İçeriğe Yönlendir

Fiat Albea mercek ve gündüz farı montajı


Kahraman Çalış

Recommended Posts

Oktay Toker
(düzenlendi)

Mercek etrafını saracak şekilde ve ampul kılıfı değmeyecek şekilde plastik tarzda uygun bişiler bularak kapatabilirsin.Bu parçlarıda sabitleyebilmen için siyah metal kılıftaki poliuretan tipi silikon tavsiye ederim.Yada bir kalıp yapıp tamamen silikonlada yapabilirsin.

Resimleri görmeden yaptıklarına inanmıyoruz :biggrin:

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Hüseyin Matur

Hocam senin araçta yaptığın yada yaptırdığın bi değişiklik varmı?

Şu an için yok. Aracı kardeşime sattım, o epey değiştireceğim diyor.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Kahraman Çalış

Merhaba arkadaşlar uzunca bir süre yazmayınca herhalde vazgeçti dediniz ama yok vazgeçmedim dediğimi yaptım ve size söz verdiğim gibi şimdi detayları aktarıcam. öncelikle forumdan bilgilerini değerli yorumlarını aldığım abilerim kardeşlerime sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum. onların sayesinde yaptıklarını inceledikçe kafamda yapacaklarım şekillendi cesaretlendim fikir aldım yaptım ve oldu çok şükür. Bu kadar uzun sürmesi yaptığım şeklerde fazla detaycıyım en iyisi olsun diye uğraşır çok düşünür ve yavaş ilerlerim birde işte olunca zaman sıkıntısı hafta sonu bile yok. Yaptığım şek mercek montajından ziyade gündüz farında baya kafa patlattım onun arge çalışması zaman sıkıntısı parça vs. bulma zorluğu deneme yanılma vs. işlerden dolayı çok uzadı ama sonunda istediğim bütün fonksiyonları çalıştırdım.

Nacizhane fikrim ve tecrübelerim bu işi yapmaya kalkacak arkadaşlar kesinlikle ikinci el far almasın yada alırsada gözüyle görüp almaları tabi imkanları varsa çünkü benim aldığım farlar ikinciel ve daha önceden mercek montajı yapılmaya çalışılmış ve farın anası ağlamış. Özelliklede yükseklik ayarı için birbirine geçmeli far tasını tutan hareketli tırnaklar iyice folloş olmuş. Bu nedenle sol farımdaki mercek yükseklik ayarı 0 konumunda iken bazen titreme yapıyor. Aşırı değil çok dikkat edilirse fark ediliyor. Konuyu analatmaya başlayayım.

Önce farın ilk halinden başlayalım

post-6578-0-64378300-1377505906_thumb.jp

burada farın içinde hella mercekler vardı daha kısa ve tombul ama ben kafaya koydım bosch mercek uzunları daha çok beğendiğimden onu takıcam zaten adam yapamamış montajı çünkü mercek çercevesi far camına sürtüyor. Burada beni en çok yoran bosch merceğin yapısından kaynaklanan uzun olması idi zira orjinal mercek kapakları ile merceği sıfıra sıfır far tasına arkaya yapıştırmama rağmen ön taraf yine çok uzun geliyor cama vuruyodu. Bunu kendi uyarladığım mercek kapağıyla çözüm buldum birkaç resim sonra bahsedicem.

Şimdi gelelim farın boya işlerine bütün parlak parçaları boyamaya karar verdim ve farın uzun tası hariç heryerini siyaha boyadım. Sinyal lambasının önünü falan maskeleme bandı ile güzelce kapattım vs. Boya işlemini uyguladım ve kurumaya bıraktım iki gün hiç ellemedim. Boyayı yaparken uzaktan püskürterek ince katlar halinde beşer dakka arayla püskürttüm hiçde sonradan boyandığı anlaşılmadı ve bu sayade damlama vs. gibi sorunlar çıkmadı.

