Evren Erakçora 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos İnan Çınar yazdı: Hocam bilmediğinizi düşünerek yazmadım. Ben yurtdışına şimdilik sadece Balkanlara çıktım ve beni rahatsız eden şey sadece tuvalet mevzusuydu. Onu paylaşmak maksatlı şeettiydim. Japonlar çözmüş o işi, otomatik makineleri var. 2 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 16 Ağustos Paylaş 16 Ağustos Evren Erakçora yazdı: Japonlar çözmüş o işi, otomatik makineleri var. Japonya ya gitmiyor ki? Selim Bilgin yazdı: Elektrikliyle giden çok var ama ben de henüz tecrübe etmedim. Dene de gör. 1 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 17 Ağustos Paylaş 17 Ağustos Slm bulgaristan ve macaristana girmeden yada girince ilk petrol istasyonundan vinyet alin yoksa ceza yersiniz diger ulkeler icin gerekmiyor kesinlikle otopark ucretlerini odeyin yada ucetsiz yerlere park edin yoksa aracinizi cekiciyle goturebilirler (barselonada basima geldi) sofya,budapeste,uskup,kavala guzel gorulecek yerlerdir yol uzerinde yemek yediginiz yerlere dikkat edin zehirlenme riski var(sirbistan ve uskupte basima geldi) iki tarafinda yollari guzel (bulgaristan,yunanistan) Giderken kalabalik olacak malum gurbetciler donusete Iyi yolculuklar 2 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 18 Ağustos Paylaş 18 Ağustos Hangi kapıdan çıkmayı düşünüyorsunuz hocam? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 18 Ağustos Yazar Paylaş 18 Ağustos Fatih Evcin yazdı: Hangi kapıdan çıkmayı düşünüyorsunuz hocam? Kapıkule olacak herhalde. Konuşmadık diğer arkadaşlarla. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ağustos Paylaş 18 Ağustos Fatih Evcin yazdı: Hangi kapıdan çıkmayı düşünüyorsunuz hocam? çok soğuk espri geldi aklıma ama hoca bizi tek ayak cezaya diker 4 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Ağustos Paylaş 19 Ağustos (düzenlendi) H.Cenk Bayrakçı yazdı: Kapıkule olacak herhalde. Konuşmadık diğer arkadaşlarla. Dereköy kapısı küçük araçlar için daha hızlı geçiş olabilir. TIR geçişi olmadığı için. 19 Ağustos tarihinde Fatih Evcin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 19 Ağustos Paylaş 19 Ağustos Kararınızı verirken burada verdiğim kilometreleri de hesabınıza katın ; Kapıkule Plovdiv 145 km Dereköy Plovdiv 290 km Hamzabeyli Plovdiv 205 km İpsala Plovdiv 325 km Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 19 Ağustos Yazar Paylaş 19 Ağustos Fatih Evcin yazdı: Dereköy kapısı küçük araçlar için daha hızlı geçiş olabilir. TIR geçişi olmadığı için. Fatih Evcin yazdı: Kararınızı verirken burada verdiğim kilometreleri de hesabınıza katın ; Kapıkule Plovdiv 145 km Dereköy Plovdiv 290 km Hamzabeyli Plovdiv 205 km İpsala Plovdiv 325 km Teşekkürler. Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce (düzenlendi) Sevgili forumdaşlar gidişte Bulgaristan, Sırbistan ve Macaristan, dönüşte ise Sırbistan, Makedonya ve Yunanistan rotası için, 30 Ağustos sabahı 04.00’da çıkıp Edirne’den akşamüstü sınırdan geçmek üzerine plan yapmıştık. Hatta benzinli arabamız ile gidecektik. Genişletilmiş Avrupa kaskosu yaptırdım, ailece seyahat sigortası yaptırdık, depoyu doldurdum, arabanın yağına, suyuna baktırdım, lastik basınçlarını kontrol ettirdim. Bulgaristan ve Macaristan için vinyet aldım. Sabah kontağı çevirdim, hop o da ne? “Motor arızası, arabayı tamir ettirin” yazıyor. Arkadaşlar da geldiler bizi bekliyorlar, dedim “siz gidin, biz bu durumda gelemeyiz”. 30 Ağustos günü servisler kapalı, aracı gösteremeyiz, araç gitmiyor tekliyor, rölanti problemi var. Eşimin sempozyumu var Macaristan’da, gelen arkadaşlar da katılacak o sempozyuma, diğer araçta gidecekler. Aklımdan “sadece eşim gitsin, onu da alsınlar bari” diye geçiyor. Arkadaşım dedi ki, “diğer arabayı al, onla gidin”. Ben de elektrikli ile yurt dışında şarj istasyonu bulup bulamayacağımızı, 300 km’de bir mola vermemiz gerektiğini, zor olacağını söyledim. Açıkçası çok tereddütlü idim, hem de kontrol ettiğimde %58 şarjım vardı. “Al sen aracı hallederiz” dediler ve el birliğiyle eşyaları Corsa’dan ID 4’e aktardık ve yolculuğumuz başladı. Önde dizel bir C5 Aircross, arkada ID 4 , üç aile (diğer arabada 2 aile 4 kişilerdi, çocuklar yoktu) toplam Balkanlar’a doğru yola koyulduk. Yolda Emmiyi arayıp, Avrupa kaskosunu ID 4 için de yaptırdım, hemen halletti sağ olsun. Seyahat sigortası zaten geçerli idi. Bulgaristan ve Macaristan için tekrar vinyet aldım, yeşil sigortayı zaten sınırda yaptıracaktık problem olmadı, hazırlıksız bir elektrikli araç yolculuğu başladı. Akşamüstü Hamzabeyli sınır kapısından çıktık. Saat 16.00 civarı idi, hızlı bir geçiş oldu, sadece yeşil sigorta için 15 dakika bekledik. Sonrasında 18.30 gibi Filipe - Plovdiv’e geldik. Burası tipik Osmanlı izlerini taşıyan bir şehir, kültürel yapısı ve dokusu güzel. Kaldığımız otelden şehir merkezi yakın olduğu için, gece bir şehir turu yaptık ve yemek yedik. Filipe’ye gelene kadar aracı 4 kez şarj ettim, Afyon, Bozüyük, İstanbul/ Köprü öncesi ve Hamzabeyli sınırdan geçmeden önce. Sınır öncesi aslında 220 km menzilim vardı, ancak tedbirli olmak adına şarj yaptım. Filipe’de “Fines-Charging” diye bir istasyon buldum, orada şarj edip, devam ettik sabah. Yine Sırbistan sınırından önce tedbir amaçlı olarak şarj ettim, Sınırdan geçip, Belgrad’a geldik. Belgrad’da yine kaldığımız otel merkeze yakın olunca arabaları otoparkta bırakıp, akşamüstü ve akşam turu yaptık. Sabah aracı OMV benzin istasyonlarının içinde bulunan “charge&go” istasyonunda şarj ettim ve hep beraber Macaristan’a devam etik. Sınırdan geçmeden önce baktığımızda sınırı geçince Budapeşte’ye 190 km vardı, benim de şarjım 200 km civarı idi. Yine tedbirli olmak adına şarj ettik. Diğer araçtaki arkadaşım her ne kadar dizel arabada seyahat etse de, kendisinin elektrikli Opel Grandland’i olduğu için, tüm planlamalara yardım etti, hatta çoğu şarj istasyonunu o buldu. Burada bir bilgi vereyim, ülkemiz elektrikli arabalar için şarj istasyonu alt yapısı anlamında bir cennet. Her yerde şarj istasyonu var ve maliyeti ucuz. Avrupa’da ya da Balkanlarda Bulgaristan’dan Macaristan’a gittikçe pahalandı elektrik şarj istasyonlarında. Bulgaristan’da 16-17 TL civarına denk gelirken Macaristan’da 35-36 TL’ye denk geldi kWh’i. Makedonya’da şarj istasyonu bulmak zor ve aynı benzin alır gibi alıyorsunuz bazı yerlerde. Pompacı geliyor, tabancayı araca takıp RFID kart ile cihazı başlatıp aracı şarj ediyorsunuz, bitince ya da şarjı kestiğinizde doldurduğunuz kadarını ödüyorsunuz. Yunanistan’da ise Tesla SC ve Incharge (Shell) istasyonlarını kullandım. Macaristan’a geldiğimizde araçları otelin otoparkına koyduk ve 4 gün boyunca kıpırdamadı arabalar. Eşim ve arkadaşları Corvinus Üniversitesinde sempozyuma katılırken, ben de çocuklarla ve oraya uçakla giden diğer hocalarımın eşleri ile Budapeşte turu yaptık. Budapeşte fantastik/büyülü bir şehir. 