İçeriğe Yönlendir

Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      559

    • Mesaj

      90.054


  2. İlkay Başaran

    İlkay Başaran

    Gold Üye


    • Puan

      422

    • Mesaj

      6.770


  3. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      343

    • Mesaj

      73.909


  4. Servet Aydın

    Servet Aydın

    Bölüm Sorumlusu


    • Puan

      333

    • Mesaj

      43.574


Popüler İçerik

27-08-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. Focus 1 ile 17 senelik beraberliğimizi sonlandırıp , dizel otomatik birşey bakarken hep hayalim olan station wagon mondeo denk geldi boludan.Yurtdışında olduğumdan babamda böyle işlerle uğraşmayı sevmediğinden gezenadam.com dan arabaya bakma expere götürme hizmeti aldım , hatasız boyasız hasarsız çıktı araç ertesi gün babam gidip aldı koca oğlanı . Boluda araç 6 7 aydır yatıyormuş bakımsız kalmış biraz. şimdilik yapılanlar : gerekli bakımları yaptırdık amortisorler değişti sıvılar değişti (şanzıman yağı değişmedi halen ) titanium x ön panjur seti multimedya ve geri görüş kamerası 3d paspas farların temizlenmesi , kromların yenilenmesi birşeyler yaptıkça bu konuyu zenginleştiricem
    38 Puan
  2. 3 yıllık hayal, inceleme, araştırma sonunda bu yaz bende bir karavan edindim. Rutin müşteri ziyareti sırasında tanıştığım, Isparta'da yerel imalat yapan GVZ Karavan firmasına siparişi verdim ve Ağustos sonunda teslim aldım. İlk acemiliği atmak için kısa mesafede bir kamp yeri ayarlamaya koyuldum ve Antalya-Kemer Kındıl bölgesinde kampa yerleştim. İlk sürüş tecrübem olmasına rağmen çok zorlanmadan yolculuğumu atlattım. 80 km sürati geçmeden rahat bir şekilde yol aldım. Ancak çekme karavan için benim düşüncem yüksek torklu dizel bir araç gerektiği. 1.8 motor bile özellikle rampalarda zorladı ve yakıt sarfiyatı 2 ye katladı. Konaklama kısmı için, Antalya sıcağında olmamıza rağmen Deniz kenarında olmanın da avantajı ile geceleri oldukça rahat geçirdik. Gündüz yemek ve dinlenme kısmını ise vantilatör ile çözmeye çalıştık. Ağırlık yazın kullanacağım için klima çözümü arayışındayım. Tuvalet-banyo kısmını kamp yerinde halletiğimiz için atık su, depo boşaltma kısımlarını henüz deneyimlemedim. Mutfak, el yıkama vs işlemleri için 1 haftada 80 litre temiz su deposu yeterli geldi. Büyük boy buzdolabı seçmemizin avantajını da yaşadık. Yeme içme kısmı gayet ev konforunda geçti. Çocuklar ranza işini çok sevdi. Oturma grubu ve büyük yatak kısmıda gayet geniş ve yeterliydi. Sonbahar ve kış aylarında da kamp yapma niyetim var. Yeni deneyimleri başlık altında aktarmaya devam ederim. Birkaç foto ekledim.
    35 Puan
  3. Merhabalar Uzun zamandır sw alma isteğimi bugün gerçekleştirmiş bulunmaktayım. İmkan dahilinde gücümüz bu arkadaşa yetti. Ne kadar süre binerim ne zaman sıkılırım bakalım Kendisi 2011 model 1.6 hdi premium outdoor paket. 194bin kmde. Ben honda bayisinden bir tanıdık vasıtası ile aldım. Onlar da ilk sahibinden almışlar. Cam tavan, far yağmur sensörü, kararan iç ayna, 6 hava yastığı, çift bölge otomatik klima, hız sabitleyici gibi özellikleri mevcut. Boyası değişeni yok. Ufak tefek eksikleri var zamanla hallolacak şeyler. Bu arada hatırlayanlar olacaktır bir kaç sene önce hb 207 vardı. Arka diz mesafesi bu sw kasada daha geniş. Olay sadece bagajla bitmemiş. Normal sw 207den bu outdoor olanı da 3 cm daha yüksek ve komple araç etrafında ufaktan bir dodik mevcut.
    34 Puan
  4. 7 Mart tarihinde yapmış olduğum emeklilik başvurusu 22 Eylül itibarıya tamamlandı ve ilk "YAŞLILIK" aylığımı bugün almış bulunmaktayım. Bundan sonra nerede kamera, röportaj, talk şov görsem atıcam kendimi en öne ve bağıra bağıra anlatıcam. "Ülke gayet iyi durumda, bakın bütün cafeler dolu, "çıkar göster telefonunu" diye. Bor madenlerini utttum sanmayın, dayak başlamadan onu da araya sıkıştırcam. Bu arada 7.500 lira emekli maaşımı doğru yatırım hamleleri ile büyüterek sermayeye dönüştürmek istiyorum. (bu konuda tavsiyelere açığım) Çalışma hayatımın başlarında, emeklilik hayalim "köyüme gidip tavuk besleyip, kahvede okey oynamaktı, şimdilik bu hayalimden biraz uzaklaştım (A-101'de ucuz yumurta kovalıyorum) ama olsundu.. Herşey ülkemin bekaası için "Bi dakika doktor bey geliyorum"...... Hemb benzin zamları da zaten küresel bir sorun.. Bu arada üçaylar yaklaşıyor, Fitre ve zekatlarınızı bana verebilirsiniz.. Kapanış....
    28 Puan
  5. Çoook bile ertelenmiş, geç kalınmış bir hikaye ☺️ Sonradan farkettim ki sürekli kendime bahaneler üretmiş, gereksiz yere ertelemişim bu sevdayı. 3 ay önce bir gece otururken bu sefer karardan dönmek yok deyip ertesi sabah ilk iş sürücü kursuna kayıda gittim. (A sınıfı) Aynı gün (daha ne ehliyet ne motor var) ekipman işini hallettim ! Önce sürücünün kursunun dersleri, sonrasında academy eğitimleri ile mt7 ile girdiğimiz sınavda ehliyeti kaptık. Yola düşük bütçe çançinçon scooterlara bakarak başladım ama ezelden beri scooter ın tarzım olmadığını biliyordum aslında. Academy de gördüklerimden sonra daha iyi anladım ki benim tarzım adventure. Hocanın yönlendirmesi, benimde tüm isteğime yanıt vermesi nedeniyle bütçeyi kasıp bu modelde karar kıldım ve arayışa geçtim. Allah ta gönlüme göre verdi herhalde. Makine 2020 model. 2600km. de aldım. Teslim aldığım an; 5 dk. Sonrası ☺️ Başlangıç için 250cc den büyük düşünmüyordum. V-strom dan başka bu cc ve tarzda çift silindir makine yok diye biliyorum. Titreşim neredeyse sıfır haliyle. Motor çok dengeli. Kontrolü benim gibi acemi için bile çok kolay oldu. İri görünüyor ama dar bir yapısı var, şehiriçinde büyük avantaj. Artçı alanı da benim için önemliydi, o konuda da epey konfor sunuyor. Şehiriçi yakıt ortalaması 3,3lt gösteriyor ki depo ölçümü de aynı. Bu tarzda yuvarlak far tasarımı başka yok gibi, uzun gagası ile baktıkça kendini beğendirdi bana. 3 hafta oldu alalı, bugün 3.950km olduk. Her gün işe git-gel yapıyorum 50km. 2 hafta sonu da Büyükçekmece ve Ağva kaçacağımız oldu hanım ile. Tur camı, orta sehpa, orijinal topcase, elcik koruma, elcik ısıtma, motor-grenaj-radyatör koruma, telefon tutucu ve branda gibi epey aksesuarı var. Ben Disk kilidi ve intercom aldım sadece. Çakarlı led, çakarlı sis, orta ve yan tank pad eklemek istediklerim. Hem motor hem zincir çok kirli idi. İlk bıcıbıcımızı yaptık bugün. Motul ile zincirimiz yağlandı. Motul motor yağı ve hava filtresini eski sahibi hediye etmişti, ilk fırsatta km.si gelmedi ama yıllık bakımını yaptıracağım. Görüş ve önerilerinizi beklerim. Heyecan büyük, anlamışsınızdır. Görüşürüz ✌️
    27 Puan
  6. Pandemide tavan ,kaput,bagaj ve arka tamponu 1000 lira gibi komik bir rakama boyatmıştım. Ancak boyatmadığım kısımlar ve kaputta yeniden ve çok feci bir şekilde vernik atması oldu. e artık aracı değiştirme imkanımız olmadığına ve nikahımıza aldığımıza göre boyatalım bari dedik.Bu arada emekli oldum arabayı değiştirim diye hayaller kurarken emekli maaşım ev kirasına anca yeter oldu.Burada ev kiraları 15 binden başlıyor artık...Neyse lafı fazla uzatmayalım...Bu kez iyi bir şey olsun dedim ve en uygun Hyundai servise (dost işi) bıraktım.Arka bagaj ve tavan hariç fırın boya oluyor.Umarım iyi bir şey çıkar ortaya. Önümüzdeki hafta içi alacağım arabayı..
    26 Puan
  7. Bilindiği üzere 4 çeker sevdası uzun zamandır içimi kemirip duruyordu. fiesta ile yollarımızı ayıp 3.0 grand cheroke arayışım başlamıştı. ancak maalesef istediğim gibi bütçeme uygun bir araç bulamadım bulduklarım ya yüksek fiyatlı yada aracım satılmadığı için takas teklifimin kabul görmedi. @Burak Kuşçu sağ olsun kendi aracını buldu onu almak için baya uğraştım ancak aracım satılmadığı için onu da alamadım. korelinin alış hikayesi biraz karışık kuzenim arada takılıyordu sat arabanı gel benim aracı sana vereyim diye ben hiç oralı olmuyordum. bir gün aradı ve acil araçları değişmemiz lazım uygun bir arsa buldum alacam bir miktar para lazım acil aracı satıp aradaki farkı kullanmam lazım hemde araçsız kalmamam gerekir dedi bende tamam dedim değiştik gitti. araç 2009 model kia sportge otomatik 2.0 dizel km 193.000 km de boya sol arka çamurluk lokal boyalı, sağ arka çamurluk lokal boyalı onun dışında başka bir şey yok. araç 3 yıldır kuzeninde 126.000 km de iken eşimin kuzeninden almıştık. yaklaşık 3 yıl kadardır onlar kullanmıştı. motor bakımı 3.000 km önce kuzenim tarafından yaptırılmıştı. 200 bin km de bakım yapmayı planlıyorum. bakım yaparken trigeri de değiştirmeyi düşünüyorum. frenler biraz az tutuyor gibi onlara baktıracağım kuzenime sordum hiç yağını değişmemiş. yağı hemen değiştireceğm. araç şimdilik beklentilerimi karşılayacak gibi duruyor. henüz arazi performansını denemedim. bakalım beni memnun edecek mi yoksa arayış yeniden mi başlayacak bakacağız. yakıt tüketimi gösterge verisi olarak 10 ila 11 lt civarı görünüyor. bakalım alışabilecek miyim bu yakıt sarfiyatına. araç biraz kirli yıkayamadım bu gün kusura bakmayın temizleyince tekrar yüklerim
    26 Puan
  8. Sen 9 Eylül dersin iki kelime Ben değişen yazgı anlarım Özgürlük anlarım, bağımsızlık, Sen İzmir dersin iki heceyle Ben sevinçten ağlarım ★★ Tarihin başı mı dönmüş Şimşek hızı geldiklerinde? Şaşırmış mı toprak Ayakları yere değmeyen atlar geçerken? Önce deniz mi görmüş Kavruk yüzlü neferleri? ★★ Bugün 9 Eylül Tam sırasıdır canlandırmanın hatıraları Sen 9 Eylül dersin iki kelime Ben onurlu bir halk anlarım Rüzgarın çevirdiği sayfa anlarım Sen İzmir dersin iki hece Ben saygıyla ayağa kalkarım. Küllerinden yeniden doğan, bir devri başlatan, kurtuluş mücadelesini ateşleyen tarihi günü özetler bu dizelerle, bir tarih ve iki kelimeden ibaret değildir 9 Eylül.
    25 Puan
  9. Bir yıldır kafamı kurcalayan konu karavandı. En sonunda deneyimleme fırsatı yakaladım. Kuzenim alacaktı ve bu işe benim ön ayak olmam gerekiyordu. Bende alım satım konusuna karışmam çok opsiyon ve seçenek var zevk meselesi konulara girmem dedim. Benim tavsiyem size yaptığı iş iyi olan kalite malzeme kullanan bir yerden alın geri kalan teknik detayları ben incelerim. Zaten konuyu da takip de ediyordum, okuyor, kullanıcılar dinliyor ve videoları izliyordum. Zaten burada da karavanın içi dışı şunu bunu detaylı yazmama gerek yok ama az biraz değineyim, Karavan bu dıştan görünüş yuvarlak hesap 4 metre uzunluk 2 metre genişlik var. İçi bu şekilde Bi bakıma standart üretim. Üretim yerini gördüm, Konya da üçayrı ayrı yerde üretiliyor, en son mobilya atölyesinde montaj tamamlanıyor. Benim ilgilendiğim kısım burasıydı Kuzenimin hiç tecrübesi olmadığı ve araçlarında çeki demiri ve bununla ilgili işlemler olmadığı için bana rica ettiler karavanı getirebilirmiyiz diye. Bende hay hay tabi dedim, aslında aradığım fırsattı. Benim de karavan tecrübem hiç olmamıştı ama, römork dan antrenmanlıydım. Şasesi, kaplini, torsiyonlu dingili, ön ilave tekeri kaliteli malzemeden. O1 belgeli, Asıl konu benim için karavanlı aracın kullanımı, bu yüzden yaşam alanı kısmına girmiyorum. Yolda iyi gidiyor. Duster rampalarr haric normal yolda tınlamadı bile. Karavan çekmek için Duster tam sınır araç. Daha altı araçlarda sorun oluşturabilir. Karavanı teslim almadan önce ben bütün üzerine ne var ne yok test edilmesini istedim, bunda da haklıydım, çünkü imalat hatası olabilirdi. Dediğim gibi de oldu benim aracımın soketi düzgün olmasına rağmen karavanın arka stop bağlantıları yanlıştı, Sağ sol sinyaller ters çalışıyordu. Orda hemen hallediverdiler. Çıktık yola. Trafikte arkamda kocaman bir obje ile dolaşmak istemediğimden en kısa yoldan, ana yola nasıl çıkarım diye navigasyonu karıştırdım biraz, bir rota bulup hemen kendimi şehirler arası yola attım. İlk hislerim sanki otobüs kullanıyorum gibiydi. Biraz daha kullandıktan sonra alıştım, uzunluk ve dönüş tayinlerim daha güzel oldu. Tek sorun bana göre arka görüşün sıfır olmasıydı, iç aynadan baktığım zaman göz aşınalığı olarak hep arkayı gördüğümden bunda bakınca göremedim ve bu beni rahatsız etti. Karavanın eninin 2 mt olması tam sınır, biraz daha büyük olsa araca ek ayna takmak gerekecek. Araç sollamaya çıktığınızda, yolda sol aynaya baktığınız zaman gerekli boşluğu tam göremiyorsunuz, ben sollama yapmadan önce hafif sağa yanaşıp soldaki boşluğu kontrol edip, sinyali verip sollamaya çıktım. Arkası için kamera şart, sürekli görüntü aktaran, sürücünün açıp kapama gibi işlemleri yapmayacağı bir sistem olması gerekiyor. Ayna gibi arada gözünüzü çevirip arkayı görebileceğiniz bir sistem gerekli. Karavan arkasını görmeniz gerekiyor yolda. Otomobillerin arkanızda olduğunu bilmelisiniz. Fren sistemini beğendim, kaplin arkasındaki bir yay ve mille arka kampanalara hareket aktarılıyor ve karavanın araçla birlikte frene basması sağlanıyor. Trafikten kurtulup ana yolda 60 km hızdan 0 a düşürdüm, hiç gezme salınma görmeden iki araçta kalıp gibi durdu. Rampa inişlerde ayağınızı frene koyduğunuzda arkadan karavanında sizinle beraber aynı şeyi yaptığını fark ediyorsunuz. Genel olarak yolda 80 km hızla gittim, 120 ye kadar çıktığım yerler de oldu, karavan ile araç hala deyim yerindeyse ok gibi gidiyor. Tabi bu test amaçlı idi tavsiyem ideal hız çekme karavanda 80-90 arası. Beni zorlayan kısımlar da oldu, bunun en ciddi olanı yanal rüzgarlar, yolda siz sakince ilerlerken bir anda rüzgar sizi iteklemeye başlıyor fakat ne kullandığının farkında olup temkinli olduğunuz sürece sorun olacak bir durum yok, çok şiddetli rüzgar var ise daha da temkinli olunmalı, Duster bu iş için tam sınır oldu demiştim, motor gücü ve aracın ağırlığı olarak. Benim aracım 105 hp rampalar da boş vaziyette çıktınız yerlerde bir vites aşağı düşüyor. Karavan biraz daha büyük olsa zorlanacak Karavanı taktıktan sonra, araba şöyle bir tık daha güçlü olsaymış dedim kendi kendime. Meşhur Aksaray rampasında 3 vitese kadar çıktım sonra 4 e attığımda Duster bi homurdandı geri 3 e çektim çıktım. Kişisel tavsiyem karavan çekecek ve uzun yola gidecek sen en az arabanın 130 hp turbolu torku kuvvetli bir araç olması.
    19 Puan
