Murat Cesur 24 Mart 2018 Paylaş 24 Mart 2018 Abilerim iyi akşamlar iki üç sene önce forumdada paylaştığım polo aracımın farlarına karartma uygulamıştım bu sene karabüğe üniversiteye geldim kış boyunca tek farımın camı damla damla olucak şekilde buğuluydu geçen hafta farı tüm silikonlarından temizleyip tekrar açtım temizleyip güzelce silikonladım arka kapağındaki hava tahliye borusnu alkolle güzelce temizledim (farda orjinal dışı xenon vs için kesme biçme işlemi yoktur) kurumasını bekleyip bugün montajını yaptım az önce yarım saat yolculuk yaptım evin önüne geldiğimde farın alt kısmında ince bir buğu gördüm taktıktan sonra suda görmedi far acaba bunun sebebi nedir? tek çarem arka kapağıda silikonlamak olucak ama önemli olan su almaması değilmi yanlış biliyorsam düzeltin hava girmesinde sıkıntı olsa tahliyeler olmaz şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim iyi akşamalar.(Bu arada forumda bu konuyla ilgili konuyu okudum ama çözüm bulamadım) Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 24 Mart 2018 Paylaş 24 Mart 2018 Murat kardeşim merhaba eğitim hayatında başarılar dilerim , Karabük Üniversitesi deyince duygulandım 2011 - 2014 arasında oradaydım ... Soruna gelince , kullandığımız silikonlar kuruma esnasında su buharı üretebilirler , buda far içinde yoğuşmaya sebep olur , silikon tam kurumaya ulaşmadan far kullanılmamalı , dış ortam ısısından ziyade far ampulü ısısı da bu yoğuşmayı daha çok tetikler . Havanın yağışlı ve soğuk olması da bir diğer etken tabi , mümkünse kapalı bir garajda far arka kapağını açık bırakarak oluşan yoğuşmayı yok etmeye çalışın ... Yorum bağlantısı
Murat Cesur 24 Mart 2018 Yazar Paylaş 24 Mart 2018 (düzenlendi) Mahmut abi merhaba farı kapağı açık 3 gün kurusun diye beklemiştim birde senin dediğin kurutma olayını daha önce saç kurutma makinasıylada denemiştim ilk kullanımda tekrar aynı sorunu yaşamıştım hep aynı problem oluyor ilkte az oluyo sonra tam geçmeden buğu buğu üstüne binip en son damlacığa dönüşüyo Bu arada benimde 2. yılım abi safranboludayım ben senin zamanında burda fakulte varmıydı bilmiyorumda 24 Mart 2018 tarihinde Murat Cesur tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Mart 2018 Paylaş 24 Mart 2018 (düzenlendi) Tecrübelerime görse mantıksal oluşum olarakta her far dizaynında farklılık gösterir. Altlarda bugu varsa hiç bir şekilde elleme oynama.İçerdeki hava tahliyesi kendiliğinden yapar ve zamanla azalarak katbolur.Her yeni hava girişi durumu tekrar eder. Bugu neme dönüşürse bir şekilde hava alıyor demektir.Hava alan yeri bulup onarmadan tedavisini yapmak lazım.Farın kendi hava kanalallrınınönündeki filtre önemli.Düşümüş yada özelliğini kaybetmişse gereginden fazla hava girişi olur sıkıntı oluşturur. Kullanılan silikonun yapışakanlığı önemli unsur.Silikon evresini tamamlamadan kullanıma girdiğinde oluşan sorunlar her şekilde normaldir.Cam kanalındaki silikon kalınlığı kuruma evresine etkendir.Dış yüzey kurur fakat içi genelde en az 1 ay ve daha uzun evrede kurur. 24 Mart 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Cesur 24 Mart 2018 Yazar Paylaş 24 Mart 2018 Hocam hava kanalı L şeklinde içi gözükmüyor filtre olduğunu düşünmüyorum temizlemek için üflediğimde pipet gibi bütün havayı aktardı acaba kuru ve güneşli bir günde farın içini ve nemi kurutup tahliye borusunuda elektrik bandıyla kapatıp denesem olurmuki acaba bir sıkıntıda arka kapak bir lastik var ama durumu pek iyi değil kapalıyken oynama sallanma yok , kavonoz kapağı etkiside yok ama okadarcık yerden sızcak bir hava buğu yapabilirmiki yoksa tekrar silikonlamammı gerekcek Yorum bağlantısı
