Yahya Melih Ayaksız 13 Haziran Paylaş 13 Haziran İyi forumlar. Geçen sene aküm çakmaklıkta 10 gün kamera unuttuğum için komple boşalmıştı bende takviyeyle çalıştırmıştım. Bugüne kadar bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim çünkü çalıştırcam diyince normal çalışıyordu Araba 1 hafta kapıda yattı sonra ben çalıştırınca biraz nazlanarak çalıştı, 15 km yol yaptım sonra 8 saat park ettim, yine biraz nazlanarak çalıştı. Yalnız en son çalışırken çok gaz vermediğim sürece hep akü ışığı yaktı en sonunda da sanki benzini bitmiş gibi silkelene silkelene stop etti. Otobanın ortasında 2 genç sağolsun ittirdilerde vurdurarak çalıştırdık Bunu aküsü mü bozulmuştur yoksa alternatör mü bitmiş olabilir ne dersiniz? Çalışan araba akü bozuksa akü ışığı yakıp stop edermi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Haziran Paylaş 13 Haziran biten sıfırlanan akü genellikle adam olmaz. 15 km tam yetmeyebilir ama bir de. 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 13 Haziran Paylaş 13 Haziran Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Haziran Paylaş 13 Haziran Ü.Emre Kartal yazdı: Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım Genişlet Escortta tamam da yeni araçlar olmaz 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Haziran Paylaş 13 Haziran Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 13 Haziran Yazar Paylaş 13 Haziran Servet Aydın yazdı: Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler Genişlet Hem alternatör hem akü diyorsunuz yani. Araçta aydınlatmada da hafif titreme vardı . Alternatörün neleri bozulmuştur tahmini bir fiyat verebilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Haziran Paylaş 13 Haziran Ben almamam rakamdan. Aküden önce alternatöre bakılacak. Kurşun asit starter aküleri derin deşarj olsa da ölmez. Harici şarj edilir ve kurtulurlar 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Escortta tamam da yeni araçlar olmaz Genişlet Yeni araçlarda aküyü değişince bile bms resetlenmek zorunda. Yoksa eski aküye davrandığı gibi davranıyor ve aküyü düzgün kullanamıyor sistem. Hatta ölü bir aküden sonra ise saçmalamaya devam ediyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Servet Aydın yazdı: Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler Genişlet Bir bilgi Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki, bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Bir bilgi Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki, bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. Genişlet aküyü doldurmak için motoru çalışan arabalar. Aaahh aahhh 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 14 Haziran Yazar Paylaş 14 Haziran (düzenlendi) Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? 14 Haziran tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Alternatörün tamiri olabiliyor. Bir elektrikçi kolaylıkla yapar. Aracınız şarj etmiyor maalesef. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Haziran Paylaş 14 Haziran İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 14 Haziran Yazar Paylaş 14 Haziran Tansu Kalafatoğlu yazdı: İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani Genişlet Ümraniyedeyim. İşlerim yoğun olmasa bugün aslında akücülere gidecektim ama yine de aometreyle alternatörde sıkıntı olduğunu buldum. Ümraniye de usta önerebilirsiniz varsa eğer Yorum bağlantısı
Servet Aydın 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Alternatör çıkışından ölçüm yap birde. Kalın kablo. Orada da aynı aküdeki voltaj mı var? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Yahya Melih Ayaksız yazdı: Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? Genişlet genelde alternatör bozulmaz konjektör bozulur(du). Ama alternatörse de tamir olur. 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Yahya Melih Ayaksız yazdı: Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? Genişlet 5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama. Ölçümünüz yanlış. Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil. Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart. Aküyü dışarda şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün : 12.6+ ise iyi, 12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var, daha idare eder 12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Yahya Melih Ayaksız yazdı: bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim Genişlet o lamba yandı göz kırptı sinyal verdi ise, şarj edemiyor demektir. önce şarj sonra akü ye bakılır Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Selçuk Keleş yazdı: 5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama. Ölçümünüz yanlış. Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil. Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart. Aküyü dışarda şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün : 12.6+ ise iyi, 12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var, daha idare eder 12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur. Genişlet Tüm bu bilgiler yanlış bebişim ☕️☕️ 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Servet Aydın yazdı: Tüm bu bilgiler yanlış bebişim ☕️☕️ Genişlet Hangsi ve doğrusu ne? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü. Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur. Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 15 Haziran Paylaş 15 Haziran dedemi njettası 1 senedir durduğu için akü 6 volta düşmüş. şarj ettik alternatör ışığı yandı. yedek akü vardı onu taktık durduğu eyrde 1 haftada bitti. alternatörün üzerinde kart gibi suputuculu bir parça vardı o bozulmuş. hazır yaptırırken rulman fırça vs değişti. 5500 tl verildi. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Doğan Arşiray yazdı: dedemi njettası 1 senedir durduğu için akü 6 volta düşmüş. şarj ettik alternatör ışığı yandı. yedek akü vardı onu taktık durduğu eyrde 1 haftada bitti. alternatörün üzerinde kart gibi suputuculu bir parça vardı o bozulmuş. hazır yaptırırken rulman fırça vs değişti. 5500 tl verildi. Genişlet Halk arasında konjektör denen, rotora geğişken gerilim gönderip devirden bağımsız voltajı dengeleyen zamazingo 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 15 Haziran Paylaş 15 Haziran (düzenlendi) Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊 15 Haziran tarihinde Mustafa Resül Kara tarafından düzenlendi + dan sonrakiler Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Doğan Arşiray yazdı: alternatörün üzerinde kart gibi suputuculu bir parça vardı Genişlet Regülatör. Voltajı ayarlayan parça o. Yorum bağlantısı
Recommended Posts