Skor Tablosu
Popüler İçerik
10-05-2023 'den beri en çok beğeni alan içerik
-
Takip eden forumdaşlarımız bilir, eşim 1 ay önce eski arabası Polo ile kaza yapmıştı. Araçta 350.000 TL tahmini masraf çıkınca araç pert oldu ve yeni araç arayışına girmiştik. VW’ den memnun olunca yine aynı şekilde devam etmek istedik ama maalesef piyasanın durumu çok tuhaf olunca ve 2. El arabalara saçma rakamlar isteyen satıcılar olunca, marka farketmeksizin düzgün bir araç bulmak için uğraştık. Sarı siteden, eş dosttan ve galerilerden araç arayışımız Opel Corsa ile sonuçlandı. Öncelikle sigorta işlemleri ve pert süresince desteğini esirgemeyen Mehmet Özyürek Abime çok teşekkür ederim buradan. Araç 2023 model, 1.2 T Edition versiyonu. EAT8 şanzımanlı 100 beygir gücünde. Donanım seviyesi biraz değişik, neredeyse tam dolu olacakmış. Gündüz farı, LED far, hız sabitleyici ve limitleyici, çarpışma ikazı, geri park sensörü, Apple Car Play ve Android Auto, şerit takip sistemi, trafik işareti tanıma ve ikaz, start stop, deri direksiyon simidi, direksiyon ısıtma, F1 kulakçıklı vites değişimi. Vites e-toggle vites kolu var. (Sigorta düğmesi ya da şalter gibi). Aracı 7 km’de aldık. Daha yeni yeni biniyoruz. kasko ve sigorta için Mercedes kartla ödeme yapıldı. 😊Sponsorlara teşekkür ederiz. Çok fotoğrafı yok. Ekleyeceğim.28 Puan
-
Artık zamanı geldi, rıfkıyı yolcu ettik en son dikiz aynasından gördük. Alan oldukça memnun bir öğretim üyesi o da. İkinci land roveri olarak aldı. Şimdi gelelim Ejder'e. 1995 yılında el yapımı patlayıcıların tesbiti için olduğunu tahmin ettiğimiz (askeri olduğu için tam bilemiyoruz ama aselsan'ın daha sonraki birkaç yıl sonraki modelinin katalogu var) üzerinde jammer ve önde etkisizleştirici olan ve içinde de çalışma alanı ve ekipmanlar olan, içinde jeneratör bulunan, genelde tahmin ederim güneydoğuda konvoyun önünden giden bir araç. Önceki ihaleeden alan sahibi hacettepede arkeolojide bir öğretim üyemiz. Daha sonra pandemide akrabalarına verdi ordan da ben aldım. Pandemide de alacaktım ama sokağa çıkma yasağı vardı araç ankaradaysı vs para yoktu gibi konular. Neyse aracı aldık. Niye aldım çünkü içinde yatabileceğim ve daha uzun seneler üzerine yatırım yapabileceğim biraz daha dişli birşey istedim. rıfkı iyiydi kolaydı kullanımı ama kısa kasa olunca farklı bir kategorideydi. Evet o arazide daha başarılı tabi. Araç Defender 110 Otokar yapımı özel imalat. Tamamen aluminyum. Km oldukça düşük gerçek km yaklaşık 40 bin km. Üzerinde 9 bin gösteriyor. Motor vs orjinal iç trimler koltuk orjinal. Komutanın arka ile konuştuğu telefon araçta duruyor. Hoca sarıya boyatmış. Boyanın durumu iyi boya istemiyor ama ben biraz daha kırık camel traphy ye rötüşla beraber belki bi boyatırım ilerde. Zaten alüminyum. Şasenin durumu iyi yağ bile damlamıyor ancak şaseyi de simsiyah yeni boyatmak güzel olacak koruma amaçlı. Motor 68 HP 2.5 dizel. Şanzıman LT77 5 vites. Hızlanma tabi kötü ama düz yolda 100 yapabiliyor. Bir land rover için emniyetli bir hız. Rahat gidiş hızı 80. O hızda afganistana kadar gidebilir. Şanzıman LT77 sürekli 4 çeker. ama istersen LOCK ya da LOW yapabiliyorsun. Tüm yağları değiştirdim alt takımları kontrol ettirdim sorun yok görünüyor. Oldukça temiz yorumu yapıldı. Rıfkıdan sonra araç mersedes gibi geldi. arka kısım 2 metre yataklar var. yükseklik 1.65 genişlik içerden 1.85. kasa uzunluğu içerden 2.00 den az fazla. 2.05 denilebilir. üst çıkıntı hariç tabi. Şimdi çift akü, ve webasto ile ön arka geçiş projesi var. içerde bir ısıtıcı var orjinal askeriye döneminden ama aracın çalışması durumunda ısıtıyor. Yani arkada çorum kaloriferi var. Çift aküye ufak bir güneş paneli ile destek de olunacak şekilde düzenleme yapacağım. Başka da ciddi kalıcı birşey yapmayı öncelikle düşünmüyorum. Hani lavabo ocak vs bunlar hep bence seyyar şeyler olabilir. Araçla uğraşmaya gerek yok belki öncelikle. 80 litre depo var. Yakıt sarfiyatı normal gibi 450 km yaptım yarım deponun biraz altına indi. Doldurunca hesaplayacağım. 10-12 litre yakması lazım. Güven veriyor giderken hani çok yolda kalırım duygusu yaratmıyor. Fotolar aşağıda Önce rıfkının son fotosu Sis lambaları takıldı Bu ne? İç mekan Aselsan ın daha sonra 300TDI motorla ürettiği araç ise aşağıda. 300 TDI olduğunu şnorkelin pozisyonundan anlıyoruz. Bunlardan da satılık var bi tane izmirde 1milyon200bin istiyor 2003 model. https://www.defenceturk.net/ejderha-yuksek-guclu-mikrodalga-sistemi26 Puan
-
örnek parçamız triger kapağı. yenisi cok zor bulunan, bulunsa da fahiş fiyatlar istenen bir parça. çıkması bulunsa ona da 600-700 lira isteniyor. bu haldeki parcayi 200 liraya bulabildim ve onarımını yaparim nasilsa diyerek satin aldım. parcamiz bu. plastik kaynak icin öncelikle tampon tamir teli diye gecen bu telden kullaniyoruz duz uclu bi havya ile teli malzemeye kaynatiyoruz uzerine de yine havya ile plastik kaynak elektrodu uyguluyoruz fazlalik kisimlari da önlü arkalı zimparalayarak duzluyoruz. sonuc bu sekilde25 Puan
-
Bunun telefon numarası olduğunu düşünmemiştim. O telefonu rehbere yazınca hatırladım. Birine tl yüklemiştim. Tşkler. Konu çözüldü23 Puan
-
