İçeriğe Yönlendir

Citroen C4 Geri görüş Kamerası Hakkında


Murat Yorulmaz

Recommended Posts

Murat Yorulmaz

Merhabalar,
Dün aracıma geri görüş kamerası bağladım. Geri vites ışığından elektrik aldım. Aracımda kullandığım tablete easycap programını satın alarak tüm ayarları tamamlandım. Yaşadığım sorun ise şu: Araç yarım kontakta iken geri vitese takınca geri vites ışığı yanıyor ve tablette geri görüş kamerasının görüntüsü alıyorum buraya kadar sorun yok fakat aracı çalıştırınca görüntü gidiyor :)  Aracı boşta çalıştırıyorum sonra R ye alıyorum görüntü yok ne yaparsam yapayım gelmiyor ama aracı stop edip yarım kontakta getirip R ye alınca görüntü geliyor. Elektriksel bir problem midir bilemedim. Ayrıca araç yarım kontakt iken geri görüş kamerasına 14V civarı geliyor çalıştırdığımda da aynı 14v geliyor orada da değişim yok. Bu sorunu nasıl çözebilirim. Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Hoş geldiniz.

 

Araç çalışınca ampul kontrol üniteleri devreye giriyor.Esas sebep bu.C4 aracı olupta bu işlemi yapanlarda ilerde yorumlarını yazacaktır.

İlk önce artı ve eksi uçlarınızı kontrol ediniz.Sorun yok ise Cameraya ait artı eksi kabloya 8 amper yada 10 amperlik köprü diod alıp baglarsanız sorun düzelmesi gerekiyor.Buda olmaz ise Camera tesisatına aküden direkt tesisat ile role tetikli olarak çalıştırmanız gerekecektir.

 

Geri vites müşürü var ise müşür ucundanda + alınabilir diye düşünüyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Özbaş1679652583

ayen. araya role atıp kamerayı rolenin verdiği temiz elektrikten beslerseniz sorun düzelir. başımıza gelmişti.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Murat Yorulmaz

Merhabalar,

Bir tanıdığımın tanıdığı vasıtasıyla Oto modifiye/elektrik işleri yapan bir arkadaştan küçük bir devre aldım anladığım kadarıyla sinyali düzeltiyor ve onunla görüntü almayı başardım. Fakat bu seferde görüntüde bozukluk var eski televizyonlardaki gibi görüntü yukarı doğru kayıyor. Bana bir de röle verdi. uçlarını dediği gibi bağladım falan ama bir türlü düzelmedi hatta diyot, kondansatör ve dirençli küçük bir devre de yaptım o da olmadı. Sizinde dediğiniz gibi aküden kablo çekilmesi lazım vb dedi bende şuan bagajdaki çakmaklığa bağladım devamlı ekranımda açık duruyor istediğimde kapatıp açıyorum. Bu seferde size sormak istediğim başka bir mevzu var.

Bagaj çakmaklığına usb şarj cihazı bağladım fakat devreyi iptal ederek sadece 12v alıyorum ve bununla hem geri görüş kamerasını besliyorum hem de ön konsola kablo çekerek 5v dönüştürücüye bağlayarak tableti şarj ediyorum. Ben bir de ön kamera ve küçük 4.7" ekran bağlayacağım. Bunların elektriğini aynı çakmaklıktan aldığımda çok yüklenme vb durum söz konusumudur. Yani yeni bağlayacağım 2 cihazı da öndeki çakmaklıktan mı alsam daha iyi olur. Aslında çakmaklıktan almak istemiyorum ama başka nereden 12v alırım bilmiyorum. Sigorta kutusuna girmeye çekiniyorum açıkçası bir de araç çalıştığında elektrik gelsin istiyorum. Değerli yorumlarınızı rica ederim.

 

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Arkadaş farklı yollardan ve sıkıntılı şekilde yaptığı ortada.

 

Çakmaktan ana sigorta degeri kaç ise toplamda o ampere kadar baglanacak parçaların akım degeri toplamı ile baglantıda sıkıntı olmaz.

 

Geri vites için role bağlantısı için bu baglantıyı kullanırsanız mantık dahilinde sorunsuz çalışması gerekiyor.

 

Kontak açılınca çalışsın isteniyorsa mutlaka kontak açıldığında voltaj alınabilen bir artı şart.Çift role ilşe önce çakmaktan direkt voltaj sabit voltajı roleye verip kontak açılınca artı gelen bir voltajı roleye tetik ile artı çıkışı alınır.Alttaki şemayı bunun içinde kullanabilirsiniz.

 

Geri vites baglantısında diod şart.

 

5bacakrole.jpg

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yorulmaz
5 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Arkadaş farklı yollardan ve sıkıntılı şekilde yaptığı ortada.

 

Çakmaktan ana sigorta degeri kaç ise toplamda o ampere kadar baglanacak parçaların akım degeri toplamı ile baglantıda sıkıntı olmaz.

 

Geri vites için role bağlantısı için bu baglantıyı kullanırsanız mantık dahilinde sorunsuz çalışması gerekiyor.

 

Kontak açılınca çalışsın isteniyorsa mutlaka kontak açıldığında voltaj alınabilen bir artı şart.Çift role ilşe önce çakmaktan direkt voltaj sabit voltajı roleye verip kontak açılınca artı gelen bir voltajı roleye tetik ile artı çıkışı alınır.Alttaki şemayı bunun içinde kullanabilirsiniz.

 

Geri vites baglantısında diod şart.

 

5bacakrole.jpg

Hocam çok teşekkür ederim. Araç şuan kardeşimde haftaya geldiğinde test edip bilgi vereceğim. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...