İçeriğe Yönlendir

Opel Astra J (2009-2015) bi-xenon montajı


Mehmet Başaran1679652596

Recommended Posts

Mehmet Başaran1679652596

Merhaba dostlar öncelikle sizlere selamlar yeni üye oldum yaklasık 3 aydır araştırıyorum aracım 2012 astra sport xenon ile ilgili sizlere birkaç birşey danışmak istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim

-Aracıma h7 xenon taktıktan sonra silecek motoru vb. yakması mümkünmüdür?

-Anladıgım kadarıyla can-bus ozellikli xenonlarda sıkıntı olmuyormuş hangi xenonu tavsiye edersiniz

-Aracımın daylight ampul tipi nedir nasıl beyaza çevirebilirim led ile ?

-Bi-xenon da asıl önceliğim neler yaptırmam lazım farın içinin açılması , aracın halojenden xenona geçmesi için modul falan koymaları lazım mı ?

-Son olarakta çok mühim değil aranızda arıza ışığı yakmayan plakalık ledi tavsiye edebilecek olan varmı :)

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, saygılar dilerim..

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Merhaba dostlar öncelikle sizlere selamlar yeni üye oldum yaklasık 3 aydır araştırıyorum aracım 2012 astra sport xenon ile ilgili sizlere birkaç birşey danışmak istiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim

-Aracıma h7 xenon taktıktan sonra silecek motoru vb. yakması mümkünmüdür?

-Anladıgım kadarıyla can-bus ozellikli xenonlarda sıkıntı olmuyormuş hangi xenonu tavsiye edersiniz

-Aracımın daylight ampul tipi nedir nasıl beyaza çevirebilirim led ile ?

-Bi-xenon da asıl önceliğim neler yaptırmam lazım farın içinin açılması , aracın halojenden xenona geçmesi için modul falan koymaları lazım mı ?

-Son olarakta çok mühim değil aranızda arıza ışığı yakmayan plakalık ledi tavsiye edebilecek olan varmı :)

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim, saygılar dilerim..

-Mehmet bey hoşgeldiniz iyi forumlar dilerim.Forum kuralları gereği merceksiz farlara xenon tavsiyesinde bulunamıyoruz !!

-Mercek montajı,kullanılan malzeme ve ekipmanla ilgili merak ettiklerinizi forum arama motorunu kullanarak öğrenebilirsiniz,montajı kendiniz yapacaksanız sizi yönlendirir ve yardımcı oluruz.

-Can-bus smd led ampulleri daha önce WV-Opel aracı olan arkadaşlar kullandı fakat park,plaka ve iç aydınlatma montajlarından sonra hata verdiğini söylediler genelde yeni ve üst segment araçlarda arıza ışığı yakmayan araç yok gibi bu sorunu tesisata direnç koyarak çözen arkadaşlarımızda var led bölümünden bakabilirsiniz.Bence osramın coolblue 5w T10 ampulude işinizi görebilir beyaza yakın bir renk alırsınız hem parklarda hemde plakalarda...

Osram-CoolBlue-W5W-Dipsiz-5watt-Ampul-CIFT-Fiyat__52687492_0.jpg

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sport modelinde Xenon standart değil mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Başaran1679652596

Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...

Mahmut bey ilginiz için teşekkür ederim, Mercekli yaptırmak istesem istanbulda en güzel işçiliği ve en iyi malzemeyi nerde yaptırabilirim? Arabam yürüyen bilgisayar olduğu için herşeyden nem kapıp arıza ışığı yakıyor lütfen bana bir çare :)

Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut

Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...

Mahmut bey ilginiz için teşekkür ederim, Mercekli yaptırmak istesem istanbulda en güzel işçiliği ve en iyi malzemeyi nerde yaptırabilirim? Arabam yürüyen bilgisayar olduğu için herşeyden nem kapıp arıza ışığı yakıyor lütfen bana bir çare :)

Mehmet bey kurallar gereği forum sayfasından ticari yönlendirme yapamıyoruz,kendiniz yapmak isterseniz her konuda yardımcı oluruz.Kendim yapamam derseniz özelden ulaşırsınız yardımcı olmaya çalışırım...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Selçuk bey önce size cevap vereyim .. Sport modelinde değil sadece cosmo'larda standart bi xenon...