Herkese Selamlar, 2022 Aralık ayında 2017 Model Mondeo MK5 1.5 EcoBoost aldım, MK3 ve MK4'den sonra hayalimdeki araca kavuştuğum için çok mutluydum ama bu mutluluğum bir ay sürdü 😊. Başımdan geçenleri sizlerle paylaşmak istedim. Başkalarına da yardımı dokunması dileğiyle 😊. 98000 Km'de olan aracı ustalara ve expere götürdükten sonra satın aldım, araç garanti süresi dahilinde 1 kez yetkili servis'e bakım için gitmiş (18000'de) fakat filtre vb. parçalar orjinaldi, çok takılmadım ve temiz bir araç olduğu için satın aldım. 1000 km sürdükten sonra sabah marşa bastım ve şoför mahallinin ön tarafından doğru su devirdaim sesi geldiğini fark ettim. (Belki aldığımda da vardı). Nedir ne değildir diye bakarken su deposunu açtığımda hava yaptığını farkettim. Hava'dan dolayı yapabileceğini söyledi ustalar, hazır el atmışken soğutma sistemini boşaltıp yeniden doldurttum. Kapakta problem vardı elimde kaldı onu da değiştirttim. Problem düzelmedi, contadan kaçırıyormu diye baktırdım, yok kaçırmıyor.. Oluruna bıraktım. Sol arka amortisörden ses geliyordu, aracı ilk aldığımda yetkili serviste viraj demirlerinin değişimi yapılmıştı fakat ses kesilmediği için tekrar götüreyim dedim. Yetkili servis araca bakarken, ben birşey demediğim halde ya şunun motoruna bir bakalım bu araçta problem olabilir demişler (!). Beni aradılar, "Biz bu aracın bloğuna kamera saldık, pistonlara su kaçırıyor, motor bloğu çatlak." dediler.. Nedir ne değildir derken arayan kişi "Ya abi bunlarda kronik arıza, fabrikasyon, blok gidiyor." dedi. Fabrikasyon hataysa fabrika bunu ücretsiz yapmalı dedim, "Garantisi bitmiş aracın, o yüzden olmaz." dedi. Kardeşim, fabrikasyon bir hata ise aracın garantisine bakılmaz deyince "Ben fabrikasyon demedim ki." dedi. Tamam dedim, fiyatı nedir, blok dolu bir şekilde değişecek, üst kapak hariç sıfır motor yani. 220.000 TL ücreti var dediler. Tabi benim moralim yerle bir, aracı yakasım var. Oturup sakince düşündüm fabrikasyon hata olduğunu nasıl bulabilirim diye, yurtdışı forumlar, youtube, reddit. Altını üstüne getirdim. Bir de "Fusion" olarak bakayım dedim ve bum! Ford'un bu konuda yayınlamış olduğu TSB'lere ulaştım (Technical Service Bulletin) (6-7 adet varmış ulaştım). Daha sonrasında Ford'un bu konu hakkında yayınladığı müşteri memnuniyet programınada ulaştım. Ford bloğun kapağa bakan kısımının tasarımını yanlış yapmış (3-5mm kayma vs değil, tasarım olduğu gibi değişmiş.) ve buna istinaden gelin kapak hariç bir defaya mahsus ve ücretsiz olarak onarımını yapalım demiş. Aldım laptop'ı koltuk altına servise gittim, müdür ile görüşmek istediğimi söyledim. Müdüre TSB'leri, memnuniyet programını ve bloğun eski-yeni tasarımını gösterdim. Müdür biraz yükselerek "Sizin aracınızın servis bakımı yok, Ford buna bakmaz büyük ihtimalle..." vs. diye belgelere bile doğru düzgün bakmadan olumsuz cevap verdi. Bu olumsuzluğa karşı ben de, siz fabrikanın sahibi değilsiniz size işçilik harici bir maliyet çıkmıyor, sorun bu ise onu da karşılayayım dedim. Bu durumu Amerika merkez ile görüşeceğimi o da olmazsa dava açacağımı söyledim, ortam yumuşadı. Sonra "Tamam, biz de Otosan'a yazalım." dedi. Amerika ve aracın üretildiği Almanya fabrikasına mail attım, oradan da ücretsiz değişeceğini, Türkiye ofisi ile görüşmem gerektiğini söylediler. 4 gün sonra servis arayarak Otosan'ın kabul ettiğini, küçük bir kısmını benim karşılamam gerektiğini söylediler. 20 gün içerisinde aracı yapıp teslim ettiler. 38.000 TL bir ödeme çıktı, Otosan ile görüştüm, ücreti onların aldığından emin oldum. Onlara da bu işin ücretsiz olması gerektiğini söyledim. Onlar da yasal hakkınızı kullanabilirsiniz dedi. Şimdi sıra tüketici haklarına başvuruda bulunmakta 😃. Ben oradayken birisi 220.000 TL'yi ödemiş aracı yapılmıştı, teslimat bekleniyordu. Yazık olmuş.. +++ Bonus +++ Aracı teslim aldım, ilerleyen günlerde bir iki kere test ettim. Performans yerlerde, alçak devirlerde araba aşırı derecede baygın. Turboda bir problem var belli, blok değişiminden önce yoktu. Aracı biraz sıkıştırdım ve iki adet DTC hata aldım. Yetkili servise tekrar gittim, iki tane usta 30-40 dakika her yerine baktı ve turbo sargılı valfi arızalı 6500 tl ücreti var, 5200 TL olur dediler. Parça kodunu aldım, koddan parçaya bakıyorum, ustanın dediğiyle alakası yok. Bu parça değişecekmiş, olmazsa başka parça değişecekmiş o da olmazsa turbo değişecekmiş... Nasıl bir ortama düştüm!?! 😂 Pırr hemen turbocuma gittim, ağzında cuğara elini bi soktu turbonun oraya, "Lan !?! bunu yanlış bağlamışlar" dedi. 1 dk'da sorunumu çözdü, 200 TL istedi, 300 TL verdim Allah razı olsun dedim. Aracı turbosuz kullanıyormuşum 😊 (Kamu Spotu : Yetkili servislere gidip, sanayideki güzel ustalarımızı üzmeyelim 🤣.) Sonuç olarak 1.5 ecoboost motorlarda 2014-2019 arası üretilen Mondeo ve 2017-2019 Kuga araçlarda bu yanlış tasarımlı blok mevcutmuş. Bu modelde bu araçlara sahip olan arkadaşlara duyrulur, eşe dosta söyleyin. Eski ve yeni bloğun fotoğrafını ekledim, TSB'ler ve bağlı müşteri memnuniyet programları şu şekilde; TSB 19-2139 (Benim bulduğum bu konu hakkında en son yayınlanan TSB bu, bundan önce 6-7 tane daha yayınlanmış.) TSB 19-2134 CSP-19B37 CSP-21N1223 Puan
-
