Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 (düzenlendi) Merhaba,Yusuf arkadaşımız ile birlikte müdahale ettiğimiz halde far kesiti hala aynı şekilde. Daha evvel xenon kullandığım için bu kesit bana pek tuhaf geldi. soldan direksiyonlu aracı sağdan direksiyonlu ülkeye götürmek için olan ayar kolu ile uğraşıyoruz ama çizgi aynı. Bir hafta kadar sonra farı temizlemek ve bazı modifikasyonlar yapmak için açacağız ama o zamana kadar belki birisinin fikri vardır.Araç Land Rover Discovery 3 bu arada ve farlar halojen uzun + bi-xenonAz evvel baya uzun yazmıştım ama herşey silindi. Tekrardan yazınca o kadar detaylı yazmak istemedim Herkese selamlarKısalar 6.5mKısalar 10mHalojen uzun + xenon uzun 10m 24 Temmuz 2012 tarihinde Ahmet Erçiro tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Bence bir sıkıntı yok gibi aracınız DOT normuna göre üretildi ise kesilme çizgisinin düz olması normal,ama emin olmak için başka bir Disco 3 le karşılaştırma yapıp emin olmak lazım... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2012 Range Rover Sport ile şaselerimiz birdir. Sadece kupalar farklı. Onun farlarını gördüğümde gayet belirgin 45 derecelik eğimli kesit vardı. Malesef henüz bir karşılaştırma yapamadım başka disco ile.Peki düz olmasının bir sıkıntısı yokmu? Karşıdan gelenlerin çok faza gözünü alıyor. Olmasını beklediğim alçak taraf olmayınca göz alıyor. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Range Rover Sport ile şaselerimiz birdir. Sadece kupalar farklı. Onun farlarını gördüğümde gayet belirgin 45 derecelik eğimli kesit vardı. Malesef henüz bir karşılaştırma yapamadım başka disco ile.Peki düz olmasının bir sıkıntısı yokmu? Karşıdan gelenlerin çok faza gözünü alıyor. Olmasını beklediğim alçak taraf olmayınca göz alıyor.Göz almaması lazım,far seviyesi yukarıda olabilir ayar yapılması gerekebilir,peki Ahmet bey ampulu çıkarıp merceğin perde kısmı görünecek şekilde resim çekebilirmisiniz? o zaman daha sağlıklı yorum yapabiliriz...Bu resimler sizin olmasını istediğiniz kesilme çizgileri... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2012 (düzenlendi) resimler için teşekkürler. o fotoğrafı farı dağıttığımızda gayet temiz olarak çekerim. Farımın üzerindeki etiketin fotoğrafını çektim. Belki türü belirtilmiştir. E13 yazan sanırım ECE?Yükseklik ayarını nasıl yapayım? Okuduğum kadarıyla merceğin merkezinden 25 feet (7.5m) mesafede 2" (5.5cm) aşağıda olacak yatay çizgi. 15metrede 11cm. Şu anda sanırım benimki tamamen yatay gidiyor. Farda yükseklik motoru olmadığı içinde yokuş çıkarken vs milletin gözünü alıyorum. Hele şimdi ampuller yenilendi durum daha da beter olacak. 24 Temmuz 2012 tarihinde Ahmet Erçiro tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Farın kesilme çizgisi ters. İçerdeki siper ile düzelmeli. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Etiket üzerinde sol üstte Land Rover yazısının yanında % 1,2 yazısı ışığın 1 metrede düşmesi gereken eğim miktarıdır yani 10 metrede 12 cm dir...Koitoda olması gereken kesilme çizgisi bu,abimdeki grand vitara da D2S koito mercek var ve resimdeki ile aynı...Bu yazdığınız inç ölçüsü kitapçıktamı? var Ahmet bey... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2012 (düzenlendi) Etiket üzerinde sol üstte Land Rover yazısının yanında % 1,2 yazısı ışığın 1 metrede düşmesi gereken eğim miktarıdır yani 10 metrede 12 cm dir...Koitoda olması gereken kesilme çizgisi bu,abimdeki grand vitara da D2S koito mercek var ve resimdeki ile aynı...Bu yazdığınız inç ölçüsü kitapçıktamı? var Ahmet bey...Hayır. ABD için olan ayar değeriydi o. Kitapta yazmıyor sanırım. Belkide vardır bakayım. Peki farın normu nedir? 24 Temmuz 2012 tarihinde Ahmet Erçiro tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Hayır. ABD için olan ayar değeriydi o. Kitapta yazmıyor sanırım. Belkide vardır bakayım. Peki farın normu nedir? European Union ama ECE/DOT uyumlu gibi görünüyor yanılmıyorsam... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2012 Kitapta yazmıyor. O zaman farın üzerindeki değere sadık kalarak ayarlayayım. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Temmuz 2012 Paylaş 24 Temmuz 2012 Kitapta yazmıyor. O zaman farın üzerindeki değere sadık kalarak ayarlayayım.Doğru far ayarı %0 eğim olan bir yerde yapılmalı,mesela AVM lerin kapalı garajları bu iş için çok ideal... 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 24 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2012 Sitemizin kapalı garajında yapıyorum. Garajın içi yan duvarlar arası 80 metre Farları daha yakında ama ortadaki HID offroad ışıklarını 80 metrede ayarlıyorum. Üstelik duvarları keyfime göre işaretleyebilirim. Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 25 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2012 kesit ile mercek arasındaki metal parça suçluymuş. Kesiti ters tarafa çevirmiş durumda. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 Perdeyi resimdeki gibi bırakmadınız değilmi?öyle ise pozisyon yanlış olur,ön taraftaki hareketli kısım aşağı doğru açık olmalı... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 25 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2012 perde aynen bu şekilde zaten? Şimdi daha evvel bendeki Bosch lambanın perdesinden hatırladığım kadarıyla bu tuhaf geldibana. Burada 3 parça var. Bunların hangisi hareketli? kameraya yakın olan ve açılı duran parça nedir? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 perde aynen bu şekilde zaten? Şimdi daha evvel bendeki Bosch lambanın perdesinden hatırladığım kadarıyla bu tuhaf geldibana. Burada 3 parça var. Bunların hangisi hareketli?kameraya yakın olan ve açılı duran parça nedir?Merceğe yakın olan taraf,perdenin hemen ön kısmındaki siper aşağıda olmalı ki,sizin istediğiniz 45' lik açı oluşsun.Resimde görülen parça ışığı homojen dağıtmak ve karşıya yansıyan ışığın bir kısmını yukarıya doğru yönlendirmek için bu şekilde yoldaki tabela vs. daha belirgin oluyor...İşaretlediğim kısım aşağıda olacak şekilde yeniden ayarlayın... Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 bune marka yahu eğim yok dümdüz nedir bu ichkioh falanmı?ve araç sağdan direksiyonmu?Mercek koito Bektaş... Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 25 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2012 İçim rahat etmedi ve saat 7 gibi aşağıya indim ve farları söktüm. Eve getirip önce sildim ve yeterince temiz olduğuna emin olunca (eşim beni öldürmesin diye) masanın üstüne koyup sökmeye başladım. Malesef arka kapak açıklığı yeterince geniş olmadığı için modülü komple sökemedim ama alttaki balast kapağını açıp dışarıya alınca yeterince çalışma alanım oluştu. Mercekler isli idiama reflektörler şaşırtıcı şekilde temizdi. Hatta ben kirlettim sayılır. Şimdi o kesit sorunum da dahil merceklerde temiz ve az sonra takacağım. Umarım bir aksilik olmamıştır ve çalışırlar Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 Siper olması gereken pozisyona gelmiş durumda,sorun kalmayacağına eminim Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 25 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 25 Temmuz 2012 Sol taraf duzelmis ama aag da bir anormallik var. Hem cizgi bozuk hemde siper inip kalkmiyor. Yarin sabah tekrar sokecegim sag tarafi. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 25 Temmuz 2012 Paylaş 25 Temmuz 2012 Sol taraf duzelmis ama aag da bir anormallik var. Hem cizgi bozuk hemde siper inip kalkmiyor. Yarin sabah tekrar sokecegim sag tarafi.Nazar mı değdirdik ne oldu acaba 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 26 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2012 (düzenlendi) Bugün Yusuf arkadaşımıza uğradım ve ben farları söktükten sonra sıkıntının siperi geri çeken yay olduğunu anladık. Yay yerinden çıkmış. Çok işi olduğu halde beni kırmayıp el attı ve far düeldi. Farı topladım eve geldim ve garajda 10m de yaklaşık 15 cm inik olacak şekilde farları ayarladım. Aldığımdan beri ilk defa çok güzel aydınlatmam oldu. Hepinize teşekkür ederim. Şimdi geldik son bir soruya. Merceğin yüksekliği 94cm. Aşağı yukarı 80 metrede kesitin yerle buluşması gerekiyor değil mi? 10 metrede 12cm inerse 80 metrede 96cm? Garajımın içerisi yaklaşık 75 metre. Oradan karşı duvara sıfırlarsam olacağını düşünüyorum. Ne dersiniz?Bu görüntü 10 metre. 26 Temmuz 2012 tarihinde Ahmet Erçiro tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 26 Temmuz 2012 Paylaş 26 Temmuz 2012 Bugün Yusuf arkadaşımıza uğradım ve ben farları söktükten sonra sıkıntının siperi geri çeken yay olduğunu anladık. Yay yerinden çıkmış. Çok işi olduğu halde beni kırmayıp el attı ve far düeldi. Farı topladım eve geldim ve garajda 10m de yaklaşık 15 cm inik olacak şekilde farları ayarladım. Aldığımdan beri ilk defa çok güzel aydınlatmam oldu. Hepinize teşekkür ederim. Şimdi geldik son bir soruya. Merceğin yüksekliği 94cm. Aşağı yukarı 80 metrede kesitin yerle buluşması gerekiyor değil mi? 10 metrede 12cm inerse 80 metrede 96cm? Garajımın içerisi yaklaşık 75 metre. Oradan karşı duvara sıfırlarsam olacağını düşünüyorum. Ne dersiniz?Bu görüntü 10 metre.Ahmet bey 10mt ayarını iyi yaparsanız,ışık +/- 80mt mesafede yerle buluşacaktır ama %1,2 eğim şartı ile ayar yapın,yani 10mt=12cm İyi günlerde kullanın Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 26 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 26 Temmuz 2012 Tamam zaten ona uygun hesaplamıştım ve yarın tam olarak yaparım. Şu anda 80 metreden biraz daha yukarıda. Yarına düşürürüm. Tekrardan teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ahmet Erçiro 27 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2012 Balastların temizliğinin sebebi farların su geçirmez olarak tasarlanmasından kaynaklanıyor. Bir çok kişi Land Roverlarını kıyamayıp asfalt üzerinden toprak yola bile sokmadığından malesef yeni araçları offroad kavramı ile birlikte anamıyoruz ama çok az insan (bunlardan birisiyim) yeni arabaya güvenip arazide, çamurun içinde debeleniyor. Bu kabiliyetinden dolayı balastlar farın altında contalı su geçirmez bir kapak ile korunuyor. Kapağı açtığımda ters bir toz tanesi bile görmeyince şaşırdım Soruna gelince; evet düzeldi. Siperi geri çeken yay yerinden çıkmış. Ters bir kuvvet olmadığı içinde solenoid çalışamıyordu. Siper yay geri çekmediği için yarın açık kalmış. Şimdi düzeldi herşey. Yorum bağlantısı
Recommended Posts