İçeriğe Yönlendir

1.2 Litre PSA Peugeot EB Turbo Püretech Motorları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba. 

Researchgate üzerinde araştırma yaparken rastladım güzel bir kaynak.  Bu motorların detaylı analizleri pdf dökümanı olarak yayınlanmış.  Bmep, BSFC, Tork güç bandları. bir çok mühendislik verisi var. 

 

https://www.researchgate.net/publication/300357766_Combustion_system_design_of_the_new_PSA_Peugeot_Citroen_EB_TURBO_PURE_TECH_engine

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)

Ne analizi? Ne mühendisliği? Ne bandı? Ne verisi? 

Yağın içinde çalışan kayış olduğu sürece benim nezdimde ÇÖP bir motor. 

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Şahin2

1.2 puretech'i eski sevgilim gibi hissediyorum. İsterse çok zengin, dünya güzeli olsun o kayış muhabbetinden sonra yüzüne bakasım gelmiyor. Ha bmw almışsın arıza ışığı yakacak mı diye beklemişsin ha puretech almışsın kayış koparacak mı diye beklemeşsin aynı şey 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Aslında iyi fikir piyasası düşsede alsak. Benim gibi titiz dikkatli ölçen biçen adam için nimet araba. 1.2 püretech 130 luk ucuza kapatmak lazım. 
Fiyatlar 1.3 milyondan aşağı yok. Bende piyasası düşmüştürde alırız diye sevindiydim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Şahin2 yazdı:

1.2 puretech'i eski sevgilim gibi hissediyorum. İsterse çok zengin, dünya güzeli olsun o kayış muhabbetinden sonra yüzüne bakasım gelmiyor. Ha bmw almışsın arıza ışığı yakacak mı diye beklemişsin ha puretech almışsın kayış koparacak mı diye beklemeşsin aynı şey 


kayış kopmuyor, kayış yağ süzgecini tıkıyor. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:


kayış kopmuyor, kayış yağ süzgecini tıkıyor. 

Daha kötü

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Daha kötü

 

Abi epi topu 75 kli motor . Komple sök at yenisini tak epi topu 200 bin TL gıcır gıcır motorun oluyor. Sıfırlanmış araba. Bu gör korkutan bi durum değil. Bir Yaz tatile gitmezsin olur biter. 

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ

Zincirliye çevirme kitleri satılıyor, 

 

image.png.57d51de06cd90c5771a3e10554ca7db8.png

 

image.png.810b9b5429f58a9ff00ef96c8890e6cf.png

 

Hali hazırda bu araçları kullananlar için çözüm olur, şahsen ben bu motora sahip bir aracı almam da tavsiye de etmem.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi epi topu 75 kli motor . Komple sök at yenisini tak epi topu 200 bin TL gıcır gıcır motorun oluyor. Sıfırlanmış araba. Bu gör korkutan bi durum değil. Bir Yaz tatile gitmezsin olur biter. 

200 bin tl ye mi gidiyorsun tatile?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Zincirliye çevirme kitleri satılıyor, 

 

image.png.57d51de06cd90c5771a3e10554ca7db8.png

 

image.png.810b9b5429f58a9ff00ef96c8890e6cf.png

 

Hali hazırda bu araçları kullananlar için çözüm olur, şahsen ben bu motora sahip bir aracı almam da tavsiye de etmem.

 

 

Üretici mi, yan sanayi mi? Üst kapak değişiyor mu?

Ali Darbaz yazdı:

 

Abi epi topu 75 kli motor . Komple sök at yenisini tak epi topu 200 bin TL gıcır gıcır motorun oluyor. Sıfırlanmış araba. Bu gör korkutan bi durum değil. Bir Yaz tatile gitmezsin olur biter. 

Risk bitiyor mu? O 200 bin farkı verecek alternatif çok.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

 

Üretici mi, yan sanayi mi? Üst kapak değişiyor mu?