Merhaba, Bagajdaki bassımın kutusu artık fazla geldiği için sökmek istedim. Ama bassdan da vaz geçemedim. Daha önce bir kaç yerde gömme bass kabinleri görmüştüm çok hoşuma gitmişti. Şu resmi referans olarak kullanarak başladım Evet aklımdaki aynen bu peki nasıl yapabilirdim. Daha önce bildiğim yada yaptığım bir konu değil. Çooookkkk eskiden @Mertol Kip abi ile bir kere kalıp çıkartmıştım ama heralde 20 sene olmuştur Mühürlü bir kabinde bassın üreticisinin klavuzuna baktığımda 14 litre bir hacme sahip olmam gerekiyor. Hadi ilk önce yapacağımız yeri sökelim. Burada söküpte yapanlar var sökmeden üzerinde de yapanlar var. Açıkcası aracın içinde dar alanda zorlanacağıma dışarıda rahat çalışmayı yeğlerim. Şimdi parçaları kalıp olarak kullanıp epoksi reçine ve elyaf işe fiber yapalım. Çıkan kalıbın kurumuş hali yukarıda, burda epoksi yerine polyesterde kullanabilirmişim. Maliyet olarak polyester reçine daha ucuz bir malzeme ve kuruması daha kısa sürüyor. Ben 1,5 kg epoksi reçine aldığım için onunla devam ettim. 1 gün tam sertleşmesi için bekledikten sonra dramer ile temizledim. Bu halde iken içine hacmi ölçmek için su doldurdum 11 litreden biraz fazla aldı. o zaman aıcık yükseltip dışarı doğru az pay verelim dimi. Burda marangoza 20 cm bir kasnak yaptırdım. Sonrasında o kasnağı sabitleyip üzerine kumaş gerdim. Resmini çektim diye hatırlıyordum ama bulamadım Sonrasında üst tarafında dökümünü gerçekleştirdim. 1 gün kuruduktan sonraki hali. Artık birşeye benziyor gibi Kenarları fazlalıkları temizleyelim. Orta tarafıda açmak lazım. Yine dramer ile devam. yaklaşık 3 kat elyaf sürdüğüm için macun kullanmama kararı aldım. Bir kaç prova ve kaplama öncesi son rütüşleri yapalım. Gayet güzel gibi duruyor artık. Bence kaplayıp montajını yapabilirim. Ve en sonunda bitti. Ses kalitesi açık portlu kabine göre daha iyi gibi geldi. Keza üreticinin açıklamasında da mühürlü kapalı bir kabinde daha iyi performans verir diyo. Açıkcası ilk defa yaptığım bir işte benim çok hoşuma gitti. Ama hanımın çok hoşua girmedi çünkü evde elyaf kesemeyin.20 Puan
-
Herkese Merhabalar! Geçtiğimiz günlerde forumda yer alan bir başlık altında araca yaptıklarımın fotoğraflarını paylaşınca gelen talep üzerine konuyu açmak gerektiğini anladım ve açıyorum. Öncelikle araca ait bilgilere gelecek olursak; araç 2020 ruhsat modelli ancak fabrikadan 2021 olarak üretilmiş makyajlı B8 kasa (B8.5 oluyor yani) 1.5 TSİ DSG Elegance + Dış R-Line pakete ve opsiyon olarak taba nappa deri döşeme ile ambiyans plus isimli iç ambiyans aydınlatma sistemine sahip bir araç. Aldığımda tam 60.000 bin km de iken şu an itibariyle 65.000 km'de. Dış rengi Mangan Gri olarak geçiyor. 5.000 km'lik gözlemlerime gelecek olursak; Artı Yönler: + Gerçekten çok ferah, özellikle arka diz mesafesi ve bagaj hacmi insana korkmadan kalabalık şekilde seyahate teşvik ediyor, + Yalıtımı +İçerideki malzeme kalitesi, +Matrix farları (geceleri uzun far asistanı ile birlikte sürüşte mükemmel bir aydınlatma sağlıyor) +Kalıbına göre yakıt tüketimi, (Ankara şehir içi ortalama 27 km/h süratlerde hiç dikkat etmeden 7.0-7.5 lt/100 km yakıt tüketiyor) +Büyük yakıt tanık sayesinde uzun menzilli sürüşler (66 litre diye biliyorum Şehir için ortalama 990-1000 km, uzun yolda hız sınırları içinde sürüşte 1250 km'ye varan menzil) +Nappa deri döşemenin kalite ve yumuşaklık hissi, Eksi Yönler: - Boyutları ve dolayısıyla dönüş çapı (park etmek veya bir yerden u dönüş yapmak bazen kabus oluyor), - Yeni 2020 sonrası 1.5 TSI ile donatılmış kuru kavrama DSG'nin saatte 3-4 km hızı geçtikten sonra hemencecik 2.vitese atma eğilimi ve aracın bu yüzden 2.viteste kalkarken titremesi, - Atik olmaması, (bu hususta önceki 1.5 tsi 2020 model ateca suv aracımla karşılaştıracak olursam bu araç gerçekten bayağı bir hantal, gaz yemesinden tutun da viteslerde kickdown yaptığınızda gösterdiği tepkilerin atecaya göre bariz miktarda yavaş olması da buna dahil, zannediyorum D sınıfı SW araç için konfor öncelikli bir yazılım ile donatılmış bir şanzımanla karşı karşıyayım) - Kısa ve keskin engebelerde geçişlerdeki sertlik (bu husus 235/45 R-18 lastiklerden de kaynaklanmakla birlikte aracın uzun yoldaki salınımı çok güzelken, küçük ve keskin engebe ya da çukurlardan her geçişte aşırı sertlik hissediyorum. Araca ileride yapmak istediğim 19' Verona modifiyesine bu nedenle bir süre ara verme kararı da aldım) -Kablosuz ya da kablolu Apple Carplay kullanımında bir süre sonra özellikle Google Haritalar açıkken ekranda oluşan ısınmalar, donmalar ve görüntünün aniden bozulması, (bu hususta başka vag forumlarında birçok şikayet multimedya güncellemesi ile geçmiş ancak vaktim olmadığından yaptıramadım. Halbuki bu aracın yerini aldığı önceki aracımız olan ve Discovery Pro dahi olmayan golf aracımızda yer alan Apple Carplayda böyle bir sorun yoktu) -Hayalet ekran, (bu yorumum biraz kişisel tabiki ancak önceki golfümüzde ve makyajsız B8 passatlarda yer alan hayalet ekran ile bu yeni nesil hayalet ekran arasında bariz kalite farkı olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki önceki nesilde birçok grafik detay ve kişiselleştirme daha üst düzeyde iken bu yeni nesillerde kısır bir menüye hapsoluyorsunuz) -Sesli çalışan elektronik amartisörlere sahip ve agresif şekilde kapanma sürecine başlayan elektrikli bagaj (Allah muhafaza uzun boylular için elektrikli bagaj hemen kapanmaya başladığı sırada başınızla ufak bir temas sonucu tadsız kazalar olabilir) Şimdilik aklıma gelenler bunlar buyrun sizleri fotoğraflarla baş başa bırakayım20 Puan
