İçeriğe Yönlendir

2020 Model Clio 5 sarsıntılı çalışma


Burak ışık

Recommended Posts

Burak ışık

Merhabalar, Aracımda vites D konumunda dururken aşırı bir sarsıntı vardı. Ayrıca hareket halinde vuruntular vardı. Tamirci motor kulakları ve şanzıman kulağından kaynaklandığını değişmesi gerektiğini söyledi. parçalar değişti fakat sarsıntı hala devam etti. Sonrasında otomatik şanzıman ustasına görürdüm arabayı. kontrolleri sonrasında şanzımanda herhangi bir problem olmadığını ve hava hortumunun kelepçesinin takılı olmamasından dolayı hava alıp sarsıntı oluşturduğunu söyledi. Hortumun kelepçesini taktı ve sarsıntı tamamen ortadan kalktı. Sonra araba durduğu yerde hatalar vermeye başladı. bilgisayara bağladı ve söndürdü az bir hareket ettim tekrar vermeye başladı. sadece hava hortum kelepçesini takıp bu sorunlarla karşılaştım. Tamirci baktı çözemeyince kalsın bakim sana dönerim dedi. Resimleri ekliyorum. 

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.27 kopyası.jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.27.jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.28 (1).jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.29.jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.28.jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.28 (3).jpeg

WhatsApp Image 2025-09-13 at 13.58.28 (2).jpeg

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Motor kulağı kronik bende 2 kere değişti diyecektim hareket halinde de varmış.

 

Akü veya şarj problemi var bence. Aku voltaji dusukken araba sacmaliyor.

Yorum bağlantısı
Burak ışık
Metin Akbal yazdı:

Motor kulağı kronik bende 2 kere değişti diyecektim hareket halinde de varmış.

 

Akü veya şarj problemi var bence. Aku voltaji dusukken araba sacmaliyor.

Geçtiğimiz günlerde v kayış kopmuştu şarj dinamosu revizyon edildi akü 3 aylık. Yani sadece hortum kelepçesi yerine takılması sonucu bu arızalar oluştu

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aynı anda birden çok sorunu vermesi akudendir diye düşünüyorum. Hortum kelepcesi denk gelmiştir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

voltaj düşüklüğü-dengesizliği bu arızalara yol açıyor. sensörler düzgün çalışmadığından arıza kodu gönderiyor beyine. benim vito da akü biterken saçmalıyordu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak ışık yazdı:

v kayış kopmuştu şarj dinamosu revizyon edildi

kayışın kpma sebebi dinamo kitlenmesi ise ben olsam sıfır dinamo alırdım. emme hortumu çıkması ile sarsıntı başlar o bugüne tesadüf denk gelmiş bence hala bir şarj sorunu var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Emrah Altun
    • Serdar Göktaş
×
×
  • Yeni Oluştur...