Skor Tablosu

  1. Çağlar Bayur

    Çağlar Bayur

    Gold Üye


    • Puan

      574

    • İçerik sayısı

      68.578


  2. Mehmet Ozyurek

    Mehmet Ozyurek

    Yönetici


    • Puan

      418

    • İçerik sayısı

      67.005


  3. Yurdaer Elay

    Yurdaer Elay

    Üye


    • Puan

      355

    • İçerik sayısı

      1.161


  4. Ali Gök

    Ali Gök

    Gold Üye


    • Puan

      334

    • İçerik sayısı

      8.053



Popüler İçerik

22-08-2020 'den beri en çok beğeni alan içerik

  1. 44 Puan
    Geçtiğimiz ay Jeep'i sattım. Normalde günlük kullandığım şirket aracım Focus var ama 4 çeker araçsız yapamaz olduk ve çekici bir araca ihtiyacımız olduğundan arayışa girdim. 2 tane navara, 1 tane Dmax araç gidip gördüm denedim ama içime sinmedi. Piyasaların allak bullak olduğu dönemde bu kamyoneti iyi bulmuş oldum. Toyota Hilux Vigo KUN26 kasa olarak geçiyor. 2010 model. Güney Amerika üretimi, orjinal çift akülü, 4 silindir 3000 dizel motor ve 5 ileri otomatik şanzımanlı. Üst kupayı çıkarttığımız zaman, alt taraf birebir olarak Land Cruiser Prado ile aynı. İç kısım tabi ki ticari havada. Benim aracın standarda ek olarak özellikleri sayesinde hem yol konforu hemde arazi kabiliyeti artmış durumda. - 4" Ironman Süspansiyon Yükseltme kiti - 33" BFG Lastik - PDW 16" ofsetli jant - Superwinch marka ön vinç - Arka çeki demiri ( İşli değildi, ben işlettim. ) - Arka kasa kapama -Aktif Şnorkel - Kasa içi 300kg özel lazer kesim ağırlık Amerikan sonrası Japon'a geçme sözü gerçek oldu. Kıyas yapacak olursak, arazideki ve bozuk yolda ki sürüş konforu bunun üzerindeki süspansiyon kiti ile kıyas götürmez şekilde iyi. Pikap 50 cm daha uzun Jeep'e göre, arazide bu dezavantaj. Arkadaki LSD kilit güzel çalışıyor. 4x2 çekiş ile baya offroad yaptık, beni mutlu etti. Donanım olarak Jeep ile kıyas bile edemeyiz tabiki. Ama amacına yönelik düşününce, haftasonu veya hobi aracı olarak beni tatmin eder. Aracın üzerindeki yükseltme kiti, artikülasyona çok iyi müsade ediyor. Dolayısı ile araç engebede, maksimum derecede tekeri yerden kesmeden 4 çekerden çekiş sağlıyor. Yükseltme ve lastiğin çapı da buna güzel müsade ediyor, lastik herhangi bir yere değmiyor. Standart bir araca göre yüksekliğimiz budur İlk aldığım gün üzerindeki stickerları sökmesi için suyu yakın tut dedim. Arka bagajın boyasını kaldırdı Nazarlık dedik artık. Son bir haftadır kamyondaki eksik gedik ufak tefek işleri tamamladım. Arka tamponu söküp, altındaki çeki demirini temizleyip boyadım. Elektrik tesisatını düzenledim. Kapıların gergileri eskimiş ve malesef açık kalmıyordu. Gergi alacaktım ama sonradan N11'de kapı gergi tamir kiti buldum. 19liraya bu gergileri tamir ettim. Şuan fabrikasyon gibi kapılar. Kapı gergilerini yağsız bırakmamak lazım. Aracın hoparlörlerinden cızırtılar geliyordu, arka kapının pandizotunu sökünce anladım, Pioneer hoparlörleri gelişi güzel montaj yapmışlar ve kenar körükleri yapışkanları salmış. Hoparlörleri bally ile tamir ettim ve kasnak alıp kapıya sabitledim. Pandizot içlerini güzelce temizledim. Düzgün kasnak ile sabitleyince, ses sistemi evrim geçirdi. Eski sahibinin kırmızıya bir düşkünlüğü vardı sanırım. Plastik parçalar sökülüp, temizlenip boyandı. Kırmızı deri döşemeler söküldü. İlerde siyah kılıf takacağım, kendi döşemesinde bazı noktalarda sigara yanıkları mevcut. Arazi vites kolunda ise at kafası var Bu araca uyacak vites topuzu ile değiştireceğim.
  2. 39 Puan
    Eşimin şehiriçi işe gidip gelmesi için aranan kan bulundu. Toplam 9 tane araç gezdim. Auris, 308, 207, 107, Micra vs derken bu I30'u bulduk. Dizel otomatik olması açısından aradığımız ana özelliği karşılıyor. Vites geçişleri gayet güzel, eşim C3'te vites geçişlerinden dolayı sıkılmış durumdaydı. Gezdiğim araçlarda genel olarak bakımsızlık ve hor kullanılma durumu hakimdi. Satacağı aracı hep tanımayanlar, 2 ay evvel satın almış olanlar, bakım geçmişini bilmeyenler ve kandırmaya çalışanlar vs dolu piyasa. Bu araba 3. sahibinde, son 3 yıla yakındır tek kişi tarafından kullanılmış, bakımları tek bir yerde yapılmış, yazlık ve kışlık lastikleri, aküsü yeni durumda olan bir araçtı. Sanıyorum sunroof hariç en dolulardan birisi gördüğüm kadarıyla. Bu araçlarda hangi donanım paketi daha dolu anlayamadım. Yarı deri döşeme, ön arka kol dayama, 4 cam otomatik, ayna katlama, Usb Aux girişleri, dijital klima, torpido soğutma, ön cam ısıtıcı, far ve yağmur sensörü, kararan ayna gibi özellikleri var. Hız sabitleme ve ESP ile ilgili birşey göremedim. Eksi not olarak söyleyeyim en başta. Araçtaki saklama gözlerinin, bardak koyma yerlerinin bu kadar fazla olması beni gayet şaşırttı, eşimi mutlu etti. Sürüş konforu ve güç olarak diğer baktığım alternatif araçların çok üzerinde. Aracı Yenibosna'da TUV-SUD ekspertiz firmasında gösterdim. Normalde ekspertiz firmalarını sevmem alelacele iş yapıyorlar diye. Burada fiyatlar paketler her şey açık ve net olarak yazıyor. Aracı tam olarak 1 saat 45 dk incelediler. Full Ekspertiz paketi bu şekilde zaman alıyormuş. Aracın ismi ise armasından geliyor, aldıktan sonra fark ettim ve gülmekten alamıyorum kendimi Allah kimseye kaza bela vermesin, MAŞALLAH diyerek resimlere geçelim. DAYI
  3. 39 Puan
    Fazla Söze Gerek Yok.
  4. 34 Puan
    Olmuş bitmiş şeylerin hesabı tekrar yapılmaz.
  5. 33 Puan