1994’de Budapeşte Teknik Üniversitesi aracılığı ile orada 1,5 ay kadar staj yaptığım için bildiğim ve unutmadığım bir yer. Hem eşimin hem de çocuklarımın çok hoşuna gitti. Görmeyenlere tavsiye ederim. Sempozyum sonrası cuma günü yola çıktık Makedonya’ya doğru. Uzun bir yoldu ve 3 şarj ile tamamladık. Avrupa da 9 kez şarj ettim arabayı ve otoyollarda 110-120 km/h hız ile 250-300 km’lik menzil sundu. %20’nin altına düşmedik tabi. Üsküp yine Osmanlı dokusunu barındıran, Taşköprü, hamam ve Osmanlı Pazarı ile adeta Türkiye gibi hissettiren bir şehir. Böreği meşhur (Eski Kasaba Börekçisi). Büyük İskender’in memleketi. Yugoslavya’dan bölünen tüm ülkelerde olduğu gibi benzer bir yapısı var, Bakımsız yerler var, ama çoğu yeri güzel. Ertesi gün kahvaltıdan sonra Selanik’e doğru yola çıktık. Selanik’e varmak için fazla km’miz yoktu ama, Yunan sınırında çok oyalandık. Geçiş çok kalabalıktı ve uzun sürdü. Selanik’te park problemi var ve kaldığımız evin sokağında yer bulunca kıpırdatmadık arabaları. Kaldığımız ev Atatürk’ün evine 800 metre mesafede idi. Ancak tadilatta olduğu için dışarıdan görebildik sadece Atamızın doğduğu evi. Selanik herkesin söylediği gibi hakikaten İzmir’e çok benziyor. Kordon boyu eski İzmir gibi, evler ve yerleşim Alsancak bölgesini andırıyor. Sahil ve Beyaz Kuleyi gördükten sonra, akşam tavernaya gidip müzik eşliğinde yemek yedik. Sabah 6.00’da yola çıkıp, arabayı şarj etmek ve kahvaltı etmek için Gümülcine’ye uğradık. Sonrasında ise İpsala’ya gelip, ülke topraklarına giriş yaptık. İpsala’dan Isparta’ya gelmek gece geç saatleri bulacağı için ve yorgunluktan dolayı akşamüstü Altınoluk’ta yazlıkta kaldık ailecek. Ertesi gün yani pazartesi sabah yola çıkıp döndük. Toplamda 4263 km yol yaptık. Avrupa’da 9 kez, Türkiye’de ise 7 kez şarj etmişim arabayı. Bana yakıt maliyeti ise 14815,96 TL oldu. Avrupa’da elektrik pahalı olduğu için dizel arabayla aynı paraya gitmiş oldum, arkadaşın arabasına da aşağı yukarı TL bazında aynı miktarda mazot aldılar. Aslında birçok fotoğraf çektim tabi, burayı fotoğraflara boğmak istemedim, ama sorularınızı cevaplayabilirim. 1 saat önce tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi 7 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 dakika önce Paylaş 9 dakika önce şanslı /şansız tesadüf olmuş ama iyi olmuş kapıda arıza vermesi , yollarda perişan olmaktan iyidir. üsküpte neden bu kadar çok heykel yapılmış son zamanlarda? vesile ile dedemin vakti zamanında müdürü olduğu okulu bulursam bir üsküp yolu gözkür bana nostalji olarak 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 4 dakika önce Yazar Paylaş 4 dakika önce (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: şanslı /şansız tesadüf olmuş ama iyi olmuş kapıda arıza vermesi , yollarda perişan olmaktan iyidir. üsküpte neden bu kadar çok heykel yapılmış son zamanlarda? vesile ile dedemin vakti zamanında müdürü olduğu okulu bulursam bir üsküp yolu gözkür bana nostalji olarak Corsayı servise verdik, motor beyni arızalı imiş. Yapılacak, 1 hafta -10 günü bulacak herhalde. Yerine ikame araç verdiler yine Corsa. Üsküp'e git abi, güzel yer. 2 dakika önce tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts