İçeriğe Yönlendir

Direkt Enjeksiyonlu Motora Port Enjeksiyonlu LPG Sistemi


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Artık çoğu araba direkt enjeksiyonlu. Port enjeksiyonlu kalmadı gibi bir şey. Markalar wltp yerine nedc değerlerinde tüketim verileri sunuyorlar ve kullanıcıyı yanıltıyorlar. 
 

kullanıcı çareyi yine lpg’cide alıyor. Lpg’ciler sıvı sistem kitleri bıraktılar. Kullanmıyorlar. Bazı sorunları varmış. Tamiri pahalıymış. Direkt enjeksiyonlu yeni motora, port enjesikyon lpg kiti takılıyor. Yani motor teknolojisinin bir kısmı çöp oluyor. 
 

yeni nesil motorlar lpg’ye ne kadar uyumlu sizce? Ya da yeni nesil motorlara lpg taktırır mısınız? 

 

 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sene 94, enjeksiyonlular yeni yeni gelişiyor, lpg yok tabii zenginiz, sonra 99 lar da filo çıkmaları çoğalınca lpg sistemcileri sıralı enjektörü uzay mekiği gibi anlatırdı, eski karbüratörlüyü takıp öldürürdü sistemi, sonradan öğrendiler, tarih tekerrür eder, sektör hafızası önemlidir bizde değeri yoktur ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Artık çoğu araba direkt enjeksiyonlu. Port enjeksiyonlu kalmadı gibi bir şey. Markalar wltp yerine nedc değerlerinde tüketim verileri sunuyorlar ve kullanıcıyı yanıltıyorlar. 
 

kullanıcı çareyi yine lpg’cide alıyor. Lpg’ciler sıvı sistem kitleri bıraktılar. Kullanmıyorlar. Bazı sorunları varmış. Tamiri pahalıymış. Direkt enjeksiyonlu yeni motora, port enjesikyon lpg kiti takılıyor. Yani motor teknolojisinin bir kısmı çöp oluyor. 
 

yeni nesil motorlar lpg’ye ne kadar uyumlu sizce? Ya da yeni nesil motorlara lpg taktırır mısınız? 

 

 

Direk enjeksiyonlu motorlar için uygun kit pahalı. Kar zarar endeksinde avantajlı tarafta olmak zor. Ama ille lpg taktıracaksam da direk enjeksiyonlu motora sıvı sistem harici taktırmazdım. Normal sıralı sistem yani port enjeksiyon sistemlerini Dİ motorlara takarken ya karma yakıt oluyor ara ara benzin püskürtüyor ya da yağlamalı vs. benzeri sistemler. Bunların uzun vadede DI motorlarda enjektörlere zarar vereceğini düşünüyorum. Sıvı sistem bile önermiyorlar zaten bir çoğuna. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kitin mevzusunu bilmem. Brc Maestro TSI GDI TDI DCI alayına takılıyor şu an ve sıfır benzin. Sıfır benzin dediğim ureticinin yalancısıyım 1000 km de ortalama 1 litre benzin. Sıfır benzin olayı tasarrufu artırıyor. Lakin kit şu an 37 bin lira.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Metin Baloğlu yazdı:

Kitin mevzusunu bilmem. Brc Maestro TSI GDI TDI DCI alayına takılıyor şu an ve sıfır benzin. Sıfır benzin dediğim ureticinin yalancısıyım 1000 km de ortalama 1 litre benzin. Sıfır benzin olayı tasarrufu artırıyor. Lakin kit şu an 37 bin lira.

İşte bu kurulum maliyetini elde edilecek tasarruf ile amorti edip akabinde kar etmek çok uzun sürmez mi? :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Baloğlu yazdı:

Kitin mevzusunu bilmem. Brc Maestro TSI GDI TDI DCI alayına takılıyor şu an ve sıfır benzin. Sıfır benzin dediğim ureticinin yalancısıyım 1000 km de ortalama 1 litre benzin. Sıfır benzin olayı tasarrufu artırıyor. Lakin kit şu an 37 bin lira.


Sıfır benzin mümkün değil. O enjektörler kömür olur. 
 

Konuya teknik bakınca mühendisler direkt enjeksiyonla yakaladıkları verimliliği, performansı lpg takarak öldürmek ne kadar doğru? 
 

bu arada direkt enjeksiyon düşük devirlerde sıkıntı. Kurum oluşturuyor. 
 

toyota’nın son motorlarında hem direkt hem port enjeksiyon var. Düşük devirde port, yüksek devirde direkt enjeksiyon kullanıyor. Hadi buna da lpg takılsın :) 

 

dynamic force denilen motorun 2.0 ve 2.5 hacimlerinde var. 1.5’te yok. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

toyota’nın son motorlarında hem direkt hem port enjeksiyon var.

4 silindire 8 enjektör mü var?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağlar Bayur yazdı:

4 silindire 8 enjektör mü var?

4 silindirde 8 buji oluyorsa 8 enjektör de olur.

 

@İlkay Başaran abi motor kaç buji bu arada? 200ns triple sparktı, dominar da öyle mi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

4 silindire 8 enjektör mü var?