Oktay Toker 24 Mart 2018 Paylaş 24 Mart 2018 (düzenlendi) Bugu için ellemeyiniz.Siz farı açıp kapattınız ve içindeki hava bu duruma etken seviyede yeterli.Ben hava kanallarını bilihire etken olabilir seviyesinde aktardım. Hava kanalındaki filtre süngerimsidir gelen havayı tazzikli şekilde girmesini engeller.Bazılarında bu vardır bazılarında ise iç delik en fazla 2mm genişliğindedir ve lastiğin kıvrımı ile havayı yumuşatarak girişi ve çıkışı olur.buralarla oynamayınız geregide yok. Şu an yapmanız gereken farda emin iseniz her yeri kapalı ise kendine bırakmanız kafidir. Dediğim gibi bugu artar ve neme dönüşürse durum farklı evreye girer o zaman hava alan yer için uğraşmanız gerekir. Karartma için kullanılan boya,silikondaki silikon kalınlığı,Cam açılığ kapandığı için içindeki hava oranı bütün bu etkenlere egilimin başlıca sebepleri,bunların kuruma evreleri geniş süre ister ve kendinizi telaşa verip bu süreyi beklemeden uğraşılacak her adım bu evreyi bozar yada geçiktirir.Sabırla bekleyip durumu takip edin ve ona göre sonuç için karar verin. 24 Mart 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Cesur 24 Mart 2018 Yazar Paylaş 24 Mart 2018 Hocam karartama işlemini üç sene önce yapmıştım şuan sadece silikonu yeniledim ozaman ben biraz bekliyeyim havalarla birlikte inşallah düzelir dediğim gibi damlacığa dönüşme başlarsa tekrar sizden yardım ister farklı bir yol izleriz yardımlarınız ve ilginiz için teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 28 Mart 2018 Paylaş 28 Mart 2018 Dün sıfır golf gördüm, park halinde, o sıralı sinyaller falan dehşet güzel amma velakin sağ far komple buğu içinde. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 28 Mart 2018 Paylaş 28 Mart 2018 Şaşırmadım,En üst model araç farlarındada durum çok farklı değil ve mantığına göre benim için artık normal görünüyor. Yorum bağlantısı
Gökhan Malkoç 8 Mayıs 2018 Paylaş 8 Mayıs 2018 merhabalar tekrardan ayrı konu açmak istemedim. daha önce de forumda bu konuyu açmıştım artık iyice keyfimi kaçırmaya başladı. Öncelikle rica ediyorum replika farlarda bu sorunlar oluyor gibi yorumlar yapılmasın çünkü aynı fara sahip bir çok kişiyle görüşüyorum böyle bir sorun yok. Probleme gelince farlarımın tekinde en ufak buğu ya da su alma gibi bir sıkıntı yokken diğeri aldığımdan beri soğuk havalarda dip tarafı buğu yapıyor biraz bekleyince kendinden geçiyor. Aynı farın çıkmasından elimde var hava tahliye kanallarını kontrol ettiğimde bir tanesinin açık olmadığını gördüm. Acaba benim farım da bu şekilde ve o yüzden mi buğu yapıyor? ya da fotoğraftaki yer hava tahliye kanalı değil mi? Bir ikincisi üst kısımların silikonu tam çekilmediği için hava mı alıyor? Buğu problemi iyice moralimi bozmaya başladı yardımlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 8 Mayıs 2018 Paylaş 8 Mayıs 2018 Tahliye kanalı ancak içeri hava girişi olursa ve hızlı ısıl değişim nedeniyle buğu olursa işe yarar. Bunun için far içerisinde 1 adet yer kafi hava çıkışı için. Eğer nem içeride boncuk halini alıp neredeyse su damlası kıvamına geliyor ise far kesinlikle su alıyor demektir. Polikarbon ile gövde, farın araç karoser bağlantı yerlerine dikkatlice bakılmalı. Çatlak vs olabilir. Farın ampül değişim kapakları sert plastik ise conta görevi gören ekipman iş görmüyor olabilir. Replika far olsun oem olsun içeride eser miktarı geçmez nem ve hemen kaybolması lazım. Son olarak, kapalı denen yeri açın ve mutlaka bulaşık veya ayakkabı süngeri de olacak şekilde açık bırakın. Filtrasyon uzun vade de farın toz almasını engeller, mekanik ömür uzar Yorum bağlantısı