  10. 18 Puan
  11. Sadece uzun yol aracı değil, gerek duyulduğunda iş makinesine terfi ediyor M57D30-Manuel şanzıman ikilisi.
    18 Puan
  12. Merhaba, 2004 model comfort paket dizel euro3 manuel vites Fiesta. Üretim tarihi 10.03.2004, trafik tescil tarihi 15.04.2004. Aracı 2020'de aldım. Epeydir konusunu açayım diyordum lakin istediklerimi bir türlü tamamlayamadım. Yürütme maliyetleri epey artınca bazı modifikasyonlar başka bahara kaldı ben de bu haliyle satmadan paylaşayım artık dedim. Benden önceki sahibi kendisinin tabiriyle okulunda pek sevilmeyen bir öğretmendi. (Dersinden bıraktığı ve tartıştığı öğrencileri kasıtlı çizmişler aracı). Tam emin olmamakla beraber ben 4. sahibiyim. Araç Aydın çıkışlı ve büyük ihtimal ilk plakası. Önce Aydın sonra İzmir daha sonra Kayseri'de kullanılmış. Aracı aldığım kişi 85.000 de almış 194.000 kadar binmiş. Arabalardan neredeyse hiç anlamayan birisiydi. Bu durumun hem iyi hem kötü yanları olsa da genel olarak alınabilir kondüsyondaydı ama bakım da istiyordu. Hocam sağ olsun arabam hem bozulmasın hem de az yaksın diye 100kmh geçmeyip yakıtı da birilerinin korkutmasıyla sadece opet'den almış. Öyle olmalı ki expertizden aşağıdaki sonuç ile geçti. Fabrikasyon: 68hp 160nm Dyno: 65hp 190nm (1 gr siyah duman yok) Kaporta boya: Kaput, sağ ön çamurluk. Kaporta değişen: Sağ ön far, arka tampon. (exper haliyle değişen yok dedi) Tramer: 1600 tl (boyama+sağ ön far) Bunlar araçtan anlamamanın belki de iyi yanları olsa da kötü yanları da oldu. Son sıvı ve ağır bakım tarihlerini hatırlayamadı. Ön takımdan ses geldiği halde yol veya lastiktendir deyip ilgilenmemiş. Paspası pedalların altına sıkıştırıp debriyaj üst merkezini bozup pedalın sağa sola esnemesine sebep olmuş. Turbodan yağ sızıp manifolda damlatıp duman yaptığı halde ustanın birisinin bunlar böyle olur demesiyle kaputu kapayıp yola devam etmiş. Bunları duyunca expertizi full paket yaptırmaya karar verdim. Özellikle conta testini istedim. Temiz çıktı. Turbo kaçağının da sadece keçe kaynaklı olduğu yarım saatte işi bilenin halledeceği söylendi. Kaporta ve motorun canlı oluşu, contaların sağlam enjektörlerin sorunsuz olmasıyla almaya karar verdim. Noterden çıktığım gibi direkt sıvı ve ağır bakım yaptırmaya gittim. Devirdaimden tüm kayışlara, motor yağı-antifrizden filtrelere kadar ne var ne yok yaptırdım. 1 ay sonra ön takım yapıldı. Salıncak hariç ne varsa değiştim. Sachs marka amortisörden orjinal takozlara kadar yeniledim. Rot ayarı-balans yapıldığı halde araçta bi sallama vardı. Usta bakım için sökerken sol ön tekerin elime sert geldi bi baktır demişti onu hatırladım. Lastikler çin malı hocam sağolsun en ucuzunu almış takmış. Neyse petrole çektim, siboba bağladım ve ekranda 52 psi gördüm. Lastik miladını doldurup hava kaçırdığı için bir kere basayım tam basayım deyip (benim yorumum) 52 psi hava basmış hocam. İyi ki gümlememiş. Diğer 3 lastik de yanlardan bitmiş. 4 ünü stepne bile yapmayıp çöpe attım. Kış da gelince Nokian'a geçtim. Zıp zıp zıplayan araba 65 yanak yumuşak hamurla airmatic s class gibi oldu. Tren gibi gitmeye başladı. Aradan biraz daha vakit geçti soğuk havalar iyice hissettirdi kendini. Sabah kalktım işe gideceğim hava telefonda -18. Bir bastım marşa yok. İki bastım yok. 12. basmamda çalıştı. Hafta sonu geldiği gibi bastım ustanın yanına. Dedim bunun ısıtma bujileri kesin gidik. Usta üstünde test yaptı 1-4 çalışıyor ama 2-3 patlak. Tamam dedim sökelim. Usta bir asıldı yok. İki asıldı yok. Abi dedi var gücümle asılırsam kırılır ucu içinde kalır üst kapak sökülür maliyetli olur. Tamam dersen sökelim dedi. Ben dedim buna böyle binmem sen dene şansını. Adam öyle bir deniyor ki araba sallanıyor buji çıkmıyor. Sonra insan gücü ile olmayacak bujiler üstünde kalacak şekilde sökeyim tornaya vereyim ancak makine çıkartır bunu buradan dedi. Hocam sağ olsun aldığından beri bakmamış bu araba niye geç çalışıyor diye. Benim keçi 4 gün ustanın yanında kaldı. Madem dedim sökülecek iki iş olmasın. Sen egr'yi temizle, ulaşabildiğin bütün conta oring ering sonu ing ile biten ne varsa yenisiyle değiş. (aracı devirli sürüdüğümde turbo tamiri de yapıldığı halde araçtan inince burnuma yanık yağ kokusu geliyordu). Bir temiz söküldü üst kapak contası değişti sıvı conta çekildi yeni bujiler takıldı. Gittim aracı almaya, usta; her şey çok kirli ama silindir içi, piston üstü aşınmamış egr'de çok temiz çıktı dedi. (Bilmiyor tabi eski sahibinin takıntısını). Debriyaj üst merkez, şanzıman alt takozunu da değişince, keçiye yol dayanmaz oldu. Su eksiltmesi de su kabının özelliğini yitirmesinden dolayıymış. Orijinal otosan ile değişince düzeldi Yürür işleri bitince kozmetiğe başladım. Yaklaşık 5kg olan aliminyum kaset çaları geri görüş kameralı ekran ile değiştim. Ön cam hariç diğerlerine 2 numara film çektirdim. Sol ön farı parlattım, kol dayama direksiyon kılıfı taktırdım. Eskiyen logoları yeniledim. After/Before Şöyle devam ediyor. Meraklısına 5. vites 2000 devir. Meraklısına 0-100kmh (13 saniye) , (iki parmakla telefon, 3 parmakla direksiyon tutup sağ elimle vites değiştirdim. Yol parke taşından asfalt değil ama düzdü. Bu da fabrikasyon hoparlör kalitesi ve multimedya. Şimdilik bu kadar. Kronik sorunlara yarın değineceğim. Almak isteyenlere rehber olur.
    18 Puan
  13. Tuvaleti, asma katı da sorunsuz şekilde bitirdim. Eşyalar da yerini bulunca ahşap ev sürecimiz sağ sağlim tamamlanmış oldu. Ahşabın verdiği huzur ruhumuza çok iyi geldi
    18 Puan
  14. Markete pazara gitmek, arada römork çekmek için bir araba arıyordum. Haziran ayında beğendiğim 2010 heçbek Focusu ilk sahibinden almak kısmet olmamıştı. Alan kişi 1 ay sonra ilana koydu. Ancak aracı 1 ay sonra teslim edebileceğini belirtti. 1 ay beklerim sorun değil dedim. Galiba bu sefer tamamdı, gittim baktım fiyatta anlaşıp randevulaştık. 1 gün kala aracı başkasına daha yüksek fiyata sattığını söyledi Doğu Avrupalı hemşerimiz. Vardır bunda da bir hayır dedim, girdim ilanlara baktım. Aklımda SW yoktu ama araba temiz ve bakımlı olunca neden olmasın dedim. İlana girdikten 15dk sonra aradım. Sanırım ilk arayan bendim. Telefondaki bir Almandı. Evet dedim işte dürüst bir insan evladı Arabayı 12 yıldır insan gibi kullanmış. Bakımlarını yapmış, faturalarını saklamış. Her bakımda Ford Filtreler ve Yağ kullanmış. Kendisi Ford da çalışıyormuş. Arabanın ilk tescili 6 ay Ford adına kayıtlı. Sonra Ford çalışanı arkadaşı satın almış. Yaklaşık 6 ay da o kullandıktan sonra aldığım kişiye satmış. Donanım ismi her zamanki gibi yok. Collection gibi birşey sanırım. Navi, koltuk ısıtma, ön cam rezistans, park sensörü, karartılmış arka camlar, spor desenli koltuklar ve paspaslar, orjinal çeki demiri, spor vites topuzu ve el freni var. 1.6 Motor 109 PS.
    16 Puan
  15. Bizi etkilemez ki. Gabarda bulduğumuz petrol dizel ayarında.
    16 Puan
  16. Artan yakıt fiyatlarından sonra jetta'la yollarımızı ayırma kararı alınca bütçeme uygun 100bin km altı, moledi yüksek lpg'de sorun çıkarmayacak araç bakarken en mantıklı egea geldi. 1 haftadır kullanıyorum hem yakıtından hemde performansından memnunum. jetta ile kıyaslayınca en bariz fark yalıtımı bir tık zayıf kalıyor. 85bin km'de aldım şuan 87bin km olduk. 1200 km cıvarı uzun yol geldim 4 kişi bagaj dolu 100-140 km arası geldim km'de 1 tl yaktım. Şehir içini henüz test etmedim, gelince doldurmuştum lpg'yi 1-2 gün sonra tekrar doldurunca belli olur. Rize'ye geldiğim ilk gün ve ilk yıkanmış hali. Daha yoldayken sipariş verdiğim ürünleri elime ulaştıkça ve zaman buldukça uygulamaya başladım. Andiroid teyp ve ufaktan bir müzik sistemi olmazsa olmaz. Kısa, uzun ve sislere led uygulaması. Kısa(mercekli far) 360 led uyguladım. Silecek değişimi, eski aracımdada aynıydı yıpranmış sileceklerle nasıl kullanırlar anlamış değilim. Cubuk şeklindeki antenden kurtulup balık sırtına geçtik. Plakalıkları yeniledim, standart dışında daha sade görünen bu yeni tiplerden tercih ettim. İç kısım ve plaka lambalarınıda beyaz led uyguladım. würth motor temizleyicisi ilede motoru ilk günkü haline getirdim(eski hali berbattı) 2-3 ayda bir düzenli sildiğim için kullandığım araçlarda sonradan detaylı motor temizleme ihtiyacım olmadı hiç Uzaktan kumanda ile camları açıp kapatma modülü montajı yaptım. Sırada yapılacaklar(1-2 hafta içinde) Ön ve yan ekler Sağ ve sol tekli egzoz çıkışı Ayna, kapı ve ayak altı led uygulaması
    16 Puan
  17. tesla konusunda açmıştım Cenk bey buraya da arabam konusunu açmamı ifade etmişti, aynı bilgileri buraya da yazıyorum sorusu olan arkadaşların sorularını burada cevaplamaya çalışayım 1 aydır kullanıyorum, long range 4*4 5500 km oldu önce eksileri yazayım -kamyon gibi direksiyonu var, sizi acemi gibi hissettiriyor bazı yerlerde önceki arabanız ile tek manevrada döneceğiniz yerde 2 manevra ile dönüyorsunuz -Elon yatacak yerin yok senin, 100 dolar bile maliyeti olmayan park sensörünü neden kaldırırsın, dikiz aynada kamera var ama öndeki ile mesafeyi hesaplamada yetersiz, araç yumurta gibi olduğundan boyutları tahmin etmek zor -yüksek hızlarda rüzgar sesi, araçta motor sesi olmadığından diğer sesler daha belirgin oluyor ancak sürüş keyfinizi bozmuyor -oto pilot da sık direksiyona dokunmanız gerekiyor -yedek lastik yok, tamir kiti de yok -mtv, teslanın suçu değil coğrafyanın kaderi artılar +güç, 514 beygir olması lazım sapanla fırlatılmış gibi gidiyorsunuz (bence haddinden fazla güçlü) isterse 5 kişi binin yokuş falan farketmeksizin ok gibi gidiyor +bagaj önde arkada , bagajın altında baya yer var, herşeyi doldurabilirsiniz +iç hacim, arkada şaft tüneli yok rahatlıkla 3 kişi oturuyor, diz ve baş mesafeleri gayet iyi +yazılım, stabil yazılımı var, oto pilot ve adaptif cruise kontrol standart +ekran , önce alışamam zannettim ama hemen adapte oluyorsunuz, park halinde 15 inç ekranda maç bile seyrettim +regen fren, alışınca tek pedal kullanıyorsunuz , çok az frene basıyorum artık +bakım , rutin bakım yok diğer elektriklerde rutin çağrılırken teslada böyle bir durum yok +ekonomi, şu anlık dönemde oldukça ekonomik tabi ileride ne olur bilmem, benim oturduğum sitede Voltran şarj istasyonu var indirimle birlikte şu an 4 tl/KW maliyeti var depo 75 KW olduğundan 300 tl dolmakta ve bu size yaklaşık 450-500 km şehir içi 350 km şehir dışı dikkat etmeden menzil sunmakta ez cümle kesinlikle fiyat performans arabası, uzun yol fazla yapmazsanız hiçbir sıkıntıya girmezsiniz, ancak sık uzun yol yapanlara göre değil, planlama yapmak gerekir, ben aldığımda Tiguan 4*4 daha pahalı idi ancak toplumda Tesla garip bir şekilde çok popüler,
    15 Puan
  18. Epeydir kaşıntı vardı bugün navaraya bitane kardeş aldım nissan almera markası. bugün petrolde mazdamı bu dedi biri otomatik vites 1.6 benzinli. atiker marka lpg var tank yeni değişmiş muaynede 1 ay önce yapılmış. japon ustasına gösterdim iyi dedi motoruna . komple bir boyayasım var kozmetik olarak işleri var ama bu paralara bu diyelim arabanın gidişi çok güzel. ben hyundai accent gibi hafif araba sanıyordum bunları epey oturaklı arabaymış şaşırdım. km 316 bin
    15 Puan
  19. Geçen hafta scooter ilanı açmıştım. Sahibinden sitenden S-param güvende sistemi ile satıldı. Alıcı satın alma tutarını ve 39 tl kargo ücretini sahibinden e ödedi. Ürünü kargoya verdim. Teslim alıp onaylayınca para hesabıma yattı. Ptt kargo ile bile 200 liraya gidecek ürün mesafe farketmeksizin 39 tl ye gitti. Baya avantajlı, özellikle hacimli gönderi yapacaklar için
    14 Puan
  20. Arabayı alalı 4 yılı geçti ve alırken bana hep söylenen Airmatic ile ilgili sıkıntılar olabilir cümlesine nail olduk :D. Olay şu arıza ile başladı ama kontak açıp kapatınca düzelmiş görünüyordu: Aslında görünürde pek bir şey farketmedim ama bir baktım araba ciddi derecede sağa çekiyor öyle böyle değil. Dedim çukura falan girdik herhalde rot ayarı bozuldu. Rot ayarına gittiğimde, usta: abi bu araba sağa yatık duruyor diyince jeton düştü. teçhizatı kurup sisteme bağlayınca olay anlaşıldı. Ankarada daha önceden taşıtığım Amortech Ferhat usta vardı Şaşmaz oto sanayide. Ustam gelsem gün içinde çözebilir miyiz diye sorduk, gel gece bile olsa seni geri gönderirirm diyince hızı 110 a sabitledim gittim. Amörtisörü sökünce gördük ki hem hava körüğü hava kaçırıyor hemde amortisör patlamış ve yağının yarısı boşalmış. Sıfır 60 bin TL civarında, revize edilmiş takım halinde 10 bin TL (körük 5 amörtisör 5). Elinde de revize edilmiş hali olunca taktık 1 saatte işimiz bitti, 1 tur atınca araç yükseklikleri otomatik ayarlayıp kendini tekrar düzeltti. Akşam iş olunca dönüşte te 120 ye sabitledim geldim. 8.8 litre ile döndüm Eskişehir'e 10 sene önce bu amörtisörlerin ve körüklerin tamiri mümkün olmuyormuş (tamir kiti yokmuş) mecbur servisten sıfır alınıyormuş. Artık var olması çok iyi.
    12 Puan
  21. Basit cam kriko motoru 60w civarında. Mekanik kontrolü var ise İlk anda 180 watt harcıyor. Basit silecek motoru 100w. İlk çalıştırma 300w. Bu tip anlık yüksek akım çekişleri ile farlar iç aydınlatma belli belirsiz ışık dalgalanması yapabilir. Şayet bu dalgalanma 1v üstünde ise bazı kontroller yapmak gerekir. Sağlıklı ölçüm için araç çalışır hâlde akü kaç volt bakılmalı. Şayet 14.5 v üstünde ise dalgalanma daha fazla belli olur. Yok 13.8 civarı ise daha az. Voltaj ne kadar yüksek dalgalanma o kadar fazla. Bunun sebebi ise alternatör, güç bağlantı kabloları ve aküde güç kaybı. Akü kondansatör görevi üstlenir araç çalıştığı zaman. Kapasite 90ah olan akü 50 ah oldu ise regülasyon yeteneğini kaybetmiş ancak aracın çalışmasına engel olacak seviyeye inmemiştir. Alternatör, çıkış akımı 120a iken içinde bir fazın bir diodu bozuktur, 120 a yerine 90 a veiru. Bu da sebep olur. Sonuncusu ise ki artık sıkça yaşanıyor, güç hattı kabloları bağlantı noktaları korozyonu. Çalışma mantığı bilinen araçta neyin nedeni bulunur. Sorun vardır veya yoktur sorusu, referans alınan voltajlar ve akımların ölçümü ile neticelenir. Öf iş arasında yazarken yoruldum be🍆
    12 Puan
  22. Önler ve aynalar LED'li sinyalken arkadakiler halojendi, onları LED'e çevirdim. Birde geri vites ampülleri de LED'lendi.
    12 Puan
  23. Ben yaparım diyip sökerim sonra yapamam , zaten hanım çoktan marka model belirlemiş olur onu alırım , aldıktan sonra kablosunu , motorunu vs söker dağıtır bir yerlerde değerlendiririm diye kaldırırım , sonra bulamam.
    12 Puan
  24. 12 Puan
  25. Merhabalar Patlak olan ön amortisörlerimi dün değiştirdim. Sachs marka ön amortisörlerin takımı 4.500,00 TL. Amortisör takozu 3.500,00 TL. Amortisör bilyesi 2.000,00 TL. İşçilik 1.000,00 TL. Kaza sonrası, yetkili servisten ayrıldığımda direksiyonun yamuk olduğunu fark etmiştim. Ayrıca yolda giderken, kot farkı bulunan küçük bir yere girdiğinde, aracın arkası oynuyordu. Rot ayarında sol arka tekerin ayarsız olduğu tespit edildi. Poryanın bağlantı civatalarının üstteki iki tanesinin arkasına birer tane ince pul koydular, sonrasında rot balans işi de tamamlanmış oldu. Rot balans 600,00 TL. Farlar parlatıldı (150,00 TL.) ve ayarlandı. Aracın yolda gidişi, viraja girişi değişti.
    12 Puan
  26. Üzerinde tek ampül ön far vardı, rxt mercekli ön far aldım, arkalara makyajlı stop aldım. Balayı tatilinde 5.000 km yol yapacağı için herşeyin eksiksiz olması lazımdı. Lpg enjektörleri değişti Lpg tesisatı su boruları değişti Katalizör içi boşaltılmış, düşük devirde çekiş düşüklüğü vardı, sıfır katalizör takıldı. Susturucunun içi dağılmış, gaza basınca egzozun deliğini tıkayıp arabayı sıkıyordu, susturucu değişti, kat ve susturucu değişince komple egzoz borusu da değişsin dedik, manifolddan arka tampona kadar sıfırladık. Aldığımda çoğu clio gibi bunun da klima aktif değildi. Radyatör delinmiş, klima radyatörü değişti gazı basıldı. Şuan buzdolabı gibi kemik ağrıtıyor. Önde sis farı yoktu oem sis farları takıldı. Termostat değişti. Isı müşürü değişti. Yedek su deposu kapağı değişti orjinal takıldı. Bujiler orjinal değildi, 4 buji orjinal ile değişti. Gaz kelebeği contası değişti, temizliği yapıldı. Güncel halimiz.
    12 Puan
  27. Dün şöyle bir uğradım, hafta başı başlarız ufaktan demişlerdi, ön tampon ve demir vs sökmüşler detaylı şase ve alt bağlantı noktaları kontrol ettik şükür sıkıntı yok. Kaput düzeltilmiş tekrar ayar için takılmış ufak tefek ayar lazım boyası atmamış onu nasıl yaptılar anlamadım. Farlar tamirde ön tampon demiri tamire bugün gidecekmiş, radyatör plastik kısmında kırıklar oluşmuş dün aşağıdan akıttığı ise yağ değil soğutma suyuymuş. Radyatör aldık takılaca.. inşallah yol almaya başladık
    11 Puan
  28. Hitachi yğkleyicinin klima radyatör fanı arızalandı. Dış ünitedeki fan. O çalışmayınca klima 2 dk sonra korumaya alıp kapanıyor. Neyse servise sorduk. 32 bin tl artı kdv. Söktük sanayiye gittik. Presliymiş kestirdik açtık, kömür uydurduk. Şimdi çalışıyor. 200 tl.
    11 Puan
  29. Araba değil başka bir şey bu. Direksiyonu tutunca hissiyatı, depo dolu olsun nereye gideyim ağğbi modunda
    11 Puan
  30. Emekleyerek biyere varamazsınız
    10 Puan
  31. Gurunun yanına arkadaş geldi. Büyük oğlumun bisikletini kullanıyordum ama benden çocuğa pek fırsat kalmıyor ve o 24 janttı. Kendime de birtane alayım dedim. 26 jant var ama onu işyerinde uçmak için kullanıyorum. Dün bu arkadaşı satın aldım 29 jant alüminyum kadro 14.5 kg. Baya hoşuma gitti 15 km kadar yol yaptım ve yormuyor. Amortisörde sertlik ayarı ve kilit var. Lastikler çok güzel. 30 cm lik kaldırımdan uçarak indim baya iyi oturuyor. Amatör downhill e gelir. Arazi fotoları eklerim. 24 jantla bunun boy farkı fotoda belli oluyor. 19 inç kadro var. Bu evdeki 3. Salcano diğer ikisinden çok memnunduk yine aynı markayı tercih ettim. 24 jant çift amortisör olanla oradan buradan atlarken hep kadro birbirine vurdu yıllarca ama hiçbirşey olmadı ne amortisörler patladı ne kadro yamuldu. Adamlar dayanıklı bisiklet üretiyor yerli marka olması iyi.
    10 Puan
  32. 7.5 metre karavan + jeep wk ile buzlu yoldan selamlar 😅 96 model 5.2 V8 jeep + 2001 discovery 4.0 V8
    10 Puan
  33. 4 Yıl önce iş arkadaşım Araç plakasına yazılan cezaya itiraz etmek için trafik sulh mahkemesine gitmişti. Adliye yakınlarına park ettiği yerde yanlış parktan ceza yemiş geri gelmişti O günden beri itiraz olayı oldumu aklıma bu olay gelir
    10 Puan
  34. Boya koruma yaptırdım bugün.
    10 Puan
  35. Dün şarjlı tornavidayı mandrene kadar sokmuş koltuğa. Deri koltuk. Çok şanslısın.
    10 Puan
  36. Ben 20 lira mürekkep parası isteyince 1 ayda zor topluyorum. 2-3 kişi ısrarla getirmiyor.
    10 Puan
  37. Bir acayip ve o kadar da keyifli bir tecrübe oldu. araç 6.7 V8 dizel 6 ileri otomatik. olduğu yerde kükreyen bir araç. Tam bir kamyon edasıyla sürüşü var. Gün boyu beraber gezdik araçla. yaklaşık 200 km şehir içi yol yaptık. ortalama 100km/20 ltr yakıt verisi verdi aracın yol bilgisayarı. olduğu yerde yarım fren ile lastik yakacak kadar kuvvetli . Kavşaklarda biraz sert gaz verince , e30 gibi yanlayabilen , ama şeride sığmakta zorlanan bir makine. para olsa da binilmez . araç ne dönüyor , ne yola sığıyor , ne de mahalle arasına giriyor. bizim yollara göre çok kullanışsız. bundan inip gariban hiluxe binince , otosan P100'e binmiş gibi oldum Tır kamyon gibi tecrübelerimize istinaden rahat sürdük. araç çok ilgi çekiyor. trafikte mahalle arasında insanlar resim çekmeye video çekmeye başlıyor. Bunlarda resimleri.
    10 Puan
  38. Çok isabetli. Elon akıllı adam. Neden şaşıyorsunuz ki. Belli ki forumu takip ediyor. Gebze de, pil konusunda uzman biri var.
    9 Puan
  39. 1,5ay gibi bir sürede 5.000km olduk. Dün kendime doğum günü hediyesi 4.959.km.de bakıma girdik Bir sonraki bakım 10.000km. de Eğer planlar şaşmaz ise ay sonu ilk uzun yoluma çıkacağım,konaklamalı Afyon'a ziyarete. Yağ ve Yağ filtresi değişti. Hidrolikler kontrol edildi. Balatalar biraz daha gider dendi. Zincirim temizdi zaten sadece yağlandı. Yola hazırız
    9 Puan
  40. 8 günlük bir rota planı yaptık. 1.gün 20.09 Adana-Fethiye 730 km sürüş yaklaşık 7 saat sürüş, molalarla 10-11 saat civarı. 2.gün Babadağı paraşüt, Ölüdeniz yüzme. 3.gün Marmaris koylarında yüzme, tüplü dalış. 4.gün Marmaris-Akyaka Azmak çayı yüzme, İzmir e sürüş, Güzelbahçe rahmetli F.İlker İZGÖRDÜ ziyareti. 5.gün İzmir dinlenme eş dost görüşmeleri 6.gün Ege üniversitesi tıp fakültesi sağlık kontrolü 7.gün İzmir-Antalya sürüşü 8.gün Antalya-Adana sürüşü. By KTM. Gelmek isteyen haber versin. 😁
    9 Puan
  41. Dedi ve renosuna binip uzaklaştı. Büyük konuşanlarda bugün
    9 Puan
  42. Bence önce MEB. Anında hakkından geliyorlar. Ben özel okulda okudum. Ülkenin iyi sayılabilecek özel okuluydu. İngilizce kitabını bize satmaya kalktılar ki, kitabın fotokopisi satılıyor. Alırsın almazsın, babam okulu bastı. Kimi yakaladıysa silkeledi. Bir daha kimsenin gıkı çıkmadı. Bu ülkede susanı ezerler. Net...
    9 Puan
  43. Bu 3. aracımdaki aynı marka havuz paspas uygulamam, memnunum ve araca tam uyum sağlıyor. İş yok, para kazanamıyoruz derler ama iş beğenmezler sanayideki ustalar. 3 tane egzozcuya gittim, yok ben uğraşamam, yok ben tamponu kesemem(kestirip geliyim onada yok diyo) en son eskiden tanıdığım yaşlı bir amca vardı(o ugraşamaz diye ona gitmedim ilk) dedim böyle böyle birşey yapıcaz ben tamponlara yerlerini açtırıyım montajını yaparmısın, senimi kırıcam gel hallederız yavaş yavaş dedi ve sonuç. Kapı altına led yaparken evde eski aracımdan kalma yalıtım malzemesi vardı onu uyguladım. Kapının kapanma sesi daha toklaştı, ben o kadar fark olur diye beklemiyordum. Ön ve arka ayak aydınlatması montajını tamamladım. İyi dilekleriniz için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim. Cümlemize kazasız belasız keyif dolu sürüşler.
    9 Puan
  44. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Yaklaşık 3 yıl çekme karavan kullandım, gerçekten büyük zevk, hele kışın haftasonları kaçıp kalmak mükemmel zevkli. Motokaravan yapıyorum şimdi ben, 15-20 güne bitecek inşallah :)
    8 Puan
  45. Özel okullar ülkemizde herşey dahil oteller gibi çalışıyor. Size çok şey vaat eder gözünüzü boyar ama içine girdiğinizde tam bir hayal kırıklığıdır. Yemek parası adı altında 20-30 bin gibi rakamlar ister ancak bunun üçte birini yemek şirketine verir. Kırtasiye parası dediğinin içinde kaynak kitaplar ve ingilizce seti vardır ..20-30 binler havada uçar. Yayınevine verdiği en fazla 7-8 bindir.Eğitim ücreti 70-150 bin gibi ucu açık rakamlar ister.Bunun içinde elektrik su doğalgaz ve öğretmen ücretleri vardır. Kışın kaloriferi yakmaz yazın klimayı açmaz. Öğretmeni asgari ücrete çalıştırır.Haziranda çıkarır eylülde geri alır.. Siz hiç çevrenizde özel okul öğrencisi olupta ingilizceyi halletmiş bir çocuk ya da genç gördünüzmü ?..Bu yazdıklarım Türkiye deki zincir okulların anayasası gibi. 80 bine öğrenci alıyoruz diye reklam yapar gidersiniz kayda kümilatif rakam 150 bini bulur.
    8 Puan
  46. İlk çalıştırmada biraz gaz vermek lazım ki hem marşı iyi alsın hem de iyi ısınsın. İlk kalkışta da yüksek devirde vites atılır bunun için. Stop ederken de 2-3 kere tam gaz yapıp devir 2-3 bin arasındayken stop mandalını çekin. İçeride mazot kalsın ki sabah daha rahat çalışsın. Bütün 50NC’lerimizi böyle kullandık hiç problem olmadı.
    8 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...