    Aracımın yasi gereği boyasi epey kötü durumdaydi, bir cok yerde de vernik yanigi vardi. Bu da araci her gordugumde canımı sıkıyordu. Zaman zaman spreyle rötuş onarim vs. yaptigim icin tecrube edindiğimi düşünerek canima tak eden bu durumu cozmek istedim. Tabi kendi emegim ve imkanlarimla Bunun icin gerekli zimpara cesitleri, yardimci aparatlar, aracin boya koduna gore sprey, sertlestirici iceren sprey vernik, akrilik astar, mumlu bez, tiner vs. hepsini hazir ederek ise giristim. Epey zahmetli ve yorucu bi surec sonunda cikan sonuctan memnun kaldim, 2 gun sonra vernik tam sertlesince 3000 sulu zimpara ve pasta yapınca vernik yuzeyi de tam kivamina gelecek insallah (Bu sekilde bagaj kapagi, arka tampon, sag sol arka camurluklar ve sag sol on arka kapilari boyadim. biraz dinlendikten sonra kalan on camurluklar, on tampon ve tavan ile islemi bitirmeyi planliyorum
  6. 32 Puan
    Bir arkadaş aldı.Hanesine hayırlı olsun C3 1.4i otomatik. kliması buz gibi, sis far jantı orjinal, Sayılı kalmış orjinal km sinde 48bin km de. suzuki bayisi Asal'da bu arabayı satın almaya yetişmemize yardımcı olan Ali Gürsoy arkadaşımız sağolsun, kurumsal firmadan alışverişin tüm keyfini de yaşadık, çaylar gitti kahveler geldi, acıktık yemek ısmarladı, tüm gün bizimle ilgilendi. Arabaya bindik gezdik dolaştık virajlara girdik çıktık tam gaz tepelerden tırmandık... vesile ile motorlara da göz attık nefisler. İlgili günün sabahı başka bir arabaya bakmak için gittiğimizde o araç satılmıştı, bu sırada 2.el showroom a yeni giren daha listeye girmemiş olan bu arabayı anında aldı arkadaşımız. Listeye girmeden 3 taliplisi oluşurken anında eft ile kaporasını yatırıp satın alma işlmelri de başlatıldı, bayi tüm evrağı hazırlattı, notere gidip sıra beklemeden imza atılıp çıkıldı. Sosyal mesafeye de zeval gelmemiş oldu. Görselleri ilginize sunuyorum
  7. 31 Puan
    Herkese merhaba, ruhsatta yazan rengini adına verdim. karakterleri birebir uyuşuyor . hakikaten fırtına gibi Gerçek anlamda düzgün kalan son B6 lardan birini almak nasip oldu çok şükür. 3 4 gündür biniyorum bugüne kadar bindiğim arabaları sorguladım gerçekten. Nazar değmesin maşallah diyorum Opeli satınca aklımda ilk captiva vardı bi kaçtane baktım içime sinmedi düzgününü bulamadım. sonra navaraya sardım hatta opeli sattığım gün bitanesi ile net sözleşmiştik ama expertizi satıcının söylediği ile alakasız çıktı . üzerine birkaçtane daha baktım ama hiçbiri sarmadı sonra tabi oturaklı bir sedan bulurmuyum diye gezinirken gece 4 de ilanı gördüm sabah 10:00 da noterde iş bitti cuma günü 2.0 TDI Comfortline DSG PASSAT Araba hakkında öğreneceğim soracağım epeyce konu çıkacak gibi . donanımını sevdim çok güzel bir teybi var ses sistemi harika ötesi. Sami de şaşırdı bugün Detaylı fotoları çekerim bir ara binmekten fırsatım olmadı alınca çektiğim 2 resmi atiyim boş kalmasın
  8. 28 Puan
    Ford fiesta 1.25 trend x Ford tourneo alacaktım ama son anda fikir değiştirdim.Sonra kiaya baktım i 20 lere baktım ama iç mekanları hoşuma gitmedi.Akabinde ve detayında fiesta diye bir arabanın varlığını öğrendim Araştırdım ve bana göre biçilmiş kaftan.Küçük motoru ve ekonomik oluşu, küçük kasası beni etkiledi.Eleye eleye elimde bu kırmızı olan kaldı.Kilometresi 54 binde hasarı boyası değişeni trameri yok ve 2015 model.2016 Yılı içerisindede trafiğe çıkmış.Youtubedan incelemelere baktım.Yol tutuşu şöföre verdiği hissiyat beni cezbetti.Bana göre muhteşem bir araç.Nesini beğenmedim derseniz.Arka cam açma düğmeleri manuel.Oldumu şimdi bu?Bunuda bile bile aldım.Arkada oturan ben olmadığım için o konudada sorun yok.Arabada kalite gerçekten var. Senetleri sattım satıcının kaporasını gönderdim ve paranın yatırım hesabından vadesiz hesabına düşmesini bekliyorum.Sabah bankaya gittim parayı ayırttık.Perşembe günüde İNŞALLAH sabahdan gidip arabayı alacağız.Şimdilik malum siteden resimler var.Uygun olmassa resimler silinebilir.Aracı teslim aldığımda kendi çektiğim resimleri ayrı yeten ilave edeceğim.Bu araç için çok başka planlarım var.Titanyum yapmaya niyetlendim.Trenden çakma titanyum Vermek isteyen olursa gönlündende koparsa bir nazar boncuğu alırız arkadaşlar. ALLAH sizlere elinizdekilerden daha iyilerini versin İNŞALLAH.
  9. 28 Puan
    Sevgili forumdaşlarım B7 Kasa 2008 model 1 yıldır yoldaşız. 1.6 motor. Kendisi Lpg bağımlısı Yaklasık 300.k da aldım şu anda 316.k yı devirdi. Km takmıştım ama yakınımdaki işi bilenler arabayı görünce beni ikna ettiler. İyikide almışım.
  10. 25 Puan
    Bluemondi'yle geçen dört yılın ardından bir başka Mondeo ile yola devam ediyoruz. Sıfır Mondeo 1.5 Ecoboost mu ? İnsignia GS Excellence mı? Derken bu yakışıklıyı buldum. Araç; 1.6 dizel Titanium, 2016 model 2017 trafiğe çıkışlı, 19500 km'de yetkili bayinin kendi aracıydı. Sol arka çamurluk yarım boya ve macunlu. Hasar kaydı yok. Garantisi devam ediyor. Arayış içindeyken, olmazsa olmaz opsiyonlarım vardı. Beyaz renk, Ford dinamik led farlar, 18 inc çok kollu jantlar, Sync 3, koltuk ısıtma ve sunroof. Bu opsiyonlardan sadece sunroof mevcut değil. Araç radarıma girince incelemeye gittim. @Mehmet Ozyurek abime danıştım. (Kafasını ütülemiş olabilirim Oda, kaçırma al diyince aldım. Yardımların için teşekkür ederim Mehmet abi. Aldığım günün ertesi akü su koyverdi. Garantiden değişim yapıldı. Halı paspas sevmediğimden 3d havuzlu paspas ve bagaj havuzu aldım. Bir ay içinde 1200 km yol yaptım. 400 km uzun yol gerisi şehir içi, klima hep açık, iki saate yakın rölanti çalışması dahil ortalama 6.1 gösteriyor. Ölçümlere devam yalnız görünen tüketim Bedava Yapılacaklar - İşin ehli bir yerde seramik kaplama. - Garanti uzatımı - Nokian A4 kış lastikleri - Sync 3 versiyon 2.0 dan 3.4 e güncelleme. Fırsat bulup güzel bir yerde çekim yapamadım. Elimdeki fotoğraflar bunlar. SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  11. 24 Puan
