İçeriğe Yönlendir

Passat B7 1.6 TDI CAY Motor Rölantide Silkeleme Şikayeti


Serkan Özmen

Recommended Posts

Serkan Özmen

Merhaba dostlar.

 

Aracımda son birkaç aydır geçmeyen, özellikle rölantide bariz bir şekilde belli olan bir silkeleme mevcut.

 

Daha önceki dönemlerde, uzun yol yaptığımda, özellikle 2-3 saatlik aralıksız yol gittiğimde, ışıklarda durduğum zaman aşırı bir silkeleme oluyordu araçta. Ama daha sonra motor soğuyup, şehiriçi kullanıma geçince kesiliyordu.

 

Şimdi ise sürekli yapıyor bu durumu.

 

Ayrıca, araç çok sık rejenerasyona giriyor. Bir usta enjektörlerden olur dedi ama bulunduğum şehirde güvenip gidebileceğim bir enjektörcü de bilmiyorum açıkçası.

 

Sizlerin yorumu ne olur bu konuda?

Yorum bağlantısı
Ramazan Turan

Ankara'da  Aydelen Özel Servis var, VW grubu tüm araçlara bakıyorlar, gidenler de çok memnun, takip ettiğim Skoda grubunda çok tercih eden var.  

Facebook hesabı burada 

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Ramazan Turan yazdı:

Ankara'da  Aydelen Özel Servis var, VW grubu tüm araçlara bakıyorlar, gidenler de çok memnun, takip ettiğim Skoda grubunda çok tercih eden var.  

Facebook hesabı burada 

 

Teşekkür ederim Ramazan Bey. Burayı değerlendireceğim. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

rahatsız edici hale geldi ise enkejtördür

Aracınızda belalı olan euro 5 lerden soğutan siemens continental vdo marka enjektör var

revizyonu başa beladır pek garanti verilmiyor sıfır taksanız bile birkaç yıl sonra tekrarlayabilir

eğer işeme yapıp fazla mazot püskürtür ise silindir kafasını eritir

vakit geçirmeden yaptırın derim

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Ali Gülmez yazdı:

rahatsız edici hale geldi ise enkejtördür

Aracınızda belalı olan euro 5 lerden soğutan siemens continental vdo marka enjektör var

revizyonu başa beladır pek garanti verilmiyor sıfır taksanız bile birkaç yıl sonra tekrarlayabilir

eğer işeme yapıp fazla mazot püskürtür ise silindir kafasını eritir

vakit geçirmeden yaptırın derim

 

Revizyon yapsak bile dikiş tutmaz mı acaba? Çünkü sıfırları çok pahalı diye duydum.

 

6 ay kadar önce de enjektör diplerinde mazot birikmesi oluyordu. O zaman Kırıkkale'deki bir enjektörcüde yanlış hatırlamıyorsam kütüklerini değiştirdiklerini ve temizleme işlemi yaptıklarını söylemişlerdi. Bu kadar kısa zamanda tekrar böyle bir sorun vermesi gerçekten sinir bozucu. Bu enjektörler bana arabayı sattıracak en sonunda :vurduvara:

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

EGR ye baktırın önce bi, mümkünse iptal edin hem fiziksel hem yazılım olarak. CAY motorlarda egr tıkanıklığı kronik.

Enjektöre hemen girişmeyin, üzerinde VDO marka enjektör var sağlamdır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan Özmen yazdı:

araç çok sık rejenerasyona giriyor. Bir usta enjektörlerden olur dedi

 

Serkan Özmen yazdı:

Bu enjektörler bana arabayı sattıracak en sonunda

enjektör teşhisine hangi yöntem ile ulaşıldı da arabayı satışa kadar geldiniz?

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Çağlar Bayur yazdı:

 

enjektör teşhisine hangi yöntem ile ulaşıldı da arabayı satışa kadar geldiniz?

Buradaki ustam sarsıntının enjektörlerden olma ihtimalinin büyük olduğunu söyledi. Bir zaman önce de enjektör diplerinde mazot şikayeti ile bir elden geçirilmişti zaten. Üst üste gelince, bir de bu CAY motorlarda enjektörler sorunludur diyen çevrede çok insan olunca açıkçası araçtan soğudum biraz.

 

Ancak Mert Beyin dediği EGR ihtimalini de bir soracağım ustalara. Sürekli rejenerasyona girmesinin nedeni bu olabilir mi acaba?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Rejenerasyon kurum nedeniyle olur. Kurum fazla yakıttan olur. fazla yakıt enjektörden yahut bilemedim belki havaölçerden felan olabilir. 

 

NOT: araçtan soğumayın tavan barı var aracınıza özel uyumlu VW marka size satayım. Araç üstü çadır koyabilirsiniz, merdiven yahut kereste taşıyabilirsiniz. 

 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Salınım şeklinde bir düzenli bir silkeleme ise volan olma ihtimali de var. Düzensiz öksürme gibi bir rölanti dengesizliği ise enjektör de olabilir. 

 

Ama benim dediğim dahil her söyleyeni dinlemek yerine, Vag grubunda ehil+güvenilir bir özel servis 'te teşhis tedaviye başlamanız yapacağınız en doğru iş olur.

