İçeriğe Yönlendir

1.4 Tsi 122 ile 1.4 Tsi 125 farklı mi?


Galip Kul

Recommended Posts

Galip Kul

Herkese merhaba,

 

Bir araç bakmaya gittik güya denemek için. Araç vw golf 1.4 125 2015 model fakat almak istediğimiz 1.4 122 di :D . O da 2011 2013 arası olsa gerek.

 

Biz bu 125 liği deneyip 122 fikir sahibi olabilir miyiz yoksa çok mu yanlış yaptık? Sadece motor nasıl iyi basmıyor mu uzun yolda vs denedik yani. Büyük bir fark olur mu eğer 125 i beğendiysek ?

 

 

Yorum bağlantısı
Olcay Diker

122 lik euro 5 motor zincirli , 2015 in 6 .ayına kadarki golflerde bulunan motor,

125 lik euro 6 kayışlı , 2015 6. aydan sonra geldi , 

125 lik daha güncel, daha az tüketen ,daha sessiz,  daha sorunsuz ve daha atik bi motor bildiğim kadarıyla,

teknik yapıları farklı manifold yerleri vs.

125 lik deneyip , 122 liği almak yanıltıcı olabilir..

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

b122 de blok demir, 125 te alüminyum. 180 derece dönük motor. birinde turbo arkada diğerinde önde.

 

sanki içimden bi ses 125 daha problem yaratacaktır rektifiyeye felan daha az uyar diyor ama aradaki yakıt farkı 1 litredir. 

ben iki motora da sahip oldum. 125 alabilireniz alın yakıt çok farklı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

122'lik Passat ve scirocco kullandım uzun dönem. Şuanda da güncel olan 125'lik Leon kullanıyorum.Performansları çok benzer, Mehmet hocamın dediği gibi 122'lik  motor  125 'lik motora göre daha fazla yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Galip Kul
Mehmet Göktürk yazdı:

b122 de blok demir, 125 te alüminyum. 180 derece dönük motor. birinde turbo arkada diğerinde önde.

 

sanki içimden bi ses 125 daha problem yaratacaktır rektifiyeye felan daha az uyar diyor ama aradaki yakıt farkı 1 litredir. 

ben iki motora da sahip oldum. 125 alabilireniz alın yakıt çok farklı. 

 

Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

122'lik Passat ve scirocco kullandım uzun dönem. Şuanda da güncel olan 125'lik Leon kullanıyorum.Performansları çok benzer, Mehmet hocamın dediği gibi 122'lik  motor  125 'lik motora göre daha fazla yakıyor. 

Abi şimdi şöyle bi şey var az önce 160lik bi Passat sürdük e o da 110 da 2100 devir gösterdi 125 likte, ben bu işten bi şey anlamadım, beygir arttıkça devir rahatlamıyor muydu ? O zaman pekte bi fark yok eğer 120 130 basacaksak en fazla, ikisinde aynı sayılır

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Galip Kul yazdı:

beygir arttıkça devir rahatlamıyor

Devir şanzıman oranları belirler. İvmelenme vs beygir işidir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Galip Kul yazdı:

 

Abi şimdi şöyle bi şey var az önce 160lik bi Passat sürdük e o da 110 da 2100 devir gösterdi 125 likte, ben bu işten bi şey anlamadım, beygir arttıkça devir rahatlamıyor muydu ? O zaman pekte bi fark yok eğer 120 130 basacaksak en fazla, ikisinde aynı sayılır

Basmak ne kardeşim? Ciddi yanıt veriyoruz yorum buysa vermeyelim. Açıkladık..

 

aynı şanzıman oranı aynı devir olur

Yorum bağlantısı
Galip Kul
Mehmet Göktürk yazdı:

Basmak ne kardeşim? Ciddi yanıt veriyoruz yorum buysa vermeyelim. Açıkladık..

 

aynı şanzıman oranı aynı devir olur

Abi basmak= gazlamak 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Galip Kul yazdı:

 

Abi şimdi şöyle bi şey var az önce 160lik bi Passat sürdük e o da 110 da 2100 devir gösterdi 125 likte, ben bu işten bi şey anlamadım, beygir arttıkça devir rahatlamıyor muydu ? O zaman pekte bi fark yok eğer 120 130 basacaksak en fazla, ikisinde aynı sayılır


Düşük devirde yüksek hız isteniyorsa burada beygir değil tork lazım. Ayrıca üretici genel kullanıcıya göre araba üretir. 6 -7 ileri şanzıman kullanıp optimum değerleri kullanır. 10 ileri şanzıman kullansa belki daha düşük devirde o hızlarda sürebilirsiniz. Ama ilk hafif rampada tork yetmediği zaman hemen vites 7-8’e düşeceği için üretici 10 ileri şanzıman gereksiz diyebilir. Kullanmaz
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Galip Kul yazdı:

Abi şimdi şöyle bi şey var az önce 160lik bi Passat sürdük e o da 110 da 2100 devir gösterdi 125 likte, ben bu işten bi şey anlamadım, beygir arttıkça devir rahatlamıyor muydu ? O zaman pekte bi fark yok eğer 120 130 basacaksak en fazla, ikisinde aynı sayılır

basit 1.6 atmosferik bora olsa idi 110 da 3000 devir gösterecek idi, beygir artınca devir rahatlamış zaten,

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

basit 1.6 atmosferik bora olsa idi 110 da 3000 devir gösterecek idi, beygir artınca devir rahatlamış zaten,


peki 1.8 atkinson çevrimli 97 beygirlik motor 110’la giderken nasıl 1600 devir çevirebilir :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Strok uzun git git bitmiyor atkinsonda çünkü 🤓

Galip Kul yazdı:

Abi basmak= gazlamak 

Enteresan

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Strok uzun git git bitmiyor atkinsonda çünkü 🤓

Enteresan

 

mehmet abi sen bizim motoru hep atkinson motoru sanıyorsun. sahte atkinson bu. çakma. imitasyon. lacoste gibi rolex gibi düşün abi :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

mehmet abi sen bizim motoru hep atkinson motoru sanıyorsun. sahte atkinson bu. çakma. imitasyon. lacoste gibi rolex gibi düşün abi :) 

biliiyorum biliyorum çift krank kolu yok. ama strok uzun. 

üstelik iniş de uzun çıkış da. atkinson olsa en azından çıkış kısa olurdu. 

80.5 x 88.3 mm 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

9 ileri şanzıman/350 tork, 160 Hp

Devir/hız ilişkisi şanzıman ve tork değeri ile ilgili.

9. vites 2000 devirde 150 km/h geçiyor.

k0u6l7t.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

mehmet abi sen bizim motoru hep atkinson motoru sanıyorsun. sahte atkinson bu. çakma. imitasyon. lacoste gibi rolex gibi düşün abi :) 

şanzıman da yok ve hatta debiryajsız , motor ile lastikler hep bağlantılı , bloglarda okudum öyle

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


peki 1.8 atkinson çevrimli 97 beygirlik motor 110’la giderken nasıl 1600 devir çevirebilir :) 

diferansiyel oranı ile ama bazılarında şanzıman bile yok

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şanzıman da yok ve hatta debiryajsız , motor ile lastikler hep bağlantılı , bloglarda okudum öyle

diferansiyel oranı ile ama bazılarında şanzıman bile yok


1 dk kısa video ile anlattım. Tıklayın da para kazanayım :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Aydın Sert yazdı:

9 ileri şanzıman/350 tork, 160 Hp

Devir/hız ilişkisi şanzıman ve tork değeri ile ilgili.

9. vites 2000 devirde 150 km/h geçiyor.

k0u6l7t.jpg

Ne bu niye bu? 😅

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Clio 2000 devir 110 la gidiyor fakat 90 la yokuşta motor strese giriyor fark ediyorsun zaten. Hani şunu diyen çıkıypr ya illa (benim araba 90 la 4 yakıyor 110 la 3.5) 90 la giderken 4 e alsa 3 yakacak. Fizikte daha hızlı gidip daha az yakmak yok malesef. Şanzımanın azizliği o. 70 le son vites 10 derece yokuşa girse anlık tüketim 15 leri bulur heralde. Tamgaz ama tepki yok. Motor yeme mode:on

Sonuçta 1300 kg kütleyi 90 la götürmek ile 110 ile götürmek için gereken güç aynı değil. Ya da daha az değil.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Clio tourer ile denemiştim 90 ile 3 litre yakıyordu. Çok az yaktığını gördüm. Ama alt devirlerde biraz titreşimli , sert çalışıyor, multijet daha yumuşak. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...