post-6578-0-08930000-1377506180_thumb.jp

post-6578-0-27902500-1377506367_thumb.jp

Mercekleri montajlarken deneme yapıyorken aklıma yapacağım kapak erirmi içerisi kaç derecede olur vs. aklıma geldi ve merceklerin tam merkez noktası ampulün ısısını ölçtüm ve sonuç ortada 500 dereeleri gösteriyor. Tabi kapakla denemeler yaptım orayada gelicem.

post-6578-0-64989600-1377506393_thumb.jp

Merceğin oturtucağım yeri keserken park ampulünün yeri normalde kısa hüzmede ben onu zarar vermeden şeklini bozmadan kesip uzun tasa monte ettim.

post-6578-0-87802200-1377506544_thumb.jp

Uzun tası delerken dikkat edilmesi gereken bir konu var. Tası delerken kromlu yüzeyden ve matkabı delme yönünde değil çıkarma yönünde dönmesini sağlayarak kromlu taraftan delme işlemini uygulamak yoksa arka taraftan delinirse matkabın çıktığı yerden krom yüzey çatlama soyulma yapabilir dikkat.

post-6578-0-70899400-1377506602_thumb.jp

post-6578-0-32943700-1377506649_thumb.jp

Kısa fardan söktüğüm park lamabasının sokertini uzun tasın arkasının eğimine göre kesip deldiğim deliğin oraya kırmızı silikonla yapıştırdım. Artık parklar uzun farda :dance2:

post-6578-0-30689200-1377507068_thumb.jp

Gel gelelim beni en çok düşündüren ve uyraştıran kapak konusuna. Orjinal kapaklar cama vuruyor bende piyasadan topladığım plastiklerde denemeler yaptım metal termos bardaklardan yapcaktım şekli uygun olanı bulamadım ve huniye karar verdim gayetde düzgün kesince iyi oturdu ve sırıtmadı bence.

post-6578-0-29878800-1377507167_thumb.jp

Kapağı merceğin kafasına sıkıca oturacak biçimde dikkatlice kavisli bir şekilde kestim (istediğim sonucu alana kadar baya huni şehit oldu) sonra bu kapağı japonla sağlamlaştırıp merceği yerine oturttum. Bu huninin bana avantajı diğer orjinal kapaklar merceğin tam kafa kısmına tırnakları geçip oturuyor dolayısıyla öne doğru uzuyor ve ön cama vuruyor. Bu huni ise en uzun kısmı mercek camının orada olduğundan cama vurmuyor ve geri doğru bükülen yapısı olduğundan arka tarafıda komple kapatıyor ışık sızması vs. olmuyor. Huniyi en yumşak olandan seçtim diğerleri kırılır çatlar diye düşündüm. Test ettim farın içinde hertarafı kapalı bir şeklilde bir gün yaktım farı herhangibi oynama erime gibi şeyler olmayınca testten başarıyla geçti.

Artık farı kapatabilirim. Silikon olarak daha önceki açtığım farda kullandığım dayson gri silikonu kullandım öbür farlafrım hiç su almadı çünkü tekrardan ona güvendim ve yine bi sıkıntı yok. Farın içindeki elektrik tesisatı komple yeniden bağladım çünkü içinde röle var vede yapacağım gündüz modülü için bazı değişiklikler yaptım far elektrik tesisatında. Mercekler yanmazken sellektör yaparsam uzun hüzmelerdeki sarı ampuller yanıyor mercekler yanarken uzun yaparsam sarılar iptal oluyor ve mercek üzerinden sellektör yapıyor. Bu sayade ampul ısınması zaman kayından kaynaklanan zayıf sellektör sorunuda ortadan kalktı. Merceklerin yerinin daha önceden kesilik vida yerlerinin benden önceki arkadaşın delmesinden dolayı kısa tas delik deşik olmuş merceği tam merkez noktasına otortmak için en uygun yerin pozisyonunda kısa farların yüksekliği aşağıda kalıyor. Yukarı alsam bu sefer merceği vidalamaya yer kalmamış mayın tarlası gibi olmuş. Özetle orjinal uzun tasların yansıttığı ışık normalinde aşağısı seviyesinde aydınlatıyor. Zaten ben onu aydınlatma için değil geçici sellektör için kullandığımdan buda benim için sorun teşkil etmedi tabi daha yukarda olsaydı daha iyi olurdu.