Aynen. İtibardan tasarruf olmaz :) 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

4 silindirde 8 buji oluyorsa 8 enjektör de olur.

 

@İlkay Başaran abi motor kaç buji bu arada? 200ns triple sparktı, dominar da öyle mi :) 

3 buji evet. Denemek için iki tanesinin pipoyu söktüm bikere ne olacak diye. Cbf 150 oldu 2 dakikalığına

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Murat Sahın yazdı:

İşte bu kurulum maliyetini elde edilecek tasarruf ile amorti edip akabinde kar etmek çok uzun sürmez mi? :) 

 

Bilemem üretici değilim ama sıfır benzin olayı kiti cazip kılıyor.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Sıfır benzin mümkün değil. O enjektörler kömür olur. 
 

Konuya teknik bakınca mühendisler direkt enjeksiyonla yakaladıkları verimliliği, performansı lpg takarak öldürmek ne kadar doğru? 
 

bu arada direkt enjeksiyon düşük devirlerde sıkıntı. Kurum oluşturuyor. 
 

toyota’nın son motorlarında hem direkt hem port enjeksiyon var. Düşük devirde port, yüksek devirde direkt enjeksiyon kullanıyor. Hadi buna da lpg takılsın :) 

 

dynamic force denilen motorun 2.0 ve 2.5 hacimlerinde var. 1.5’te yok. 

 

Valla bilmem. Neredeyse sıfır benzin diyor Ozençler. Ayrıca VW de bifuel motor mevcut Türkiye de yok. Hemde TSI da diye biliyorum. Enjektör neden kömür olsun ki benzin yerine LPG puskurtuyor. İkisi de yanıyor sonucta.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

motor neye göreyse öyle kullanır, kendim için konuşayım, altından kalkamıyorsam satarım arabayı konu kapanır, düp gaz mutfakta iş yapar :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Baloğlu yazdı:

 

Bilemem üretici değilim ama sıfır benzin olayı kiti cazip kılıyor.

 

 

Valla bilmem. Neredeyse sıfır benzin diyor Ozençler. Ayrıca VW de bifuel motor mevcut Türkiye de yok. Hemde TSI da diye biliyorum. Enjektör neden kömür olsun ki benzin yerine LPG puskurtuyor. İkisi de yanıyor sonucta.

 

 


benzin enjektöründen lpg püskürten sistem sıvı lpg sistemidir. Artık kullanmıyorlar. 
 

 Bu videodaki klasik sistem. Emme manifolduna püskürtüyor. Benzin enjektörleri soğusun diye zaman zaman çalıştırıyor kapatıyor. çalışınca benzin püskürtüyor. Mındar :) 

 

reno 1.0 tce port enjeksiyonlu mesela. Lpg çok güzel oluyor

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


benzin enjektöründen lpg püskürten sistem sıvı lpg sistemidir. Artık kullanmıyorlar. 
 

 Bu videodaki klasik sistem. Emme manifolduna püskürtüyor. Benzin enjektörleri soğusun diye zaman zaman çalıştırıyor kapatıyor. çalışınca benzin püskürtüyor. Mındar :) 

 

reno 1.0 tce port enjeksiyonlu mesela. Lpg çok güzel oluyor

 

Anlık güç istedigi zaman benzin yolluyor. Videonun sonuna doğru var. Orada açıklama yaptı. Bu da 100 km de 1 litreden az. 1000 km de 1 litre civarı. Enjektör kısmında ise kitin mevzusunu bilmediğimi belirtmiştim 😊

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Baloğlu yazdı:

 

Anlık güç istedigi zaman benzin yolluyor. Videonun sonuna doğru var. Orada açıklama yaptı. Bu da 100 km de 1 litreden az. 1000 km de 1 litre civarı. Enjektör kısmında ise kitin mevzusunu bilmediğimi belirtmiştim 😊


anlık gücü 100km’de 1lt mi istemişiz. Herkes hiperci olmuş desene :) 

 

Normal giderken enjektöre benzin yollamıyorsa, çalışmayan enjektör problem çıkarmaz mı?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


anlık gücü 100km’de 1lt mi istemişiz. Herkes hiperci olmuş desene :) 

 

Normal giderken enjektöre benzin yollamıyorsa, çalışmayan enjektör problem çıkarmaz mı?

 

Niye çıkarsın ki? Öyle olsa sıralı sistemde de çıkardı sorun. Şu an var mı mesela Vialle arabanın enjektörünü mü kullanıyor bilmiyorum kendi enjektoru varda daha benzin enjektörü bozulan görmedim sıralı veya direk enjeksiyon.

Birde anlık olarak 100 km de 1 litre dersen her an ani yuklenmede o 100 km de 50 litre olur 😊

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


bilemem. Arabayı yapan benzini silindir içine direkt atıyor :) 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bilemem. Arabayı yapan benzini silindir içine direkt atıyor :) 

 

Yıllardır düşünüyorum depo ağzı neden on camurlukta veya kaputta değil diye 😬 Vallaha bu mühendisleri boşa işe alıyorlar.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...