Cosmo farı alınıp takılacak... En temiz ve en mükemmeli bu olur bence..

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Turkay Enez

Araştırmalarım doğrultusunda açılması nerdeyse imkansız olan Astra J nin farlarını uzun uğraşlarım sonunda açmayı başardım. 3-4 cm lik bir bölümünü kesmek zorunda kaldım ama sonra havyayla orjinale yakın yapıştırdım. Far bu:

tooICLE.jpg

Açmak için ısıtıcıyla ısıtıp eğmek zorunda kaldım.

wILCpui.jpg

Reflektör,

pENlnwX.jpg

Farın içinden çıkan gündüz farı ve park,

rAmnzLK.jpg

Operasyondaki en büyük yardımcılarım,

DGayRVG.jpg

tCrwFMf.jpg

H7 soketli dönüştürülmüş Hella Bi mercek,

ScqZNwg.jpg

Reflektörü kesip, mercek yerlerini ayarlandıktan sonra ısıya dayanıklı mat sprey boyayla boyadım.

cfPglza.jpg

İlk denemeler,

NGmhrf4.jpg

NUofvNP.jpg

g86OM4R.jpg

Reflektör, silikonlandıktan sonra kurumayı bekliyorlar.

EsHVmgs.jpg

Yeni ledli gündüz far,

fGd6nG2.jpg

Farın içinde bu şekilde görünüyor.

S8UX1YD.jpg

Farlar silikonlanmamış 8000k lık zenonlarla bu şekilde görünüyor.

n22iSwj.jpg

Silkonlanmış farlar işkenceye maruz kalmış durumdalar,

byFPHEJ.jpg

Flaşın parlaklığıyla bu şekilde görünüyor.

MBUgb2Q.jpg

Aracın üstünde,

TzLwYFd.jpg

Henüz far ayarı yapılmadı ve ayrıca 8000k lik ampuller 6000 liklerle değiştirildikten sonra duvar fotoları da gelecek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Ellerinize sağlık güle güle kullanın. Kullandığınız mercek kapağı nedir acaba? Sanırım onu da boyamışsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Metin bey teşekkür ederim.

Kapakların hangi araçtan çıktığını bilmiyorum. Kapakların yan taraflarında ışığı kaçıran bölgelere havyayla ilaveler yaptım. Özellikle kardeşim (astranın sahibi) siyaha boyamamı istedi.

TkKOteM.jpg

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

çok güzel olmuş güle güle kullanın, bu arada gündüz farı yerine tam oturudmu kesme biçme gerektirdi mi? Arıza ışığıda yakmışdır ledler sanırım , duvar resimlerinide bekleriz :bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Musa bey teşekkür ederim.

Bu benim ilk montajım. Ledli gündüz farlarını kırık bir fardan söktüm. Ancak eskisinin yerine tam oturmadı. Ufak tefek kesme işleri oldu..

Farlar araca dün monte edildi. Tahmin ettiğiniz gibi arıza lambası yaktı. Henüz çözümünü bulamadık. Ama ölümden başka herşeye çare vardır, bunun da buluruz diye düşünüyorum. Ayrıca bir sıkınımız daha var. Eski gündüz farlarında t20 çift duy ampul vardı. Gündüz farı ve park olarak yanıyordu. Ledli farda ise tek giriş var. Şu anda farın arkasında park ceryanı boşta duruyor. Dolayısıyla park arızası da yanar durumda. Bu ledleri aynı zamanda park olarak kullanmanın da bir yolunu bulmamız lazım.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Siyah olması spor göstermiş bence hoş olmuş. Kardeşiniz güle güle kullansın aracını ve yeni donanımı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Musa Can Koca

Ledlerin bir şekilde dimlenmesi lazım ama bu modülde ne şekilde bilmiyorum, fakat devrenin çıkışına bir röle ile ve sanırım 5W uygun ohm direnç ile dimleyebilirsiniz gibime geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Toker

Ellerine sağlık.Son derece başarılı çalışma olmuş.

