İçeriğe Yönlendir

Virajda Sedan Mı Hb Mi-Bilimsel Kaynak Var Mı


Ruhan Sorgun

Recommended Posts

Ruhan Sorgun

internetten baktım, kişisel olarak çevrem de soruşturdum, bilimsel kaynak bulamadım. ben hb bilirdim yıllarca, tipo ile çok güzel viraja dalıp çıkardım. ancak bazı arkadaşlar, sedanın bagaj ağırlığı nedeniyle yola daha fazla basıp(hem ağırlık+hem de aero dinamik baskı) virajda da iyi tutacağını söylüyor. bilimsel kaynak bulan var mı bu konu da?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yürürü en iyi olan derim...

Mesela Fiesta, zammmkkk gibi yapışır, esp abs falan hikaye :)

Ya da Aveo. Ama sürücüsü iyi olacak, herkes yapamaz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

bende HB araçların ağırlık dağılımının daha dengeli bir şekilde yapıldığını duymuştum ama sadece bir duyum :)

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yok abi o konun başlığı buna benzerdi böyle idi.Çok iyi hatırlıyorum hatta Hakan Kurt ile aynı fikirdeydik ama Çağlar abi aksini söylemişti.Ben hb arabanın viraj kabiliyetinin daha iyi olduğunu söylemiştim.

Amacım yanlış anlaşılmasın niye arama yapılmadı,işte konu var vs. gibi değil.Bu konuyu gördüm girdim ya daha fazla cevap vardı benim cevaplar falan nerede diye düşünürken bugün açıldığı dikkatimi çekti ondan takıldım yani o konuda konuştuk nerede acaba diye.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Yürürü en iyi olan derim...

Mesela Fiesta, zammmkkk gibi yapışır, esp abs falan hikaye :)

Ya da Aveo. Ama sürücüsü iyi olacak, herkes yapamaz :)

Fun :vroom:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şehir efsanesi, hb/sedan aynıdır, Sw farklıdır o da farklı suspansiyon sistemi yüzünden, iş aşağıda biter, yukarda değil.

Tabiki sedan spor otomobiller var, ancak geneli HB..

Basit olarak Fordda ST ve RS modelleri, ayrıca ralli'deki bütün araçlar HB, turu en hızlı biçimde tamamlamak için yol tutuşununda iyi olması gerekir..

O zaman birisi Subaruyu bu konuda uyarsın?

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

işte sorunda burada arkadaşlar...bence-sence-sizce-bizce....herkese göre değişiyor. bir konsensus yok. internette kişisel görüş ve video çok. benim demek istediğim o değil. ben alırım sedan aracı dalarım viraja ve çıkarım, aynı aracı alır acemi dalar takla atar...konu o değil, konu sürücülük becerisi değil. mesela "hb araçlar sedan araçlara göre virajda daha üstündür", ya da "şu marka aracın sedanı virajda hb sinden daha iyi yol tuttu" diye bilimsel kaynak var mı?

80 derece yani dik açıdan daha dar bir virajın ortasında 35-40 km hızla gaza kökledim, ve arkayı kopardım, bir sol birde sağ yaptı ve yola oturdu. focus daha çok arkadan kopuyor. şimdi ben bunu merak ediyorum. aynı işi hb focus ile yapsaydım daha beter takla mı atardım, yoksa hiç mi savrulmazdım. yalnız bu tek referans değil. daha öncede bir dönel kavşağa çok hızlı girip frenle birlikte direksiyon çevirince, ben kesin takla attım derken, araçtakiler çığlık çığlığa bağırdı. ama araba sanki bir şey yokmuş gibi takır tukur etti ve normal bir şekilde dönüp durdu.

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Spor araçların HB olduğunu göz önünde bulundurursak, HB daha iyi ol tutar, ayrıca spoiler olduğu için aero dinamisi daha iyidir..

Hangi spor araçlar? Hb ferrari aston martin lamborgini var da biz mi bilmiyoruz? Ya da bmw-mercedes falanda olur..

Bu konu vardı ya :unsure2: Dur ben bulurum birazdan :D

dünya kadar da açıklama yazmıştım..

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Tabiki sedan spor otomobiller var, ancak geneli HB..

Basit olarak Fordda ST ve RS modelleri, ayrıca ralli'deki bütün araçlar HB, turu en hızlı biçimde tamamlamak için yol tutuşununda iyi olması gerekir..

Yanlış..

Dar virajlarda arkasını daha rahat bırakabildiği ve milimetre ile kıl payı geçilen alanlarda uzunluğu daha kısa olduğu için sedan tercih ediliyor olamaz mı mesela ;)

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

işte sorunda burada arkadaşlar...bence-sence-sizce-bizce....herkese göre değişiyor. bir konsensus yok. internette kişisel görüş ve video çok. benim demek istediğim o değil. ben alırım sedan aracı dalarım viraja ve çıkarım, aynı aracı alır acemi dalar takla atar...konu o değil, konu sürücülük becerisi değil. mesela "hb araçlar sedan araçlara göre virajda daha üstündür", ya da "şu marka aracın sedanı virajda hb sinden daha iyi yol tuttu" diye bilimsel kaynak var mı?

80 derece yani dik açıdan daha dar bir virajın ortasında 35-40 km hızla gaza kökledim, ve arkayı kopardım, bir sol birde sağ yaptı ve yola oturdu. focus daha çok arkadan kopuyor. şimdi ben bunu merak ediyorum. aynı işi hb focus ile yapsaydım daha beter takla mı atardım, yoksa hiç mi savrulmazdım. yalnız bu tek referans değil. daha öncede bir dönel kavşağa çok hızlı girip frenle birlikte direksiyon çevirince, ben kesin takla attım derken, araçtakiler çığlık çığlığa bağırdı. ama araba sanki bir şey yokmuş gibi takır tukur etti ve normal bir şekilde dönüp durdu.