Mercek için kısa taslar kesik olduğundan kesilim çizgisini daha önceden duvara işaretleyemedim bu nedenle benim arabadaki farların uzun ve kısa ışıkların birbirine yakınlık ve yükseklik mesafelerini göz kararı yerlerini birbiriyle olan uzaklıklarını kafamda hayal ederek diğer montaj yapacağım kısa hüzme yeri kesik olan farın uzun tasın yansıttığı ışığı yerini referans alarak hayalimdeki uzun kısa ışık deseni uzaklığına göre referans alarak merceği sabitlemeye çalıştım. Tam ayarıda araç üzerinde farlar takılıyken yapacağımdan kabaca merceğin yerini ve yön ayarını belirledim. Esas ayarıda dediğim gibi farı arabaya takınca arabanın üzerinde merceği yönünü çevirerek sağa sola kaydırarark ayarladım. Bu işlem beni aşırı zorladı çünkü odak noktasını farın kısa tası bana kesik geldiği için bu yöntemle deneme yanılma yaparak buldum. Zaten yapmaya çalışan arkadaşta tam merceği odak noktasını ayarlamamış kaba bi işcilik yapmış. Zor oldu ama hizalamayıda yaptım

post-6578-0-11526100-1377507355_thumb.jp

Bundan sonra bantları açmadan iki gün bekledim. Bu arada merceğin arkası toz kapağı kesikti çünkü balastların ampul soketleri çok kaba ve büyük içine üç tane kablo giriyor. Balastlar hella marka bende arkaya da kapak uydurcaktım ama vazgeçtim onun yerine balastın ampul soketini farın içine koyup ampulle soket arasına kaplo lehimleyerekj bağlantı kurdum. Burada önemli olan ampulle soket arasındaki mesafenin uzun olmaması zira atlama yapabiliyor yada şase geçen bir kabloya kıvılcım çakabilir. İzalasyon çok önemli ve kablo mesafesi uzun olursa yaklaşık bir parmak mesafeden fazla balast ampulü ateşleyemiyor. Bu yaptığım kablo lehimleme sayesinde de ampulün arka kısmı tam arka toz kapağına değdi deyecek şekilde ucu ucuna benim arabanın toz kalaplarını sökerek balastları buna montalayıp ucu ucuna arka tarafta açık kalmicak şekilde kapatabildim. Beni en çok düşündüren şey ön cama mercek kapağının vurmasıyla arka tarafta ampul soketinin çok kaba olması ve toz kapağına farklı işlem uygulanması sorunu idi. Ön camı hunu ile yaptığım kapakla, arka kısmıda kablo lehimleyerek soketi merceğin yanına koyma suretiyle sorunu aştım. Buda farın arabaya takılmış hali görüldüğü gibi kapak orjinal biçimde kapalı ve hiçbir işlem yapmadan kapattım. BOSCH MERCEK UCU UCUNA VE YÜKSEKLİ AYARI ÇALIŞIR ŞEKİLDE SIĞDI diğer merceklerde daha küçük olduğu için hayli hayli sığar.

Yapacaklara tavsiyem benim gibi bosch mercekle uğraşmayın derim ben Oktay abi beni uyarmıştı ama napim uğraşmayı seviyorum işte huyum kurusun. :bambam:

post-6578-0-13825900-1377508244_thumb.jp

post-6578-0-78828200-1377507639_thumb.jp

Bunlarda elimde olan uzun kısa desenler şimdilik bunlar var ilerde başkada koyarım.

post-6578-0-73258600-1377509492_thumb.jp

post-6578-0-76270200-1377509530_thumb.jp

post-6578-0-55083200-1377509573_thumb.jp

post-6578-0-10747800-1377509618_thumb.jp

Gelelim gündüz farına yerini sis farının kenarına doğru karar verdim ve delme işlemlerini uygulayıp ledleri yapıştırdım.

