İçeriğe Yönlendir

W166 350 CDI Adblue Problemi


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray

Bu araç NOX ölçümünde hata görmüş, 800 km sonra çalıştıramazsın deyince tepem attı. kaldırdım arabayı, söktüm adblue enjektörünü. içi kristalleşmiş adblue dolu. sıcak su ile temizledim yerine taktım. sonra tankı söktüm tankı sökmek acaip zor bir iş. 3 saat sürdü. bir sürü gevremiş soket var. ikisini kırdım. plastikler berbat pompa çıkışındaki çıkıntıyı da kırdım kazara. onu tamir edeceiğim bir şekilde ama depoda anormal bir pislik vs görmedim. eğer pompasnın kendisi zayıflamamışsa adblue enejektörü soruna neden oluyor olmalı. çünkü adblue varken SCR denen ve DPF den sonra gelip püskürtülen adblue ile yapısı gereği azot oksit gazlarını nötürleyen parça, bu işi başaramayınca aynı oksijen sensörlerine benzeyen iki sensör il egiriş ve çıkışa bakım değişim miktarına göre arıza veriyor. benz scanneri ile baktığımda giriş çıkış neredeyse aynı oysaki 10 da 1 8 de 1 gibi bir oranda olması gerekliymış. pompayı hasbelkader toplayabilirsem ve sistem yine düzgün çalışmaz ise adblue iptalini düşünmeye başladım. bu konuda bilgisi olan varsa dinlemekten memnuniyet duyarım.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

İptal edin kafanız rahat olsun. Yaptıktan sonra bile arıza verme olasılıgı yuksek. Yazılım işi yapan yerler uygun rakamlara iptal ediyorlar. Şuan benim araçta bir sorun yok ama sorun yaşayan çok en ufak sorunda bende iptal edecegim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben de bir şey sökerken ilk parçayı kırdıktan sonra umursamıyorum, geri kalan her yeri kırabilirim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Bulut yazdı:

İptal edin kafanız rahat olsun. Yaptıktan sonra bile arıza verme olasılıgı yuksek. Yazılım işi yapan yerler uygun rakamlara iptal ediyorlar. Şuan benim araçta bir sorun yok ama sorun yaşayan çok en ufak sorunda bende iptal edecegim.

hazır sökmüşken sonucu görmek adına toplayacağım illaki. kırılan şeyleri bir şekilde çözerim. ancak asıl arıza çözülmez ise veya gerçekten nox sensörü, SCR vs gibi bir saçmalıktansa SCR ve adblue yi söküp atmayı düşünüyorum. bu aracın aynı moturunu kullanan önceki araç, 2010 model e350cdi da adblue yoktu. 2012 model olan bu araçda euro 5.5 olması için adblue koymuşlar. halbuki euro 6 2015 den sonra yürürlüğe girmiş. niye böyle bir gereksiz hareket yapılşmş belli değil. ben bunu euro 5 yapmazmıyım... birde küçük bir yazılım. 270 280 hp olur.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Doğan Arşiray yazdı:

hazır sökmüşken sonucu görmek adına toplayacağım illaki. kırılan şeyleri bir şekilde çözerim. ancak asıl arıza çözülmez ise veya gerçekten nox sensörü, SCR vs gibi bir saçmalıktansa SCR ve adblue yi söküp atmayı düşünüyorum. bu aracın aynı moturunu kullanan önceki araç, 2010 model e350cdi da adblue yoktu. 2012 model olan bu araçda euro 5.5 olması için adblue koymuşlar. halbuki euro 6 2015 den sonra yürürlüğe girmiş. niye böyle bir gereksiz hareket yapılşmş belli değil. ben bunu euro 5 yapmazmıyım... birde küçük bir yazılım. 270 280 hp olur.

Çokta güzel olur. Emisyon değerleri için bakalım daha neler çıkartacaklar. Bizim emisyonlar euro 2 standartlarında avrupada olsak tamir edin kullanın derdim fakat maalesef bizim ülkemizde gerek yok. Çevreci arkadaşlar kızacaktır belki ama durum bu.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Tunap 987 adblue katkısından alıp adblue deposuna ekleyin. Mümkünse sadece kapalı ambalaj adblue alıp depoya koyun istasyonlardan pompa şeklinde olanlardan doldurmayın.

Tunap porçöz gibi düşünebilirsiniz kristallenmeyi önleyen bir katkı. ve bir şişe 100 litre adlue için yeterli yani baya bir sürü gider.Açıkcası ben sorun yaşamadım ama yinede ekliyorum bazıları sorun yaşadıktan sonra kullanıp hatayı düzeltenlerde var. Aslında benim yaptığım gibi sorun oluşmadan kullanmakta fayda var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Bu gun enjektoru, hattını, isiticisini kontrol ettim pompa da calisiyor. Geri toplafim yolda test ederken heryere adblue dokuldu. Sinir icinde yorgunluktan bitap haldeyim. Comm hatasi veriyor simdi de. Can bus baglanamiyormus. Nox degerlerinin ikiside - 1 gosteriyor. Hersey faal ama sistem calismiyor. Randevu aldim yetkili setvisten komple set degistirecegim tam 350 bin tl diyecektim ki, adblue iptali icin yarin bir yere gidecegim. Hic bir arac ile bu kadar hayati olmayan bir sistem icin yerlere yatip 3 gun ugradmadim yahu. 6000 tl imis iptali. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Doğan Arşiray yazdı:

Bu gun enjektoru, hattını, isiticisini kontrol ettim pompa da calisiyor. Geri toplafim yolda test ederken heryere adblue dokuldu. Sinir icinde yorgunluktan bitap haldeyim. Comm hatasi veriyor simdi de. Can bus baglanamiyormus. Nox degerlerinin ikiside - 1 gosteriyor. Hersey faal ama sistem calismiyor. Randevu aldim yetkili setvisten komple set degistirecegim tam 350 bin tl diyecektim ki, adblue iptali icin yarin bir yere gidecegim. Hic bir arac ile bu kadar hayati olmayan bir sistem icin yerlere yatip 3 gun ugradmadim yahu. 6000 tl imis iptali. 

Geçmiş olsun, 5008 depo hatası verdi, dışarıda 70bin, yetkili de 150bin civarı ve tekrar hata vermeyeceğinin garantisi de yok. Ben de 3 ay önce iptal ettirdim kurumsal biryerde 5,5 bin tlye,şu an hiçbir sorun yok.Uzun süre iptal şekilde sorunsuz binenler de var referans olarak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geçmiş olsun yazılanları okuyunca 2019 yılına gittim Euro 6 1,5 tdci mondeo alıyordum son anda olmadı. İyiki olmamış diyorum şimdi.

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

avro arttıkça dert yahu, ne uğruna o da ayrı tartışılır

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

araba iyi olunca satılmıyor. binilmeyince de sorun çıkıyor bence. bak jeep öylemi sürekli ufak sounlar var ben buradayım diyor. insan parayı nereye harcadığını biliyor hiç olmazsa :P

 

bir tane facebook mementorisi vardı, kız böyle öfkeyle hani çok yatırım yapmıştın öyle demiştin diyor adam da diyorki evet bu gerçek herşeyimi eski mercedesime yatırdım...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...