Dimleme ışık şiddetini düğme ile ayarlamak kısmak.

Arıza ışıgını bu aracın servisinde pc ye bağlanıp gündüz farı seçenegi var ise led olarak tanıtmak ile düzelebilir diye düşünüyorum.Park olarak ise yine aynı şekilde yapılabilir ama bu aracın ledli tipinin soket baglantılarına bakıp ondada park seçenegi led tipe uygulanmış ise durum anlaşılabilir.

Ampul baglayarak ışıgı azaltmıştın ya,onun elektronik devre veya potansiyometre ile yapılan şekli.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turgay Bey çok güzel olmuş.. Ellerine sağlık...

Talip'te gündüz farı devresi olacaktı.. Ben bir tane aldım.. Gündüz farı, kontak açınca 12 volt, parklar açılınca 7 volt elektrik gelecek şekilde dimlenirse mükemmel olur...

İnşallah montaj hatası yoktur.. Duvar resmini merak ediyorum...

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Elinize sağlık. Gerçekten güzel çalışma olmuş lakin sislerde ki zenon hiç güzel bir şey değil. Hele araç sahibi şehir içinde de normal havalarda da görüntü olsun diye açıyorsa oda ayrı bir sorun. Ayrı bir saygısızlık diğer sürücülere...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Siyah olması spor göstermiş bence hoş olmuş. Kardeşiniz güle güle kullansın aracını ve yeni donanımı.

Teşekkür ederim. Özellikle farlar kapalıyken kızgın boğa bakışı olmuş. (Kerdeşim öyle söylüyor ben daha göremedim.)

Ellerine sağlık.Son derece başarılı çalışma olmuş.

Dimleme ışık şiddetini düğme ile ayarlamak kısmak.

Arıza ışıgını bu aracın servisinde pc ye bağlanıp gündüz farı seçenegi var ise led olarak tanıtmak ile düzelebilir diye düşünüyorum.Park olarak ise yine aynı şekilde yapılabilir ama bu aracın ledli tipinin soket baglantılarına bakıp ondada park seçenegi led tipe uygulanmış ise durum anlaşılabilir.

Ampul baglayarak ışıgı azaltmıştın ya,onun elektronik devre veya potansiyometre ile yapılan şekli.

Oktay ustam teşekkürler.

Daha önce bizim forumda yazmıştım biliyorsun, ledler şu anda sadece gündüz farı olarak yanıyor. Park ceryanı ise boşta. Ama bu şekilde bile hem gündüz hem de park arızası yakmış durumda. Servisten tanıtma seçeneği olabilir mi bilemiyorum.

Turgay Bey çok güzel olmuş.. Ellerine sağlık...

Talip'te gündüz farı devresi olacaktı.. Ben bir tane aldım.. Gündüz farı, kontak açınca 12 volt, parklar açılınca 7 volt elektrik gelecek şekilde dimlenirse mükemmel olur...

İnşallah montaj hatası yoktur.. Duvar resmini merak ediyorum...

Mehmet bey, teşekkür ediyorum.

Kardeşim biraz yoğun çalışıyor. (Vinç operatörü). 2 aydır İstanbuldaydı. (araç erzurumdaydı)... Erzurum a gideli 2-3 gün oluyor. Arabaya sadece farları taktırmış. Söylediği kadarıyla, kısalarda yanal çizgi olarak hata yokmuş. (en çok korktuğum buydu)... Yani kesilme çizgisinde (mercekte eksenel olarak) hiç hata yokmuş. Tam ---/ ---/ şeklindeymiş. Ancak, sağ mercek biraz içe kapalıymış. Manuel ayarla açılabilecek bir durum. Kardeşim fırsat bulup ta bir avm nin otoparkında kendisi yapacak ama, iş yoğunluğundan henüz yapamamış. Bir de ışık şiddeti düşük gelmiş. Zaten 6-7 aydır merceksiz olarak kullandığı xenon ampullerde beyazlama vardı. Beyazlama derken söylemek istediğim ışık merkezinin içinde beyaz is oluşmuş durumdaydı. Ben 4300k konusunda ısrar ediyorum ama kardeşim 6000k yeni ampul alacak. Taktırıp ayar yaptıktan sonra foto gönderecek...

