İçeriğe Yönlendir

VW Passat 5 (1997-2001) bi-xenon far


Oktay Toker

Recommended Posts

Ayhan Tüfek
On 19.06.2017 at 03:05, Oktay Toker yazdı:

Bu detay ayrıntıların tutmayışını çok çok iyi ve sürekli yaşayan biri olarak çok iyi anlıyorum.Bu detay sorunlarını anlatmasıda kat kat zor olan bir duruma dönüşmeside ayrı bir sıkıntı.Kolay gelsin.

Teşekkürler Oktay bey sizlere de kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Oktay Toker
(düzenlendi)

Ankara'dan bir arkadaşımız çıkma başka bir arkadaşından şeffaf camlı yan sanayi farlara kendince çalışma yapmaya çalışmış ve yarıda kalmış olan farları edinmiş,parçaları eksikti ve yeniden orijinal çıkma far,Valeo bi-xenon mercek temin ederek sadece camları kullanmaya karar vererek Valeo bi-xenon mercek,Hella D2s xenon kit kendisi edindi.Başta Passat b7 gündüz farı ile çalışma yapmak için karar verildi,Orijinal farlarda 2 çeşit varmış biri sadece uzun farlı model biride H4 ampul ile hem uzun hem sis farı olarak yapılmış model.Sis farlı model olarak çift mercekli tasarıma karar verildi,soket yapılarıda biri oroijinaldi ve diğeride sis farlı olana göre uyarlandı.Arkadaşın bulduğu mercekler büyük olduğu için bu kısıma Visteon Fiesta h7 merceği kullanıldı.Biraz zorladı lakin oldu.Passat b7 mercekli far şapkalarında karar kılındı,Kromlu zeminler sıkıntılı olduğu için gümüş grı tonda boyandı,Far içi ısıya dayanıklı boya ile siyah yapıldı.Passat b7 gündüz farı çok istesemde ne açı derecesi nede kalıpsal ölçüsü maalesef çirkin duracak şekilde olumsuz netice aldım.Sonra Mercedes Cla gündüz farı parçaları kullanarak b7 gündüz farı lenslerini ve elimdeki 2835smd ledleri kullanarak insiyatif alarak gündüz farı yapmaya karar verdim.Yan sanayi farın cam içi çerçevesine yerleşimi sürpriz hataya sebep oldu yani orijinal far camı düzlüğünde vesairede degildi ve bilahire bunun içinde zaman alıcı bir çalışma yapıldı ve hata ya çözüm bulundu,sonrası sonuç oldukça ideal oldu ve arkadaşımızın onayı ilede kapatma aşaması yapılarak ve sonradan oluşan bazı hatalarda giderilerek uzun süren bir çalışmayı Rabbimin izni ile arkadaşımızın sabrı ve destegi ile sonuca olan sevinci ile bitirmek kısmet oldu.

 

6065.jpg

 

6066.jpg

 

6067.jpg

 

6070.jpg

 

6073.jpg

 

6096.jpg

 

6121.jpg

 

6123.jpg

 

6124.jpg

 

6125.jpg

 

6126.jpg

 

6127.jpg

 

6128.jpg

 

6129.jpg

 

6130.jpg

 

6131.jpg

 

6137.jpg

 

6139.jpg

 

6140.jpg

 

6194.jpg

 

6199.jpg

 

6202.jpg

 

6204.jpg

 

6205.jpg

 

6206.jpg

 

6209.jpg

 

6210.jpg

 

6211.jpg

 

20180519-_WA0013.jpg

 

20180519-_WA0014.jpg

 

20180519-_WA0015.jpg

 

20180418-_WA0011.jpg

 

0947.jpg

 

0948.jpg

 

0949.jpg

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Kadir Aydınlık

tekrar merhaba sn oktay bey sizin yaptığınız depo marka orjinal farların mercek çapı kaç inch tir  tahminimce 2.5"  peki bu fara 3" mercek uyarlanabilirmi yoksa kendi orjinal kapakları(heralde onlar gödeye sabit)  onları tıraşlayıp çıkarıp yerine 3" mercek kapağımı takmak gerekir

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Merceklere inç boyutu ile bakmam.Orijinal valeo bi-xenon mercek kullanıldı.

Linkte mercek çeşi,tleri mevcut inceleyebilirsiniz.Mercek kapagı fara yakışan ve uyumlu olan bence önemli unsur.

 

Farlar orijinal sadece camları şeffaf cam ile değiştirildi.

 

 

Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık
(düzenlendi)

günaydın arkadaşlar  ben mercek çaplarını birazdaha büyültüp görüntü kalitesini biraz daha arttırmak için sormuştum çünkü bildiğim kadarıyla orjinal mercekler aydınlatma konusunda yetersiz olduğunu duydum  ayrıca ( passat b5 halojen farları için çeffaf far camı tr den nasıl bulabilirim)

tarihinde kadir aydınlık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Kadir Aydınlık

herkese merhaba arkadaşlar uzun uğraşlar sonucu 2000 model halojen farlı passatı bi-xonon na çevirme projesini uafak tefek eksiklerle başardım çokşükür ayrı bir konu açmak istemedim  kullanılan ürnler : hella gen5 balast+bosch all bi-xenon mercek+osram 5500k cbı d1s ampul+(arko krem kutusu:)) benim işlemlerim biraz meşakkatli ve maliyetli oldu meşakkat derken çok emek anlamında değil sadece eski mevcut farlarıma çinden şeffaf far camı aldım tabii oradan gelmesi 1.5 ayı buldu ve geldiğinde camın yüzeyi çok kötüydü onu kendimce tamir edeyim derken cam kalitesi çok kötü olduğu için cam iş yüzeyleerine doğru yanmalar oluştu bu da daha çok lekelere yolaçtı  derken komple yeni far aldım onları açıp içine mercekleri yerleştirdim tabi bu konuda oktay abidenbiraz bilgi desteği aldım çok sağolsun. bosch mercek biraz büyük olduğu için çok zorlanırsın dedi ama artyık almıştım ve geri iade falanla uğraşmamak için ne olrsa olsun yapıcam dedim ço şükür düşündüğüm kadar uğraştırmadan yaptım ama şunu anladımki bu işlerde kesinlikle yeni tip hella mecek en ideali ama asla bosch mercek kötü demiyorum harika bir çalışma sistemine sahip hatta çalışma performansı bence helladan birazdaha iyi sadece ebatla ilgi biraz dezavantaja sahip  montaj aşamasındaki resimleri sizlerle paylaşıcam belki bu araçla ilgili işlem yapmak isteyen arkadaşlara fikir verir çünkü çok araştırmama rağmen bu araçlarla ilgili oktay abinin paylaşımı haicinde bir bilgi bulamadım detaylı olarak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık

ilk önce eski farlarımı açtım  önemli not: ne olursa olsun reflektörü çok detaylı temizleme işlemine girmeyin hele far eskiyse hiç girmeyin çünkü ufak bir bastırmada bile nikelajı siliniyor

 

thumbnail_IMG_6948.jpg

thumbnail_IMG_6941.jpg

thumbnail_IMG_6934 (1).jpg

thumbnail_IMG_6936.jpg

daha sonra reflektörün içini ampul merkezlerini ve terazisini ölçü alarak kesme  delme işlemine geçtim

 

thumbnail_IMG_7046.jpg

thumbnail_IMG_6958.jpg

thumbnail_IMG_6953.jpg

thumbnail_IMG_6952.jpg

thumbnail_IMG_6951.jpg

thumbnail_IMG_6950.jpg

thumbnail_IMG_6948.jpg

thumbnail_IMG_6957.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık

 farları araçtan sökmeden far ayarı yaptırdım dahja sonra reflektörü çıkarttıktan sonra   orjinal ampullü reflektörü sabit bir yere oturtup orayı işaretleyip h7 ampulü duvar üzerinde işaretleyerek referans çizgisi elde ettim son olarak mercekleride o çizgilere gelecek şekilde montajını yaptım

thumbnail_IMG_7046.jpg

thumbnail_IMG_7045.jpg

thumbnail_IMG_7044.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sonuç ? Farı kapattın mı ?

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Elinize sağlık.

Mercek seçimi bu farda alan yetersizliği fazla olduğu için yanlış tercih olmuş olsada montajı yapılmış artık ve zar zor şekilde kapatabilirsiniz lakin sonuç fazlası ile tatmin edici olur.

İyi günlerde kullanınız.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık

teşekkür ederim tabiki farlarımı kapattım işlerimin yoğunluğundan bazı çektiğim resşmleride silmişim onlarıda en kısa zamanda atıcam   yani sizn gibi bu işi ciddi olarak yapan insanların yanında süre uzunmu kısamı bilmem ama bu işi sıfırdan başlayıp bitirmem sadece akşamları geç saate kadar 3 akşamda bitirdim 

 

Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık

bosch mercek biraz büyük olmasından dolayı kasanın içine ufak bir operasyonla çok rahat sığdı yani bantın sağ tarafındaki  metal parça kasaya değiyordu onu kestim çok rahat oldu 

 thumbnail_IMG_7048.thumb.jpg.c19c6cda9ee20621337bcdca5bd77b3d.jpg

thumbnail_IMG_7049.jpg

buda montaj yapıldıktan sonraki ilk çalışma sol taraf malum çin malı olunca farlar çinlilerin azizliğine muhakkak uğruyoruz hareketli reflektör kasaya değiyor ve farın yukarı doğru kalkmasına engel oluyordu tekrar farı açtım değen kısmı ufaktan tıraşladım oldu

thumbnail_IMG_7251.jpg

thumbnail_IMG_7283.jpg

thumbnail_IMG_7282.jpg

Yorum bağlantısı
Kadir Aydınlık

sonuç olarak enson duvar resimleride çekip göndericem yani sonuç olarak orjinal bixenonlu raç kullanmış biri olarak hele hele halojen farlı bir araçtan bu sonradan montajlı  xenon benim açımdan muhteşem bir performans elde ettim aydınlatma performansı ve sellektör performansı inanın orjinalden hiç farkı yok 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...