İçeriğe Yönlendir

İç sigorta kutusundan kaputa kablo çekimi


Anıl Erg

Recommended Posts

Anıl Erg

Arkadaşlar merhaba,

Gündüz farının tetikleyicisi için şoför bölümündeki sigorta kutusundan kaputa bir tel çekmem gerekiyor çünkü kaputtaki sigorta kutusunda devamlı pozitif oluyor, iç sigorta kutusu ise anahtarı çekince elektriği kesiyor.

 

Aracım B6 kasa passat, beni aşar mı bu konu yoksa kablo çekmek için bir açıklık var mı?

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Kaputtaki sigorta kutusunda sürekli + olmayan bir çok sigorta var.Şu an hangi sıradaki hatırlamıyorum lakin orta yada ön fara doğru olan sırada bir 10 amper kırmızı sigorta kontak kapatılıp araç kitlendikten sonra belirli bir süre buda yaklaşık 30 veya 45 saniye falan sonra aracın otomatik sigortası devreyi kapatıyor.Kontrol kalemi ile tespiti şart.

 

Burda önemli olan gündüz farı için kullandığınız roleyi 1n4001 diod la seri şekilde bu sigortaya baglamanız gerekiyor.Role bobin olduğu için şaseye çekip kontrol voltajını etkileyerek otomatik sigorta voltajı kesmez.Tecrübe ile sabittir.

 

Passat B6,B8 aynı şekilde işliyor.B7 için tecrübem yok.

 

İçten kablo çekmenize gerek yok.Ha gündüz farını anlık kapatıp açayım diyorsanız mecburen çekeceksiniz.Bütün araç modelinde motor içinden iç gögüs kısmına lastik geçitler mevcuttur.Klavuz tel yardımı ile içe kablo aktarılabilmektedir.Bu sabır ve tecrübe ile yapılması gereken işlem.Uğraşmadan olmaz.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anıl Erg
7 saat önce, Oktay Toker yazdı:

Kaputtaki sigorta kutusunda sürekli + olmayan bir çok sigorta var.Şu an hangi sıradaki hatırlamıyorum lakin orta yada ön fara doğru olan sırada bir 10 amper kırmızı sigorta kontak kapatılıp araç kitlendikten sonra belirli bir süre buda yaklaşık 30 veya 45 saniye falan sonra aracın otomatik sigortası devreyi kapatıyor.Kontrol kalemi ile tespiti şart.

 

Burda önemli olan gündüz farı için kullandığınız roleyi 1n4001 diod la seri şekilde bu sigortaya baglamanız gerekiyor.Role bobin olduğu için şaseye çekip kontrol voltajını etkileyerek otomatik sigorta voltajı kesmez.Tecrübe ile sabittir.

 

Passat B6,B8 aynı şekilde işliyor.B7 için tecrübem yok.

 

İçten kablo çekmenize gerek yok.Ha gündüz farını anlık kapatıp açayım diyorsanız mecburen çekeceksiniz.Bütün araç modelinde motor içinden iç gögüs kısmına lastik geçitler mevcuttur.Klavuz tel yardımı ile içe kablo aktarılabilmektedir.Bu sabır ve tecrübe ile yapılması gereken işlem.Uğraşmadan olmaz.

Oktay Bey ilginize çok teşekkür ederim, benim de önceliğim kaputtaki sigorta kutusundan almak, rölenin tetik kısmına giden kabloyu hepsine değdirdim fakat bulamamıştım. 

Hatta şu an bobin'den alınmış bir kablom da var fakat araç stop ettiğinde, kapı kilitlendiğinde sönmüyor, nedeni diod mudur sizce?  Sigortayı hatırlayabilirseniz çok sevinirim, diyelim ki o sigortayı bulduk, diyotsuz olur mu?

 

https://s10.postimg.io/98br0rdy1/20160427_185129.jpg?2

Yorum bağlantısı
Oktay Toker
(düzenlendi)

Maalesef hatırlamam oldukça zor.

 

Önceki yorumda dediğim gibi aracı kilitledikten sonra yada kontak kapanınca belirli süre beklenecek.Yoksa boşuna uğraşmayın hepsinde voltaj var.Rolelinin ucunui değdirmekle bu iş olmaz.Diod yok ise Otomatik sigortanın kapanma süresini uzatırsınız.kumandaya kaç defa aç,kapa tuşuna bastığınıza göre bile değişen zaman aralığı oluşuyor.

 

Bobinden kastınız nedir bilmiyorum.Roleden mi bahsediyorsunuz? Sigorta kutusundan başka yerden uç almayınız tavsiye etmem.

 

Diod tersini yapar.Neye bağladığınızada baglı durum.

 

Yazdıklarımı lütfen dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum.

 

 

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...