Taliple konuyu detaylı olarak konuşmuştum. Bana öyle bişeyden bahsetmedi. Sizin de bilginiz olduğu için, devrenin çalışma şekli hakkında bilgi verebilir misiniz. Yani giriş çıkışlar nasıl?

Elinize sağlık. Gerçekten güzel çalışma olmuş lakin sislerde ki zenon hiç güzel bir şey değil. Hele araç sahibi şehir içinde de normal havalarda da görüntü olsun diye açıyorsa oda ayrı bir sorun. Ayrı bir saygısızlık diğer sürücülere...

Kesinlikle katılıyorum size. Ama kardeşim dik kafalı. Yukardaki mesajda da yazdım, ben 4300k diyorum o illa da 6000k olacak diyor. Şu kadarını söyleyim, aracın ön camında bile film var. Film yaptırdığı usta ön cama film takılmaz demiş benim akıllı kardeşim zorla yaptırtmış. Anlayın işte...

Kapakların da koyu renge boyanması güzel olmuş :yes:

Evet düşündüğümden daha güzel oldu...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez
(düzenlendi)

Yarım kalmasın. Merceği sığdırmak kolay olmadı, reflektörle ve merceğin kenarlarıyla oynadım. Buna rağmen ampulü takınca kapağa değdi. Dolayısıyla kapakla da oynamak zorunda kaldım...

Orjinal kapak bu şekilde,

j0oFO8W.jpg

Dremelle kapağı kestim,

fJ9nANb.jpg

obgtI1P.jpg

Eski kasadan bu şekilde 4 parça plastik kesip eğdim.

H40PO6L.jpg

Kapağın sondan bir önceki hali,

ooS4nhq.jpg

Eski ve yeni hali,

4OUGriw.jpg

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Güzel çalışma elinize sağlık. Hevesini alsın nasılsa 4300'e dönecektir. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal1679652606

Kapak kısmı iyi olmuş. Bendeki kapaklar böyle olsa plastiği kaynatırım. Ben mecburen sunni deri yapıştırdım. Birde kullandığım ampül D1S olduğundan mecbur napacan :D

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Güzel çalışma elinize sağlık. Hevesini alsın nasılsa 4300'e dönecektir. :)

Teşekkürler. Keçidir benim kardeşim. 6000k ya zor razı oldu, 4300k çoook zor. Bir de ayar yapıp fotoları gönderse rahatlıycam...

Kapak kısmı iyi olmuş. Bendeki kapaklar böyle olsa plastiği kaynatırım. Ben mecburen sunni deri yapıştırdım. Birde kullandığım ampül D1S olduğundan mecbur napacan :D

Bu farda h7 kit var. Aslında kapakları biraz bastırarak kapamak mümkündü ama, yükseklik ayarını çalıştırınca kapağa (dolayısıyla ampule) fazla baskı olacağı için 1cm kapağı geri almış oldum...
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Taliple konuyu detaylı olarak konuşmuştum. Bana öyle bişeyden bahsetmedi. Sizin de bilginiz olduğu için, devrenin çalışma şekli hakkında bilgi verebilir misiniz. Yani giriş çıkışlar nasıl?

Kontak, park, şasi ve ampul bağlantısı gerekiyor..

Kontağı açınca, gündüz farı ampulüne 12 volt gönderiyor..

Parkları açınca istediğiniz voltaja dimliyor..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...