post-6578-0-73962300-1377509781_thumb.jp

Daha önceden hatırlarsanız size kendim değişik bir modül tasarımı yapacağımdan bahsetmiştim. En az far kadar hatta daha da fazlası zaman ve malzeme bulma sorunu deneme yanılma yöntemi araç elektrik tesisatı uyarı arıza lambası yakma ve bu sorunları giderme çabalarımdan dolayı baya yapımı zaman aldı. İlk çizdiğim şemasının üzerinde belkide elli kere değişiklik yapmıştırım ama en sonunda istediğim bütün fonksiyonları sorunsuz bir şekilde çalıştırmayı başardım.

İşte modülün kendisi fonksiyon çok olunca şeklide karmaşık ve boyutu büyük oldu. Ama sonuçta bu arge ürünü olur bu kadar bundan sonraki yaptıklarım daha derli toplu ve stabil bir yapıya sahip olcak sonuçta bunun üzerinde elli kez değişiklik yaptım istediğim gibi çalışmayınca.

post-6578-0-80496800-1377509865_thumb.jp

Elektrik kablosuna işi sağlama almak için sigorta ile bağlantısını yaptım diğer kablolar önemli değil zaten led, kumanda alıcı kablosu vs. gibi

post-6578-0-82944300-1377510148_thumb.jp

Modül anca dondurma kutusunun içine sığdı ve kenarlardan delik delerek bütün gerekli kabloları sırasıyla farklı noktalardan içeri soktum.

post-6578-0-87033100-1377510363_thumb.jp

Buda modülü koyabileceğim en uygun yer burası gibi geldi hava filtresinin hortumu ile şase arasına tam oturdu ve sallanmıyor. En uygun yer burası gibi geldi ve buraya soktum modülü. :fiuw:

post-6578-0-52955000-1377510464_thumb.jp

Aracın içinede kablo giriyor modülden bu kabloda kumandanın alıcı gözü ve iç tarafta hem dekoratif bir aydınlarma olarak kullandığım hemde öndeki led guruplarının durumunu gözlediğim led bağlantısı bulunuyor.

post-6578-0-00853700-1377510583_thumb.jp

Gündüz ledlerinin bağlantısı sağ ve sol led iki gurup bunlarda kendi içinde dik ve yan gurup olmak üzere iki ayrılıyor toplam dört adet led gurubu var yani bunu simgeleyen şöför tarafında kapı tarafındaki le sol gündüz farının yan gurubunu karşısındaki sol gündüz farının dik gurubunu

post-6578-0-05933700-1377510650_thumb.jp

Aynı şekil yolcu tarafının kapı tarafındaki led sağ farın yatay gurubunu karşısındaki led ise dikey gurubunu simgeliyor. Bu ledler tamamen gündüz farları gurublarıyla entegre bir şekilde çalışıyor. Yani yanıp yanmadığını parlaklıklarını takip edebiliyorum. Ayrıca bir özelliği daha var sağa sinyal verince sağ tarafın gündüz farı kısa yada parklar yanmıyorsa sinyalle ters şekilde yani sinyal yanınca gündüz farı sönüyor sinyal sönünce tekrar yanıyor, parklar yada kısalar acıksa normal sinyal amerikan park modunda ise devamlı yandığından sinyalle birlikte o tarafın ledi aynı şekilde beraber yanıp sönüyor. Bu durum hem öndeki gündüz farları için geçerli hemde içerdeki yanan, öndeki farların durumunu takip etmek için ve dekoratif ayınlatma için kullandığım ledler için geçerli içerdeki ledlerde öndekilerle birlikte sinyal veriyor. Sağ tafafsa sinyal veren yolcu tarafındaki yeşil ledler sola sinyal verince benim tarafımdaki yeşil ledler öndekierle birlikte çalışıyor.

