İçeriğe Yönlendir

PSA Prince EP6 Motor Ailesi Yazılım Güncellemesi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba dostlar. 2 gün önce Psa araclarının tümüne Ep6 ailesi motorlar için Termostat yazılımı yapıldığını öğrendim. Aşağidaki fabrikadan çıktı yazılıma sahip bir ep6 motorlu atmosferik Peugeot veya Citroen aracın termal yönetim derecelerini görüyorsunuz.  Ep3, Ep3c Ep6 ve Ep6c  Vti motorlu bir PSA arabası aldığınız zaman bunları aklınızda tutun. 

 

2009-2013 yılına kadar fabrikadan çıkan PSA arabasının termal değerleri. 

🌡️ Motor Soğutma Fanı Kontrolü

  • Yavaş fan hızı başlama noktası: 97 °C

  • Yavaş fan hızı durma noktası: 92 °C

  • Hızlı fan hızı başlama noktası: 105 °C

  • Hızlı fan hızı durma noktası: 100 °C

❄️ Klima ile İlişkili Fan Yönetimi

  • 1. fan hızı: Klima devresinde basınç 9,1 bar’ın üzerine çıktığında devreye girer, 7 bar altına düştüğünde kapanır.

  • 2. fan hızı: Klima devresinde basınç 16,1 bar’ın üzerine çıktığında devreye girer, 13 bar altına düştüğünde kapanır.

Bu sistem sayesinde, hem motor hem de klima ünitesi ayrı ayrı ama birbirine entegre şekilde soğutulur.

 

2019 yılında çıkan ve fabrika geri çağırma sonrası yapılan yazılım güncellemesi sonrası termal değişim. 

 

🔍 Teknik Detaylar ve Gözlemler

Özellik / Koşul EP6C eski yazılım EP6C  Yeni yazılım. 
Normal çalışma sıcaklığı 84°C (yolda) / 92-98°C (şehir içi) 105-108°C (şehir içi, klima açıkken de bu sıcaklıkta)
Fan devreye girme eşikleri 98°C → Fan 1. kademesi 105°C → %30, 108°C → %50, 110°C → %80
Termostat davranışı Daha erken açılır 105°C üstünde açmaya başlar
Yazılım farkı Yazılımsal olarak daha soğuk çalışmaya ayarlanmış EP6DT yazılımı motoru daha sıcak çalıştırır
Motor tipi Atmosferik Atmosferik, 
Soğutma stratejisi Sıcaklık 98°C’yi geçmeden fanla soğutma 105°C üzeri sıcaklıkta kademeli fanla soğutma

 

Burda 2019 güncellemsi  sonrası gaza basma oranına istinaden Termostat açılma oranı tablo içindeki %100 kapalı %0 ise açık demek. 

G4AAAgKopeA-1920.jpg

 

Buda Fan devreye giriş sıcaklıkları 

Фото в бортжурнале Citroen C4 (2G)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

Ayrıca birde somut örnek. 2013 yazılımlı C4 ile 2019 yazılımlı C4 arasındaki termal fark . Aynı güzergâhta yakın hızlarda kullanılmıştır. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
Tamer Topaç yazdı:

Amaç ne

Daha sıcak çalışarak 100 km'de 0.001 lt daha fazla yağ tüketmesi mi ? :fiuw:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yağını suyunu mazotunu koy devam et. benz felsefesi. fanmış filan bunlar anlamsız şeyler :P

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Amaç ne


Euro5 emisyonlarını yakalayamadıkları için yapmışlar. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:


Euro5 emisyonlarını yakalayamadıkları için yapmışlar. 

 

Oğuzhan Çakır yazdı:

Daha sıcak çalışarak 100 km'de 0.001 lt daha fazla yağ tüketmesi mi ? :fiuw:

15 yaşında arabaların fan açma derecelerini yükselt sonra... 

''Seninle az biraz konuşmamız lazım Asuman''

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

röno termostatı candır , lambo motoruna bile takılır

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Termostatı ecu mu açıp kapatıyor bunda?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Termostatı ecu mu açıp kapatıyor bunda?

 

 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İlkay Başaran yazdı:

Termostatı ecu mu açıp kapatıyor bunda?

Yağını bile kendi yakıyor. Ne sandın ?

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Artık 5w40 yapa geçmek konusunda terettütlerim kalmadı

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Boş verin. Airbus kullanmayı öğrenmek daha basit.:biggrin:

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...