Mehmet Başaran1679652596 16 Şubat 2012 Paylaş 16 Şubat 2012 Merhaba dostlar öncelikle sizlere selamlar yeni üye oldum yaklasık 3 aydır araştırıyorum aracım 2012 astra sport xenon ile ilgili sizlere birkaç birşey danışmak istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim-Aracıma h7 xenon taktıktan sonra silecek motoru vb. yakması mümkünmüdür?-Anladıgım kadarıyla can-bus ozellikli xenonlarda sıkıntı olmuyormuş hangi xenonu tavsiye edersiniz-Aracımın daylight ampul tipi nedir nasıl beyaza çevirebilirim led ile ?-Bi-xenon da asıl önceliğim neler yaptırmam lazım farın içinin açılması , aracın halojenden xenona geçmesi için modul falan koymaları lazım mı ?-Son olarakta çok mühim değil aranızda arıza ışığı yakmayan plakalık ledi tavsiye edebilecek olan varmı Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, saygılar dilerim.. Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Merhaba dostlar öncelikle sizlere selamlar yeni üye oldum yaklasık 3 aydır araştırıyorum aracım 2012 astra sport xenon ile ilgili sizlere birkaç birşey danışmak istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim-Aracıma h7 xenon taktıktan sonra silecek motoru vb. yakması mümkünmüdür?-Anladıgım kadarıyla can-bus ozellikli xenonlarda sıkıntı olmuyormuş hangi xenonu tavsiye edersiniz-Aracımın daylight ampul tipi nedir nasıl beyaza çevirebilirim led ile ?-Bi-xenon da asıl önceliğim neler yaptırmam lazım farın içinin açılması , aracın halojenden xenona geçmesi için modul falan koymaları lazım mı ?-Son olarakta çok mühim değil aranızda arıza ışığı yakmayan plakalık ledi tavsiye edebilecek olan varmı Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, saygılar dilerim..-Mehmet bey hoşgeldiniz iyi forumlar dilerim.Forum kuralları gereği merceksiz farlara xenon tavsiyesinde bulunamıyoruz !!-Mercek montajı,kullanılan malzeme ve ekipmanla ilgili merak ettiklerinizi forum arama motorunu kullanarak öğrenebilirsiniz,montajı kendiniz yapacaksanız sizi yönlendirir ve yardımcı oluruz.-Can-bus smd led ampulleri daha önce WV-Opel aracı olan arkadaşlar kullandı fakat park,plaka ve iç aydınlatma montajlarından sonra hata verdiğini söylediler genelde yeni ve üst segment araçlarda arıza ışığı yakmayan araç yok gibi bu sorunu tesisata direnç koyarak çözen arkadaşlarımızda var led bölümünden bakabilirsiniz.Bence osramın coolblue 5w T10 ampulude işinizi görebilir beyaza yakın bir renk alırsınız hem parklarda hemde plakalarda... Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Sport modelinde Xenon standart değil mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Başaran1679652596 17 Şubat 2012 Yazar Paylaş 17 Şubat 2012 Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...Mahmut bey ilginiz için teşekkür ederim, Mercekli yaptırmak istesem istanbulda en güzel işçiliği ve en iyi malzemeyi nerde yaptırabilirim? Arabam yürüyen bilgisayar olduğu için herşeyden nem kapıp arıza ışığı yakıyor lütfen bana bir çare Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 17 Şubat 2012 Paylaş 17 Şubat 2012 Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...Mahmut bey ilginiz için teşekkür ederim, Mercekli yaptırmak istesem istanbulda en güzel işçiliği ve en iyi malzemeyi nerde yaptırabilirim? Arabam yürüyen bilgisayar olduğu için herşeyden nem kapıp arıza ışığı yakıyor lütfen bana bir çare Mehmet bey kurallar gereği forum sayfasından ticari yönlendirme yapamıyoruz,kendiniz yapmak isterseniz her konuda yardımcı oluruz.Kendim yapamam derseniz özelden ulaşırsınız yardımcı olmaya çalışırım... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Şubat 2012 Paylaş 26 Şubat 2012 Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...Cosmo farı alınıp takılacak... En temiz ve en mükemmeli bu olur bence.. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Araştırmalarım doğrultusunda açılması nerdeyse imkansız olan Astra J nin farlarını uzun uğraşlarım sonunda açmayı başardım. 