Murat Engin 6 Ocak 2014 Paylaş 6 Ocak 2014 (düzenlendi) Merceklerim geldi, vidalı olması, çalışmamı çok kolaylaştıracak, mercek altında kalacak park lambası için uzun reflektörüne park lambası yuvası yapacağım, resimde görüldüğü üzere 2 adet role bağlayacağım.Nu roleler bağlandığında gündüz selektörünü, yani kısalar kapalıyken orijinal h3 lerle yapacağım, kısalar açıldığında ise orijinaller devreden çıkacak ve merceğin perde bobini ile selektor olacak. 6 Ocak 2014 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 zaten ayrı hat çekmeden yapınca bir çok araçta akım şiddeti ballastı beslemeye yetmiyor halojenle birlikte. belki ledli uzun takviyeleri yapılabilir sadece selektör için. 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 7 Ocak 2014 Yazar Paylaş 7 Ocak 2014 Far reflektörlerine mercekleri monte ettim, park lambam merceğin gerisinde kaldı, uzun kısmına park için delik açacağım sanırım... 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 Murat bey güzel olmuş iyi günlerde kullanın farın orj yapısını bozmadan yapılabilecek en iyi uygulama keşke ömrü de uzun olsa ama değil işte , tavsiyem gündüzleri fazla yakmayın , bir de yeni konu açsaydınız daha iyi olurdu montaj öncesi ve sonrası resimlerle beraber 1 Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 yeni jenerasyon olduğu için belki ömür problemi çözülmüştür. ampuller ayrı ve mercekte hava delikleri var. bunların takılı halini anca hayal edebilmiştim ben. 2 Yorum bağlantısı
Onur Turan1679652611 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 her iki taraf içinde hayırlı olsun sizin deneyimleriniz benim için çok önem arz ediyor. deneyimlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 8 Ocak 2014 Yazar Paylaş 8 Ocak 2014 (düzenlendi) Konu buradan yürüdü, işlem bitince hepsini toparlayıp, yeni konu açmak lazım bence de...http://www.geceucusu.com/topic/6060-skoda-fabia-mk1-mercek-donusumu/ 8 Ocak 2014 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Engin 8 Ocak 2014 Yazar Paylaş 8 Ocak 2014 (düzenlendi) Merhabalar, 'satılık'' kısmındaki konuya buradan devam etme gereği oluştu...http://www.geceucusu.com/topic/6042-satilik-vidali-bi-xenon-h1-mercek-seti-ampul-dahil/page__pid__59228#entry59228Takip eden arkadşların bildiği üzere H1 lambası kullanan vidalı b-xenon mercek çiftini alıp, reflektörlere montajını o konuda resimleriyle paylaşmıştım,bu reflektörleri dün akşam arabamdan söktüğüm farlara transfer ettim, arabaya çok yakışan yeni işlem sonrası (resimlerini yükleyeceğim) soketi takıp lambaları yaktığımda bi-xenon merceğinin kısa ve uzun ışık şiddetinin çok az olduğunu, neredeyse ''gündüz farı'' seviyesinde aydınlatma oluştuğunu gördüm,kullandığım ballast (slim, 35 watt, no-name) başka yerden söküldüğü ve orada sorunsuz bir aydınlatma sağladığını bildiğimden 2 şüpheli var aklımda;ya H1 4300 k ampul, ya da mercek...denemeye h1 ampulu bulamadığımdan şu an öyle duruyor, arkadaşımın R11 Flash S in 2. uzununda sanırm H1 ampulü var, onları merceğe takıp, normal halogen performansını görürsem mercekler de aklanmış, tek şüpheli olarak H1 xenon ampulü kalmış olacak, yorum ve çözüm önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler... 8 Ocak 2014 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 Günaydın herkese. Aydınlatma fotoğraflarını eklersen daha iyi yorumlamalarda bulunabiliriz. Yurt dışında bu tip projektörü kullanıp çok memnun olanlar var umarız ki ampullerde sıkıntı vardır. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 G serisi merceklerin uzun performansı bi hella veya bosch gibi değil bunu bekleme ama kısa aydınlatma ve kesilme çizgisi güzeldir umarım sorun ampul kaynaklıdır... 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 8 Ocak 2014 Yazar Paylaş 8 Ocak 2014 Kısa aydınlatma değil ama kesilme çizgisi super gerçekten, montaj ve duvar resimlerini paylaştığım zaman siz de göreceksiniz, benim de olmasını istediğim ampul yetersizliği olması...yoksa emeğim ve param boşa gitmiş olacak... Yorum bağlantısı
Onur Turan1679652611 8 Ocak 2014 Paylaş 8 Ocak 2014 valla tek temennim ampul olması yoksa çok üzülürüm sizin açınızdan 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 9 Ocak 2014 Yazar Paylaş 9 Ocak 2014 Hevesim kırıldığı için ve de işler biraz yoğun olduğundan az birşey ara verdim işe, bugün farın arka kapağına çıkıntı yaptım, mercek+xenon ampul çıkıntısından dolayı kapaklar kapanmıyordu, bu akşam kısmet olursa farları halogen ile deneyeceğim, duvar resimlerini paylaşacağım, şimdilik de şu ana kadar yaptıklarımı paylaşıyorum... devamı... Yorum bağlantısı
Oktay Toker 9 Ocak 2014 Paylaş 9 Ocak 2014 Eline sağlık ama keşkle bu çalışmayı bi-xenon mercekler ile yapabilseydin.Emegin bence zayi olmaz idi.Kesilme çizgisinden çok bence ışık toplaması ve senin önünü aydınlatması daha önemli olmalı diye düşünüyorum.Çizgi elbette düz olmalı ve hizada olmalı ama keskin bir çizgi her mercekte bulunmayan bir şey ama ışık toplaması bi-xenon merceklerde çok güzel.Gerisi için uğraşmak bence emek ve zaman kaybı. 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 9 Ocak 2014 Yazar Paylaş 9 Ocak 2014 Bu işlemde kullanmış olduğum mercekler de bi-xenon, sanırım belirtmeyi unuttum...ışık zayıflığı ön plana çıkınca uzunları hiç hesaba katmadım... Yorum bağlantısı
Murat Engin 10 Ocak 2014 Yazar Paylaş 10 Ocak 2014 (düzenlendi) Dün akşam iş dönüşü şu işi tamamlayayım dedim, kapakları taktım, farlar arabanın üzerinde öylesine duruyordu, tüm vidalarını kaporta ve kaputu hizalayarak taktım, farları kabaca ayarladım ve o sönük ışığın nedenini netleştirmek için H1 halogen ampulü taktım, o an xenon hiç yanmıyormuşcasına bir fark oluştu...nedeni zayıf xenon ampulü imiş demek ki, diğerini de taktım, şu an ince ayar dışında bir sorun kalmadı, kısa çizgisi birbirinin eksenleriyle çakışmıyor, onları hizalayacağım ama mercekte ampul yuvasına hizalama işareti vardı, onları denk getirmiştim ama neden çakışmadı bilmiyorum.Böyle mi olması gerekiyor acaba?sağ far sola nazaran daha canlı gibi, sis farları ise düşük lümen değerine rağmen hepsinden iyi (?!)Sonuç olarak asgari ihtiyacı karşılayacak kadar bir sonuç aldım, bi-halogen e selam... 27 Nisan 2015 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 Demekki xenon ampul 4300k değil 43 000k falanmış En iyisi kaliteli bir h1 xenon ampul bulmaya çalış. 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 10 Ocak 2014 Yazar Paylaş 10 Ocak 2014 Odaklamada da, uzunların sınırında da (açılış deseni iç bükey) acayiplikler var, rahatsız etti ama halogenle bir müddet devam edeceğim, ya da elimde sağlam olan H3, 9006 xenonlarını buraya göre uyarlayıp, kullanabilirim.Muayeneye yakın (05-2014) kontrol, gerekirse orjinale dönüş yaparım, mercekleri de 2 ayrı motosiklete bölerim artık...onlarda çok bişey farketmez nasılsa...Bu sinirle şu an birşey yapamam... Yorum bağlantısı
Coşku Arşiray 10 Ocak 2014 Paylaş 10 Ocak 2014 sorunun kaynağının bulunduğunuza sevindim. demekki kitin yanında gönderdikleri ampuller olabilecek en kötü yada hatalı xenon ampullermiş. aslında aynısı eşimin arazi aracında başıma geldi geçen hafta. 9006 tipi xenon ampul aldım. sözde 4300K, sabit h7 merceklerim de vardı, mercek takana kadar idare ederiz diye. 4300K olması gereken ampuller resmen yeşil renk çıktı. farlar ısınana kadar 4300 K sonra cam göbeği rengi. aydınlatma rezalet içeriden bakarken. işin saçmalığı dışarıdan bakınca aydınlatma miktarı halojen kadar! yol aydınlanmıyor. hemde freeform far birde.yeniden sipariş etmek zorunda kaldım şimdi bende. ampul pahalı değil 15 dolar filan ama kaç kere renk hataları, çalışmayan ampuller geldi.merceklere gelirsek uygulama çok iyi olmuş. bu mercekler "generic morimoto 2.5" H1" mercekler. kesilme çizgisi ve aydınlatmada tam kapalı olan g1 merceklerden çok daha üstünler. morimoto filan değliler ama kötğ değliler kesinlikle. zaten halojen hallerinden belli. bunlar g3 diye geçiyor. ebay de arayabilirsiniz.bana düşen birşey varsa yardım ederim, ampul gerekliyse zaten gönderi ücretini ödeyeceğim için 1 çift ampul daha ısmarlayabilirim sizin adınıza, gelince hesaplaşırız. 1 Yorum bağlantısı
Oktay Toker 11 Ocak 2014 Paylaş 11 Ocak 2014 HAlojen ampul ile belirgin sonuç alabilmeniz güzel.Oem bi-xenon merceklerde kullanılan camlardaki yeni Hella hariç kesitler ışık hamojenliği ve derece açılarını belirliyor ve son derece güzel yanal aydınlatmaya imkan veriyor.Camsız bu yapıya aynı ampulle ışık verildiğinde halojen uzun hüzme aydınlatmasını rahatca elde edebiliyorsunuz ama kırlımalar hali ile mevcut oluyor.Bütün işlem reflektör,cam + reflektör cam arasındaki mesafede bulunan perde arasındaki hesaplamada bitiyor.Elime fazlasıyla mercek yapısı geçmesede çin üretimi merceklerde ve yan sanayi olanlardaki bu orantılar ve mercek camları kullanılmıyor.En belirgin özellikleri montaj kolaylığı,h7,h1 olarak kullanılmaları duvarda görülen dümdüz olan çizgi olunca geri taraf boşveriliyor.Ayrıca bence olması gerekenden daha fazlada maliyete sahipler.Sizin çalışmanızdada bu tip merceklerin verdiği performansve diğer yazdıklarım bir daha kanıtlanmış durumda.Bu merceklerde mecburen oem olmayan xenon takımı kullanılıyor ve iyi bir xenon takım adı ne olursa olsun bulması takması son derece zor ve giden mebla ve zaman bu işlemi pahalı hale getiriyor.aynı çalışmayı yapmak için kişi işçiliğine eller biraz daha yatkın olup tasa işlem yapabilse idi bence valeo bi-xenon mercek kullanıldığında ilk montajda bile zevk ile kullanmaya başlanılacaktı.Bu tip xenon ampul sorunu vesaire yaşanmayacaktı.Valeo mercekteki tavsiyem olumlu ve işlemi kolaylaştıran özellikleri ve alınabilmesi en kolay mercek olması ve benim sevdiğim en iyi taraf ampul tutucu kısmı çok işlevsel bu kısıma halojen ampul kesilip çentik atıldığında bile takması son derece kolay ve son derece güzel bir ışık toplaması elde ediliyor olması.Duvar çizgisi begenilmeyebilir ama son derece kaliteli ışık toplaması ve hamojen bir ışık elde edilmesi bence bir gerçek.Hali ile bu tip sorunlar ilede karşılaşılmayacaktı.Yan sanayi d2s xenon takımıda rahatca kullanılabilir,ufak bir işlem ile h7 xenon takımıda.Tek zor olan kısım tasa montajı.Sanırım buda vazgeçilme sebebi.Ayrıca bu merceğin fiaytı bu hazır ürünün yarı fiaytından bile az diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Murat Engin 13 Ocak 2014 Yazar Paylaş 13 Ocak 2014 (düzenlendi) Halojen ampul takıldıktan sonra istediğim uzuna kavuştuğumu söyleyebilirim ama hâla orijinal uzundan daha canlı değil...önceki xenon ampulünün ışık cansızlığından öte sorun bence ''odak sorunu''ydu...Kısa çizgisi güzel ama aydınlatma performansı, -yok- a yakın...elimde sorunsuz bir h3 xenon ampulü var, sırada onu h1 ölçülerine getirebilirsem takıp deneme işi var, iyi sonuç alırsam bir çift kalite H1 xenon ampulü alırım diye planlıyorum... 27 Nisan 2015 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Engin 5 Mart 2014 Yazar Paylaş 5 Mart 2014 (düzenlendi) Bayağı bir uğraş vererek yaptığım bu işlem, odağın devamlı değişmesi, halogen ampulün 2 defa patlaması falan derken cinnete geldim.Pazar günü farları söktüm, açıp mercekleri çıkarmaya kaktım ama o da ne?....ampul yuvasına geçip, arkadan sıkılı olan somun, merceğe resmen ''kaynamış'...!Aslında alüminyum olması nedeniyle vidaya sarmış, çıkmıyor...kese biçe çıkardım, reflektör çizildi, çatladı, bitti, farın gözümde zerre değeri kalmadı,160x2 tl vererek yeni bir çift hella far aldım, bu macera bu şekilde sonlandı, merceklere, somun dışında birşey olmadı, neredeyse direkt çöpe atacaktım ama çerçevesi, bobini, perdesi falan aklıma gelince.. ''bir gün lazım olur'' diye koydum kenara, kıyamadım yine de...Eskileriyle aynı olmasına rağmen mi, yoksa sinir bozucu bir süreç yaşadığımdan mı bilmem ama sanki yeni farlar daha iyi mi ne? :) 5 Mart 2014 tarihinde Murat Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 5 Mart 2014 Paylaş 5 Mart 2014 Ben demiştim demek istemezdim Geçmiş olsun OEM candır 1 Yorum bağlantısı
Murat Engin 5 Mart 2014 Yazar Paylaş 5 Mart 2014 Yaşamadan olmuyor, bu da tecrübe işte, sağolasın...ama macera bitmez, orjinal mercekli farını arıyorum hâla, bulduğum bir tane var ama adam fiyatta uçuyor, ikna çabalarına devam.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts