İçeriğe Yönlendir

Fiat Albea mercek ve gündüz farı montajı


Kahraman Çalış

Recommended Posts

İsmail Ertuğrul

Albea farının içine Hella mercek rahat bir şekilde sığar. Benim arka kapaktan iki santim taştı ve yeni kapakla uğraşıyorum ama şimdi fark ediyorum ki, önde çok boşluk var, biraz önde montajla içeri rahat sığarmış. Ben tekrar arabaya montaj yapıp ayar işleriyle uğraşmaktan sıkıldım, o yüzden böyle bırakıyorum ama, daha sonra yapacak albea sahiplerine tüyo olsun.

post-8185-0-02981200-1436692250.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ön camın üst kısmının ara mesafesii önemli.alt kısmın açıklığının çok olması genelde çok yanıltır.Camı kapatınca bu mesafeyi ölçebilirsen yada bir şekilde belirtme imkanı olursa daha faydalı bilği olacaktır.

İç çerçevenin üst kısmı ön camaın içindeki yuvasına tam yapışıyorsa üst kısım mercek camı arası mesafe çok olmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Kahraman Çalış

Neden arka kapakla uğraşiyorsunki? Dediğim gibi yaparsan arka kapakda çok rahat kapanıyor far ayarında da aşağı yukarı harekette hic sorun olmuyor. Ben kocaman bosch merceği sığdırdım ki hella mercek bosch mercekten büyük olmasa gerek bildiğim kadarıyla. 

Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Ön Camı kapatıp baktım ölçmek mümkün değil lazer metre lazım. Ama göz kararı merceğin en üst kısmından cama 3-3.5 cm var gibi. Kahraman bey, ark yapma, lehim felan pek güvenli gibi gelmemişti o yüzden kapak yapacaktım koca gün geçti yapmadım öyle kaldı belki dediğiniz gibi kablo lehimlettiririm. Hem tembellik hem hayaller, birlikte olmuyor.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Olması gerektiği gibi soketlerini bagla.Kapagı güzel ve açık kalmayacak şekilde yaparsan uğraşına kesinlikle değecektir. :good1:

Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Oktay Bey; kapağa ilave üç santim plastik parça ilave etsem, o ilave parçanın far gövdesine bastığı yerden su almaması için ne yapmak lazım.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Hırdavatçılarda kapı aralığını doldurmak için çift taraflı geniş lastik tarzı sert kauçuk gibi dolgu ürünleri var alıp onlar ile uygulama yapabilirsin yada sista solventsiz siyah akvaryum silikonu ile orayı güzelce dolgulayın.Kapağı çıkarırken zaten güzelce yerinden sökülebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Albealarda kısa ve uzun farlar ayrı olduğundan tesisatta bir sorun olmayacak. Xenonları kısalara bağlıyorum, uzunlarda halojenler kalacak, uzunlara merceğin selenoid kablolarını bağlıyorum, işlem tamam. Arıza ışığı yanmıyor. Sanırım tesisatta da bir sorun çıkmaz, o yüzden aküden ayrı bir kablolama yapmıyorum. Aldığım hortum ledlerin sinyal kablosunu sinyallere bağladım, beyazı içinse kablosu şuan boşta, parklara bağlayacağım (büyük ihtimal arıza ışığı yanacak, farı sök götür bir şey yok ama park arızasına duyarlı :) ) veya aküden kablo çekeceğim.

http://i.hizliresim.com/ZVNGDg.jpg

Mercek kenarlarını kapatacağım. Önce alüminyum folyo denedim ama çok biçimsiz oldu.lyYn7B.jpg

Sonra gittim, çatı olukçusuna galvenizli sac kestirdim.1kPzyY.jpg

Rahat kıvırabilmek için, iki santimde bir çentik attım.

L4P9aa.jpg

Boyayınca bu hale geldi.

7bmRkP.jpg

Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul
(düzenlendi)

Far kapağını uzatmak için, eski bir leğeni alıp keseceğim kısmı işaretledim.gAlm5Z.jpg

Kapağım etrafına hızlı yapıştırı sürüp, güzelce yapıştırdım.95Xk4o.jpg

Sonra hem içeriden hemde üstten würth yapıştırma mastiği ile etrafını doldurdum.yldbJk.jpg

6kR3p0.jpg

3a8yW0.jpg

tarihinde İsmail Ertuğrul tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Eline sağlık.

Parklar arıza ışığı yakarsa 5 bacaklı içinde yeşil led olan şeffaf roleden al kullan sıkıntı kalmaz.

Yengeme yeni leğen aldın değil mi? :lol::p

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Nihayet sağ far yerinde. Hortum led çok iyi değil. beyazı idare eder ama, sarı gün ışığında hiç belli olmuyor. Kapalı havalarda ve gece işe yarar.

post-8185-0-36179500-1437216355.jpg

post-8185-0-69142700-1437216395.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail Ertuğrul

Oktay hocam, İntemo ya d3es ampul oluyor mu. Birde OEM d3es ampul ve balast alacağım tavsiye eder mşsiniz

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

İntemo merceğin tırnaklarıyla ceblleştiğinde detaylıca yazmıştım.D3s xenon yapısına uygun.

D3s tavsiye edilmeyecek bir ürün değil.Tavsiye olunur fakat sellektör hızı olarak Gen5 gibi değildir.Sadece normal akşamları yanışında D1s den farkı yoktur.Ayrıca zor bulunuyor ve Gen5 den de pahalıya gelebilir.

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Yeni sistemlerde muhtemelen balastlar Gen5 için d1s veya d3s olması farkediyor mu Oktay abi? Ben arada fark göremedim gibi. Tek fark aradaki fiyat gibi sanki:unsure:

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

D1s ve d3s çalışama mantığı,şekli şemali aynı olsada,D3s çalışma voltajı farklı,pin yapısı ve tırnakları farklı,en önemli fark civasız olması.Gen5 balast ile çalışmaz,D3s balastta d1s xenon ile çalışmaz çalışamaz.

Her ikiside 35watt ve 1200v dc olarak çalışır.D1s 85volt ac,D3s 43volt ac.

Fiyat farkı çok bulunmamasından kaynaklı olabilir.

D3s Selçuk ustamın makale eklemelerinden aklımda kalan ece standardı olarak civasız olarak bir ara standard olacak gibisinden yazıları hatırlıyorum.Sonra 2000 lümenlik yeni nesilleri sanırım ilke aldılar.Lakin yeni versiyon bir çok far modelinde D3s fazlaca kullanılıyor.Özellikle Valeo farlarda Passat farlarını söyleyebilirim.Bmw,Mercedes hala Gen5 türevinde kullanıolıyor.Passatta D3s var Octavia D1s kullanıyor.Belkide versiyon farkı bilemiyorum.Gözlemlerim bu şekilde.

2000 lümenlikler tek tük hurdacılardaki yeni nesil farlarda rastladım ama balastlarını göremedim görsem resimleyecektim.

Umarım doğru anlayıp doğru cevabı verebildim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Evet çalışma voltajları farklı ama benim8 merak ettiğim soğuk sellektör ve ampulun normal çalışma seviyesine gelmesi arasında fark var mıdır? Sonuçta her iki sistemde de yeni jenerasyon balastlar kullanılıyor. Bende ccde denedim sanki d3s daha iyi gibiydi.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Ateşleme farkı var.

D3s balastı ilk açılışta yavaş ısıtıyor.Bosch balastta öyle idi.

Ha şu andaki yeni nesilleri deneme fırsatı bulamadım ama en geçtiğimiz aylarda Mahmut bir yorumunda yavaş ateşleme yaptığını yazmıştı.Hatta Gökhan'da alıp kullanmıştı sonra sattı ve yanlışım yok ise oda doğruladı.

Passat cc lerde balast versiyonu Gen5 gibi ise dediğin gibidir.Eski versiyonlar kesimlikle yavaş.

İlk çalışma haricinde normal yanışında fark yok.Lümen farkıda yok.

Soguk sellektör olarak mı denedin?Yanlız cc lerde Hella far kullanılıyor ve İntemo var.Uzn hüzme yapısından kaynaklı iyi olduğu kesindir derim.Xenonla alakası yok bence.

Valeo normal Passat versiyonunda kullanılıyor.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Balast konusunda 4s tecrübeni aktarmışsın.3s'inde farklı olduğunu çok sanmıyorum ama Passat'ta kulklanılanlar gen5 tarzı ise bilen varsa yazsın derim.

Mahmut'tan yorum bekliyoruz. :good1:

Yorum bağlantısı
Erkan Kahya

Evet soguk sellektör olarak deniyorum çok etkili hatta normal sellektörde de gayet etkili Peugeot' dakinden üstün. Bu arada bizdeki modelde farlar AL yapımı ve Bosch d3s projektör kullanıyor merceklerinde noktalı bir yapı var. Ampuller de Philips d3s.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

O zaman üst versiyonu çıkmış demektir.İmkanın var ise resimleme yapabilsen iyi olur aslında.

Dün Çankaya'da bir 308 de full led far gördüm.Kısa far mercekli led tipte idi.Tasarım gayet güzeldi.Led farlar mercekli tipte çıkmaya devam ederse xenon tarih olabilir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...