3-4 cm lik bir bölümünü kesmek zorunda kaldım ama sonra havyayla orjinale yakın yapıştırdım. Far bu:Açmak için ısıtıcıyla ısıtıp eğmek zorunda kaldım.Reflektör,Farın içinden çıkan gündüz farı ve park,Operasyondaki en büyük yardımcılarım,H7 soketli dönüştürülmüş Hella Bi mercek,Reflektörü kesip, mercek yerlerini ayarlandıktan sonra ısıya dayanıklı mat sprey boyayla boyadım. İlk denemeler,Reflektör, silikonlandıktan sonra kurumayı bekliyorlar.Yeni ledli gündüz far,Farın içinde bu şekilde görünüyor.Farlar silikonlanmamış 8000k lık zenonlarla bu şekilde görünüyor.Silkonlanmış farlar işkenceye maruz kalmış durumdalar,Flaşın parlaklığıyla bu şekilde görünüyor.Aracın üstünde,Henüz far ayarı yapılmadı ve ayrıca 8000k lik ampuller 6000 liklerle değiştirildikten sonra duvar fotoları da gelecek... 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Ellerinize sağlık güle güle kullanın. Kullandığınız mercek kapağı nedir acaba? Sanırım onu da boyamışsınız. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 (düzenlendi) Metin bey teşekkür ederim.Kapakların hangi araçtan çıktığını bilmiyorum. Kapakların yan taraflarında ışığı kaçıran bölgelere havyayla ilaveler yaptım. Özellikle kardeşim (astranın sahibi) siyaha boyamamı istedi. 10 Mayıs 2013 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 çok güzel olmuş güle güle kullanın, bu arada gündüz farı yerine tam oturudmu kesme biçme gerektirdi mi? Arıza ışığıda yakmışdır ledler sanırım , duvar resimlerinide bekleriz 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Musa bey teşekkür ederim.Bu benim ilk montajım. Ledli gündüz farlarını kırık bir fardan söktüm. Ancak eskisinin yerine tam oturmadı. Ufak tefek kesme işleri oldu..Farlar araca dün monte edildi. Tahmin ettiğiniz gibi arıza lambası yaktı. Henüz çözümünü bulamadık. Ama ölümden başka herşeye çare vardır, bunun da buluruz diye düşünüyorum. Ayrıca bir sıkınımız daha var. Eski gündüz farlarında t20 çift duy ampul vardı. Gündüz farı ve park olarak yanıyordu. Ledli farda ise tek giriş var. Şu anda farın arkasında park ceryanı boşta duruyor. Dolayısıyla park arızası da yanar durumda. Bu ledleri aynı zamanda park olarak kullanmanın da bir yolunu bulmamız lazım. Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Siyah olması spor göstermiş bence hoş olmuş. Kardeşiniz güle güle kullansın aracını ve yeni donanımı. 1 Yorum bağlantısı
Musa Can Koca 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Ledlerin bir şekilde dimlenmesi lazım ama bu modülde ne şekilde bilmiyorum, fakat devrenin çıkışına bir röle ile ve sanırım 5W uygun ohm direnç ile dimleyebilirsiniz gibime geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 "Dimlemenin" ne olduğunu bir bilsem dimlerim de.. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Ellerine sağlık.Son derece başarılı çalışma olmuş.Dimleme ışık şiddetini düğme ile ayarlamak kısmak.Arıza ışıgını bu aracın servisinde pc ye bağlanıp gündüz farı seçenegi var ise led olarak tanıtmak ile düzelebilir diye düşünüyorum.Park olarak ise yine aynı şekilde yapılabilir ama bu aracın ledli tipinin soket baglantılarına bakıp ondada park seçenegi led tipe uygulanmış ise durum anlaşılabilir.Ampul baglayarak ışıgı azaltmıştın ya,onun elektronik devre veya potansiyometre ile yapılan şekli. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Turgay Bey çok güzel olmuş.. Ellerine sağlık... Talip'te gündüz farı devresi olacaktı.. Ben bir tane aldım.. Gündüz farı, kontak açınca 12 volt, parklar açılınca 7 volt elektrik gelecek şekilde dimlenirse mükemmel olur...İnşallah montaj hatası yoktur.. Duvar resmini merak ediyorum... Yorum bağlantısı
Samet Daş 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Elinize sağlık. Gerçekten güzel çalışma olmuş lakin sislerde ki zenon hiç güzel bir şey değil. Hele araç sahibi şehir içinde de normal havalarda da görüntü olsun diye açıyorsa oda ayrı bir sorun. Ayrı bir saygısızlık diğer sürücülere... Yorum bağlantısı
Erkan Kahya 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Kapakların da koyu renge boyanması güzel olmuş Yorum bağlantısı