Modülün başlıca fonksiyonları:

post-6578-0-80496800-1377509865_thumb.jp

1- Motor çalışınca (kontak açılınca değil) otomatik olarak devreye girme stop edince devreden çıkma

2- Park yada farlar yandığında ledlerin ışık parlaklığını otomatik olarak yarıya düşürme

3- Amerikan park modu

4- Sağ sol sinyal yandığında o tarafa ait led gurubunu sinyalle entegre bir şekilde yakıp söndürme

5- Parklar açıkken sinyalle aynı parklar kapalıyken sinyalle ters biçimde yanma (Amerikan mod)

6- Dörtlüleri yakma (uzaktan kumanda ile)

7- Falash, animasyon ve cafcaflı fonksiyonlar

8- Bütün herşeyi uzaktan kumandası üzerinden kontrol edebilme

9- Bir tuşla amerikan park vs. bütün özellikleri iptal edip orjinal biçimde çalışma imkanı

10- İç mekan aydınlatması ve öndeki dlr ledlerin durumunu iç taraf led bağlatısı sayesinde takip edebilme imkanı

11- İstenilen tarafı istenilen parlaklıkta ışık şiddettini ayarlayabilme özgürlüğü

12- Kendine özgü tasarımı sayesinde araç beynine zarar vermeden çalışma (tamamen kendi iç dizaynı sayesinde aracın elektrik tesisatına hiçbir bağlantısı yoktur Beyin vs.)

13- Araçtaki bütün olası arıza lambası yakma sorunu yoktur hepsini çözdüm (sinyal, park lambası arızası gibi)

Şimdide farların görünümünden bazı kareler:

Gündüz herşey kapalıyken sadece gündüz farı açık

post-6578-0-20469400-1377511363_thumb.jp

Sadece parklar açık (gündüz farı, amerikan park aç kapa uzaktan kumanda üzerinden yapılabiliyor isteğe göre ve en son ayarda otomatik olarak kalıyor)

post-6578-0-95183100-1377510735_thumb.jp

Amerikan+normal park gündüz farı gece modunda

post-6578-0-18256100-1377510922_thumb.jp

Amerikan+normal park gündüz farı gece modunda mercekler (kısa far) açık

post-6578-0-03693300-1377511126_thumb.jp

Amerikan+normal park gündüz farı gündüz modunda (normalde kumanda üzerinden ayarı yapılınca otomatik kendi gece moduna geçiyor o an gözümden kaçmış ayarlamak )mercekler (kısa far)+Sisler açık. ALLAH ne verdiyse :yahoo::dance2::exc1::bravo:

post-6578-0-95506300-1377511288_thumb.jp

Projem bitti. Emeği geçen bana yorumlarını eksik etmeyen fikir veren vermeyen herkese sonsuz teşekkürler. :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Ellerine sağlık güzel olmuş. :bravo:

Uğraşması ayrı bir sıkıntı ama başarınca daha zevkli oluyor haklısın.

Sağ farın seviyesini birazcık daha yukarı çekince hiçbir sorun kalmayacak gibi.

Yalnız o modul ne öyle heryerinden bi kablo çıkıyo :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Her yerinde el emeği göz nuru var :bravo: Yorum yapmaya içim el vermedi :fiuw: iyi günlerde kullan :good1: Fikirler geldikçe üzerinde uzun uzun konuşuruz :yes:

Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış

Ellerine sağlık güzel olmuş. :bravo:

Uğraşması ayrı bir sıkıntı ama başarınca daha zevkli oluyor haklısın.

Sağ farın seviyesini birazcık daha yukarı çekince hiçbir sorun kalmayacak gibi.

Yalnız o modul ne öyle heryerinden bi kablo çıkıyo :unsure2:

Hocam o resimler ayar yapmadan önceki resimdi şimdi ayarı tam sağ sol olsun. Modülde dediğim gibi arge modülü olduğundan hem boyu büyük hemde böyle karmaşık bir şekli oldu. Ama dediğim gibi ilk halinden sonra elli kere değiştirdim dizaynını o nedenle onu daha ellemicem. Artık yenisini yaparsam o zaman çizimi bende stabil çalışanın, ona göre güzel bir tasarım yaparım artık.

Her yerinde el emeği göz nuru var :bravo: Yorum yapmaya içim el vermedi :fiuw: iyi günlerde kullan :good1: Fikirler geldikçe üzerinde uzun uzun konuşuruz :yes:

Hocam sen neden yorumunu esirgiyorsun için el vermedi derken olmaması gereken yada kötü bir durummu var? :unknw:

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Hocam o resimler ayar yapmadan önceki resimdi şimdi ayarı tam sağ sol olsun. Modülde dediğim gibi arge modülü olduğundan hem boyu büyük hemde böyle karmaşık bir şekli oldu. Ama dediğim gibi ilk halinden sonra elli kere değiştirdim dizaynını o nedenle onu daha ellemicem. Artık yenisini yaparsam o zaman çizimi bende stabil çalışanın, ona göre güzel bir tasarım yaparım artık.

Hocam sen neden yorumunu esirgiyorsun için el vermedi derken olmaması gereken yada kötü bir durummu var? :unknw:

Estağfurullah güzel kardeşim kötü manada söylemedim ... :good1:

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Eline cebine sağlık.Gayet güzel sonuç almışsın.Sadece gündüz ledleri için biraz daha şekilli bişi olabilirmiydi acaba dedi,m ilke başta ama başka yapğılacak pek şekil şemal çok yok gibi.

Bosch ile uğraşman senein yararına aydınlatman oldukca kaiteli oldu. :good1:

Uzun hüzmeye park deliğini aşagıdan verseymişin odasklama bölümüne zarar vermezdin.Mercek selenoidi açık olduğu için pek sıkıntı yok gibi ama bence farketmiştir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Maaşallah diyorum . Sabır ve göz nuru resmen . Tebrik ederim . Keyifli ve aydınlık sürüşler sizinde olsun inşallah .

Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış

Uzun hüzmeye park deliğini aşagıdan verseymişin odasklama bölümüne zarar vermezdin.Mercek selenoidi açık olduğu için pek sıkıntı yok gibi ama bence farketmiştir.

Abi odaklamadan tam kastın ne anlayamadım kusura bakma. Uzun tasın sarı ampul odaklamasından mı bahsediyorsun yoksa taktığım park ampulun odaklamasından mı? Mercek selenoidinin açık olması demekle uzun kısa yapıyor olmasını kasdettin herhalde onunda uzun tasın odaklamasına ne etkisi varki tam anlamadım ben yaa ne demek istediğini. :unknw:

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Park ampulü için deldiğin yer uzun hüzme odaklama alt bölümüne denk gelmiş.Buda uzun hüzmeyi biraz etkileyebilir.Deliği alt tarafa ampul tepesi yukarı dogru bakacak şekilde delseydin park aydınlatmasında daha iyi aşık alırdın.

Duvardaki uzun resminde bi-xenonda açık olduğu için halojen uzun resmi tam belli olmuyor bu nedenle sorun varmı pek belli değil.

Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış

Park ampulü için deldiğin yer uzun hüzme odaklama alt bölümüne denk gelmiş.Buda uzun hüzmeyi biraz etkileyebilir.Deliği alt tarafa ampul tepesi yukarı dogru bakacak şekilde delseydin park aydınlatmasında daha iyi aşık alırdın.

Duvardaki uzun resminde bi-xenonda açık olduğu için halojen uzun resmi tam belli olmuyor bu nedenle sorun varmı pek belli değil.

Oktay abi park ampulu için tasın arka kısmında en uygun yer benim deldiğim yer gibi gözüküyodu. Bende yanlardan bu şekilde deldim. Senin dediğin gibi alttan tepesi yukarı doğru bakacak şekilde baya bi zor olurdu çünkü alan dar içeride yeterince kablo ıvır zıvır soket vs. var.

Neyse uzunları ben sadece gündüzleri kısalar yanmazken sellektör için kullanıyorum. Şöyle duvar resimlerinde kısalar yanlığı için uzunları-sellektör açarsam bi-xenon üzerinden uzun yapıyor, kısaları kapatırsam sellektör yapıncada normal ampül takılı olan orjinal benim park ampulu yerleştirdiğim uzun taslar üzerinden sellektör yapıyor. Bu nedenle gönderdiğim uzun desen duvar resminde halojen uzunlar yanmadığı için gözükmüyor. Sorun yok yani :good1: Ben bu şekilde uzunların yanmasını istedim xenon yanarken bi-xenon mercekten uzun yapınca yanında bide halojen ampulden uzunun sırıtacağını düşündüğümden böyle yaptım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Can Ayaslan

Çalışmanızı inceledim çok güzel olmuş :) kullandığınız huniler bir sorun çıkardı mı erime gibi :) ben de uygun mercek kapağı bulamıyorum tam kapatmıyor da alternatifleri değerlendirmek istiyorum :)

Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış
Çalışmanızı inceledim çok güzel olmuş :) kullandığınız huniler bir sorun çıkardı mı erime gibi :) ben de uygun mercek kapağı bulamıyorum tam kapatmıyor da alternatifleri değerlendirmek istiyorum :)

Şu ana kadar bi sıkıntı çıkmadı. Şöyle bi fara bakınca kapak olarak orda duran şeyin huni olduğunu anlamak imkansız gibi bişey. Zira huni boyanınca orjinal kapaktan bile daha düzgün duruyo.

Önemli olan nokta piyasada farklı marka hunilerden aln. Şekil vermek için kesme işlemi yaparken en yumuşak olanını seçtim birde koyu renkli olanını zaten boyanacak ama ışık sızmaması için koyu olursa daha iyi olur.

Bir diğer önemli nokta ise huniyi keserken mercek çerçevesine huninin sıkı şekilde geçecek biçimde olması. Çünkü ne kadar sıkı olursa o kadar sağlam kalır. Sert bi çukura girdiğinde vs. Mercek kapağının düşmesini istemezsin demi bide kapağın merceği tutan yerlerine biraz gözükmicek şekilde japon damlat.

En son farlarını kapatmadan kestiğin mercek kapağını test et. Farı işin bitmiş gibi Heryerini yapıştırmadan kapat sonra farlara elektrik ver ve 12 saat boyunca yak yanarken arada bir farı araba çukura düşmüş gibi salla eğer 12 saat sonra sallarken kapak düşmezse ve kenarı köşesi yamulmamışsa ALLAHIN izniyle dahada bişey olmaz. Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...
Kahraman Çalış

Elinize kolunuza sağlık çok uğraş vermişsiniz. Huni olayı güzelmiş .)

Teşekkür ederim. Uğraşınca oluyo işte :good1:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Anıl Ezgi

Uzun bir aradan sonra yeniden aranızdayim yıllardır heveslendigim mercek montajı işine sonunda cesaret edip başladım ilk etapta orjinal farlar beni çok ugrastirdi hatta fön makinası yeterli gelmedi gittim sıcak hava tabancası aldım ilginçtir internette izlediğim hiçbir videodaki gibi kolay olmadı :)xf01.jpg farlarimizi söküp camları açtık

parlak reflektoru zimparalayip ısıya dayanıklı boya ile mat siyaha boyadım ama çok mat oldu bir kat parlak vernik attım üzerine 8420.jpg gonz.jpg qj48.jpg merceklerimiz geldi a1i8.jpg h7 valeo mercek kullandım Halojen lambaları takip duvarda deseni isaretledim eyh3.jpg sonra punc ile Merceği oturtmak için delik açtım adamlar nasıl bir plastik kullandıysa buna ugrastigim zamanda 5 mm saci demiştim ardından mercekleri açtığımız yuvadan geçirdim xsu1.jpg xcqo.jpg 8et4.jpg xenon kiti baglayip duvardaki deseni yakalayıp idareten sıcak slikon la tutturdum far tası yuvarlak olduğu için mercek ayaklarından bazıları havada kaldi asıl montaj aşamasında patexinn hamur tipi epoksi yapistiricisyla ayakların altını desteklemeyi düşünüyorum fakat sizlere bir kaç konuda fikir danismaliyim duvardaki işaretli desende bir problem var mı sağ far iyi ama solda biraz kayma var gibi biraz daha dönmesi gerekli sanırım siz ne dersiniz? k4ix.jpg5z69.jpg Birde aklıma takılıyor muayene den gecebilecekmiyim bu mercekli farlar ile ? Eksik gördüğünüz yönleri ve değerli fikirlerinizi benimle paylasirsaniz çok sevinirim saygilarimla. ..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Eline sağlık Anıl bey kardeşim :flowers: Sol mercek ampulü yerine oturmamış onu düzeltiver , birde sol mercekte açısal sapma var saat yönünde döndürülmesi gerekli.Bitmiş halini de paylaşır mısın ?

Park ampulünü uzun far reflektörüne uygulamayı ihmal etme , merceklere halojen ampul takarak muayeneden rahatlıkla geçersin merak etme...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Anıl Ezgi
(düzenlendi)

Teşekkür ederim

reflektorunun sol kenarına uygulama yaparsam patladıgı vakıt degıstırmem kolay olacak ama optık acısından zararı olacak kanısındayım alt kısmına mı montaj edeyım sızce ? power ledlerı de sipariş ettim gunduz farı seklınde bır calısmam olacak ama parklardan paralel alıcam far ıcerısınde uc konumlu bır anahtar yapıp muaynede vb durumda parkları kullanmayı dusunuyorum diger zamanlarda power ledlerı

bu arada bizim aracların can bus sıstemı bır acayıp arabada 55watlık ıkı tane ampul soketı bosta kısa lambaları yok

araba hala ıkı tane park ampulunun peşinde :)

şimdi daha iyi sanirim

post-3699-0-45670600-1392320500_thumb.jp

post-3699-0-41588800-1392320527_thumb.jp

tarihinde Anıl Ezgi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel bir çalışma olmuş, fotolar harika. Keşke D tipi mercek kullansaydın masraf fazla olurdu ama sonuç muhteşem olurdu.

Yorum bağlantısı
Anıl Ezgi

Teşekkürler orjinal far tipine sağdık kalarak devam edelim dedim xenon kitler h7 idi cunki dediğiniz gibi masraf fazla olacakti

Yorum bağlantısı
Anıl Ezgi
(düzenlendi)

Evet calismaya devam :) uzun far deseni mız ile birlikte mercek kesilme çizgileri bu sekilde 5k4c.jpg farlarimizi isaretlemelerini yaptıktan sonra çıkartıp Boya öncesi hazırlıyorum uzun far reflektorune park lambasi için yer açtık bu işlem için 10luk matkap ucu kullanildi artık boya ya hazır maskeliyoruz ve boyuyoruz bl6s.jpg 5z69.jpg or6s.jpgbq06.jpg kj41.jpg 5rcj.jpg 1fqh.jpg merceklerimizi far reflektorune yerleştirmeden önce rapid epoxy metal yapıştırıcı karsimini vida delik lerine sürüyoruz sonrasında ise vidalarin alt kısımlarında ki boşluğu doldurması için yine rapid in hamur tipi epoxy yapistiricisini sürüp Merceği yerine oturuyoruz fazla oyalanmadan farları yakıp mercek desenleri ni kontrol ediyor ufak tefek ayarlamarini yapıyoruz :)ibhx.jpg 1sr8.jpg sitg.jpg kl7e.jpg böylece% 90 oranında tamamlanmış oldu simdi mercek çerçeveleri tam kapatmadigi için Merceği kenarlarına bir kapak imal edicem resimler aksama..

tarihinde Anıl Ezgi tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış

Eline sağlık güzel bir çalışma olmuş daha detaylı farların takılmış ve bitmiş son hali ve ledli çalışmanızıda görmek isterim.

Yorum bağlantısı
Anıl Ezgi

Eline sağlık güzel bir çalışma olmuş daha detaylı farların takılmış ve bitmiş son hali ve ledli çalışmanızıda görmek isterim.

Tabıkı tum resımlerı eklıycem ısten fırsat buldukca aksamları ugrasıyorum o yuzden uzadıkca uzuyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...