Gökhan Malkoç 8 Mayıs 2018 Paylaş 8 Mayıs 2018 1 dakika önce, Misafir yazdı: Tahliye kanalı ancak içeri hava girişi olursa ve hızlı ısıl değişim nedeniyle buğu olursa işe yarar. Bunun için far içerisinde 1 adet yer kafi hava çıkışı için. Eğer nem içeride boncuk halini alıp neredeyse su damlası kıvamına geliyor ise far kesinlikle su alıyor demektir. Polikarbon ile gövde, farın araç karoser bağlantı yerlerine dikkatlice bakılmalı. Çatlak vs olabilir. Farın ampül değişim kapakları sert plastik ise conta görevi gören ekipman iş görmüyor olabilir. Replika far olsun oem olsun içeride eser miktarı geçmez nem ve hemen kaybolması lazım. Son olarak, kapalı denen yeri açın ve mutlaka bulaşık veya ayakkabı süngeri de olacak şekilde açık bırakın. Filtrasyon uzun vade de farın toz almasını engeller, mekanik ömür uzar fotoğrafta kapalı olan tahliye kanalını da açmayı düşünüyorum umarım işe yarar. Benim esas korkum zamanla bu buğu oluşumu farın içini ve merceğini karartacak. Peki farın açıklık gördüğüm yerlerine silikon sıksam bir faydası olur mu? Yorum bağlantısı
Mahmut Akbulut 8 Mayıs 2018 Paylaş 8 Mayıs 2018 5 saat önce, Gökhan Malkoç yazdı: Peki farın açıklık gördüğüm yerlerine silikon sıksam bir faydası olur mu? Dışarıdan sıkılan silikonun bir zararı olmaz , şüphe varsa yapılmasında fayda var ... Yorum bağlantısı
Serkan Kurt 9 Mayıs 2018 Paylaş 9 Mayıs 2018 Kocaeli gebzede far tamircisiyim sürekli olarak su alan buğu yapan far onarımı yapmaktayım. >>> buğulanma ve su alma sebebi her farda farklılık gösterebiliyor bunlardan bahsetmek gerekirse. 1. sebep hasar ve esneme sonucu oluşan çatlama genellikle far bağlantı ayaklarının dibinde oluşur veya farın herhangi biryerinde olabilir. 2. sebep yanlış yapılan işlem, far kapaklarının doğru kapatılmaması, kapaklara açılan delik, contası olmayan kapak, farı tutturmak için herhangi bir yerinden atılan civata ve ampül tutucu duyların yanlış tutturulması. 3. Sebep far camını kasaya bağlayan silikonun açılmasıdır. Ve son olarak ön teker davlumbazının delik olması veya hiç olmaması suyu ve çamuru farın arka yüzüne atar farınız sağlam olsa bile havalandırma kanalı soketler ve kapak aralarından su ve çamur alabilir. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 9 Mayıs 2018 Paylaş 9 Mayıs 2018 (düzenlendi) On 08.05.2018 at 09:40, Gökhan Malkoç yazdı: fotoğrafta kapalı olan tahliye kanalını da açmayı düşünüyorum umarım işe yarar. Benim esas korkum zamanla bu buğu oluşumu farın içini ve merceğini karartacak. Peki farın açıklık gördüğüm yerlerine silikon sıksam bir faydası olur mu? Kapalı olanlara ellemeyin. Far camı ile kasa arasında birleşim yerinde silikon yok diye görebilirsiniz lakin iç kısımda mevcut.Bunla alakalı degil.Alakası olan bu farlardaki kullanılan silikon türü.Kasaya yapışmadığı için hava alıyor.Üst birleşim kısmına ince şekilde tavsiyem siyah sista akvaryum silikonu ile elinizle sürün bu iyileşmeye yardımcı olacaktır.Arka kapaklarda mutlaka iyi oturmalı. Sag taraf far diye resimden algıladım öyle ise kayış kısmındaki rüzgarı kesecek bir ilave izole yapman iyi olabilir.Bilahire basınçlı hava geldiği için nemlenmeye etken oluşturuyor.Ayrıca siz yazmayınız desenizde bu farların kronik sorunu tecrübe ile sabittir ve size sorun yaşamıyorum diyenlerin bulunduğu yerlerdeki hava şartları vesaire sizle aynı olmayabilir bunu göz önünde bulundurun ve onlarda olmuyor bende oluyor gibi düşünceye kapılmayınız.Bir çok sebepte mevcut ve etken oluyor. Nem oluşumu reflektör için sıkıntı,Sadece bugu var ise hava alıyor demektir.Ciddi hava akışı oluşuyorsa yıkama ve yagmur sonrası nemelenmeye dönüşür.su alma kasada kırıklık,çatlak var ise ve o kısıma kaputtaki kanallardan akma ihtimali oluyorsa olur,bu çatlaklar hali ile ilave hava girişi yapar ve nemlenmeye etkisi yüksektir. 