Abi rallileri inceleyecek olursak hb arabada mevcut sedan arabada.buradan yola çıkınca bu hb daha iyi yol tutar efsanesi çöküyor.BU kadar mühendis mm hesaplar yaparken bunu mutlaka göz önüne almışlardır.

Yukarıda ve daha önce ki konuda hb dedim ama objektif bakmak gerekirse mantıklı olan bu gibi görünüyor.

Hangi spor araçlar? Hb ferrari aston martin lamborgini var da biz mi bilmiyoruz? Ya da bmw-mercedes falanda olur..

dünya kadar da açıklama yazmıştım..

Buluver Fatih ya bak çokmuş senin iletin :p

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Spordan kastim ST, RS, OPC gibi modeller. Ayrica HB Ferrari artik var :)

ferrari ff v12 kadar çirkin ferrari hiç üretilmedi :)

Buluver Fatih ya bak çokmuş senin iletin :p

Mod sensin ulen :p

Golf konusuydu :)

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yol tutuşla ilgili benim fikrim Sedan araçın daha iyi yol tuttuğudur.

aks mesafesi ağırlık vs nedenleri bi kenara dahi bıraksak yüzey alanı daha geniş olan sedanın yola basması ve atmosfer basıncının arabayı yere yaklaştırmasının etken olduğunu düşünüyorum.

zaten günlük hayatta baktığınızda mercedes audi bmw gibi belli segmente hitap eden araçların hep sedan üretildiğini rally yarışlarında ise drifte daha yatkın kıçını çabuk atacak otomobillerin ise hb olduğunu göreceksiniz.. (subaru hariç o dört çeker sedan :)) )

ama siz farklı bişey biliyorsanız bende doğrusunu öğrenmek isterim.

ferrari ff v12 kadar çirkin ferrari hiç üretilmedi :)

Mod sensin ulen :p

Golf konusuydu :)

Her yere yazmışsın ya :D Bir tane bunu buldum bakalım ama asıl öbür konuyu arıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Her yere yazmışsın ya :D Bir tane bunu buldum bakalım ama asıl öbür konuyu arıyorum.

Aferin Tahir 3 gün önceki konuyu bulamamışın 2 sene önce yazdığımı mı buldun :D :D

Yanlış eğer sedan daha iyi yol tutsaydı milimetreyi tölerans edebilirdi.Artı o pilot 30 cm fazla arabayı döndüremiyorsa kullanmasın o arabayı.Kaç tane parkur varki böyle dönemeyeceği ?1 parkuruda 2 . bitirsin..

Yanlış.. Yanlamasına sedan ile hb arasındaki fark bu tarz yarışlarda çok önemli bir farktır..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Aferin Tahir 3 gün önceki konuyu bulamamışın 2 sene önce yazdığımı mı buldun :D :D

Yanlış.. Yanlamasına sedan ile hb arasındaki fark bu tarz yarışlarda çok önemli bir farktır..

Modluk iletiyi derinliklerde aramaktır :p:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Ya bu hb araç ile sedan için fabrikasyon sonuçta hb aracın ağırlık merkezi daha ön tarafta sedana göre ama sedanında kütlesi fazla değil mi viraja girip çıkarken ki kütle transferini nasıl çözüces :)

Eğer iki aracada müdahale edilmemiş ise,herşeyi orjinal ise;

Ağırlık merkezi dikeyde aynı fakat yatay düzlemde baktığımızda sedan daha uzun.. Daha uzun olmasıda ağırlığı dönme merkezinden uzağa aktarması anlamına gelir. Bu da sedanın hb'e göre daha zor kopmasını sağlar..

Eğer araç tasarımı açısından bakarsak belki şöyle bir örnek verilebilir;

Araç yolda giderken havayı yararak ilerler ve bu yarma şekli havanın bir kısmının aracın altından,bir kısmınında üstünden geçerek aracın arkasında tekrar birleşir.. Sedanda havanın birleşmesi daha yumuşak olduğundan yani yatay yönde olduğundan çekme kuvveti geriye doğru olurken,hb araçlarda hava birleşimi daha sert olduğundan dikey olarak çekme kuvveti oluşturur..

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Yok benim dediğim bu değil Fatih.Belki konu arasında konuşmuşuzdur ya aradım çıkmadı neyse Ruhan abinin konusu biraz daha bilimsel yaklaşmak üzerine teknik olarak daha güzel fikirler çıkar burada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Bunu söylemek çok zor. Bunun için dediğim gibi ağırlık merkezi, dönüş çapı, rüzgar transferi vs. bir çok konuyu değerlendirmek lazım.

Benim kinetik bilgim net hüküm vermeye yeterli değil, arkadaşlar konunun uzmanı galiba çok emin konuşuyorlar. :D

Ben di mi :D

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bunu söylemek çok zor. Bunun için dediğim gibi ağırlık merkezi, dönüş çapı, rüzgar transferi vs. bir çok konuyu değerlendirmek lazım.

Benim kinetik bilgim net hüküm vermeye yeterli değil, arkadaşlar konunun uzmanı galiba çok emin konuşuyorlar. :D

Focus sedan sonradan bagaj eklenmiş oluyor kasa olarak düşününce buna dayanarak sordum.Hele sw olayına girersek hiç çıkamayacağız :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

arkada oluşan türbülans için bagajın etkisine gelen kadar alt difüzör yapısı daha önemli? sade hb/sedan diye ayırmak bence yanlış olur.

Yorum bağlantısı
Fatih Ada

alt yapısı aynı olan hb ve sedanlar için konuşuyoruz ya bu nedenle sadece buradan gidiyor örnekler :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...