    Merhaba sevgili hanımlar, abilerim, kardeşlerim ve yaşıtlarım.. Siz değerli forum üyelerine ilk arabamı tanıtmak istiyorum. Yaklaşık 8 ile 9 ay gibi bir süre araç baktım, gerek maddi gerekse de ailecek bineceğimizden bir orta yol bulamadım. Demeye kalmadı o almadığımız otomobillerin fiyatları tavan oluverdi. Tam vazgeçmiş iken gecenin köründe foruma girdim yine.. Birde baktım bir astra satılık araba @Ali Gök abinin. Hemen yapıştım mesaj attım. E uyumuştu tabi Ali abi sabah döndü bana sağolsun. Arabayı bana gün içinde görüntülü görüşmeyle gösterdi ve ertesi sabah kuzeni de alıp uçağa atladık. Hemen emmim@Mehmet Ozyurek; abilerim, @Cem Işık, @Alpay Sumer haber ettim tabiki. Buradan selamlar. Uçaktan indik ufak bir yolculuğun ardından Ali abi bizi aldı sağolsun. Araç yaklaşık 10 yıldır aynı yere servise girmiş oraya bakmaya ve aracı göstermeye gittik. O esnada @Cem Işık abimde geldi yanımıza sağolsun.Oto rapora da şüphe edilen 2 parçayı danıştık sağolsunlar yardımcı oldular. Arabaya bakıp anlaştık. Noter işleri de hallolduktan sonra @Ali Gök abim bize fındıklı lahmacunuzu yedirdi depomuzu doldurdu HGS yi de varınca sök Zafer dedi haydi ben kaçıyorum dedi ve vedalaşıp ayrıldık. O günde @Sami Demirpazabi Çöl Kaplanını yeni almıştı ona binip gittiler anlayacağınız e bizde düştük Ankara yollarına.. Lafı daha da uzatmadan sizlere Doktoru anlatayım... 2006 1.3 CDTI Enjoy ilave olarak Cruise Control ekli.. Kilometre 230.000 e yakın. Motor durumu gayet sağlıklı.Yedek anahtarından tutun kitapçıkları demiyorum bile, arabanın 2008 deki noter evrağına kadar duruyor.. Kaporta boya olarak sol ön çamurluk ve kaput boyalı değişen yok. Çamurluk ağızlarında ince çizikler var. Kaputun verniği bir avuç içi kadar da atık. Güneş yanığı yok çünkü Ali abi arabayı garajda saklamış hep, şuan bende da garajda. Android çok hoş bir teybi var. Hoparlörleri değişirim ilerde çünkü patlaklar. Lastiklerimiz Michelin Cross Clımate 205/55/16 ebatlarında. Bu ara da lastiklerimizin birinde sorun vardı, Ali abi bize söylemişti @Cem Işık abim o sorunumu çözdü ve beni hiç konuşturmadı . Ankara'ya gelsin masasına yanan meyve tabağı yollayacağım☺️❤️. Onun haricinde ön ve arka tampon tırnaklarımız kırık onlar tamir olacak farlarımız biraz sarı onlar yapılacak. Birde detaylı bir temizlik şart. Tabiki de sigortamızı emmim halletti.. Genel görüşlerime gelince; Donanım olarak bu yaştaki bir aracın bu şekilde dolu dolu olması beni sevindirdi. Gerek iç paneller gerek direksiyon vs. ki bu araç donanım paketlerin arasında en dolusu falan da değil. O yaştaki bir mk2 focus ile kıyasladığımda focusum içi tamamen insanı boğarken bu aracın ki açıyor. Bardağı bırak cüzdanı koyacak yer yok o eksilerinden birisi.Motor şanzıman uyumu güzel 6.vites 130 dan sonra rahat ettiriyor. Motor alt devirlerde turbo beslemediği için cansız turbo şişerse güzel. 4 kişiyle ve dolu bir bagajla klima açayım gazlayım derseniz bu hikayede yanan siz olursunuz☺️.Kol dayamam yok orjinal arıyorum bilginize.. Karakteristik çizgileri aracın komple aurasında hissediyorsunuz. Tasarımını beğeniyorum. Biraz sert araba karakteri düzgün yol tutuşu gayet yerinde kullanımı kolay bir araba. Şimdi izninizle fotoğraflar;
  12. 23 Puan
    Yeniden bir vw sahibi olmak aklımda yoktu.Durup dururken bi bakalım dediğimiz aracın sahibi oluverdik.Daha evvel sıfır alıp mecburen satmak zorunda kaldığımız için tadı damakta kalmıştı.Kaldığımız yerden devam İnşallah. 2012 model 39900 km comfortline 1.6 TDI İlk sahibi yılda 2-5 bim km anca yapmış,her yıl bakıma sokmuş yine de. 🧿🧿
  13. 23 Puan
    Bi tanıdığım var, sıfır Tirent Passat aldı ama aklı hala Kangoo'da. (Arabadan pek anlamamasının da etkisi var tabi).
  14. 22 Puan
    Selam Arkadaşlar, 1 senedir sürdüğüm Corolla'mın yol gürültüsüne daha fazla dayanamadım, en baştan beri aklımda olan yalıtım işini, epey uzun süren bir araştırma sonrasında zorlu bir kararla kendim yapmaya karar verdim. Piyasada 6 ile 12 bin lira arasında ücret istenen komple yalıtımı, kendim malzeme alarak epey bir emek ile alınteri dökerek nihayet tamamladım. Öncelikle malzemeden bahsedeyim; Malzeme CTK markasının Sandwich isimli ürünü. Bu ürün yapışkan tabaka, alüminyum folyo ve elastik kauçuk materyallerin birleşimi ile 3 katmandan oluşan 8 mm'lik bir yalıtım malzemesi. Özel olarak araç yalıtımı için Ukrayna'da üretiliyor. 1,5 senedir de Türkiye'de distribütörü var. Bu ürünü seçme sebebime gelecek olursak; yalıtımı profesyonel veya amatör yapan herkes 2 veya 3 katman farklı malzemeler kullanarak yapıyor. İlk katmanda vibrodamping denilen titreşim önleyici malzemeyi kullanırlar. Sonrasında ise üzerine ses yalıtımı yapan ses kesici ve gürültü emici 2. hatta bazen 3. bir tabaka yapıştırırlar. Bu malzeme tek başına 3 katmandan oluşuyor. Fakat siz tek katman gibi fazladan yapıştırma işlemleri ile uğraşmıyorsunuz. Yukarıda bahsettiğim ilk katmanda, birçok marka petrol/asfalt bazlı malzeme kullanırken, bu marka bir çeşit estetik kauçuk olan bütil kullanıyor. Yabancı forumlarda butiyl/asphalt tartışma konuları var. sağlıklı olanı butyl Diğer ürünler gibi yapıştırırken rolon/rulo ile vs. gibi bir alet kullanmanıza gerek yok, ısıtmanıza gerek yok. Etiket yapıştırır gibi elinizle üzerine bastırarak kolayca yapıştırabiliyorsunuz. Çok esnek yapısı var, girinti çıkıntılara, eğimli yerlere kolayca uygulayabiliyorsunuz. Yapışkanlığı çok iyi, bir kere yapışınca bir daha çıkartamıyorsunuz gerçekten. Ürünün yapışkanlığının, dünyadaki diğer meşhur ürünlerle kıyaslaması vardı youtube'da. Kendisine en yakın ürün SPK ürünü idi. Yapışkanlık önemli, özellike kapılarda bırakma yaparsa, o kavçuk kapı camınıza yapışır, varın gerisini siz düşünün... Türkiye'de rahatlıkla bulunabiliyor ve fiyatı diğer ürünlere göre daha uygun. İsteyene özelden Türkiye Distribötürünün numarasını paylaşabilirim. Kendisi benim ismimle gidene fiyat konusunda elinden geleni yapacağını söyledi. Gelelim uygulamaya; Bayramda memlekete gitmeden ilk olarak ürünü elim alışsın diye bagaja uyguladım. Bagaj halısını ve yandaki pandizotları sökerek işe başladım. Duruma göre bazen tüm parçayı, bazen maket bıçak veya makasla keserek parça parça yapıştırdım. Ürünü yapıştırırken, altındaki kağıdı yavaş yavaş yapıştırdıkça söktüm. Böylelikle istenmeyen ani yapışmaların önüne geçtim. Dediğim gibi ürün bir kere yapıştı mı sökmek zor. (bağaj 5 saatimi aldı.) Sonrasında memlekete gidince kayınçom(sağolsun) ile aracın komple içini söktük, tabana komple uyguladık. Sabah 8'de başladık, 2 kişi akşam 10'da ancak bitirebildik. Ciddi derecede yorulduk. Yorulduk ama heyacanlıydık hemen deneme sürüşüne çıktık. Gerçekten süperdi. Daha önce giderken, ayaklarımın altında yolu hissederken artık yolu hissetmiyordum. Araca hem bir tokluk geldi, hem de biraz sessizlik. Sonrasında bir gün 2 saat emek harcayarak sol kapıyı, diğer gün bir 2 saat daha harcayarak da sağ kapıyı yaptım... ve elimdeki malzeme bitti Arka iki kapıda yalıtım olmadan, o şekilde İstanbul'a döndüm. Önde ses epey azalmıştı, araç içinde biraz daha rahat iletişim kuruyorduk, öndeki müzik kalitesi artmıştı.. ama arka kapılar açık gibi geliyordu Önde de yüksek hızlarda bir rüzgar sesi başladı. Demekki diğer tüm gürültüleri kesmişim. İstanbul'a gelince tekrar malzeme tedarik ettim ve arka iki kapıya da 2 gün 2şer saat harcayarak işi bitirdim. ve sonuç; -->Araç ses anlamında tatminkar seviyede evrim geçirdi. Öncesinde arka koltukta oturan eşim ve çocuğum ile iletişm kurmakta zorlanırken, artık birbirimizi çok rahat duyuyor, çok rahat araç içinde muhabbet ediyoruz. Yol gürültüsü acayip azaldı. VW grubu araçtan inip kendi aracıma binince kapım mı açık kaldı, tam kapanmadı mı derdim. Artık öyle hissetmiyorum. Aracı yalıtım yapmadan önce ses ölçümleri yapmıştım, sonrasında da yine aynı telefon ve aynı programla ses ölçümü yaptım. Bunlar da değerler; Rölantide, --> Öncesinde 49-51 Desibel, Sonrasında 42-44 Desibel 110 km/s hızda --> Öncesinde 75-77 Desibel , Sonrasında 71-73 Desibel 120 km/s hızda --> Öncesinde 75-78 Desibel , Sonrasında 71-74 Desibel 150 km/s --> öncesini ölçmedim, sonrasında 74-76 Desibel Genel olarak 3-4 decibel net bir azalma var. Bu Decibel değerlerini yorumlamak nasıldır bilmiyorum ama ciddi derecede gürültü, yol sesi azaldı, araç daha bir oturaklı, tok hissettiriyor. -->Müzik ses kalitesi cidden değişti. Sanki daha kaliteli bir müzik seti taktırmış gibiyim. Daha önce 25-30 arası ses yüksekliğinde müzik dinlerken, şuan 15-20 arası yükseklikte daha keyifli daha kaliteli müzik dinliyorum. -->Kapıları kapatırken ciddi şekilde tok kapanıyor. Araç kendini daha kaliteli hisettiriyor. --> Araç toplamda sadece 27 kg ağırlaştı Toplamda 11 kutu, 54 tane plaka kullandım. Bir tanesi tarttım tam 500gr. --> Direklere ve tavana herhangi bir yalıtım uygulamadım. Tavan'a değil ama direklere özel sadece süngerimsi CTK'nın Wavefix denilen bir ürününü almıştım, onu da bir ara uygulayacağım. Uygulama sırasında resim ve video çektim. Resimleri şimdilik buraya koyuyorum. Video'ları düzenleyip youtube'a atınca linkini eklerim. CTK TÜrkiye Distribütörü Alp Bey'e burdan da çok teşekkür ediyorum. Ürün tedariğinde ve uygulama noktasında fikirlerinden epey faydalandım. buyrun resimler Bagajda malzemeler Aracın içi bu hale gelinceye kadar 10 saat emek harcadık Ön tarafa motor sesi gelmesin diye biraz malzeme kullanmış Toyota neyseki Ön Kapının orjinal hali; sadece naylan muşamba yapıştırmışlar. Tüm kapılarda izolasyon diye bu naylon var. Bu naylonu söküp atıyoruz. Bu da ön kapı panelinin orjinal hali. Buraya fena malzeme koymamışlar. Arka kapı panellerinde bu kadar malzeme koymamışlar malesef. Arka Kapı panelinin orjinal hali: Kapı sacının yalıtımı: Kapı dış sacın yalıtımı sonrası, içerideki sacın sadece deliklerini kapattım. Tamamen tekrar kaplamadım.
  15. 22 Puan
    Aslında istasyonda aracınız ile yanaştığınız yerin adı dispenser olarak geçer. Dilimize pompa olarak yerleşmiş ama asıl pompa aletleri tankların içinde dalgıç şeklinde olur. Dispenser içerisinde eletronik malzemeler ve brodimetre denilen ölçüm cihazları ve aynı araçlarda kullanılan benzin motorin filtreleri bulunur. Ayrıca güvenlik için otomatik vanalar vs.. Yanlış yakıt verme olayının, pompacının eğitim seviyesi ile alakası yok bu bir hatadır, iyi eğitim almış kişi hata yapmaz diyemeyiz. Yanlış yakıtın verilmesi durumu, hastanede size yanlış ilaç verilmesi ile aynı durumdur. Yoğun çalışan istasyonlarda veya işe yeni girmiş personelde bu durum çok görülür., Yanlış yakıt konulması hadisesinde müşterinin sorumluluğu yoktur, fakat isteyen aracının deposu dolana kadar başında beklemeyi ve ürünü kontrol etmeyi tercih edebilir. (Tavsiye edilen budur.) Dispenser tabanca ağızlarının standardı vardır TSE belirler bunu, ancak son on yılda otomotiv sektöründeki değişik depo tasarımları ve araçların ilave malzemeleri ile depo dolum ağızları değiştirilmekte ve buna binaen tabanca uçları farklılık gösterebilir. Benzinler ince olur motorinler kalın olur Adblue uçları daha ince olur. Gelelim mevzuya.. Olay yaşandıktan sonra, iş tamamen istasyonun sorumluluğu altındadır. İstasyona yapılan paket sigortanın içinde, yanlış dolum için teminat vardır ve marka istasyonlarda bu zorunlu tutulur. Diğer istasyonlarda bu sorumluluk istasyona bırakılır, istasyon sahibi insiyatif alıp bunu yaptırır veya yaptırmaz, aynı araçlarımıza kasko yaptırmak gibidir. Başka istasyonlar hakkında tam bir bilgim yok, kendi markamız PO da bu işin üzerine çok durulur. Satış görevlileri sürekli periyotlar halinde eğitime tabi tutar. Hizmet adımları dediğimiz, "Hoş geldiniz" "Yakıt türü onayı" "Yakıt miktarı" "Ödeme tipleri" müşteriden öğrenilir. Müşteri yakıt türünü bilmiyor olabilir, bu durumda personel istasyon yetkilisine durumu aktarır, istasyon yetkilisi de ruhsattan veya servis den aracın yakıt türünü öğrenerek dolumu yaptırır. PO dan yakıt alan araçların plakaları ve yakıt türleri sistemdeki havuzda birleştirilir. Bütün Po istasyonları bu havuzdan veri alır. Örnekle, araç dispensere yanaşır, hizmet adımları yapıldıktan sonra, plaka sisteme girilir sistem alınmak istenen yakıt ile kendindeki veriyi karşılaştırır ve yakıt tipini onaylar. Şimdi bu sürekli aynı plakayı kullanan araçlar için çalışan bir sistem, fakat plaka değişiminde daha önceden benzinli olan bir araç plakası sonra dan motorinli araç olmuş olabilir. Sistem bu uyumsuzluğu yakaladığı zaman dispenser ekranında sesli ve görsel olarak uyarı verir "Lütfen ürünü kontrol ederek veriniz" diye, burada personel yeniden kontrol eder ve yakıtı ona göre verir.
  16. 21 Puan
    4 tekerlisini yolda giderken görelim de uçan versiyonu için bayraklaro asarız
  17. 21 Puan
    bırakın şu araba muhabbetini. kırmızı can'dır.😁
  18. 21 Puan
    Maaşı arabayla mi alıyorsunuz?
  19. 21 Puan
  20. 20 Puan
    Onca sefaletin içinde tek sermayen olan sevgi ile büyüyüp bizlere bıraktığın eserler için binlerce teşekkür. Rahmet ve saygıyla, nurlar içinde uyu. “Babam bir ev yapmış bize, tahta parçalarından… Adana'ya yapılan ilk gecekonduydu. Ondan önce gecekondu bilinmiyordu. Dam çinkoydu, babam eskiciden almış, üstünü çamurla sıvamış, tek oda… Yatak odası, yemek odası, oturma odası, misafir odası, mutfak, hatta banyo, hepsi o oda… Annem bizi leğende yıkardı, kendileri de aynı leğende yıkanırdı, hiç unutmuyorum, annem bir kova su getirir, bir de maşrapa, ben leğene otururdum, annem su dökerdi kafama, bütün içtenliğimle söylüyorum, havlu yoktu, annem eski fanilaları birbirine dikip bi şey yapmıştı, onunla bizi kurutur, köşeye oturturtu. Yer yatağına, yere sıralanır yatardık, en başa babam, yanına annem, yanına ablam, yanına öteki ablam, yanına ağabeyim, en uca ben, üç kişiye bir yorgan düşerdi, Tekir vardı, kedimiz, kim çok üşüyorsa, annem Tekir'i onun üzerine koyardı, Tekir ısıtırdı sabaha kadar… Gece yarısı yağmur yağarsa, tıp tıp tıp, yağmur damlası tam da benim burnumu bulurdu. Şubatta odun kömür biterdi bizde. Ama, hepimiz birbirimizi çok severdik, annem babamı çok sever, babam annemi çok sever, kardeşler birbirini çok severdi, böyle bir evdem çıktım ben.” “Babam okulda hademeydi. Annem çamaşıra giderdi, onun bunun çamaşırına… Önüne dağ gibi çamaşır yığarlardı, karşılığı bir lira… Deterjan yok o zamanlar, küllü su vardı, küllü su elini parçalardı, akşam bir lirayla mutlu mutlu gelirdi. O yoksulluk içinde annemin üç çeşit yemeği vardı, etli bulgur, otlu bulgur, sütlü bulgur… Etli bulgur dediğim, et yok, annem ekmeğin kabuğunu kuyruk yağında kızartırdı, bulgur içine dizerdi, Alllahhh, oldu sana etli bulgur, çatır çutur yerdik. Seyhan'ın kıyısından ebegümeci toplardım, otlu bulgur olurdu. Sütlü bulgur ise, aslında ayranlı bulgur, paramız bir kase yoğurda yeterdi, bir kase yoğurda bolca suyu karıştır, o ayranı yedi insanın yiyeceği bulgura karıştır, güya sütlü bulgur… Ama dedim ya, sevgi öylesine çoktu ki evde, sevgi karnımızı doyuruyordu.” “Annem de babam da Atatürk ve Cumhuriyet tutkunu insanlardı.” “29 Ekim 1933, Cumhuriyet Bayramı, Cumhuriyet'in 10'uncu yılı… Gündüz resmigeçit olurdu, Atatürk Parkı'nın orada yapılırdı, annem gündüz törene gidiyor, izliyor, alkışlıyor. Annem okuma yazma bilmezdi, ama, nasıl bir Cumhuriyetçi kadındı… Gece fener alayı var. Annem illa ‘ben fener alayına gideceğim' diyor. Bana dokuz aylık hamile… Babam yalvarıyor, ‘yahu hanım gündüz gittin, karnın burnunda, orada sancın filan tutmasın' diyor. Annem dinlemiyor, ‘yok ben gideceğim' diyor. Babam ne desin, peki diyor. Karşı komşumuz Nazmiye hanım teyze var. Onunla birlikte gidiyorlar. Adana Saathane'nin orası, mahşeri kalabalık, Yağ Cami'nin oradan bando çala çala geliyor. Annemin sancısı başlıyor! Nazmiye hanım teyze polise koşuyor, ‘çok kalabalık çıkamıyoruz' diyor, polis çare buluyor, ‘bandonun arkasına takılın, ilk boşluktan çıkın' diyor. Önde bando, arkasında annem, karnında ben, arkamızda fener alayı… Eve geliyor, doğuyorum. Bando mızıka takımı “çıktık açık alınla” dedikçe, ben de annemin karnından çıkmak için bağırıp duruyormuşum. Cumhuriyet'in onuncu yıldönümünde Onuncu Yıl Marşı eşliğinde doğuyorum, var mı daha büyük mutluluk.” “Beş yaşındayım. Babam o zamanlar Saathane'nin oralarda bir kahvede garson olarak çalışıyor. Patronuna ‘yarın Atatürk gelecek, çocuklarımı götüreceğim, büyük insanı yakından görsünler' diyor. Patron itiraz ediyor, ‘sen gidersen çayı kim taşıyacak?' diyor. Babam ‘istersen işime son ver, ben yarın çocuklarımı Atatürk'e götüreceğim' diyor. Ertesi gün, annemin elinde bir kara torba, babamın elinde bir testi, yola düştük, Atatürk istasyon alanına gelecekmiş, kürsünün 20 metre kadar uzağındayız, yer tutmak için erken gittik, kara torbada zeytin ekmek, karnımızı doyurduk, suyumuzu içtik, bir gürültü bir ses, Atatürk geldi… Herkes ayağa kalktı, ben de kalktım ama nerede göreceğim, boyum yetmiyor, alkışlar, Atatürk çok yaşa sesleri, babam beni omzuna oturttu, ben de alkışlıyorum aklım sıra, az daha arkam üstü düşüyordum, babam son anda yakaladı, o sırada gördüm o güzel insanı, bir heyecanlandım, ‘bak baba Atatürk baba' filan diye bağırıyorum, son sözleri hâlâ aklımda, ‘çok çalışacağız arkadaşlar' lafını hiç unutmuyorum, belki de ömrüm boyunca bu denli çalışmamın sebebi budur, ‘çok çalışacağız arkadaşlar' dedi, beynime kazındı, kürsüden indi, gitti. 1938'di. Babam hem sevinçliydi, hem üzgündü, ‘hasta hasta Adana'ya geldi' demişti, ‘niye baba?' diye sordum, ‘seni görmeye geldi oğlum' dedi, ben bir şiştim, bir sevindim, çocuk aklı işte, Atatürk beni görmeye gelmiş… İşte böyle bir ana babadan, böyle bir evden çıktı Muzaffer İzgü.” “Atatürk öldüğünde, biz dört arkadaşım, elektrik direğinin dibinde ağlamaya başladık. Ağlıyorum ama, neye ağladığımı bilmiyorum tabii, ‘Atatürk ölmüş' dediler, ağlamaya başladılar, ben de ağladım, gözyaşlarımızı bir havuza toplar gibi ağladık arkadaşlarımla… Koştum sonra, eve gittim. ‘Anne Atatürk ölmüş' dedim, ağlıyordu annem… Nuri amca diye bir akrabamız vardı, yakınlarda götürüp toprağa koymuştuk, ‘Nuri amca gibi mi oldu?' dedim, annem ‘he oğlum' dedi, benim bir gidişim var arkadaşlarımın yanına, nasıl ağlıyorum, Atatürk ölmez çünkü, beynimde öyle bir insan o, ışıklar içinde yatsın, büyük insanım o benim, çok büyük insanım o benim.”
  21. 19 Puan
    İlk ihayı da elleri ile atarak havalandırıyorlardı ve destek istediği kravatlılar bıyık altından gülüyordu o videoda. Ama günümüzdeki başarıları ortada. Kim ne derse desin 10 - 15 yıl sonrası için çıktıkları yolda başarılar dilerim.
  22. 19 Puan
  23. 18 Puan
    Aracım Ford Escort clx Son zamanlarda aracın klimasını açtığımda fan çalışmaya başlıyor ve kompresör bazen devreye giriyor bazende girmiyordu. Hatta kompresör devreye girdiğinde garip sesler çıkarıyordu. Klima gazının bittiğinden yada eksilebileceğini düşünerek klimacıya gittim. Klimacı basınç müşürü ve kasnak bobinini kontrol ettikten sonra gaz eksik diyerek araca gaz dolumu yapıldı. (150 TL) Dolum sonrası tekrar deneme yapıldı klima çalışmaya başladı. Klimanın çalışma sevinci ile😃 aç kapa yapmak aklıma gelmedi. Ertesi gün tekrar deneme yapayım dedim sonuç yine aynı.☹️ Tekrar klimacının yolunu tuttum. Sigorta kutusundan olabilir dedi. Başka bir klimacıya gittim o da klima tesisatı ve sigorta kutusu bakılacak dedi. Bunun üzerine hafta sonu kolları sıvadım ve kendim yapmaya karar verdim. Sigorta kutusunu söktüm. Bütün lehimleri lehim pompası ile temizledim. (Yaklaşık 2 saat sürdü) Eski lehimleri temizledikten sonra bütün noktaları lehimlemeye başladım. Uzun süre tabanca havyayı kapatmadığım için havya pert oldu. (Yeni havya 150 TL) Yeni havya ile kalan lehimleri tamamladım ve sigorta kutusunu topladım. Bütün bağlantıları yaptıktan sonra büyük bir sevinçle aracı çalıştırıp klimayı açtım ama yine sonuç hüsran ☹️ Sigorta kutusu arızalı diyen elektrikçinin kulaklarını çınlattım. 😆 Ertesi gün klima tesisatını kontrol etmeye başladım. Klima kasnak bobinine +12V verilince klima çalışıyor. (kompresör sağlam) Klima röleleri kontrol edildi. (klima rölelerini sigorta kutusunda ki diğer rölelerle değiştirmeyin. Çünkü klima rölesinin kontakları farklı) Termostat ve bağlantıları kontrol edildi. Bu noktada bir gariplik olduğunu fark ettim. 12 Volt olması gereken yere 6 volt geliyordu. İlk olarak röle kontaklarından şüphelendim. Ama röleyi değiştirme şansım olmadığı için klima anahtarına yöneldim. Klima anahtarını parçaladım. Klima ile ilgili kontakların aşındığını ve oksitlendiğini gördüm. Kontakları temizleyip tüm bağlantıları yaptım. Tekrar deneme yaptım ve Sonuç Mükemmel😃 Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Benzer bir sorun ile karşılaşan bir arkadaşımız olursa yol gösterici bilgi olur diye düşündüm.
  24. 18 Puan
    O bir erkek, şimdilik konuşamıyor ama, çok melodili ötüyor. İnanılmaz sevimli .
  25. 18 Puan
    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 3 yıl kadar kullandığım Fiestamı hem genişletmek hem de gençleştirmek niyetiyle Haziran ortasında satıp hiç aklımda olmayan bir araca geçiş yaptım. Asıl niyetim MPV veya C-Suv almaktı ama evdeki hesap çarşıya uymadı. Aklımda 2013-2014 titanyum C-max veya ix35/Sportage vardı ancak piyasa o dönemde fena ateşlenince vazgeçmek zorunda kaldım. Bu sefer gözüm Mokka/2008/Captur tarzı B-Suv araçlara kaydı. İlanları gezerken hemen yakınımda ilk sahibinden, emekli bir amcanın kullandığı bu aracı buldum. İlk başta rengini kabullenmekte zorlansam da gözüm kısa zamanda alıştı hatta görenler bu araca bu rengin çok yakıştığını söyleyince iyi ki bu renk denk geldi demeye bile başladım. Arizona Turuncu modelin lansman rengiymiş. Araç 2015 Mart çıkışlı, icon donanımlı 1.5dCi... İcon pakette; start-stop, katlanır ayna, hız sabitleme/sınırlama, dijital klima, multimedya-navigasyon, viraj aydınlatma gibi donanımlar mevcut. Aldıktan sonra kapsamlı bir bakım yaptırdım, sıvılar ve filtreler ile triger, devir daim dahil değişti. Araç dışarıdan (hatta içeriden) bakıldığında iri bir clio gibi görünse de içi hakikaten beklediğimden ferah geldi. Oturuş pozisyonu ile mini de olsa bir suv hakimiyeti hissi veriyor. Kullanım esnasında yüksek hızlarda dışarıdan hafif rüzgar sesi alıyor ama bunun dışında dizel olmasına rağmen sessiz bir araç. Lastiklerin 17" oluşu daha önceki araçlarıma nazaran sanki daha da güven veriyor. Alışmakta zorlandığım ve rahatsızlık veren belki de tek olumsuz yönü sarsıntıları fazlaca kabine yansıtması. Süspansiyonlar diğer b-suvlar gibi sert. En sevdiğim yönlerinden biri büyütülebilen bagaj hacmi. Arka koltuklar bir kızak üzerinde ileri hareket ettirilerek bagaja yer açılabiliyor. Diğer iyi yönü ise fermuarlı koltuk döşemeleri, gerektiğinde kolayca çıkarılıp makinede yıkanabiliyor. İlk uzun yolum Balıkesir-Marmaris-Balıkesir oldu. Bir kısmı paralı yolda yaklaşık 130 ile, bir kısmı ise 115 ile tamamlanan yolculukta bolca dağ bayır sebebiyle olsa gerek ortalama tüketim 5.4 litre idi. Ardından yaptığım Bursa yolculuğunda daha sakin bir sürüş ile ortlamam 4.8 litre civarı oldu. Klima sürekli açıktı. Genel olarak güzel, keyifli bir araç. Dizel olması sebebiyle aracın dinamiklerine alışmam biraz zaman aldı. Dizel araç kullanımı ile hatta özelde dci motor ile ilgili bilinmesi gerekenler için tavsiyelerinize açığım. Aslında aracı alalı 3000km ve 2ay kadar oldu ama forumda bir Captur tanıtım konusu olmadığı için biraz da katkım olur düşüncesiyle aracı tanıyıp öyle yazayım istedim. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
  26. 17 Puan
    ama ev alındı diye biliyorum arada? toyota gelse ev yoktu? ev olmasa toyota gelse iyi olurdu ama ev gelince toyotanın gelmemesi iyi oldu, değişken çok formülde
  27. 17 Puan
    Herkese merhaba, Yaklaşık 1 ay önce 2011 Ford Mondeo 1.6 TDCI Selective aracımı satarak 8. arabam olan VW Passat 1.6. TDI Comfortline aldım. Açık konuşmak gerekirse yeni olmasa da Passat sahibi olmak çoğu insan gibi benim de hedefimdi. İlk başlarda arabaya alışmaya çalışsam da, Mondeo ile karşılaştırıldığında bu arabadaki eksikler gerçekten inanılır gibi değil. Baldırı destekleyen hiçbirşey yok. Sanki sandalyede araba kullanıyorum hissine kapılıyorum çoğu zaman. Türkiye'de bu kadar tutulmasına rağmen lütfedip Türkçe menü bile koymamışlar ekrana. İnsanlarımızın bu arabayı neden bu kadar el üstünde tuttuklarını hep merak ederdim ve Passat benim için de bir hedefti. Ama artık tam bir hayal kırıklığı oldu. Bu kadar piyasası olduğu iddia edilen bir araba beni aşırı derecede üzdü ve şaşırttı. Daha önceki yıllarda 2 sene kullandığım insignia 1.4 T, hele hele insanların çekinerek baktığı Citroen C5'im (Executive paket) bile bundan çok daha konforlu ve keyifli arabalardı. Gerçekten anlamış değilim acaba bende mi bir sıkıntı var diye kendime soruyorum. Hatta bazen başka Passatları inceliyorum hepsi aynı mı diye. 1 aylık arabamı ilana koydum ve satıyorum arkadaşlar. Tekrar bir Mondeo MK4, fakat bu sefer 2.0 TDCI veya Volvo s60 alacağım. Passat sahipleri lütfen beni affetsinler ama sadece içimi dökmek ve sizlerin fikirlerini almak istedim. Bence Passat'a harika konforlu, mükemmel araba diyen bir binici gerçekten daha önce başka markaların D sınıfı araçlarına binmemiş olmalıdır.
  28. 17 Puan
    Murat Bardakçı’nın bir yazısında okuyup dikkatimi çeken bir konuyu paylaşmak istedim sizlerle. Forumda da günlük hayatta da kullandığımız ancak gerçek manasını bilmediğimiz özdeyişleri paylaşalım burada. İlki benden gelsin; “Kapak Olsun”. Manasını bilerek kullanalım.Hatta hiç kullanmayalım bence.. Biz, "taşı gediğine oturtmak" ve benzer niyetle kullanıyor olsak da asıl anlamı; Murat Bardakçı’nın kaleminden: Beyefendiler ve hanımefendiler! İçerisinde “kapak” kelimesinin geçtiği söz çok ayıp, diline hâkim olanların asla kullanmamaları gereken ve kimselere yakışmayan bir ifadedir, zira küfürden de öte bir hakarettir! Çocukluk ve gençlik senelerinizi İstanbul’da geçirmiş iseniz ve sizinle yaşıt Rum arkadaşlarınız oldu ise mutlaka bilirsiniz: İçerisinde “kapak” kelimesinin bulunduğu ifadenin aslı İstanbul Rumları’nın “Ellenika” dedikleri mahallî Rumca’ya mahsus ağız dolusu bir küfrün Türkçesidir ama küfrün birebir tercümesi değil, aslını söyleyemeyeceğimiz için kibarlaştırdığımız şeklidir. ASIL ANLAMI NE? Elenika olan ibârenin aslı “Mama sta muni kosta kapaki”dir. Türkçesi “Ananın...” diye başlar, derken burada değil, hiçbir yerde yazılmasına imkân bulunmayan bir başka kelime gelir ve cümle kalıp “kosta kapaki!” yani “kapak olsun” diye biter! Geçmişte iki ayrı milletin, Türkler ile Rumlar’ın İstanbul’da asırlar boyunca devam etmiş beraberliklerinin tam bir örneği olan bu ifadede bir tek “kapak” kelimesi Türkçe, gerisi Rumcadır ama bu “kapak”ın tencere, tava yahut başka bir eşyanın kapağı ile hiçbir alâkası yoktur, bir organın mecazıdır!
  29. 17 Puan
  30. 16 Puan
  31. 16 Puan
  32. 15 Puan
    gut evening..
  33. 15 Puan
    Son 1 ay içinde araç sattım ve 2 araç aldım. Ali'de 1 araç sattı 1 araç aldı, bütün işleri birlikte yaptığımız için 3 araba aldım sayarak yazıyorum. Fiyatlar günden güne artıyor ve yerinde durmuyor. İlandaki araçların çoğu bakımsız ve masraflı. Çıkardığımız sonuç şudur, arabana sahip çık uğraşma veya satıyorsan anında araba al yoksa sattığını bile alamıyorsun. Kısa ve net olay budur.
  34. 15 Puan
    Benim eski plaka, blogta reklamda ve çeşitli haberlerde kullanılmış. En ilginci de şu. Fotoşopla başka araca takmışlar.
  35. 15 Puan
  36. 15 Puan
  37. 15 Puan
  38. 15 Puan
  39. 14 Puan
    Paşam hayırlısı ile çıktı doktoru ile görüştük sıkıntısız güzel geçmiş. Tüm herkese duaları ve iyi dilekleri için çok teşekkür ederim
  40. 14 Puan
    Forumda konuştuğumuz Fahri Trafik Müfettişliği için Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Şube Müdürlüğüne gittim. Ek:RG-31/10/2019-30934 Ek4 belgesi aldım. Formu doldurup mezuniyet belgesi, Kimlik kartı ve ehliyet fotokopileri ile beraber adli sicil belgesi ve iki adet pul (küçük) fotoğrafla beaver Valiliğe başvuru yapılması gerekiyor. Pul fotoğraf bir tane olduğu için başvurum haftaya kaldı. Ne zaman sonuçlanır dediğimde "altı yıl önce başvuranların işlemleri yeni yeni sonuçlanıyor" cevabı aldım. Şansımı deneyeceğim, ilgilenen forumdaşlara duyurulur.
  41. 14 Puan
    Kablo çıkışlarına kadar cuk oturdu. Tekrar teşekkür ederim @Dogan Arsiray Normalde burası dep derin bir göz. Bu arkadaş ikinci bir kat oluşturarak, raf gibi kullanmaya olanak sağlıyor.
  42. 14 Puan
    Bide satan kişi gözüyle yazayım. Arayan çok ama hep Pazarlık. 50 bin yazdım 45 olur mu diyor. Bide söze abi al satci değilim diye başlayanlar var. Sanki al satci Amerikan dinarı teklif ediyor. Kredi cekicemciler var diyip 1000 lira için anlaşamadıklarim var. Hastam varcilar var. Arkadaşa Alicazcilar bomba zaten kendi niye aramıyor diyorum. O anlamıyor bana bıraktı diyor . E pazarlık sen niye yapiyon o zaman Bize gider miciler var ki onlara parasını veren herkese gider diyorum iki mahalle yukardan gelecem abi diyip 3 haftadır buluşamadigim alıcı seni de unutmadım ha bide rakamla alakalı abi son kaça olurcular ile diyalog çok ilginç. 49.750 yazmışım. Soruyor kaca olur. Teklifin ne diyorum. Mal senin abi sen bic diyor. Diyorum yazmışım oraya rakam işte sen söyle bakalım pazarlık payı içinde misin yoksa hayal dünyasında mi. Adam rakam söylemekten korkuyor yüksek mi söyledik acaba diye. İzinde iken iyi eğlence oluyor işte
  43. 14 Puan
  44. 14 Puan
  45. 14 Puan
  46. 14 Puan
  47. 13 Puan
    Merhabalar Araç üzerinde yaptığım ve ilerleyen zamanlarda yapacağım yenilemeler ve değişiklikleri bu başlık altında sürdüreceğim. Dün sanayide bakımları yaptırırken sarkık olan tavan döşemesini söktürüp yeni kumaşla buluşturduk. Öylesine kötüydü ki o bozuk halinin fotoğrafını çekmek istemedim. Kenarlar sallanıyor ortalar toplu iğne ile tutturulmuş. 60 70 tane iğne vardır belki. Gerçekten yapılınca arabanın içi açıldı nerdeyse Döşemeci kendi çekip göndermiş fotoğrafları ben orada değildim işlem yapılırken. Düzgünde çekememiş ancak hiç yoktan iyidir. Bugün de aracın soyulan plastik trimlerini boyadım. Biraz eli yüzü açıldı arabanın 😀 Radyoyu yerinden çıkaracak aparat bulamadığım için orta kalorifer ızgarasını sökemedim, altta ayakları mevcut. Göğüsde bulunan 2 parçayı Ön kapı açma kolu çerçevelerini Ön kapı kolu Ön arka cam düğmelerini sabunlu suda bekletip sonra keçe ile zımpara yaptım. Ama göğüste bulunan parçalar haddinden fazla uğraştırdı. Bilenler vardır yumuşak bir boya var. Ve çıkarması çok zor oldu. Altta görünenlere ilk kat boyayı attıktan sonra fotoğraf çekmeyi hatırladım. Değişik bir boya bastırdım spreye. Tampon boyası gibi dokulu bir boya. Parlaklığı yok boyanın. İçinde değişik bir kimyasal varmış astara hiç gerek olmadığını söyledi boyacı. Umarım uzun süre gider. Camlara film çekildi. Motor kısmı leş gibiydi. Kabasını aldım detaya giremedim. Ayırdığınız vakit için teşekkürler. Dediğim gibi gün geçtikçe yapılan işlemleri aktaracağım konuya.
  48. 13 Puan
    bugün sabah 9 da maslak arb mekatronik akif ve benal ustaların dükkanın önündeydim. Passatın ağır bakımlarını yaptırmak için sözleşmiştik o kadar yere gitmişizdir araba ile bu kadar ilgilenen yer pek görmedim açıkçası. ben tek kelime söylemeden arabanın bütün kapılarının geri kilit vs yağlamasını yaptılar lastik havalarını kontrol ettiler. silecek suyu doldurup şampuan döktüler , tampondaki bir sürtük izini çıkardılar . ( niye yazdım bunları ekonomik bir değeri olduğu için değil bazı işler gönül almak için yapılır benim hiç söylemediğim bişeyi kendiliklerinden prosedür yapmış yapıyorlar çok begendim ) adamlar vw üstüne doktora yapmış bildiğiniz hernoktası arabanın ezbere biliniyor artık . içime sinen detaylı bir bakım oldu. heryerini incelediler ne lazımsa yaptılar sağolsunlar sabah 9 da başladılar saat 16:30 civarı bitti değiştirdiklerimiz mazot karbonlu polen hava ve yağ filtreleri + motor yağı (mobil) şanzıman filtresi ve şanzıman yağı triger seti su pompası v kayışı ve geri bilyası termostat ( rampa aşağı 80 lere indiğini farketmiştim meğerse meftaymış değiştik ) sol aks körüğü kalorifer hortumunda antfiriz izi gördüler kalorifer hortumunu değiştiler antfiriz kalan heryerinide kontrol ettiler yapacak birşey çıkmadı şimdilik. alt takım disk balatalar vs yakın zamanda yenilenmiş zaten sorun yok trigerin kapağını açınca bu çok eski değil görünen değişmiş bu ama sen karar ver dediler. dedim değişin takıntılı adamım aklımda kalır eski trigerin resmi sonra söktüler senteye aldılar. çubuklar soktular o kasnaklara sonra bir kahvaltıya gittim geldim o ara dalak böbrek dalmışlar ne varsa sökmüş indirmişler sonrasını takip edemedim zaten velhasıl 90 bin km kafa rahat. şanzıman yağını 60 bin km sonra tekrar değişeceğiz peryodik bakımlarınıda 10 binde bir giderek yaptıracağım cüzdan hafifleyince arabanın gidişi değişti tabi iş bitti maslakta otosanayi girişindeki shellde depoyuda doldurdum sürdüm eve ondan sonra herkese keyifli sürüşler dilerim
  49. 13 Puan
  50. 13 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00