10 Mayıs 2018 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Gökhan Malkoç 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 5 saat önce, Oktay Toker yazdı: Kapalı olanlara ellemeyin. Far camı ile kasa arasında birleşim yerinde silikon yok diye görebilirsiniz lakin iç kısımda mevcut.Bunla alakalı degil.Alakası olan bu farlardaki kullanılan silikon türü.Kasaya yapışmadığı için hava alıyor.Üst birleşim kısmına ince şekilde tavsiyem siyah sista akvaryum silikonu ile elinizle sürün bu iyileşmeye yardımcı olacaktır.Arka kapaklarda mutlaka iyi oturmalı. Sag taraf far diye resimden algıladım öyle ise kayış kısmındaki rüzgarı kesecek bir ilave izole yapman iyi olabilir.Bilahire basınçlı hava geldiği için nemlenmeye etken oluşturuyor.Ayrıca siz yazmayınız desenizde bu farların kronik sorunu tecrübe ile sabittir ve size sorun yaşamıyorum diyenlerin bulunduğu yerlerdeki hava şartları vesaire sizle aynı olmayabilir bunu göz önünde bulundurun ve onlarda olmuyor bende oluyor gibi düşünceye kapılmayınız.Bir çok sebepte mevcut ve etken oluyor. Nem oluşumu reflektör için sıkıntı,Sadece bugu var ise hava alıyor demektir.Ciddi hava akışı oluşuyorsa yıkama ve yagmur sonrası nemelenmeye dönüşür.su alma kasada kırıklık,çatlak var ise ve o kısıma kaputtaki kanallardan akma ihtimali oluyorsa olur,bu çatlaklar hali ile ilave hava girişi yapar ve nemlenmeye etkisi yüksektir. Oktay bey evet sağ taraftaki far buğu yapıyor.Sol taraftaki farda bir problem yok. Arka kapakları kontrol ettim gayet iyi kapanıyorlar , farın camını diğer bölgelerini kontrol ettim çatlak vb şeyler de yok. Sizin dediğiniz gibi üst kısıma silikon çekmeyi deneyeceğim. Kapalı olan kanalı ellemeyin demişsiniz sebebi nedir acaba? Kapalı olan tahliye kanalının olduğu bölgede oluşuyor buğu. Sanki orayı açsam düzelecek gibi gelmişti bana. 9 saat önce, Serkan Kurt yazdı: Kocaeli gebzede far tamircisiyim sürekli olarak su alan buğu yapan far onarımı yapmaktayım. >>> buğulanma ve su alma sebebi her farda farklılık gösterebiliyor bunlardan bahsetmek gerekirse. 1. sebep hasar ve esneme sonucu oluşan çatlama genellikle far bağlantı ayaklarının dibinde oluşur veya farın herhangi biryerinde olabilir. 2. sebep yanlış yapılan işlem, far kapaklarının doğru kapatılmaması, kapaklara açılan delik, contası olmayan kapak, farı tutturmak için herhangi bir yerinden atılan civata ve ampül tutucu duyların yanlış tutturulması. 3. Sebep far camını kasaya bağlayan silikonun açılmasıdır. Ve son olarak ön teker davlumbazının delik olması veya hiç olmaması suyu ve çamuru farın arka yüzüne atar farınız sağlam olsa bile havalandırma kanalı soketler ve kapak aralarından su ve çamur alabilir. Serkan bey dediklerinizi kontrol ettim bana sizin de söylediğiniz gibi silikon da bir problem varmış gibi geliyor. Tekrardan silikon çekeceğim üst kısımlara. Yorum bağlantısı
Oktay Toker 10 Mayıs 2018 Paylaş 10 Mayıs 2018 ilave hava girişi vermenin bir faidesi olmadığı için tavsiye etmem.Açarsanızda orijinal Hella fardan çıkacak hava filtresi takın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts