İçeriğe Yönlendir

Teker Göbeğindeki Gres Yağı Yanma Yapar Mı


Galip Kul

Recommended Posts

Kolay gelsin,

 

Başlık çok garip oldu ama bunu nasıl açıklarım bilmiyorum :D


Araç cls 2005 dizel

usta tekeri çıkardı, diski, vs (salıncağa ulaşmak için) sonra tam o göbeğin ortasında kapak var, ( diski göbeği tutan yer) onuda çıkardı, sonra göbeğe ulaştı

( bunları söylüyorum ki bölge net olsun).

 

Orada duran salıncak parçasını çıkarırken, göbeğin olduğu yerdeki yeşil gresin hepsini presslerken almış

 

göbek gresli gitti boş geldi, sadece diskin ortasının olduğu bölümde kaldı, baya vardı ama gres yeşil bi şeydi, lapa yapıp sürmüşler öncekiler o kadar vardı

Bende bak usta gress gitti dedim bitane siyah gres sürdü ama diğer tarafa ne oldu hiç bilmiyorum 
 

neyse

şimdi araçtan bir koku geliyor tekere yaklaşıp kokladığımda hemde o siyah gresi eklediği yerden,  o bölümden balata yanığı gibi bir koku ama

, ustayı aradım balatadandır dedi

 

sizce balata mı ? Kaynama falan yapar mı yoksa kime gitmem lazım düzeltsin baksın yağı eklesin? Lastikçiler bakar mı ? 
 

 

 

şimdiden  yardım edenlerden Allah razı olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Merhabalar. Bir haftadır aracın tam da söz ettiğiniz yeriyle ilgili bir problem yaşıyorum.  Forumdan konuyla ilgil yardım istediğim ve internette de bol bol araştırma yaptığım için fikrimi söyleyeyim dedim. Anladığım şu ki; Aks kafasından bahsediyorsunuz. Yani usta aks kafasını söküp geri takarken de gres yağı eklemiş. Orada gres yağını yakıp koku falan yapacak bir bir durum olmaz bence. Balatadan olabilir, debriyaj balatasından olabilir. Kısıtlı bilgimle sadece tahminimi söylüyorum.  Konuya hakim arkadaşlar görüş bildirecektir.

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ yazdı:

Merhabalar. Bir haftadır aracın tam da söz ettiğiniz yeriyle ilgili bir problem yaşıyorum.  Forumdan konuyla ilgil yardım istediğim ve internette de bol bol araştırma yaptığım için fikrimi söyleyeyim dedim. Anladığım şu ki; Aks kafasından bahsediyorsunuz. Yani usta aks kafasını söküp geri takarken de gres yağı eklemiş. Orada gres yağını yakıp koku falan yapacak bir bir durum olmaz bence. Balatadan olabilir, debriyaj balatasından olabilir. Kısıtlı bilgimle sadece tahminimi söylüyorum.  Konuya hakim arkadaşlar görüş bildirecektir.

Yorum için çok teşekkürler 

 

aks kafası oluyor galiba evet, orada yeşil bir gress vardı o kafada diskin ortadaki boşluğa geliyor

 

yani tam olarak orası evet, dönen bir yer olduğu için merak ettim acaba o koku falan ondan mı diye

 

birde takıp çıkarırken diskte biraz kirlilik oldu belki balatadır, yani bir yanık balata kokusu var ama nereden bilmiyorum

 

birde daha bugün oldu bu işlem hani, fikir yürütemedim 

https://ibb.co/bX9ZHHc

 

Hocam işte tam bunun arkasında tekerin ortasında bulunan çubuk yağlıydı, o yağ gitti ama göbeğin ortasındaki yuvarlakta kaldı biraz 

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Sühan Bozdağ yazdı:

Porya kapağı galiba bu da. Koku yanık lastik kokusu gibiyse balatadır. 

 

Aynen öyle porya kapağı o gödbeğin adımına unuttum, yağı az görünce korktum, aynı şekilde yağlı olsun istedim, ama usta devam et dedi 

umarım bi şey olmaz

tarihinde Galip Kul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Galip Kul yazdı:

Aynen öyle porya kapağı o gödbeğin adımına unuttum, yağı az görünce korktum, aynı şekilde yağlı olsun istedim, ama usta devam et dedi 

umarım bi şey olmaz

Olmaz bir şey. Gresi de basmış sonuçta, yeterli yağ olmasa ses yapar. 

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ yazdı:

Olmaz bir şey. Gresi de basmış sonuçta, yeterli yağ olmasa ses yapar. 

Eyv hocam çok sağol 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Kapağı yan takarsa gres ısındığında sivilasyor ve oradan sızıyor. Bir poryanin başını yedim kapağı öyle taktigim için. Yağ tükendiği anda süreç çok hızlı işliyor. Öyle koku falan filan alma şansın olmaz. Yağ tükendiği anda 5 km gidemeden porya bilya ve somun yekpare oldu benim araçta ispiralle kestik keski ile vura vura zor kopardık somunu göbeği falan. Kapak güzel takıldı ise doğru gres sürüldü ise birşey olmaz. Muhtemelen balatadir. Sol ile sağ janta dikkat et balata tozu koku gelen yerde fazla olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan yazdı:

Kapağı yan takarsa gres ısındığında sivilasyor ve oradan sızıyor. Bir poryanin başını yedim kapağı öyle taktigim için. Yağ tükendiği anda süreç çok hızlı işliyor. Öyle koku falan filan alma şansın olmaz. Yağ tükendiği anda 5 km gidemeden porya bilya ve somun yekpare oldu benim araçta ispiralle kestik keski ile vura vura zor kopardık somunu göbeği falan. Kapak güzel takıldı ise doğru gres sürüldü ise birşey olmaz. Muhtemelen balatadir. Sol ile sağ janta dikkat et balata tozu koku gelen yerde fazla olur.

Abi bu araçta küçük bir kauçuk var vidalı, bu da tam o göbeğin altında, porya yı çok güzel ezmeden taktı, fakat o göbeğin  demiri full yeşil yağ kaplıydı, vidasının içide aynı şekilde

 

işte prese gidip o kauçuğu çıkartırken yağsız geldi, bende dedim ya bu dönen bir nokta yağsız falan şimdi kalmasın

 

greside ben deyince hatırladı az buçuk sürdü önceki gibi de değildi, diğer tarafa zaten bakmadım

 

 

bi koku var evet, belki sök taktan dolayı balatadandır zaten onlar değişti bi rot balansa gitmesi lazım

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Kauçuk?

Poryanin iç kisminda dıştan kauçuk kapak gibi görünen ESP sensorun karşılığı var. Aynı zamanda bilya kapağı görevinde.

Birde kauçuk kapiler piminde su almasın diye var. Başka aklıma gelen yok. En azından benim 203 kasada yok. Kaliper pimi sıkışmış ise balata sürter yavaş yavaş yanarken koku yapar. Bilyadan olması zor. Olmuş olsa bile o kokuyu aldıysan zaten cok gidemezsin gümbürtu kopar :)

 

Tesadüf yarın sanayide olacağım. Poryalari sokecegim tornada hata varmı baktiracagim. Bilyalar yaglanacak balata diskler değişecek. Kaliper bakımlarını falan yapacam. Şanzıman yagi falan filan.... Bayağı bir iş var. Konu açarım resimli dikkat etmen gereken yerleri görürsün.

Yorum bağlantısı
Hamit inan yazdı:

Kauçuk?

Poryanin iç kisminda dıştan kauçuk kapak gibi görünen ESP sensorun karşılığı var. Aynı zamanda bilya kapağı görevinde.

Birde kauçuk kapiler piminde su almasın diye var. Başka aklıma gelen yok. En azından benim 203 kasada yok. Kaliper pimi sıkışmış ise balata sürter yavaş yavaş yanarken koku yapar. Bilyadan olması zor. Olmuş olsa bile o kokuyu aldıysan zaten cok gidemezsin gümbürtu kopar :)

 

Tesadüf yarın sanayide olacağım. Poryalari sokecegim tornada hata varmı baktiracagim. Bilyalar yaglanacak balata diskler değişecek. Kaliper bakımlarını falan yapacam. Şanzıman yagi falan filan.... Bayağı bir iş var. Konu açarım resimli dikkat etmen gereken yerleri görürsün.

İnş o koku normaldir usta bulmak zor valla

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Galip Kul yazdı:

İnş o koku normaldir usta bulmak zor valla

Yarım saat bir saat sürünce sağa cek. Sağ ve sol jant göbeklerine elini koy ikisinin arasında ısı farkı var mı ona bak. Sürtme varsa balatada biri diğerine göre ciddi ısınır. İkiside aynı ise ve ses soluk gelmiyorda devam .

 

Kişisel tahminim. Senin arabada sorun yok.

Aracı yeni aldın. Araçta kamçıla beni diyor. Sende hakkını verdin.  😁😁😁

Balatalar seri kullanırken ısındı kokusu seni korkuttu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan yazdı:

Yarım saat bir saat sürünce sağa cek. Sağ ve sol jant göbeklerine elini koy ikisinin arasında ısı farkı var mı ona bak. Sürtme varsa balatada biri diğerine göre ciddi ısınır. İkiside aynı ise ve ses soluk gelmiyorda devam .

 

Kişisel tahminim. Senin arabada sorun yok.

Aracı yeni aldın. Araçta kamçıla beni diyor. Sende hakkını verdin.  😁😁😁

Balatalar seri kullanırken ısındı kokusu seni korkuttu.

Abi bu dediğini yapıcam, biraz sürdükten sonra tekerlere bi bakıcam acayip bi ısınma var mı yada bi yıkıycam sürmeden o da iş görebilir

 

yok ya çok sürdüm ama bu koku yeni geldi bakalım ısı ve koku nasıl devam edicek, ama göbek kırılır vs yolda bırakır o kadar girmez diyince biraz rahatladım çünkü bi 10 km sürmüştüm işlemden sonra 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Balata değişti ise, yeni balata koku yapar, duman bile yapar.. 

Eski balata ise koku yapan balata değil, balataya bulaşan yağlar olabilir. 

Bilyaya yada aks kafasına sürülen gres yanmaz.. 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek yazdı:

Balata değişti ise, yeni balata koku yapar, duman bile yapar.. 

Eski balata ise koku yapan balata değil, balataya bulaşan yağlar olabilir. 

Bilyaya yada aks kafasına sürülen gres yanmaz.. 

 

Abi yağsız kaldı diye düşündüm presden sonra demir demire mi sürttü acaba dedim

 

balata eski sadece salıncak değişti ama sök tak belki parçalar uçuştu vs diye düşünüyorum 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Açıkcası yağ konusu ciddi bir konudur.Ustanın koyduğu gres aks için uygun mu bilmiyorum.Yüksek sıcaklığa dayanıklı gres koymadı ise belli bir süre sonra gres ısıdan dolayı yanabilir.Yandıkça özelliğini kaybedecek ve yağlamayı kesecektir. Bir sürü gres türü var. Kafanızı bulandırmak istemem ama yağ önemli bir ayrıntı.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Farklı Gress tipleri vardır.Nemli yer için sıcak alan için dayanıklılık gerektiren endüstriyel şartlar için v.b.Artık birçok Makinenin Manuelinde hatta bazı Elektrik Motorlarının üzerinde bile kullanılacak Gress tipi yazıyor.Arkadaşların dediği gibi Gress sıcak bir noktaya temas ettiyse koku yapabilir.Atölyede ne bulduysa da sürüp geçmiş olabilir.

Ben örneğin arabanın kapılarını kilitlerini yağlamak için zor yerlerde uygulama kolaylığı nedeni ile sıvı Gress kullanıyorum fotoğrafını paylaşırım ama  gidip bunu rulmanda kullanmam.

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi yazdı:

Açıkcası yağ konusu ciddi bir konudur.Ustanın koyduğu gres aks için uygun mu bilmiyorum.Yüksek sıcaklığa dayanıklı gres koymadı ise belli bir süre sonra gres ısıdan dolayı yanabilir.Yandıkça özelliğini kaybedecek ve yağlamayı kesecektir. Bir sürü gres türü var. Kafanızı bulandırmak istemem ama yağ önemli bir ayrıntı.

 

Aytac Sakal yazdı:

Farklı Gress tipleri vardır.Nemli yer için sıcak alan için dayanıklılık gerektiren endüstriyel şartlar için v.b.Artık birçok Makinenin Manuelinde hatta bazı Elektrik Motorlarının üzerinde bile kullanılacak Gress tipi yazıyor.Arkadaşların dediği gibi Gress sıcak bir noktaya temas ettiyse koku yapabilir.Atölyede ne bulduysa da sürüp geçmiş olabilir.

Ben örneğin arabanın kapılarını kilitlerini yağlamak için zor yerlerde uygulama kolaylığı nedeni ile sıvı Gress kullanıyorum fotoğrafını paylaşırım ama  gidip bunu rulmanda kullanmam.

 

 

Ben hangi ustaya gidip bu durumu anlatmam gerekiyor ? Yani lastikçi mi bakar buna normal mekanik mi yada rot balans mı ? Birde terimler neler aks başını yağla mi demem lazım, bunları paylaşırsanız gidip bu konulara bakarım

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Tam olarak kesin birşey söyleyemem aks körüğü ile birlikte genelde greside değişiyor sizde körük sökülmemiş gibi anlatımınıza göre belkide aks ile alakasıda yok olayın.Ama koyduğu gres ile kokunun alakası olabilir.Gres ısıya dayanıklı değilse sıcaktan dolayı yanarak koku yapabilir. Bence yapılan uygulamayı başka bir ustaya anlatıp fikir almak lazım.En doğrusu bu gibi.

 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Galip Kul yazdı:

Ben hangi ustaya gidip bu durumu anlatmam gerekiyor

Bunu gittiğiniz Usta bilmeli.Ben olsam Emin olmak için güvenilir bir servise giderdim onlarda Servis Manuellerinde kullanılacak Gress tipi vardır.Hatta bilip bilmediklerini sorar öyle giderdim.

Merak edenler için sıvı Gress.

 

20230819_111437.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...