Risk bitiyor mu? O 200 bin farkı verecek alternatif çok.


bu en kötü senaryo. Arabayı alırken ölü fiyata alırız diye düşündüm ama gel görki yağlı kayış kimsenin fiyat kırdığı bir durum değil. 
şöyle c5 aircross 1 milyon altı alınırsa ilk yapılacak iş kayışı değiştirmek. 
en az 40 bin kmde bir değişsen zaten 8 senede okadar yapıyoruz. 8 seneye kim öle kim kala. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Ali Darbaz yazdı:


bu en kötü senaryo. Arabayı alırken ölü fiyata alırız diye düşündüm ama gel görki yağlı kayış kimsenin fiyat kırdığı bir durum değil. 
şöyle c5 aircross 1 milyon altı alınırsa ilk yapılacak iş kayışı değiştirmek. 
en az 40 bin kmde bir değişsen zaten 8 senede okadar yapıyoruz. 8 seneye kim öle kim kala. 

Satmayacak mısın?

Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ
Tamer Topaç yazdı:

 

Üretici mi, yan sanayi mi? Üst kapak değişiyor mu?

Risk bitiyor mu? O 200 bin farkı verecek alternatif çok.

Yan sanayi bildiğim kadarıyla,

Üst kapak değişmeden sadece görsellerdeki ürünler ile kayış yerine zincir takılıyor işte.

 

Kayış parçalarının yağ süzgecini tıkama sorununu giderir ama yağ yakma sorunu da var sanırım bu motorların. En güzeli hiç bulaşmamak.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tamer Topaç yazdı:

Satmayacak mısın?


Her hangi bir sorun çıkmazsa aldığımız her arabaya En az 6 sene biniyoruz. Symbol tam bir fiyasko idi. Eşimin ve babamın zoruyla satıldı. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Bahadır TÜFEKCİ yazdı:

Yan sanayi bildiğim kadarıyla,

Üst kapak değişmeden sadece görsellerdeki ürünler ile kayış yerine zincir takılıyor işte.

 

Kayış parçalarının yağ süzgecini tıkama sorununu giderir ama yağ yakma sorunu da var sanırım bu motorların. En güzeli hiç bulaşmamak.

 

 

@Çağlar Bayur :rolleyes:

Ali Darbaz yazdı:


Her hangi bir sorun çıkmazsa aldığımız her arabaya En az 6 sene biniyoruz. Symbol tam bir fiyasko idi. Eşimin ve babamın zoruyla satıldı. 

Kimse almak istemiyor sorun bu. Symbol ayrı dünya.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:


bu en kötü senaryo. Arabayı alırken ölü fiyata alırız diye düşündüm ama gel görki yağlı kayış kimsenin fiyat kırdığı bir durum değil. 
şöyle c5 aircross 1 milyon altı alınırsa ilk yapılacak iş kayışı değiştirmek. 
en az 40 bin kmde bir değişsen zaten 8 senede okadar yapıyoruz. 8 seneye kim öle kim kala. 

8 sene dayanmıyor işte sorun orda.

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel

Konuyu görünce ben de yorum yapmak istedim. Aralık 2024’te 2015 model 1.6 TDI manuel passat aracımı satıp sıfır 408 GT 1.2 PureTech aldım. 11 bin kilometreye yaklaştı, genel olarak memnunum, sakin kullanımda yakıt tüketimi makul, MTV’si uygun. 18 bin kilometrede motor indirmek zorunda kalan da duydum, 75-80 bin kilometre kullanıp hiç sorun yaşamayan ve çok memnun olan da duydum. Alırken yağlı triger olayını biliyordum, bilerek aldım, açıkçası bu konunun fazla abartıldığını düşünüyorum. Aracımdan şu an gayet memnunum, ekstrem bir problemle karşılaşmazsam 50 bin kilometrede bir trigeri değiştirip yoluma devam etmeyi planlıyorum. 

1 ay önce babamın aracını değiştirdik; sıfır Golf aldık, Life paket, 1.5 eTSI, 116hp. Life paket olmasına rağmen o da gayet dolu ve tok hissettiren bi araç, gayet beğendim. Burada da vag grubunun eTSI motorlarında 48V arızası ve alternatör arızaları oluşabileceği, bu arıza oluşursa serviste 130 bin lira masraf çıktığı vs söyleniyor. eTSI motor Audi dahil tüm vag grubunda kullanılıyor (Skoda, Seat, Cupra, vw, audi)

 

En sorunsuz markalardan biri olarak bilinen Toyota; corolla’da önceki 1.6 motorlarda kronik bir sorun olmadığı ancak güncel satılan 1.5 motorlarında yatak sarma riski olduğu söyleniyor. 
 

Hadi bu benzinli motorlarda o ya da bu şekilde sorunlar var, gidelim elektrikli araba alalım dedik. Mesela Tesla desek; juniper kasalarda fren pedalı titremesi, fren tutmaması gibi sorunlar yaşanmakta, Tesla bu konuda ciddi bir geri çağırma planlamaktaymış ve internetten satış envanterlerini de minimum seviyeye düşürdü farkındaysanız.

 

Uzun lafın kısası, sorunsuz araba yok arkadaşlar. Bu sorunları çok fazla düşünürsek inanın piyasada alınabilecek araç kalmıyor. Naçizane tavsiyem; Bütçeye uygun beğendiğiniz aracı alın, temiz kullanın (ki bu forumda bizler genel olarak araçlarını temiz kullanan ve araçlarına iyi bakan kişileriz zaten😅), gerisi nasip kısmet 🙂

 

Saygılarımla. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

8 sene dayanmıyor işte sorun orda.

 

40 bin km yolu 6 senede zar zor yaparım. Beni tanırsın, her hafta bir arabaya elleşmesem olmaz. Bana en kötü durumdaki arabayı ver 1 sene sonra bam başka bir otomobille karşılaşırsın. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

1.2 82 beygir 3 silindir, trigeri yağın içinde çalışan motorlu aracım var, söylenildiği gibi ne çöp nede öyle ölsünde ucuza sahip olalım diyeceğiniz bir motor. 4 yıl 35k dir kullanıyorum, sırf tereddüt ettiğim için triger ve tüm seti 72k de ilk defa değiştim, sıfır problem sıfır hata. Her arabada olduğu gibi doğru yağ kullanılmazsa, yan sanayi dandik malzeme kullanılırsa sorun verir. Kimse 1.2 diye arabasını ölü fiyata satmaz, daha çok beklersiniz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

40 bin km yolu 6 senede zar zor yaparım. Beni tanırsın, her hafta bir arabaya elleşmesem olmaz. Bana en kötü durumdaki arabayı ver 1 sene sonra bam başka bir otomobille karşılaşırsın. 

Kayışlar kmden çok yıla bağlı eskiyor ama 4 senede mecbur değiştirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Evren Erakçora yazdı:

Kayışlar kmden çok yıla bağlı eskiyor ama 4 senede mecbur değiştirmek lazım.

11 sene yeterli mi Hocam :) ben 11.senesinde ilk defa değiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selçuk Bakış yazdı:

11 sene yeterli mi Hocam :) ben 11.senesinde ilk defa değiştim.

Çok iyi dayanmış,genelde 4 senede bir değişiktir diyorlar. Yağ ve bakım ile ilgili herhalde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tüh ya ... Benden al satıcı, ölücü olmuyor. Hep karavana atıyoz

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Evren Erakçora yazdı:

Çok iyi dayanmış,genelde 4 senede bir değişiktir diyorlar. Yağ ve bakım ile ilgili herhalde.

Bende zaten değişmiştir diye bekletmiştim ama açınca ilk değişim olduğunu farkettik, yoksa bende beklemezdim :fiuw:

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Bende zaten değişmiştir diye bekletmiştim ama açınca ilk değişim olduğunu farkettik, yoksa bende beklemezdim :fiuw:

 

Kayışın son hali resmi var mı. Atmosferik yağ sıcaklığı düşüktür. Turboluların yağı 145 dereceye kadar çıkabiliyor. Sıcaklıkta bir faktör

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...