-
Dün pazar, oy kullandıktan sonra oluşan boş vakitte sunroofu temizleyip bakım yapayım dedim. Sunroffun kendisinde çok detaylı bir bakım yok, rayları yağlamak yetiyor (ya da bizim yapabileceğimiz daha ötesi yok). Yağlama işine girmeden önce @Mustafa Tüfekçi nin tecrübesinden faydalanarak, sağ ve sol tavan çıtalarını söküp altlarını temizlemeye karar verdim. Zira sunroof tahliyesi bu cıtaların altından, ön-arka cam kenarlarından oluyor. Çıtaları sökmek çok basit, aparat veya parmağınızı altına sokup yukarı doğru sertçe çekince geliyor, çektim geldi. Gördüklerim şaşırtıcıydı, bu pisliklerin arasından su nasıl akıp gidiyormuş hayret. Söktüm, temizledim, yağladım yerine taktım. Tekrar olsa tekrar yaparım.18 Puan
-
19 yillik birliktelik bitti focus gitti , yerine hep aklimda olan mondeo station wagon selective geldi 2.0 tdci 140 aisin yavas yavas titanium x sport a dondurucem body olarak. haftaya genel bakimlar yapilicak18 Puan
-
Araç alım-satımı yapılırken hâlâ aynı senaryoyla insan dolandırmaya çalışıyorlar. Telefonda aramızda geçen konuşma: - İyi günler, ben X şehrinde askeri personelim, senin arabanın aynısından bende de vardı. Bizim burada bir abi var, hem galericilik hem müteahhitlik yapıyor. Benim arabayı verip takasla ondan daire alacaktım ama ben arabamı sattım, ayıp olur diye kendisine de sattığımı söyleyemedim. Sen bana yardımcı olsan, ben seni kuzenim olarak tanıtsam, araç kuzenimin üzerineydi deyip galericiyi sana yollasam. O arabaya baksın, ekspere soksun beğenirse ben sana buradan parayı yollayayım, sen de arabayı galericiye devret. + Sen neden gelmiyorsun? - Ben buradan izin alamıyorum. + Kardeşim ev alacaksan benim arabaya vereceğin parayı direkt adama versene neden boşa zahmete giriyorsunuz. - Böyle takaslı olunca benim daha çok işime geliyor. + Senin de kendine göre hesabın vardır, ben bilmem. Arabayı kim alacak? - Galerici. + Parayı o göndersin o zaman. - Parayı ben göndereceğim. + Sen gel, devrini sen al o zaman. - Ben gelemem, sen paranı aldıktan sonra kime sattığın ne fark eder. + Kardeşim senin niyetin farklı ben sana araba falan satmam. Hukuki yönünü tam olarak bilmiyorum ama tahminimce bunu kabul etsem daha sonra parayı gönderen kişi "ben parayı gönderdim, arabayı bana satmadı" diye dava açıp parasını benden geri alacak. Arabayı alan galerici de "ben noterde satış sözleşmesiyle arabayı satın aldım vs.." deyip aradan sıyrılacak. Ben de araba nerde? para nerde? diyerek ortada kalacağım.16 Puan
-
Uzun zamandır yazamadım vesilesi ile bir kaç şey yazayım da elim soğumasın Malumunuz yaklaşık 5 aydır Kazakistan'da çalışıyorum. Yukarıdaki listede son sırada olan JAC diye bir marka var. Burada baya hızlı bir pazarı var. Normalde Çin Menşeili bir araç ancak Kazakistan'da 2 tane fabrikası var. Bu firmanın CEO sunu geçen ay ameliyat ettim ve hafiften bir samimiyet oldu. Nasıl bir araba mayyağı olduğumu falan anlatınca, hatta foruma girip bakın Türkiye'nin en büyük araç forumu vs derken adam bendeki virusu gördü Bana hafta sonu kullanmam için bir test aracı getirdi. JACK JS6 modeli. Hafta sonu boyunca bende kaldı araç. Tamam iyidir diye tahmin etmiştim ama emin olun bu kadarını beklemiyordum. Hem malzeme kalitesi hem de konfor ve donanım olarak o kadar hoşuma gitti ki geri vermek istemedim . Motor 1.5 174 beygir benzinli. Hibriti de varmış ama burada pek rağbet görmüyor zira benzin 7 TL şaka gibi Oldukça atak ve istekli bir motor ama CVT şanzıman olunca biraz törpülemiş. Tüm opsiyonların olduğu aracı verdi özellikle. Ben en son benim arteonu anlattım anca bu keser seni dedi. Gerçek derimidir bilmiyorum ama o kadar güzel bir deri kombinasyonu vardı ki benim Arteonun Napa derisi soluk kaldı resmen. Tabiki bu sıfır bir araç. Yıllar içinde ne olur ne hale gelir bilemem ancak inanılmaz hoşuma gitti ve Çin araçlarına resmen bakışım değişti. Adam Türkiye'de okumuş Türkiye'yi ve Türkleri çok iyi tanıyor. Harp okulu mezunu asker kökenli bir adam. Bu aracın buradaki fiyatı 13 milyon tenge dedi. Her şey dahil anahtar teslimi. tüm opsiyonlarıyla. Yani türk parası ile 500 bin TL . Dedim ki bunu neden Türkiyeye götürmüyorsunuz. Peynir ekmek gibi satar. Dedi ki oraya girsek 1200 gibi bir fiyat çıkar minimum. Resmen ağlayacaktım. Ertesi gün beni ZEEKR diye yine GELY bünyesinde elektrikli araç üreten bir firmaya götürdü. Burada görüyordum sıklıkla ama inceleme fırsatım olmamıştı. Yok böyle bir dünya. Tabi bu marka Gelly nin premium markası imiş. Gerçekten inanamadım. Mükemmel bir araç artık onun test aracını isteyemedim utandım Fiyatları 17 milyon ile 30 milyon arasında değişiyor. Yani en pahalısı 1milyon 200 bin TL civarı. O paraya biz megan alıyoruz dedim hepsi güldüler bana hatta bir kaçı altına işedi gülerken. Bozuntuya vermedim onları hafta içi polikliniğe davet ettim Tabi bu kısım abartı. Neticei kelam vergi sistemi midir. başka şeyler midir bilemedim ama bize dayatılan araç dünyası ile dünya arasında çok ciddi fark olduğunu burada anladım. Burada pazarı Japonlar domine diyor. Özellikle de TOYOTA. Burda herkesin bir Toyota CAMRY si oluyor. 2. araç da olsa alıyorlar muhakkakç Bizdeki PASSAT burada CAMRY aynı deyim var CAMRY eşittir çeyrek altın. Zara etme ihtimali yok. Al 6 ay sorna karı ekle sat. 1-2 satte satılıyor. Ayrıca KİA ve Hyundai de ciddi pazar payına sahip. Hiç görmediğim modeller var. Mesela Kia nın K5 K7 ve K9 modelleri var ki görünce parmak ısırdım. Ben Kianın en lüks sedanı CEED sanıyordum adamların resmen S class ayarında modelleri varmış meğerse. Hyundai de hakeza aynı. Neyse uzun oldu biraz ama kusura bakmayın. Özellikle marka model belirttim merak eden arkadaşlar bakabilsin diye. Herkese selamlar sevgiler. Forumu her daim anıyorum. Burada hastanedekiler de artık sizi tanıyorlar Sağlıcakla kalın....16 Puan
-
Geçenlerde kızım, baba saçımı tarasana dedi. Düğüm olmuş, açamamış ense tarafında. Tarağı hayatımda ilk kez görüyor gibi incelediğimi gören kızım, baba tarak o yahu ufo gibi bakıyosun dedi. En son ne zaman kullandığımı hatırlamaya çalışıyorum deyince aldı elimden tarağı.15 Puan
-
Yeni aracım aslında pek de yeni değil 2022 Aralık ayında ben bile farkına varmadan almış oldun. Araç kardeşim aracı aile içerisinde değişik bir satın alma işlemi oldu. Hep forum yüzünden kim kimden ne alıyor satıyor bilmeden bir anda alım satım gerçekleşti ben fiestayi aldım ķız kardeşim erkek Kardeşimin kia rio'su aldı erkek kardesimde benim yakın arkadaşımın Huyundai Tucson'u aldı. bizim Xsara fiestanin gelmesi üzerine yeni sahibine gitti. Araç detayına gelecek olursak 2012 model fiesta trend 1.4 benzinli/LPG Otomatik km 155826 km.14 Puan
-
14 Puan
-
Alaşım jant ventus prime 4 yaz lastikleri. Tarihleri 2023 10. Hafta +10hp diyor @Metin Akbal14 Puan
-
13 Puan
-
Hans, mans, frank, coni, moni alayı gelse bişey yapamaz bu arabaya13 Puan
-
12 Puan
-
Kafayı yedi bu ya, cam kenarında otların yeşerdiği, 43 beyinli arabasının beyinleriyle uğraşmaktan kendi beynini yaktı. Arabasını park ettiği yeri unutuyor. Bulamıyor. Yazdıklarını dikkate almayın. B00712 Puan
-
Dün bir Volvo XC60 a arkadan çarptım. Hata net bende ama araçtan inen hanımefendi, "oğlum ben çok meşgulüm, böyle şeylerle hiç uğraşamam, sana 2 milyon vereyim, hem aracını yaptır, hem üste kalan parayla tatil yap!" dedi, ben şoktayım tabi Ben düşünmeye başladım, kalan parayı ne yapacağım diye Abimin arabası yok, ona bir araba alırım, manuel lpg li falan diye. Sonra kendime hangi aracı alırım falan diye düşünürken, Şila (bizim kedi) yatağa bi atladı, uyandırdı beni pis kedi11 Puan
-
Tansu Bey, Mesaj olarak kendi kontörlü hattımı yolluyorum, otomatik ödemeye alırsanız çok memnun olurum :-)11 Puan
-
Abi dün aradı. Arabadayız arkadaşlar dolu. Bluetooth u kapattım aslında ama nasıl olduysa yeniden açıldı. Servet abi açılışı mğkemmel yaptı tabi herzamanki gibi. Tarzı bu. Millet şok. 2 bayan vardı dünden beri konuşmuyorlar benimle11 Puan
-
10 Puan
-
Merhabalar; Egeayı 12/05/2023 Cuma günü yolcu ettik. Bakım zamanı ve amortisör takoz ses arızası varken yaptırmadan o şekilde satmış oldum. @Murat Sahın iyi bilir Yerine ofis arkadaşımın 2018 den beri tek elden kullandığı 2013 Golf 1.6 TDI 90 HP Midline Plus manuel aracı 147.000 de aldım. Arkadaşım 2018 yılında 54 binde iken almış ve bu süre boyunca sadece Eskişehir-İstanbul arası %90 nı uzun yolda kullanmış. (istanbulda ya motor ya scooter kullanıyor- şirket aracı mevcut) 2023 Şubat ayında periyodik bakımını yaptırmış neyseki bakımdan yırttım . Aracın ilk sahibi çok pimpirik olduğu için tamir onarım yerine ön sağ çamurluk, kaput ve sağ çamurluğu değiştirmiş. Tramer yok. Doğrudan önden kazası olmamakla birlikte sol çamurluktan vurduğu için kaput hafiften kalmış sağ çamurluk tamir edilebilecekken onuda değiştirmiş. Alırken otorapor dan expertiz yaptırmış . Aracın gidişi muhteşem. Çok hoşuma gitti. 90 HP olmasına rağmen kısa sürede devirlenmesi ve hızlanması çok keyifli. Egea da neymiş behh dedim . Egea da aşırı yol sesi ve motor sesi içeri alıyorken Golf te bunun tam tersi olması bir kez daha hayran kalmama sebep oldu. Tabi bir çok özelliklerinde olması daha da keyifli olması haline getirdi. Aracım boş paket araç olsa da asıl ihtiyaçlarımı karşılaması sevindirici. Ses sistemi harikaydı. Sesini açtıkça müziğin bozulmaması güzel bir ayrıntı. . Aracın detaylı temizliğe ihtiyacı olduğundan dolayı Çarşamba günü bırakacağım ve aldıktan sonra fotoğrafları paylaşacağım. VW grubu araca ilk defa sahip olduğum için bir kaç sorum olacak. @Alpay Sumer kardeşime mesaj ile taciz etmeme rağmen bıkmadan usanmadan cevap verdiği için ona ayrıca teşekkür ediyorum. İşte bu yüzden bu forumu seviyorum. 1- Aracın ağır bakımları yapılmamış. Arkadaşım triger bu süre zarfında hiç değiştirmemiş. Triger kayış mı zincir mi bir fikrim yok. Alpay kardeşim kayış olduğunu söyledi. Emin de değiliz tabi. Triger ne kadar sürede değişmeli. Zaten değiştireceğim o kesin. Değişim süresini merak ettiğim için sordum. Bir ara 210.000 diye okudum yok artık dedim. 2- Auto holdu ne yaptıysam devreye sokamadım. Kemeri takmama rağmen tuşa bastığımda devreye girmiyor. Sistem de bir eksiklik var yoksa ben mi beceremiyorum. Olasılıklar ne olabilir. 3-Debriyaj bırakırken tam bitmeye yakın hareket ediyor. Yukarda kavraması tüm araçlarda mı mevcut bilemedim. Aracın gidişin bir problem yok bastım mı gidiyor. Egeayı 1 sene kullandığım için alışma sürecim uzun olacak sanırım. Çekmeye başlar başlamaz hareket ediyordu. 4-Bu aracı kullanırken şuna dikkat etmelisin dediğiniz püf noktalar var mı? Fotoğrafları en kısa sürede yükleyeceğim. Şimdiden teşekkür ediyorum. Saygılarımla.10 Puan
