İçeriğe Yönlendir

D1S - D2S ısınma süreleri ve selektör hızı


Mahmut Akbulut

Recommended Posts

Mahmut Akbulut

Yok kardeşim. Ne haddimize. :)

Siz zevk almak deyince; ben bi-xenon gündüz yeterli performans veremediği için bi-xenon'dan sadece gece zevk aldığımdan, yanlış anlaşılma olduğunu sandım. :)

+1

Yorum bağlantısı
Buğra Kızılcan

yılbaşı günü yani geçen hafta pazar audi a6 2010 model büyük ihtimal yanından geçtim aynadan baktım daylight tarzı beyaz ışıkları yanıyordu ya da parkları yanıyordu.ileride yavaşlamam gerektiği için yavaşladım aynadan arabayı izledim bana sellektör yaptı ve sarı ampulleri yandı.Bu saat 3-4 gibi yani günlük güneşlik havada oldu.

İzmirden kuşadasına gidiyordum.Hava karardı farları açtı bu sefer beyaz xenon farları var dedim.Sellektör yaptı yine bu sefer bembeyaz çaktı şimşekleri :D

Noluyoruuu dedim ki Selçuk abinin far çeşitlerini incelediğimde elipsodial far çeşidi kullandıklarını düşündüm.Bi-xenon mercek + halojen uzunlar.

Ve burdan çıkardığım sonuçta ben qashqai için d1s mercek ampul takıcaktım uzunları iptal ederim demiştim.Uzunları iptal etmicem.Daylight'da yapmıcam.Işıklar kapalı iken büyüh ihtimal gündüz halojenlerle yaparım.Hatta NB takarım daha iyi sonuç alırım.Akşamda far haliyle açık olacağı için bi-xenondan sellektör yaparım

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Turkay Enez

Konuyu hortlatıyorum...

d2s/d1s kitlerde ampullerin ısınma süreleri birbirine milisaniyeler kadar yakın olduğuna göre: Selektör, sıcakken farketmiyor. Soğukken de milisaniyeler kadar d1s lehine farkediyorsa, aracına (h4 farım var) mercek takma aşamasında olan ben, nerdeyse d1s takımın yarı fiyatına denk geldiği için d2s kit kullanmaya karar verdim. İyi mi ettim.

Bir soru daha sorayım: D2s soketli merceğe, H7 veya başka bir halojen takılabilir mi? (muayeneden geçirtecek kadar ışık versin yeter).

Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

H7 ampulün tırnaklarını törpüleyerek takan arkadaşlar var. muayene için benim yedek farım var onunla geçiyorum.

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Konuyu hortlatıyorum...

d2s/d1s kitlerde ampullerin ısınma süreleri birbirine milisaniyeler kadar yakın olduğuna göre: Selektör, sıcakken farketmiyor. Soğukken de milisaniyeler kadar d1s lehine farkediyorsa, aracına (h4 farım var) mercek takma aşamasında olan ben, nerdeyse d1s takımın yarı fiyatına denk geldiği için d2s kit kullanmaya karar verdim. İyi mi ettim.

Bir soru daha sorayım: D2s soketli merceğe, H7 veya başka bir halojen takılabilir mi? (muayeneden geçirtecek kadar ışık versin yeter).

Evet bende d2s projektöre H7 ampulu takarak (elimde yedek farım olmadığı için) arabayı muayeneden geçirdim herhangi bir sıkıntı olmuyor.

İlk soruna gelecek olursak yeni hella projektörde ilk önce elimde mevcut H7 kit olduğu için onun ampullerini törpüleyerek kullandım. Sellektörde de kullanıyordum balast ilk anda fazla akım çektiği için ilk sellektörde pek sıkıntı yaratmıyor ama ikincide parlaklığı çok düşüyor. Tabi farlar açıkken sorun yok. Yalnız bu sistem ampulün ömrünü kısaltıyor denebilir mi bilemem göreceli olarak farkediyor çünkü ben 1 seneye yakın kullandım ki bundan öncede 8 ay civarında kullanıldığını düşünürsek yaklaşık iki yıl kullanabilirsin. Ampullerden biri bozulunca Koito D4 balast ve 4300k ampul kullandım. İlk sellektör olayı bu kitde de oldu ama daha çabuk normal parlaklığına ulaşıyordu. Sonuç olarak H4 tabanlı farında sellektörde istediğin kiti kullanabilirsin burda seçim bütçene dolayısıyla kalmış. Yeni jenerasyon bir balast ve d1s ampul kullanabilirsin yada sellektörü o kadar dert etmem dersen almış olduğun d2s setide.

Son olarak daha önceki mesajlarda belirtilen şimşek çakması olayı 6000k - 8000k ampulde (bence) daha belirgin ama yol aydınlatması daha zayıf iken 4300k ampulde daha az belirgin iken yol aydınlatması çoooook daha üstün. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

H7 ampulün tırnaklarını törpüleyerek takan arkadaşlar var. muayene için benim yedek farım var onunla geçiyorum.

Teşekkürler.

Evet bende d2s projektöre H7 ampulu takarak (elimde yedek farım olmadığı için) arabayı muayeneden geçirdim herhangi bir sıkıntı olmuyor.

İlk soruna gelecek olursak yeni hella projektörde ilk önce elimde mevcut H7 kit olduğu için onun ampullerini törpüleyerek kullandım. Sellektörde de kullanıyordum balast ilk anda fazla akım çektiği için ilk sellektörde pek sıkıntı yaratmıyor ama ikincide parlaklığı çok düşüyor. Tabi farlar açıkken sorun yok. Yalnız bu sistem ampulün ömrünü kısaltıyor denebilir mi bilemem göreceli olarak farkediyor çünkü ben 1 seneye yakın kullandım ki bundan öncede 8 ay civarında kullanıldığını düşünürsek yaklaşık iki yıl kullanabilirsin. Ampullerden biri bozulunca Koito D4 balast ve 4300k ampul kullandım. İlk sellektör olayı bu kitde de oldu ama daha çabuk normal parlaklığına ulaşıyordu. Sonuç olarak H4 tabanlı farında sellektörde istediğin kiti kullanabilirsin burda seçim bütçene dolayısıyla kalmış. Yeni jenerasyon bir balast ve d1s ampul kullanabilirsin yada sellektörü o kadar dert etmem dersen almış olduğun d2s setide.

Son olarak daha önceki mesajlarda belirtilen şimşek çakması olayı 6000k - 8000k ampulde (bence) daha belirgin ama yol aydınlatması daha zayıf iken 4300k ampulde daha az belirgin iken yol aydınlatması çoooook daha üstün. :good1:

Şu anda henüz almış olduğum bir mercek veya kit yok. Araştırıyorum. Soğuk selektör için koito gen5 çıkma balast + d1s ampul olmalı ancak rakam çok yüksek oluyor. Bir de d1s sokete muayene için h7 takılamıyor. Dolayısıyla, hem bütçe açısından hem de h7 normal ampul (muayene için) uydurulabildiğinden, son durum itibariyle en yüksek ihtimal, D2s soketli bi-xenon hella mercek + d2s xenon kit olarak görünüyor...Bilgiler için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Arkadaşlarımızında söylediği gibi H7 ampulü gerekli törpüleme işleminden sonra D2S mercekte kullanabilirsin.Soğuk selektör için mutlaka Gen5 xenon kit tercih edilmelidir D2S te soğuk selektör ampul ve balast için zararlıdır...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Arkadaşlarımızında söylediği gibi H7 ampulü gerekli törpüleme işleminden sonra D2S mercekte kullanabilirsin.Soğuk selektör için mutlaka Gen5 xenon kit tercih edilmelidir D2S te soğuk selektör ampul ve balast için zararlıdır...

Normal xenon kitte (d2s) soğuk selektör neden zararlı? Gen5 xenon kit kullanırsam soğuk selektörün yine zararı olmaz mı? Zaten günde belki 1-2 defa ya yaparım ya da yapmam soğuk selektör. Dolayısıyla benim için en iyisi, canbus d2s kit galiba...

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut
Normal xenon kitte (d2s) soğuk selektör neden zararlı? Gen5 xenon kit kullanırsam soğuk selektörün yine zararı olmaz mı? Zaten günde belki 1-2 defa ya yaparım ya da yapmam soğuk selektör. Dolayısıyla benim için en iyisi, canbus d2s kit galiba...

D2S xenon kitler sürekli aç kapa için uygun kitler değildir , alt yapısı buna müsait olmayınca da ampül yada balast ömrünü çabuk tamamlar.D1S kitler ise igniter i ampul üzerinde olduğu için çok çabuk ısınır ve tepki verir ama bunda da ampul ömrü sürekli selektörde azalır balast a bir şey olmaz.D2S oem kitlerde canbus diye bir ayrım yoktur.D2S te selektör yapsanız bile D1S teki gibi bir patlama olayı elde edemezsiniz , sadece soluk kırmızı renge yakın bir ışık çıkar...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

D2S xenon kitler sürekli aç kapa için uygun kitler değildir , alt yapısı buna müsait olmayınca da ampül yada balast ömrünü çabuk tamamlar.D1S kitler ise igniter i ampul üzerinde olduğu için çok çabuk ısınır ve tepki verir ama bunda da ampul ömrü sürekli selektörde azalır balast a bir şey olmaz.D2S oem kitlerde canbus diye bir ayrım yoktur.D2S te selektör yapsanız bile D1S teki gibi bir patlama olayı elde edemezsiniz , sadece soluk kırmızı renge yakın bir ışık çıkar...

Canbus denilen şey, "arıza yakmaması için balastın içine veya kabloya kondanstör eklenmiş" demek midir?

Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Genelde öyle oluyor, bu arada D1S , D2S ampülün üstüne ateşleyici eklenmiş halidir onu dışında bir farkı yok.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

D1S'in asıl geliştirme amacı daha hızlı ısınması değil, D2S'de aradaki yüksek gerilim kablosunun ortadan kaldırılması yani güvenliğin artırılması. Daha önceki mesajımda yazdığım gibi, üretim ve test standartlarında aynı kriterleri gözönünde bulunduruyorlar ve D2S de, D1S'de aynı sınavı geçiyor. Bu çabuk ısınmanın nedenlerinden biri de, D2S için üretilen 3. jenerasyon balastların teknoloji olarak eski ve yavaş kalması da olabilir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gökhan Çalışkan1679652607

merhaba arkadaşlar,ben bugun üye oldum ama uzun zamandır takip ettiğim bir site burası.izmir karşıyaka da yaşıyorum.tanışmak için nereye topic açılacak bulamadım,kusuruma bakmayın öğrenicem zamanla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...