İçeriğe Yönlendir

Focus 1 Düzensiz rölanti,gaz yememe


Faruk Yaşar

Recommended Posts

Faruk Yaşar

Merhabalar,

2002 Focus 1.6 sahibiyim aracı 9 ay önce 16 yıllık sahibinden aldım 180 bin km. LPG 2020/21 yılınca brc marka takılmış. Aracı aldığımdan ilk sanayiye götürüşüme kadar hiçbir problemim yoktu, 2 ay önce arkadaşıma götürdüm kayışları, arka fren merkezlerini, egzantrik keçelerini ve baskı balatası değiştirdik, ilk başta problem yoktu sonra değişen keçelerden kaçırdığı için 2 hafta sonra tekrar söktük topladık. O günden beri rölanti problemi yaşıyorum,rölantide kelebeğin içinden blop blop ses geliyor hafif gazda kesiyor. Buji ve buji kablolarını değiştirdim, kelebeği temizledim,rölanti motorunu temizledim onlar bi nebze iyi geldi gibi ama hala problem devam ediyor. İlk marşta herşey stabil tek marşta alıyor rölanti düzgün ancak ısınınca bi aptallaşıyor, giderken vitesi boşa atayım veya debriyaja basıp biyerden dönecek olayım rölanti düşüyor 500/600 rpm civarına sonra toparlıyor böyle olduğunda bir kaç kere fren pedalımda taş gibi şişti,vitese takınca toparladı. Yokuşlarda kalma işi ölüm oldu yüksek devirde debriyajı hızlı bırakıp öyle çıkabiliyorum. Durduğum yerde tüpteylen klima açık vaziyette 4 bin 5 bin civarlarına kadar gaz veriyorum bırakınca 800 devire düşüyor,vibrasyonlu çalışıyor 3-4 saniye gaz pedalı tepki vermiyor işin içinden çıkamadım sizce promlem ne olabilir ?

(Not: triger değişiminde ü.ö noktada egzantrikleri kama yerlerinden kilitledik,krankı alttan kilitledik sente kaçık gibi gelmiyor bana,şuan çalışma sesi gayet normal) Fren servosuna bir deforme göremedim 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Rölanti valfini hiç değiştirmediyseniz değiştirin. Valfin ulaşamayacağınız iç hareketli kısımlarında reçinemsi kıvamda tortu sağlıklı çalışmasını engelliyor rölantiyi tutturması zorlaşıyor. ( Ben şahsen valfi parçalarına ayırıp kirli olduğunu gördüm.) 

Yenisini aldım üzerinde ayar vidası olandan  özellikle. İlk başta orijinal ayarıyla rölanti yüksekte tuttu.

Ben kelebek ayarı + rölanti valfi ayar vidasından ayar yaptım tabi kafadan değil,

Forscan üzerinden

1-İstenilen rölanti değeri,(Desired rpm)

2-Anlık motor devri

3-Rölanti valf anlık açıklık bilgisi(idle valve)

Bunları takip ederek ayar yaptım çok güzel oldu klima da dahil çok güzel titreme düşme yok dalgalanma yok asla.

Minimum devirde rölanti valfi verisi %25-30 civarı minimum açıklığında kalıyor. Klima+far+fan+direksiyon pompası vs. elektrikli yükler devreye girdikçe valf %50-60 açıklığa çıkıyor motor devri stabil kalıyor. Hatta klima açılınca motor devri direk 990 devir civarına çıkıyor. 

Rölanti valfinde bozulma olmuş varsayımı yaparak bunları yazdım ben kendi focusumda hepsini yaptım rölanti sorunu çözmede süper oldu, işinize yarayabilir.(Motor rektefiye sonrası tam düzelmeyen rölanti nedeniyle bunları uyguladım. Sağlıklı motorda bile küçücük bozuk valf rölantiyi mahvediyor.)

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Şarj dinamosu ve akü ölçtürun dalgalanma var mi

Yorum bağlantısı
Faruk Yaşar
Ömer Sarıgül yazdı:

Rölanti valfini hiç değiştirmediyseniz değiştirin. Valfin ulaşamayacağınız iç hareketli kısımlarında reçinemsi kıvamda tortu sağlıklı çalışmasını engelliyor rölantiyi tutturması zorlaşıyor. ( Ben şahsen valfi parçalarına ayırıp kirli olduğunu gördüm.) 

Yenisini aldım üzerinde ayar vidası olandan  özellikle. İlk başta orijinal ayarıyla rölanti yüksekte tuttu.

Ben kelebek ayarı + rölanti valfi ayar vidasından ayar yaptım tabi kafadan değil,

Forscan üzerinden

1-İstenilen rölanti değeri,(Desired rpm)

2-Anlık motor devri

3-Rölanti valf anlık açıklık bilgisi(idle valve)

Bunları takip ederek ayar yaptım çok güzel oldu klima da dahil çok güzel titreme düşme yok dalgalanma yok asla.

Minimum devirde rölanti valfi verisi %25-30 civarı minimum açıklığında kalıyor. Klima+far+fan+direksiyon pompası vs. elektrikli yükler devreye girdikçe valf %50-60 açıklığa çıkıyor motor devri stabil kalıyor. Hatta klima açılınca motor devri direk 990 devir civarına çıkıyor. 

Rölanti valfinde bozulma olmuş varsayımı yaparak bunları yazdım ben kendi focusumda hepsini yaptım rölanti sorunu çözmede süper oldu, işinize yarayabilir.(Motor rektefiye sonrası tam düzelmeyen rölanti nedeniyle bunları uyguladım. Sağlıklı motorda bile küçücük bozuk valf rölantiyi mahvediyor.)

 

 

İlginiz için teşekkürler izmirde focusu yemiş yutmuş birini bulayım tavsiyenizi deneyeceğim,rölanti valfini değiştirmedim eski sahibininde değiştirdiğini düşünmüyorum inşallah işe yarar

Yorum bağlantısı
Faruk Yaşar
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Şarj dinamosu ve akü ölçtürun dalgalanma var mi

Yani sürekli devir saatinde bi hareket yok ancak yüksek devirden direkt rölatiye indiğinde 500-600 lere düşüp geri toparlıyor veya toparlamak için uğraşıyor üzerindeki aküde 72 lik 

Değiştirmediğim ateşleme sistemi elemanlarından sadece bobin kaldı 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Faruk Yaşar yazdı:

O günden beri rölanti problemi yaşıyorum,rölantide kelebeğin içinden blop blop ses geliyor

test cihazına bağlayıp ltft % kaç baklmalı, bence vakum hortum sorunu

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Faruk Yaşar yazdı:

İlginiz için teşekkürler izmirde focusu yemiş yutmuş birini bulayım tavsiyenizi deneyeceğim,rölanti valfini değiştirmedim eski sahibininde değiştirdiğini düşünmüyorum inşallah işe yarar

Rica ederim. 

Bu arada rölanti valfinin performansını ölçmek çok kolay.

Forscan dan

Desired RPM, Anlık RPM ve Idle control valve((rölanti valfi) bu 3 veri anlık takip edilecek,

Örneğin normal rölanti de 730rpm çalışıyor ve istenilen devir(Desired RPM) verisi 730rpm, herşey normal ok, siz klimayı açtığınızda Desired RPM verisi 800 900 olarak değişecek ve motor devri direk olarak o değere kilitlenecek rölanti valfi %30 dan %40-45 lere çıkacak motor devri hemen yükselip 900lerde istenilen devirde sabit kalacak.

**Siz klimayı açtınız devir yükselmesi yerine sabit kalıyor yada daha da düşüyor ise rölanti valfi iş yapamıyor demektir. 

İnşallah obd2 verilerinden anlayan bir yer bulursunuz yoksa sisli havada denizde gitmek misali işiniz zor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Faruk Yaşar yazdı:

böyle olduğunda bir kaç kere fren pedalımda taş gibi şişti

bir de bu varsa vakum hortum ihtimali iyice güçlneir

Yorum bağlantısı
Faruk Yaşar
Çağlar Bayur yazdı:

test cihazına bağlayıp ltft % kaç baklmalı, bence vakum hortum sorunu

Kelebeğin ordan dinleyince benzin enjektör kütüğünün ordana kesik kesik tıslama sesi geliyor kaçak var sandım baktım baktım bişey göremedim galiba püskürtme sesi normal mi bilemedim

Yorum bağlantısı
Faruk Yaşar
Çağlar Bayur yazdı:

bir de bu varsa vakum hortum ihtimali iyice güçlneir

Evet abi ihtimal çok yüksek geliyor ama sürekli yapmıyor ilk marşta şişme yok normal pompaladığımda şişme yapmıyor  coss coss biraz pedalın sesi arttı gibi hissediyorum tam olarak kontrol etmem gereken yer neresi 

Yorum bağlantısı
Faruk Yaşar
Ömer Sarıgül yazdı:

Rica ederim. 

Bu arada rölanti valfinin performansını ölçmek çok kolay.

Forscan dan

Desired RPM, Anlık RPM ve Idle control valve((rölanti valfi) bu 3 veri anlık takip edilecek,

Örneğin normal rölanti de 730rpm çalışıyor ve istenilen devir(Desired RPM) verisi 730rpm, herşey normal ok, siz klimayı açtığınızda Desired RPM verisi 800 900 olarak değişecek ve motor devri direk olarak o değere kilitlenecek rölanti valfi %30 dan %40-45 lere çıkacak motor devri hemen yükselip 900lerde istenilen devirde sabit kalacak.

**Siz klimayı açtınız devir yükselmesi yerine sabit kalıyor yada daha da düşüyor ise rölanti valfi iş yapamıyor demektir. 

İnşallah obd2 verilerinden anlayan bir yer bulursunuz yoksa sisli havada denizde gitmek misali işiniz zor.

Cihazdan anlayan birini bulmam şart evet, Çağlar abinin dediği gibi basit bi vakum kaçağı bile olabilir. Şöyle bir sorum var bobin arızası bu anlattıklarımı tetikleyebilir mi ? Isındığında içindeki direncin artıp ateşlemeyi düzgün yapmama gibi birşeyler 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bence önce  en kolay olanı 6L713B ve 6L713A çıkarıp bir temizle. Balata spreyi veya wd-40 gibi bişey kullanma contalara zarar verir. 

 

1507323_0_22e1f54baea833be71d6078a7b4ffe56.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Faruk Yaşar yazdı:

Cihazdan anlayan birini bulmam şart evet, Çağlar abinin dediği gibi basit bi vakum kaçağı bile olabilir. Şöyle bir sorum var bobin arızası bu anlattıklarımı tetikleyebilir mi ? Isındığında içindeki direncin artıp ateşlemeyi düzgün yapmama gibi birşeyler 

O zaman tekleme kodu verir. P0300 vs. 

Enjektör oringlerinden vakum kaybı oluyor kütüğü komple söküp diplerine termal conta sürüp geri takın. 

Arıza kodlarını okuyun 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...