-
itiraf et esas derdin arabanın içine buz koyup arabayı onla serinletip klima açmamak dimi10 Puan
-
10 Puan
-
10 Puan
-
Bu sabah 10 motosiklet yeşilovacık tarafına sürdük. Dönüş yolunda yaklaşık 1,5 saat önce otoyolda önümüzdeki 2 aracın birbirine sürterek aniden kaza yapıp durmaları otoyol trafiğini felç etti ve bu felçlikte gelip bizi buldu. İki arkadaşım kaza yapan araçların hemen ardında iken ani frenle biri duruyor, diğeri duramayıp, duran motosiklete çarpmak suretiyle ikisi de yere düştü, motosikletler devrildi vs. Şükür canlarında çok bişey yok, hepsi tam ekipman koruyucu ile seyahat ediyorlardı. Motosikletlerinde muhtelif hafif kırık dökük mevcut. Bende hemen arkalarındaydım, öndeki araçlarda fren lambalarını görünce direk arkadan gelenleri kontrol ve kontrayı basıp en sağ şeride attım kendimi, 2 sn geç kalsam belki kazazedelerden biriydim. Vesile ile, koruyucu ekipmanların önemini, trafiği okumanın sizi hangi olası senaryolardan koruduğunu ve kullandığınız motosikletin teknik özelliklerinden, motosikletin bakımı, lastik durumu ve basınçları, fren balatasına kısaca iğneden ipliğe ne kadar parça varsa, bakımlı olmasının faydalarını iliklerime kadar hissettim. Lütfen, kaç cc olduğunun önemi yok, motosikletinizin bakımına ve koruyucu ekipmansız yola çıkmamaya özen gösterelim. Eğitimsiz motosiklet kullanmayalım. Kazasız şürüşler dilerim. 🧿10 Puan
-
Yahu gülsem, gülemiyorum. Üzülsem, üzülemiyorum. Allah rahmet eylesin. Emmi'ye uzun ömürler dilerim. Not: Kasko yenileme dönemlerinde bu tip iyi mesajların göz önünde bulundurulması, ölmeden mezara koyanların ise unutulmamasını isterim.10 Puan
-
Arkadaşlar bizim teknokentimizin etkinliği ataşehirde. Park yeri sorunu yok pek ücretli gerçi ama. --- Ataşehir Belediyesi & GOSB Teknopark A.Ş. ortaklığı ve Samm Teknoloji iş birliği ile İNOVATA Girişimcilik ve Kuluçka Merkezi’nde gerçekleşecek olan “Raspberry Pi ve İnovasyon Günü” etkinliği, meraklılarına Raspberry Pi hakkında detaylı bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Raspberry Pi, bir bilgisayar monitörüne veya TV'ye takılan ve standart bir klavye ve fare kullanan, düşük maliyetli, kredi kartı boyutunda her yaştan insanın bilgi işlemi keşfetmesini ve Scratch ve Python gibi dillerde programlamayı öğrenmesini sağlayan yetenekli küçük bir cihazdır. Yaklaşık 3 saat sürecek etkinlikte, katılımcılar Raspberry Pi’ı çok daha yakından tanıyacak ve konuşmacılarımızın tecrübe paylaşımlarından yararlanacaklardır. 10 Haziran 2023, Cumartesi günü saat 12.00’de başlayacak etkinliğimizde siz değerli katılımcılarımızı da aramızda görmek isteriz. *10 kişiye Raspberry Pi hediye edilecektir. Kayıt için: https://bit.ly/3N1zjK49 Puan
-
9 Puan
-
Tanıdıktan ve kurumsal firmadan araç almak çok keyifli tanıdıktan olsun 10 bin fazla olsun.9 Puan
-
forumda onlarca konu açıp insanlar iyi niyetle yardımcı olurken bela değildi de sattıktan sonra mı bela oldu escort ? satarken yeni sahibine "bela alıyorsun haberin olsun" gibi bilgi vermişsindir umarım9 Puan
-
9 Puan
-
9 Puan
-
İç stoplar çok güzel olmuş ; dışlarla renk olarak uyumlu olur inşallah. Bu defa dışlar yorgun görünmesin? eve paspastan hallice ortaya yuvarlak halı aldığımızda, hanım önce perdeye uymuyor deyip perdeleri değiştirtti, sonra duvar boyası falan derken, halını kaldırır atarım deyince hızı kesildi:) aklıma geldi nedense..9 Puan
-
Kule üzerlerine pandizot geldi:) Bagaj pandizotunu tıraşlamam gerekti kenarlardan9 Puan
-
9 Puan
-
9 Puan
-
Herkese merhaba, Fark ettim ki, bugüne kadar Almanya konusunda genel olarak güzel seylerden bahsetmisiz. Bugün de, biraz da zorluklardan ve yolunda gitmeyen seylerden bahsedelim isterseniz. Tabii konuya baslamadan once, asagida yaptigim cikarimlarin kendi deneyimlerimden olustugunu ve bunlara bagli olarak yorumladigimi soylemek isterim. Öncelikle ulasim ile baslayabiliriz. Deutsche Bahn: Kendisi Almanya’nin TCDD’sidir. Evet, Almanya ciddi bir tren agina sahip. Yani burada aslinda toplu tasima ile neredeyse her yere ulasabilirsiniz. Ama "zamaninda" ulasabilir misiniz? Maalesef genel olarak hayir. Özellikle sehirler arasi tren yolculuklarinda, tren gecikmeleri artik cok alisilmis bir durumdur. Trenlerin zamaninda geldigi, zamaninda kalktigi, zamaninda ulastigi falan pek gorulmez. Burada bahsettigim tabii ki, üc bes dakikalik gecikmeler degil, cok daha kötü durumlar mevcut. Bu cok uzun yillardir kanayan bir yara, ama ayni zamanda da iyi yonde hicbir ilerleme de goremiyoruz. Gecikmenin süresine göre, belli oranda para iadesi falan yaparlar. Ama ozellikle gec saatlerde geliyorsaniz, trenden sonra yine farkli bir trene veya metroya binecekseniz, onu kacirdiktan sonra para iadesi yapmislar ya da yapmamislar, hic onemi kalmiyor. Esim buraya 2 saatlik mesafede olan bir sehirde calisiyor ve haftanin iki gününde orada oluyor. Ama ulasimin 2 saatte gerceklestigine neredeyse hic sahit olamadik. En son 55 dakika gecikme ile geldi. Cok daha kötü gecikmelerin yasandigi da oldu. Saglik sistemi : Aile hekimi burada da mevcut ve zorunlu. Yani herhangi bir uzman doktora gitmeden önce, aile hekimine ulasip durumu anlatmali ve sevk almalisiniz. Burada ilk sorun, Almanya’ya sonradan göcen biriyseniz, yani hayatiniz burada baslamadiysa, aileniz sizin icin düzeni coktan kurmamissa, öncelikle yasadiginiz bölgede bir aile hekimi bulmaniz ve kayit olmaniz gereklidir. Devlet bu doktoru size otomatik olarak atamaz. Siz, cevrenizdeki aile hekimlerini tek tek ziyaret ederek ya da telefonla ulasarak, sizi kabul edip etmeyeceklerini sorarsiniz. Cogunlugunun hasta kayit kapasitesi doludur, bu nedenle genel olarak sizi kabul etmezler. Bazen sevindirici haber alirsiniz, derler ki, „evet kabul etme imkanimiz var, bunun icin görüsme randevusu verelim size“, kisa bir süre sevinirsiniz, sonra o randevunun yaklasik bir yil sonra oldugunu anlarsiniz, burada bu normaldir. „Saglik sistemi zor is, Almanca konusuyorum ama saglik dertlerini anlatmak zor, o nedenle Türk aile hekimi bulmaliyim“ derseniz ve bu hekim hasta limiti ile calismiyorsa, sizinle ayni yöntemi deneyen kayitli yüzlerce hastadan biri olursunuz. Aile hekimine telefonla ulasmaniz da, görmeniz de oldukca zorlasir. Neyse, aile hekimimiz var, her sey yolunda diyelim. Ciddi bir kulak agrisi yasiyorsunuz ve acilen bir uzman doktora gitmeniz gerekiyor. Kusura bakmayin ama bu konu sizin icin acil, sistem icin degil. Aile hekimi sizi bir uzman doktora sevk eder ama bu demek degil ki, onceliklisiniz. Uzman doktoru arar ve randevu almayi denersiniz. En az uc aydan baslayan bir süreyle ileri tarihli randevu alirsiniz. Bazi uzman doktorlar, eger onu daha onceden ziyaret etmemisseniz, daha da ileri tarihli randevu verirler ya da hic vermezler. Yine her sey yolunda gitti ve yakin tarihli bir randevu aldiniz ve o zamana kadar baska bir sorun daha gelisti diyelim. Doktora ilk derdinizi anlatirsiniz, size yardimci olur, „ya bu arada sonradan soyle bir olay daha gelisti, bir de su sorunum var“ dersiniz, „onun icin yeni bir randevu almaniz gerekir“ deyip sizi yollayabilir. Ya benim cok param var, basarim parayi, giderim özele derseniz, „hangi özel“ diye sorarlar size. Sosyal devlet anlayisi benimsendigi icin, her vatandas neredeyse esit sartlara sahip olmalidir, o nedenle özel diye bir sistem pek gelismemistir. Özel bir kan tahlili yaptirmak istersiniz, özel bir laboratuar bulursunuz. Zaten doktorlara hizmet verdikleri icin yine tamamen dolulardir, randevu almak oldukca zordur. Türkiye’ye benzer sekilde, insanlar ya devlet tarafindan ya da özel olarak sigortalidir. Ancak Türkiye’nin aksine, burada özel sirketlerin cogu size özel saglik sigortasi yapmaz. Ben de dahil, cogu kisi devlet üzerinden sigortalidir. Bunun özele göre ciddi bir avantaji vardir, esiniz ve cocuklariniz da sizin üzerinizden otomatik olarak sigortali olur. Ancak özel saglik sigortaniz varsa, esiniz ve cocugunuz icin ek olarak ciddi primler ödemek zorundasiniz. Tabii yil icinde yaptiginiz doktor ziyaretleri de bir sonraki yilin primine kötü yönde etki edecektir. Peki bu durumda, neden özel saglik sigortasi yaptiralim ki? Ben de bunu bir Alman ekip arkadasima sordum. Bana ögretmen vs. gibi devlet memurlari burada „özel saglik sigortasi“ yaptirmak zorundadir dedi, keza kendi esi de ögretmen. Yani maalesef özel saglik sigortasi burada bir secenek olmaktan cok, daha cok bir zorunluluk diyebiliriz. Peki, devlet sigortasina göre avantajlari var mi? Evet, doktorlardan öncelikli randevu alabilirsiniz. Hastaneye yatma durumunuzda sigorta sirketiniz ile yapmis oldugunuz anlasma dogrultusunda tek kisilik odada kalabilirsiniz. Örnegin dis tedavisi konusuna gelirsek, tahmin edebileceginiz üzere oldukca pahalidir. Hatta öyle pahalidir ki, atlayip Türkiye’ye gelip otel, ucak, tedavi dahil daha ucuza yapabilirsiniz. Iyi bir usta bulmak : Burada fiyat / performans acisindan baktiginizda iyi bir usta bulmak her konuda cok zordur. Yani tesisat, bahce, tamir, bakim vs. her sey bunun icine girer. Zaten konu ustalik gerektiren bir konuysa, bu kapsamlarin cogu göcmenlerin calistigi kapsamlardir. Iscilik ücreti asiri yüksek oldugu icin, fatura almadan calismayi tercih ederseniz (ki aslinda yasaktir), usta resmi bir sorumlulugu olmadigi icin kucaginiza bircok dert birakip gidebilir. Fatura yok, neyin garantisini isteyeceksiniz? Yok, ben bu isi uzman bir firma ile yapacagim derseniz, her konuda cok düzgün hizmet veren firmalar tabii ki var. Diyelim ki, banyonuzu komple yenileteceksiniz. Bu firmalar size kalem kalem teklif hazirlar, neredeyse hangi gün neyi yapacagini bildirir, cikacak cöpüne kadar her seyi toparlar götürür ama bu is karsiliginda öyle bir fatura cikar ki, daha ucuz bir usta ile calisip risk almak istersiniz. Yok, benim elimden geliyor, kendim yaparim dediginiz bazi konulari kendinizin yapmasi aslinda yasaktir. Yaptiktan sonra basiniza gelebilecek ya da cevreye zarar vereceginiz her konuda yaptirimi agir olur. Mesela sigorta kutusundan baslayarak bahcenizden gecirerek garajiniza kadar bir elektrik hatti cekmek istiyorsunuz. Eger gerekli yeterlilik belgelerine ve izne sahip degilseniz, teoride yapmaniz yasaktir. Bu konuda yetkilendirilmis olan bir teknikerin gelmesi, gerekli incelemeleri yapmasi ve sistemi kurmasi gereklidir. Bazen ev icinde yaptirdiginiz islerde teklifi verirken firmalarin öngöremedigi bazi seyler olur. Mesela Almanya’da bulunan eski evlerin bir cogunda, laminat parkeler yere yapistirilmistir. Firma bunu basta tespit edemezse, eski parkeleri söküp yenilerini döseme süreci oldukca zorlasir ve bu sürecte kullanilacak, kiralanacak her türlü arac gerec faturanin sonuna eklenmeye devam eder. Ilk basta aldiginiz ve uygun buldugunuz icin calismaya karar verdiginiz bu firma, size maalesef cok pahaliya gelebilir. Tamirat konularinda, gercekten isten anlamayan ya da dolandirici olan cok fazla usta vardir. Hatta bu tip insanlari gizli kamera ile görüntüleyen ve sonra baskin yapan „Achtung Abzocke!° - „Dikkat, dolandiricilik !“ adli bir program vardir, Youtube’da bulabilirsiniz. Randevu almadan bir is yaptirmak : Cok zordur. Bir cok seyi önceden öngörüp hazirlikli olmaniz gerekir. Arabanin arkasina kislik lastikleri atayim da, gidip degistireyim diyemezsiniz. Özellikle büyük sehirlerde bu tip isler daha da zordur. Ben aracimi aldiktan sonar, tam bir ay boyunca kayit ettiremedim ve plaka cikaramadim. Otoparka koydum ve o sekilde durdu. Cünkü en yakin kayit randevusunu bir ay sonraya veriyordu. Ancak sehir merkezinden 30 kilometre kadar uzaklasip, baska bir sehire tasindigimda, bir gün sonraya randevu alip ruhsattaki adres degisikligini yaptirabildim. Yani sehir ne kadar kalabaliksa, randevu konusu da o kadar sorun olur. Online hizmetler : Yok denecek kadar azdir. E-devlet sisteminin nasil mükemmel bir sistem oldugunu buraya geldiginizde anliyorsunuz. Özellikle devletten almaniz gereken resmi hizmetleri (belge olusturma, kayit, adres bildirme, degisiklik, kimlik yenileme vs.) online olarak yapmayi gecelim, randevusunu bile bir sehirde online olarak almak mümkünken, bir sehirde telefonla aramaniz gerekir. O telefon bazen acilir, bazen acilmaz. Evet, konuyu toparlarsak, bizler gibi buralara sonradan gelen insanlar icin, eger elinizde karsilastirabilecek baska örnekler varsa, yukarida yazdigim konularda sasirmaniz normaldir. Ancak burada dogup büyüyen ya da cok uzun zamandir burada yasayan insanlar icin, artik bu durumlar cok normal karsilanip, kabullenilmistir diyebiliriz. Dipnot : Soracak olanlar icin simdiden cevaplayayim. Hayir, kiskanmiyoruz9 Puan
-
Geçenlerde sağ ön çamurluğa bir kamyon sürtmüştü, biraz öyle gezdikten sonra boyaya bıraktım, gözünüze başka bir şey çarparsa da boyarsınız dedim, biraz abartmışlar. Güneşte bakınca bol kusurlu ama gölgede şekil duruyor. Yıkılmadım ayaktayım pozu.8 Puan
-
çıkmaz sokakta 2 arabalık manevra boşluğu olan yerde kaçıncı defadır çarpıyorlar saymadım, hazır sanayiye girmişken disk balata enjektörler tubo ve hortumları buji klima kompresörü trgier devirdaim kayış felan felan da yenileyelim dedik, çıkışta da bir fayans kaplama ile biled far montajı var, yazlık lastiklere de geçmiş olduk, UHD tarife.8 Puan
-
Bırak tatil yapsın. unutmaması için youtube videolar var ordan devam etsin. eğitsel birşey yapacaksa kitap okusun hikaye roman vb8 Puan
-
Bugün Borusan test S1000XR yi aldım, 1 saat kadar, sıralı 4 ün ve akrapoviç egzozun sesini dinledim. Haziran sonuna kadar kavuşacağız inşallah. 😍8 Puan
-
Geçtiğimiz hafta çarşamba günü 120 bin bakımı için yetkili servise götürdüm aracımı. Sabah 8:30 gibi bıraktım, akşam 17:30 da işlem bitmiş olarak teslim aldım. araç alındığı günden bu güne geçen 5 senede yetkili servis hariç bakıma girmemiş oldu. 120 bin km ağır bakımda yağ, filtresi, hava filtresi, bujiler, dsg şanzıman yağı, triger seti, fren hidroliği, polen filtresi değişmiş oldu. Motor yağı değişiminde engine flush denen mevzu benzeri bir işlem de yapıldı. Yağ haznesi ve kanalları özel bir kimyasalla temizlendi, eski yağdan kalanların yeni yağı kirletmemesi için tavsiye ediyoruz dendi. Bakalım daha uzun süre beraberiz skodayla. Devirdaim pompası sağlammış, değişmedik dediler. Fiyat da 14.000 tl bandında oldu. 240 bin km’ye kadar ağır bakım derdimiz kalmadı şükür:)8 Puan
-
Herkes üflemiş bira ben de fantazimi yazayım. Sıvı azot dolu bir kabın içine buz tutmuş pet şişe konulur. Kap sonra Etrafı en az 20 cm kalınlığında EPX malzemeden başka bir kutuya konulur. Sonra tüm bu kutuy pamuk bir beze sarılarak en az 100 metre derinliğinde bir mağaraya konulur. Bu şekilde buz uzun süre erimeden kalır.8 Puan
-
Kendisini hakim, savcı, polis, Mehmet Özyürek olarak tanıtıp ben ölmedim diyenlere itibar etmeyiniz.8 Puan
-
Haberi ilk gördüğümde Olley bee diye müthiş bir üzüntü yaşadım, içeriği okuyunca Tüh bee diyerek daha büyük bir üzüntü yaşadım.8 Puan
-
8 Puan
-
Bu konunun sonu benim cüzdana ve hesap bakiyem e dokunacak gibi bi his var o yüzden tel i kapatıyorum acil ulaşmak isteyen ateş yaksın ben dumandan anlarım ne dediğinizi.8 Puan
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00