Ali Darbaz 20 Mayıs Paylaş 20 Mayıs Merhaba dostlar. 2 gün önce Psa araclarının tümüne Ep6 ailesi motorlar için Termostat yazılımı yapıldığını öğrendim. Aşağidaki fabrikadan çıktı yazılıma sahip bir ep6 motorlu atmosferik Peugeot veya Citroen aracın termal yönetim derecelerini görüyorsunuz. Ep3, Ep3c Ep6 ve Ep6c Vti motorlu bir PSA arabası aldığınız zaman bunları aklınızda tutun. 2009-2013 yılına kadar fabrikadan çıkan PSA arabasının termal değerleri. 🌡️ Motor Soğutma Fanı Kontrolü Yavaş fan hızı başlama noktası: 97 °C Yavaş fan hızı durma noktası: 92 °C Hızlı fan hızı başlama noktası: 105 °C Hızlı fan hızı durma noktası: 100 °C ❄️ Klima ile İlişkili Fan Yönetimi 1. fan hızı: Klima devresinde basınç 9,1 bar’ın üzerine çıktığında devreye girer, 7 bar altına düştüğünde kapanır. 2. fan hızı: Klima devresinde basınç 16,1 bar’ın üzerine çıktığında devreye girer, 13 bar altına düştüğünde kapanır. Bu sistem sayesinde, hem motor hem de klima ünitesi ayrı ayrı ama birbirine entegre şekilde soğutulur. 2019 yılında çıkan ve fabrika geri çağırma sonrası yapılan yazılım güncellemesi sonrası termal değişim. 🔍 Teknik Detaylar ve Gözlemler Özellik / Koşul EP6C eski yazılım EP6C Yeni yazılım. Normal çalışma sıcaklığı 84°C (yolda) / 92-98°C (şehir içi) 105-108°C (şehir içi, klima açıkken de bu sıcaklıkta) Fan devreye girme eşikleri 98°C → Fan 1. kademesi 105°C → %30, 108°C → %50, 110°C → %80 Termostat davranışı Daha erken açılır 105°C üstünde açmaya başlar Yazılım farkı Yazılımsal olarak daha soğuk çalışmaya ayarlanmış EP6DT yazılımı motoru daha sıcak çalıştırır Motor tipi Atmosferik Atmosferik, Soğutma stratejisi Sıcaklık 98°C’yi geçmeden fanla soğutma 105°C üzeri sıcaklıkta kademeli fanla soğutma Burda 2019 güncellemsi sonrası gaza basma oranına istinaden Termostat açılma oranı tablo içindeki %100 kapalı %0 ise açık demek. Buda Fan devreye giriş sıcaklıkları Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Mayıs Yazar Paylaş 20 Mayıs (düzenlendi) Ayrıca birde somut örnek. 2013 yazılımlı C4 ile 2019 yazılımlı C4 arasındaki termal fark . Aynı güzergâhta yakın hızlarda kullanılmıştır. 20 Mayıs tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Tamer Topaç yazdı: Amaç ne Daha sıcak çalışarak 100 km'de 0.001 lt daha fazla yağ tüketmesi mi ? 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs yağını suyunu mazotunu koy devam et. benz felsefesi. fanmış filan bunlar anlamsız şeyler :P Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Tamer Topaç yazdı: Amaç ne Euro5 emisyonlarını yakalayamadıkları için yapmışlar. Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs Ali Darbaz yazdı: Euro5 emisyonlarını yakalayamadıkları için yapmışlar. Oğuzhan Çakır yazdı: Daha sıcak çalışarak 100 km'de 0.001 lt daha fazla yağ tüketmesi mi ? 15 yaşında arabaların fan açma derecelerini yükselt sonra... ''Seninle az biraz konuşmamız lazım Asuman'' 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs röno termostatı candır , lambo motoruna bile takılır Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs İlkay Başaran yazdı: Termostatı ecu mu açıp kapatıyor bunda? Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 21 Mayıs Paylaş 21 Mayıs İlkay Başaran yazdı: Termostatı ecu mu açıp kapatıyor bunda? Yağını bile kendi yakıyor. Ne sandın ? 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Mayıs Yazar Paylaş 21 Mayıs Artık 5w40 yapa geçmek konusunda terettütlerim kalmadı Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 22 Mayıs Paylaş 22 Mayıs Boş verin. Airbus kullanmayı öğrenmek daha basit. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts