İçeriğe Yönlendir

D2s sistemi D1s'e çevirme


Gökhan Ekren

Recommended Posts

Gökhan Ekren

Belki yazacağım çok düz mantık olacak ancak işin tekniğine girmeden konuya gireyim : Benim d2s bixenon farlarım var. Bilindiği üzere d1s ler selektör konusunda daha başarılı sistemler. Şimdi internette gezinirken linkteki ürünü buldum. Ürün bu. Şimdi bu üründen bir çift alındığı takdirde norma d2s üzerindeki balastlar ve kablolar korunarak sistem d1s e geçerek hızlı selektöre hazır hale geliyor mu? Bana bu iş çok basit gibi gelmiyor. bildiğim kadarıyla bu işin bu kadar kolay olmaması gerekiyor :) yorumlar için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Linkteki adaptör d2s xenon ampulü d1s mercek yapısında kullanabilmek için tasarlanmış.D1s balast kullanamazsınız.Sadece dış kılıfı değişiyor ama ateşleme olarak şimşek selelktörü balast yapar.ampul üzerindeki ateşleyici değil.Bu ateşleyici gen5 balast için ne kadar etkisi var Mahmut veya Servet Ustam daha net yanıt verebilir ama bu çeviricide sadece soket dönüştürücü mantığı kullanılıyor.D1s xenon ampulleri yerine kullanabilirsin demiş ama çin malı balast ile bunu yapabilirsin diyor,Oem D1s balast ile değil kaldıki soketi aynen ortada ve ben öyle anladım.

D2s sistemi bozmadan D1s bi-xenon mercekte rahatça kullanbilirsin ama Yeni Hella ,İntemo ve Valeo için bu adaptör gerekli değil .Bosch mercek için alınıp kullanılabilir.d1s kılıfta ama d2s için amoul tutucu şart olan yapılarda D1s ampul yerine bu xenon kullanılabilir.

Gen5 tarzı sellektör istiyorsan D2s xenon ampulü kullanmak istiyorsan Selçuk ustamın Hella d2s balast seti ilanda mevcut alabilirsin.Yada Koito balast bulup alırsın kullanırsın.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan Ekren

Tahmin ettiğim gibi bu sadece çevirici. Duy gibi görünen yer de ateşlemeye etkisi olmayan bir bölge sanırım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Bu tarz ürünlere boşuna para vermeyin , D1S ignitör kablosu 8 pinlidir resme iyi bakarsanız ignitör değil basit bir soket görürsünüz bunlar sadece oem balastı bozulan araçlar için maliyeti ucuz ürünler...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan Akkoca

Cahilliğe verin benim bildiğim d2s de olsa d1s de olsa ampul selektör yaptığın da ampulde ışık fazlalaşması gibi bir durum olmuyor değil mi sadece merceğin arkasındaki perde açılıyor ve daha fazla yer aydınlanıyor.

Ne gibi bir iyiliği var şimdi d1s in d2s e göre

gündüz yanmadığında ampul selektör yapıldığında daha çabuk mu yanıyor bu işleri balast mı yapıyor yoksa ampul özelliğimi

Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

Aynen doğru biliyorsun.Sellektörü mercek yapıyor ampul değil.D1s de altında metak bir kutu var

13b978bdba1e1837af807662ac8212e9.jpg

d2s in altındaki ateşleyiçi ampul yandığında en kısa sürede ısıtmak için var bu olmazsa sellektör yaparken ampul geç tepki verir ya da ısınamaz.D1s ve D3s ampullerde (arasındaki fark sanırım sadece civa olup olmaması ) alttaki kutuda ateşleyici var ve en kısa sürede ısıtılıyor.Böylece tepkimesi daha hızlı oluyor.Ampul kadar balastın da etkisi vardir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Akkoca

Hmm şimdi konuya iyice odaklanınca birşey dikkatimi çekti çoğu d2s + bi-xenon kullanan araç ureticileri yanına uzun far çanağı koyuyor demek ki ampulun ısınma olayını halojenle telafimi ediyorlar yoksa yanlış mı düşünüyorum :unsure2:

Ama sanmıyorum ya çok muteşem bir fark olacağını d1s ,d3s ile d2s arasında minimal seviyeler de fark vardır.

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

d2s için ateşleyici varsa sıkıntı yok minimumdur.Çoğu firma görsel olsun diye tek ampul kullanıyor ama bazı firmalar kısalara xenon uzunlara ise halojen takıyor.yeni kasa civicler öyle.

Yorum bağlantısı
Gökhan Akkoca

post-4608-0-09068400-1417182471_thumb.jp

bir tane bu var bir tane de çin malı var işte bütçem rahatlayınca oem e geçeceğim

Yorum bağlantısı
Gökhan Tongay

ampul lazım olursa alacağın zaman söyle birtane d2s var uygun fiyattan veririm.

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Cahilliğe verin benim bildiğim d2s de olsa d1s de olsa ampul selektör yaptığın da ampulde ışık fazlalaşması gibi bir durum olmuyor değil mi sadece merceğin arkasındaki perde açılıyor ve daha fazla yer aydınlanıyor.

Ne gibi bir iyiliği var şimdi d1s in d2s e göre

gündüz yanmadığında ampul selektör yapıldığında daha çabuk mu yanıyor bu işleri balast mı yapıyor yoksa ampul özelliğimi

Saygılarımla...

D2S sistemi eskidir, balast ampulü yakmak için anlık çok yüksek voltaj verir. D1S'te bu duruma engel olmak için yüksek voltaj kısmı ampule entegre edilmiştir, balast ile ampul arasındaki kablodan anlık yüksek voltaj geçmez.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Mükremin Çayırbağ

Selamun Aleykum

Konu baya eski ama yeni konu açmamak için yazayım dedim.

Şimdi benim araçta d2s xenon orjinali, bunu ben d1s ye çevirmek için ampul ve balastı değiştirmem yetiyor mu, farın ampul takılan yerinde bir işlem yapmama gerek var mı ?

Yorum bağlantısı
Mükremin Çayırbağ
(düzenlendi)

Orjinal Ampulu ve girişi bu şekilde   2001 model E39 araç

20161031_152743.jpg

tarihinde Mükremin Çayırbağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...