliyorsunuz.beyaza dengelemek degilde yagışta işe yarasın diyorsanız aynen kalsın.Ben oem sarı ampul kalsın derim. Diod kullanmayacaksınız.Roleli tertibat yapmanız lazım.Diod h4 tertibatta işe yarayabiliryor. Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Bir konu vardı forumdaşımızın adını hatırlamıyorum kendisi de benim gibi H7 ve H1 refrektörlü araç sahibiymiş ona Diot tavsiye etmişler. Hatta o konuda şu görselde paylaşılmış. Hatta röleli bağlantı konusunda daha önce ki sualimde Selçuk Bey'de gerek olmadığını söylemişti. Tesisatımın kaldıracağından bahsetmişti. Kafam karıştı biraz şimdi. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Linkteki şemayı uygulaman gerekiyor.Resimdeki h4 sistem için.Başka bir eşkilde fikirlerinin arasından silmelisin. http://www.geceucusu.com/topic/5850-r%C3%B6le-nedir-nas%C4%B1l-ba%C4%9Flan%C4%B1r-r%C3%B6leyle-neler-yap%C4%B1l%C4%B1r/?page=2 Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 Oktay Ustam; şimdi neden röleli bağlantı? Ben akü değilde normal far soketinden gelen kısa kablosu ile balastı uzun kablosu ile de selenoidi besleyip arayada diot ekleyerek farlar kapalı iken soğuk selektör yapamaz mıyım? Yada Uzun H1 iptal olduğunu far edelim ben rölesiz far soketinden gelen kablo ile balastı besleyemez miyim? Ayrıca; http://www.geceucusu.com/topic/5266-uzun-kısa-ampulleri-birleştirmek/#comment-46370 Şimdi ya benim kafam karıştı, ya okuduğumu anlayamıyorum artık çok araştırıp okumaktan yada başka birşey var. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 22 Mart 2017 Paylaş 22 Mart 2017 (düzenlendi) Uzun h1 iptal olsun yada olmasın.Aracınız uzun ile kısa far artısı voltaj temasında diodda olsa yük algılayarak arıza ışığını yakıyor. Kafanızın karışmasını gerektirecek bir durum yok.Yanılmıyorsam bu konuyu sizle daha öncede yazışarak anlatmaya çalışmıştım. 22 Mart 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) Bu konuda ilk defa konuşuyoruz. Madem illaha ki röleli bağlantı olacak o zaman projeyi şimdilk rafa kaldırıyorum. Mercek montajını yaptıktan sonra bir ara denerim. Cevaplar için teşekkür ederim. 23 Mart 2017 tarihinde Hazar Erulusoy tarafından düzenlendi İmla. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 23 Mart 2017 Paylaş 23 Mart 2017 (düzenlendi) Linkteki konuda yine role için link vermişim.Lakin başka bir konuda bu diodlar üzerinden sizinde yazdığınız bir konuda yazıştık diye hatırlıyorum.Yalışta olabilirim.kusura bakma. Erkan ben linkte çalışmasında 5watt dipsiz ampulle çözüm bulmuştu.Hatırlıyorsunuzdur onu uygulayın sonuç olumlu olursa role devresine gerek kalmaz. Role devresi için işlemi bırakmanıza gerek yok bence.En son farları kapatmaya yakın aşamada yapılabilecek bir uygulama. http://www.geceucusu.com/topic/5856-citroen-c4-2-2010-bi-xenonland%C4%B1/?page=3 23 Mart 2017 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 Bir güncelleme yapayım. Yavaşta olsa adım adım devam ediyorum. Aldığım çıkma farda kırık olan sağ far camını söküp kırık olan far camı tırnağını sunfix ile yamadım. Yamadığım yerler tampon içerisinde kalacağı için görselliğin çok önemi yok. Tırnaklar içinde ahşaptan kalıp çıkardım eğer araç üstüde sabitlemede gerekirse onlarıda sunfix ile kaplayıp yamadığım yerlerin üzerine tırnakları yapıştırırım. Su testi yaptım sızdırmazlık sağlandı. Daha sonra far tasını söktüm. Baya zorlandım. Bir tane ayağın kopçasında ki pimi kırdım ama patex ile yapıştırdım. Açıkçası sökenler nasıl söktüler merak içerisindeyim. Sol farda da aynı şekilde kırmak istemiyorum. Tası çıkardıktan sonra halojen çizgisini almak için bir aparat yaptım olabildiğince tası kendi içerisinde teraziye aldım ama tam teraziye gelebileceğini sanmıyorum daha sonra araç üstünde ayar vidası ile tam ayar olabileceğini düşünüyorum. Sizlerden özellikle kesilme çizgisi için yaptığım aparat ve ayar konusunda yorum ve yönlendirmelerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 Araç üzerinde ayar vidası ile tam ayarlarım derken , far ayar vidalarından bahsediyorsanız , merceği reflektöre sabitlerken yapacağınız eksen kayması hatasını (yani çizginin tepe tırmanır gibi sağa yada sola doğru yükselmesi) far ayar vidası ile düzeltemezsiniz bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 Far tasını sabitledim. O haldeyken halojen ampul ile kesilme çizgisini alacağım. Daha sonra mercek montajına geçeceğim ve halojen çizgisine oturtacağım. Ama tası fara takınca farıda araç üzerinde far camnı kapatmadan taktığımda tekrardan ayar gerekecek o ayarları far ayar vidası ile yapacağım. Tabiki çok afaki bir mercek montajı yaparsam o vidalarda kurtarmaz lakin tasın aparat üstünde aldığım ki halojen kesilme çizgisine uyarsa mercek montajı sonrası kesilme çizgisi olur gibime geliyor hatam varsa lütfen beni uyarın. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 (düzenlendi) üstteki çizgi hatalı , alttaki düzgün. Üstteki çizginin hatasını far ayar vidaları ile gideremezsiniz , merceği ekseninde çizgi düzelene kadar çevirmeniz lazım , demek istediğim bu yoksa işlem sıranız doğru. . 31 Mart 2017 tarihinde Sırrı Polat tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 (düzenlendi) Peki halojende kesilme çizgisi ilki gibi mi oluyor? Ayrıca merceği merkezlemek için de şöyle bir fikrim var. Merceği tasa kontralı olacak bir şekilde civata ile 4 noktadan tuturacağım. Böylelikle tas üzerinde sağ-sol yukarı-aşağı merceği ayarlama şansım olacak. Not: Aracı aldığımda üstünde olan xenon HID dedikleri ampullerde ki kesilme çizgisi aynı sizin ilk çizim gibiydi. Ondan sordum. Aşağıda fotoğrafını göreceksiniz. 31 Mart 2017 tarihinde Hazar Erulusoy tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 Şimdi, Hazar Erulusoy yazdı: Peki halojende kesilme çizgisi ilki gibi mi oluyor? Ayrıca merceği merkezlemek için de şöyle bir fikrim var. Merceği tasa kontralı olacak bir şekilde civata ile 4 noktadan tuturacağım. Böylelikle tas üzerinde sağ-sol yukarı-aşağı merceği ayarlama şansım olacak. yukarıdaki çizgilerin ikisi de mercek çizgisini temsil ediyor , üstteki montaj hatalı , alttaki hatasız , halojen çizgisi genelde resimdeki gibi olur , ayrıca o kadar teferruta gerek olduğunu sanmıyorum biraz dikkatle yapacağınızı düşünüyorum Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 Halojende aldığım duvar çizgisi yere paralel olursa iş bitiyor o zaman. Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 31 Mart 2017 Paylaş 31 Mart 2017 yere paralel olması şart değil , reflektörü masaya sabitlediniz , sabitlediğiniz yeri işaretlediniz , halojen ampülle çalıştırdınız , gördüğünüz çizgiyi ve odak noktasını yani parlamanın en yoğun olduğu noktayı işaretleyip , reflektörü çıkardınız kestiniz biçtiniz , aynı noktaya tekrar sabitleyip bu defa duvarda işaretli çizgi ile mercek çizgisini (özellikle çizginin sol tarafta kalan kısımları) paralel kıldıktan sonra sabitliyorsunuz. Çizgi yere paralel de olabilir olmayadabilir , yere paralel olması belki size hizalamada kolaylık sağlayabilir. resimdeki iki uygulama da doğru 3 Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 1 Nisan 2017 Paylaş 1 Nisan 2017 (düzenlendi) Tünaydınlar merhaba. Az önce far tasını masaya sabitledim ve duvar da işaretlemeyi aldım. Acaba doğrumu yapmışım sizlerin onayına ve yorumuna sunuyorum. Sizlerden gelecek cevaba göre tası keseceğim. 1 Nisan 2017 tarihinde Hazar Erulusoy tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hazar Erulusoy 1 Nisan 2017 Paylaş 1 Nisan 2017 Tası kestim. Merceğin derinliği iyimidir? Yoksa biraz daha genişletmem gerekir mi? Merceğin orjinal plastik aksamını tutan 2 tane delik var onlar biraz tasa dayanıyor kesmem gerekir mi? Yorum bağlantısı
Sırrı Polat 1 Nisan 2017 Paylaş 1 Nisan 2017 6 saat önce, Hazar Erulusoy yazdı: Tası kestim. Merceğin derinliği iyimidir? Yoksa biraz daha genişletmem gerekir mi? Merceğin orjinal plastik aksamını tutan 2 tane delik var onlar biraz tasa dayanıyor kesmem gerekir mi? Farın ön camını kapattığınızda merceğin lensi cama dayanmaması gerekiyor , ayar yaptığınızda rahatça hareket edebilmeli , ayrıca ampülleri de taktığınızda arka tarafta bir yere değmemeli ve de mercek kapağını taktığınızda dışarıdan mercek görünmemeli bu üç kriteri sağlayacak şekilde sabitlemelisiniz , kolay gelsin. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts