İçeriğe Yönlendir

Alternatör çıkışlarını tek çıkış yapmak için


Mustafa Mustanoğlu

Recommended Posts

Mustafa Mustanoğlu

resimdeki benim motorun elektrik şeması

alternatörün 2 sarımı var. biri farları yakıyor diğeri aküyü şarj ediyor

farlara AC akım geliyo,r tam dalga sinüs de geliyor olabilir. DC ile değer göstermiyor.

aküye gelene bakamadım kutup başını sökmek lazım sanırım oraya da AC geliyor

motor çalıişmadan farlar yanmıyor :D böyle berbat bir durum var

ama sellektör yapıyor. sellektöre röle bağlamışlar aküden yanıyor. saçmalık

istediğim şey farları yakanı da aküye verip farları aküden beslemek istiyorum

böyle bişey yaparsam ne olur. nasıl olur. nasıl yaparım ?

niye 2 tane sarım var ?

şimdiden sağolun

xVlWyP.jpg

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Farlar yanıyorken kaç volt geliyor ölç. Sonrası kolay.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Mustanoğlu

Farlar yanıyorken kaç volt geliyor ölç. Sonrası kolay.

farlara 12 volt AC geliyor. rolantide voltaj düşüyor.

bugün oto elektrikçisine gittim. bobinin uçlarını değiştirip YBR konjektörü bağlarsak olur dedi. nası yapacağının detaylarını vermedi. sanırım şase ucunu iptal edip 2 sarımın ucunu da konjektöre verecek. işi çakalladı fazla bilgi vermedi. 120 lira para istedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mustanoğlu

Gerek yok

30 amper köprü diod bağla, çıkışı akuye paralel bağla

peki alternatör çıkışlarını nasıl bağlamalıyım. 7 sarım var. 2 si lambara, 5 i aküye gidiyormuş. bunları birbirine seri mi bağlamalıyım ?

1184789313ng.jpg

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Siz bunu dağıttınız mı?Dağıtmadıysanız bu sarımlar ile uğraşmanıza gerek yok.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Mustanoğlu

Siz bunu dağıttınız mı?Dağıtmadıysanız bu sarımlar ile uğraşmanıza gerek yok.

daha sökmedim. yeterince bilgi toplayamadım

Yorum bağlantısı
Misafir

Yanlız, bunu üreten bilmiyormu tek sarım ile hem akü şarj etmeyi hem aydınlatma yapmayı ? Mutlaka bir sıkıntı oluyorki ayırmış. Ben olsam aslen hiç dokunmazdım mevcut sisteme. İyi regülasyon olmaz ise akü çok çabuk yıpranacaktır. Bunu da unutmayın.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ustam köprü diod baglayıp kondansatör ilavesi ile far tesisatını doğrultsa işe yaramaz mı?Son yazdığındaki gibi ana hatlara dokunmadan ampul voltajı tam dalga olsa ama kondansatör degeri büyük olursa dalgayıda biraz yutar sanırım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Mustanoğlu

Ustam köprü diod baglayıp kondansatör ilavesi ile far tesisatını doğrultsa işe yaramaz mı?Son yazdığındaki gibi ana hatlara dokunmadan ampul voltajı tam dalga olsa ama kondansatör degeri büyük olursa dalgayıda biraz yutar sanırım.

onu denedim köprü atıp DC ye çevirdim ama rolantide gene 8 volt civarına düşüyor. o voltajda da xenon yanmıyor.

iki hattı kısadevre etmeyi denedim aküye gelen voltaj daha yüksek olduğu için bütün akımı oradan alıyor

bu sistem diğer motorların çoğunda yok. olanlarda da ayrı bir sistem var. motor kapandığı zaman farlar aküye geçiyor. sanırım röle var.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Bu voltaj akü üzerindede aynı olamaz heralde.Far tesisatına 7805 ile 5 voltluk amperli 5 bacaklı role tetiklemsi olarak kullanın ve aküden direkt kablo ile balast artısını akü artısına role kontakları ile direkt bağlayın.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Mustanoğlu

aküye bağlayınca aküyü bitiriyor. sarım sayısı 7 den 5 e düşmüş oluyor. 2 sarım boşu başına elektrik üretir

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Sarım sayısı falan bilmem bildiğim aküye şarj dinamosu vasfı gören bir parça ile bağlantı var ise motor çalışırken aküye bağlı hattan akım çekilince aküyü bitirmesi diye bir sorun bilmiyorum.

Benim düşüncem siz bu sargı vesaire araştırmasından düşüncelerinizi arındırıp bir kenara koyup önceki mesajımdaki gibi yada direkt aküden anahtar yardımı ile balasta baglantı yapın düşüncem odur ki sorunsuz kullanacaksınız.

Orjinal far tesisatını elemeniz gerekiyor.

Ben linkteki motora mercek çalışmasında direk akü başlarından anahtar vasıtası ile balastları bağladım o tarihten bu yana sorunsuz kullanılıyor.

Bu motor far tesistaındada dalgalı voltaj vardı kullanılamıyordu.

http://www.geceucusu...aj/page__st__20

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...