İstanbul olsa VAG konusunda tereddütsüz önereceğim bir yer var ancak Ankara' da refere edebilecek kadar iyi tanıdığım usta yok maalesef.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ankara'da Necati Kaygusuz usta ile Yahya usta Aydoğan Servis olacak bunlar en çok bilinenler.

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Mehmet Göktürk yazdı:

Rejenerasyon kurum nedeniyle olur. Kurum fazla yakıttan olur. fazla yakıt enjektörden yahut bilemedim belki havaölçerden felan olabilir. 

 

NOT: araçtan soğumayın tavan barı var aracınıza özel uyumlu VW marka size satayım. Araç üstü çadır koyabilirsiniz, merdiven yahut kereste taşıyabilirsiniz. 

 

Rejenerasyon enjektorlerin fazla yakıt göndermesinden dolayı oluyor diye düşünüyorum. Bir de ağırlıklı olarak şehiriçi kullanım daha fazla. Onun da etkisi olabilir. Her halükarda enjektorlerin bir ayara girmesi lazım gibi gözüküyor. 

 

Bu arada tavanda çadır belki olabilir ama kereste, hiç hayal edemiyorum 😅

Abdussamed Acar yazdı:

Salınım şeklinde bir düzenli bir silkeleme ise volan olma ihtimali de var. Düzensiz öksürme gibi bir rölanti dengesizliği ise enjektör de olabilir. 

 

Ama benim dediğim dahil her söyleyeni dinlemek yerine, Vag grubunda ehil+güvenilir bir özel servis 'te teşhis tedaviye başlamanız yapacağınız en doğru iş olur.

İstanbul olsa VAG konusunda tereddütsüz önereceğim bir yer var ancak Ankara' da refere edebilecek kadar iyi tanıdığım usta yok maalesef.

Silkeleme volantdan olsa sürekli olmaz mı? Bendeki sıkıntı; uzun süreli uzun yol kullanımında, mesela ışıklarda falan durduğumuzda aşırı derecede bir sallanma olması. Niçin uzun kullanımdan sonra oluyor, onu anlamıyorum? 

Metin Akbal yazdı:

Ankara'da Necati Kaygusuz usta ile Yahya usta Aydoğan Servis olacak bunlar en çok bilinenler.

Metin Bey, tavsiyelerinizi not aldım,  ilk fırsatta bu ustalardan birine göstereceğim. Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Serkan Özmen yazdı:

 

Silkeleme volantdan olsa sürekli olmaz mı? Bendeki sıkıntı; uzun süreli uzun yol kullanımında, mesela ışıklarda falan durduğumuzda aşırı derecede bir sallanma olması. Niçin uzun kullanımdan sonra oluyor, onu anlamıyorum? 

 

 

Hayır volanda olsa sürekli olmayabiliyor. Dengesizliğin volanın boşluk yaptığı durumlarda zaman zaman azalıp çoğalabiliyor, problemin ileri safhalarında salınım artabiliyor. Bahsettiğiniz durum enjektör problemine de benziyor, uzun kullanım sonrası enjektörlerin sıcaklığı uzun süre çalışmak problemi ortaya çıkarıyor da olabilir. Dediğim gibi en sağlıklısı problemi ehil ve güvenilir bir yerde göstererek teşhis ettirmek. Tavsiyem yine de direkt enjektör şeklinde şartlanarak çözüm aramayın. 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Abdussamed Acar yazdı:

 

Hayır volanda olsa sürekli olmayabiliyor. Dengesizliğin volanın boşluk yaptığı durumlarda zaman zaman azalıp çoğalabiliyor, problemin ileri safhalarında salınım artabiliyor. Bahsettiğiniz durum enjektör problemine de benziyor, uzun kullanım sonrası enjektörlerin sıcaklığı uzun süre çalışmak problemi ortaya çıkarıyor da olabilir. Dediğim gibi en sağlıklısı problemi ehil ve güvenilir bir yerde göstererek teşhis ettirmek. Tavsiyem yine de direkt enjektör şeklinde şartlanarak çözüm aramayın. 

 

Haklısınız. En iyisi işinin ehli, iyi bir ustaya göstermek. En kısa zamanda, vakit bulduğum bir dönemde göstereceğim. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez

1500 2000 devirde  yaklaşık1800 devirde silkeleme ya da kafa atma gibi rölanti saatinde aşağı yukarı hareket var ise kesin enjektör başıma geldi oradan biliyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Özmen
Ali Gülmez yazdı:

1500 2000 devirde  yaklaşık1800 devirde silkeleme ya da kafa atma gibi rölanti saatinde aşağı yukarı hareket var ise kesin enjektör başıma geldi oradan biliyorum

 

Bendeki silkeleme (veya sallantı tabiri daha doğru olur) sadece rölantide devir 700-800 lerdeyken oluyor. Araç soğuk olduğunda bazen hiç olmuyor, ancak bilhassa uzun yol sürüşlerinde, 2-3 saatlik kesintisiz sürüşler sonrası iyice belirgin hale geliyor.

 

İbrede aşağı yukarı hareket çok çok az aracı ilk çalıştırdığımda, motor soğukken oluyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...