Turkay Enez 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 Siyah olması spor göstermiş bence hoş olmuş. Kardeşiniz güle güle kullansın aracını ve yeni donanımı.Teşekkür ederim. Özellikle farlar kapalıyken kızgın boğa bakışı olmuş. (Kerdeşim öyle söylüyor ben daha göremedim.)Ellerine sağlık.Son derece başarılı çalışma olmuş.Dimleme ışık şiddetini düğme ile ayarlamak kısmak.Arıza ışıgını bu aracın servisinde pc ye bağlanıp gündüz farı seçenegi var ise led olarak tanıtmak ile düzelebilir diye düşünüyorum.Park olarak ise yine aynı şekilde yapılabilir ama bu aracın ledli tipinin soket baglantılarına bakıp ondada park seçenegi led tipe uygulanmış ise durum anlaşılabilir.Ampul baglayarak ışıgı azaltmıştın ya,onun elektronik devre veya potansiyometre ile yapılan şekli.Oktay ustam teşekkürler.Daha önce bizim forumda yazmıştım biliyorsun, ledler şu anda sadece gündüz farı olarak yanıyor. Park ceryanı ise boşta. Ama bu şekilde bile hem gündüz hem de park arızası yakmış durumda. Servisten tanıtma seçeneği olabilir mi bilemiyorum.Turgay Bey çok güzel olmuş.. Ellerine sağlık...Talip'te gündüz farı devresi olacaktı.. Ben bir tane aldım.. Gündüz farı, kontak açınca 12 volt, parklar açılınca 7 volt elektrik gelecek şekilde dimlenirse mükemmel olur...İnşallah montaj hatası yoktur.. Duvar resmini merak ediyorum...Mehmet bey, teşekkür ediyorum.Kardeşim biraz yoğun çalışıyor. (Vinç operatörü). 2 aydır İstanbuldaydı. (araç erzurumdaydı)... Erzurum a gideli 2-3 gün oluyor. Arabaya sadece farları taktırmış. Söylediği kadarıyla, kısalarda yanal çizgi olarak hata yokmuş. (en çok korktuğum buydu)... Yani kesilme çizgisinde (mercekte eksenel olarak) hiç hata yokmuş. Tam ---/ ---/ şeklindeymiş. Ancak, sağ mercek biraz içe kapalıymış. Manuel ayarla açılabilecek bir durum. Kardeşim fırsat bulup ta bir avm nin otoparkında kendisi yapacak ama, iş yoğunluğundan henüz yapamamış. Bir de ışık şiddeti düşük gelmiş. Zaten 6-7 aydır merceksiz olarak kullandığı xenon ampullerde beyazlama vardı. Beyazlama derken söylemek istediğim ışık merkezinin içinde beyaz is oluşmuş durumdaydı. Ben 4300k konusunda ısrar ediyorum ama kardeşim 6000k yeni ampul alacak. Taktırıp ayar yaptıktan sonra foto gönderecek...Taliple konuyu detaylı olarak konuşmuştum. Bana öyle bişeyden bahsetmedi. Sizin de bilginiz olduğu için, devrenin çalışma şekli hakkında bilgi verebilir misiniz. Yani giriş çıkışlar nasıl? Elinize sağlık. Gerçekten güzel çalışma olmuş lakin sislerde ki zenon hiç güzel bir şey değil. Hele araç sahibi şehir içinde de normal havalarda da görüntü olsun diye açıyorsa oda ayrı bir sorun. Ayrı bir saygısızlık diğer sürücülere...Kesinlikle katılıyorum size. Ama kardeşim dik kafalı. Yukardaki mesajda da yazdım, ben 4300k diyorum o illa da 6000k olacak diyor. Şu kadarını söyleyim, aracın ön camında bile film var. Film yaptırdığı usta ön cama film takılmaz demiş benim akıllı kardeşim zorla yaptırtmış. Anlayın işte...Kapakların da koyu renge boyanması güzel olmuş Evet düşündüğümden daha güzel oldu... Yorum bağlantısı
Turkay Enez 11 Mayıs 2013 Paylaş 11 Mayıs 2013 (düzenlendi) Yarım kalmasın. Merceği sığdırmak kolay olmadı, reflektörle ve merceğin kenarlarıyla oynadım. Buna rağmen ampulü takınca kapağa değdi. Dolayısıyla kapakla da oynamak zorunda kaldım...Orjinal kapak bu şekilde,Dremelle kapağı kestim,Eski kasadan bu şekilde 4 parça plastik kesip eğdim.Kapağın sondan bir önceki hali,Eski ve yeni hali, 11 Mayıs 2013 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 Güzel çalışma elinize sağlık. Hevesini alsın nasılsa 4300'e dönecektir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 Kapak kısmı iyi olmuş. Bendeki kapaklar böyle olsa plastiği kaynatırım. Ben mecburen sunni deri yapıştırdım. Birde kullandığım ampül D1S olduğundan mecbur napacan Yorum bağlantısı
Turkay Enez 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 Güzel çalışma elinize sağlık. Hevesini alsın nasılsa 4300'e dönecektir. Teşekkürler. Keçidir benim kardeşim. 6000k ya zor razı oldu, 4300k çoook zor. Bir de ayar yapıp fotoları gönderse rahatlıycam...Kapak kısmı iyi olmuş. Bendeki kapaklar böyle olsa plastiği kaynatırım. Ben mecburen sunni deri yapıştırdım. Birde kullandığım ampül D1S olduğundan mecbur napacan Bu farda h7 kit var. Aslında kapakları biraz bastırarak kapamak mümkündü ama, yükseklik ayarını çalıştırınca kapağa (dolayısıyla ampule) fazla baskı olacağı için 1cm kapağı geri almış oldum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Mayıs 2013 Paylaş 12 Mayıs 2013 Taliple konuyu detaylı olarak konuşmuştum. Bana öyle bişeyden bahsetmedi. Sizin de bilginiz olduğu için, devrenin çalışma şekli hakkında bilgi verebilir misiniz. Yani giriş çıkışlar nasıl? Kontak, park, şasi ve ampul bağlantısı gerekiyor.. Kontağı açınca, gündüz farı ampulüne 12 volt gönderiyor.. Parkları açınca istediğiniz voltaja dimliyor.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts