İçeriğe Yönlendir

Renault Scenic 2 (2003-2009) Yağmurda Elektronik Sorun Var uyarısı


Hasan Erzik

Recommended Posts

Hasan Erzik
(düzenlendi)

Herkese Merhaba.

2004 model 2.0 16v Scenic Otomatik vites arabam var. Yağmurlu havalarda, Su birikintisinden geçince Ekranda Elektronk Sorunu var. Vite kutusunu kontrol edin. mesajları çıkıyor. Şanzıman 3.viteste sabitleniyor. Islanan yer her neresiyse 10 dk içinde kuruyunca düzeliyor. Bu arabalarda şanzıman beyni Sol ön tekerin üstünde (Davlunbazın üstünde.) Acaba şanzıman beyni mi ıslanıyor. Yada bunu nasıl yalıtım yapmam lazım ?  

tarihinde Hasan Erzik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
10 saat önce, Hasan Erzik yazdı:

Herkese Merhaba.

2004 model 2.0 16v Scenic Otomatik vites arabam var. Yağmurlu havalarda, Su birikintisinden geçince Ekranda Elektronk Sorunu var. Vite kutusunu kontrol edin. mesajları çıkıyor. Şanzıman 3.viteste sabitleniyor. Islanan yer her neresiyse 10 dk içinde kuruyunca düzeliyor. Bu arabalarda şanzıman beyni Sol ön tekerin üstünde (Davlunbazın üstünde.) Acaba şanzıman beyni mi ıslanıyor. Yada bunu nasıl yalıtım yapmam lazım ?  


Bu işi şansa bırakmayıp yetkili servise göstermenizde fayda var. 

Yorum bağlantısı
Barış Sözüak

Benim aracımda da aynı vites kutusu var. Oraya kadar su girmesi çok olası değil ama oldu ya bizim ustalar konnektörü kurcaladılarsa imkansız birşey değil. Konnektörü çıkartıp kenarındaki ve konnektör kapağının içindeki contalar yerinde mi bir bakın. Bir de konnektörü açıp içinde kir kalıntıları var mı bakarsanız su oradan mı giriyor anlarsınız. Diğer nokta da  vites değişimlerini elektriksel olarak tespit eden konum anahtarı var. Vites kutusunun üzerinde. Vites kolunu oynatınca fark edersiniz. O milin çıktığı yerden de su giriyor olabilir. Plastik dörtgene benzer bir kutu şeklinde. Ondan da kablolar çıkar, vites kutusu hız ve basınç sensörlerinin kabloları ile birlikte dikdörtgen konnektörde birleşir ve ecunun yanındaki vites kontrol ecusuna gider.

 

Bir de en olası vites kutusunun altnda yuvarlak biçimli 2 vida ile bağlanan basınç sensörü var. Onun kablolarını da kontrol edin. Suya en yakın yer orası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Erzik

Yarın bir arkadaşımın tamirhanesinde bakacağız. Ön tamponu indirip.. Ayrıca farlara da operasyon olacak. Bakalım ne göreceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Erzik

Merhaba.

 

Bugün ön tampon söküldü. (Xenon ampuller değişti) bu arada şanzıman beynini kontrol ettik ancak ıslanacak yada ıslanmış gibi bir hali yok. Soketlerini söküp taktık. içine baktık su izi yok. Geriye şanzımanın alt tarafındaki (resmi var) soket bağlantısı kalıyor diye düşünüyorum. Buna müdahale etmedik. Usta ben anlamam dedi. Bir beyinciye götüreceğim sanırım.

20200708_143500.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soketlerden biri sorun çıkarıyordur.. 

Açıp wd40 sıkın ve izole edin.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Erzik

Bugün soketin girişinde görülen kablo demetinin olduğu kısmı açıp balata spreyi ile temizledik. Soketin içinde su girme belirtisi yoktu. Bizde kablo demetinin olduğu yeri şeffaf silikon ile yalıtım yaptık. Bakalım sonuç ne olacak ? ilk yağmuru bekliyorum.. :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Sözüak

Bu tip onarımlarda silikon yapıştırıcı yerine silikon gress gibi geri sökülmesi mümkün korumaları tercih edebilirsiniz. Bir de dielektrik yalıtım malzemesi diye satılan silikon grese benzer malzeme var. Yüksek voltajda da izolasyon sağlar her ne kadar burada gereksizse de.

WD40 ın da çeşitleri olmakla birlikte asıl işi uygulandığı yüzeyde kuruduktan sonra su iticiliği sağlayarak korumaktır. WD 40 uygulandıktan sonra kuruması gerekli. 

 

Bir tecrübem de şöyle araştırmalar sonucu wd40 ın silikonu çözdüğünü öğrendim. Silikon yapıştırıcı kaplı materyali hasarsızca temizlemek için  wd40 sıkıp dökülen parçaları (mekanik olarak biraz uğraşarak) temizledikten sonra tekrar sıkarak kademe kademe yok edebiliyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...