Uğur Çimen 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 arkadaşlar geçenlerde dıscovery^de bir programda araç tamiratı yapıyorlardı.araç kurşunlu benzin ile çalışan eski bir otomobildi.yapılan işlemler sonucunda araç normal kurşunsuz benzin ile çalışacak hale geldi.ama araç hararet yapmasıyla ünlü bir ingiliz otomobili.hararet olayına ise -40 derece donma noktası ve +180 derece kaynama noktası olan su içermeyen bir soğutma sıvısı kullandılar.bu sıvı aracın soğutma sisteminde suyun yaptığı korozyon ve aşınmaları yapmıyormuş.hatta bu sıvıyı kullanmadan önce adamlar motorun içindeki suyu tamamen yok etmesi için başka bir sıvı kullanıyorlar.ben bugune kadar duymadım böyle bir ürünü.internetten araştırdım birkaç değişik tanıtımlar çıktı http://www.dupontsu.com/evans-ile-yuksek-performans-ve-tasarruf/ http://www.jaylenosgarage.com/extras/car-care/waterless-engine-coolant-revisited/index.shtml http://www.bbc.co.uk/news/uk-wales-15558985 http://liquidintelligence115.com.au/ TÜRKİYE'de acaba böyle bi ürün varmı ? Yorum bağlantısı
Samet Daş 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 Demineralize olduğu için aşınma yapmıyor. Parçalar arasında da yağ misali tabaka oluşturduğunu hatırlıyorum. Aynı programı seyrettim. Evans aynı karakterde bir ürün. Denemek gerek. Fiyatını yarın arayıp öğrenmeyi düşünüyorum. öğrenir öğrenmez yazarım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 İlk defa duyuyorum... 180 derece kaynama derecesi varmış.. iyi hoş da 150 dereceye ulaştı ve kaynamadı diyelim.. O dereceyi gören blok ve contalar sağlam kalacak mı.. ? Yani tek sorun suyun kaynaması mı, yoksa ısının artması mı ? 3 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 İlk defa duyuyorum... 180 derece kaynama derecesi varmış.. iyi hoş da 150 dereceye ulaştı ve kaynamadı diyelim.. O dereceyi gören blok ve contalar sağlam kalacak mı.. ? Yani tek sorun suyun kaynaması mı, yoksa ısının artması mı ? Kaynama derecesinden çok donma derecesi ve koruyucu özelliği daha önemli sanırım. Yorum bağlantısı
Samet Daş 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 İlk defa duyuyorum... 180 derece kaynama derecesi varmış.. iyi hoş da 150 dereceye ulaştı ve kaynamadı diyelim.. O dereceyi gören blok ve contalar sağlam kalacak mı.. ? Yani tek sorun suyun kaynaması mı, yoksa ısının artması mı ? Abi programın orjinal dilinde suya göre daha kolay performans gösterdiğinden bahsediyordu. Yani aynı koşullarda suya göre ısıyı motorun çalışma ısısında tutmakta daha başarılı. 1 Yorum bağlantısı
Samet Daş 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 (düzenlendi) Tekrar seyrettim bölümü. Suyu boşaltıyor, daha sonra hava vererek tamamen temizliyor. Ardından ''Prep Fluid'' hazırlık sıvısını (evans'ın yanında geliyor) boşaltıyor. Motoru çalıştırıp tüm sistemi temizlemesine izin veriyor. Ardından hazırlık sıvısını da bir kaba boşaltıyor ve sisteme hava verip tamamen arındırıyor. (hazırlık sıvısını tekrar kullanabileceğinizi söylüyor. filtre kahve filtresinden geçirip süzüyor.) Ve son olarak ''susuz soğutma sıvısı'' esas sıvımızı boşaltıyor. Radyatörün kapağını kapatıp aracı çalıştırıyor. Araç çalışma standart çalışma ısısına gelince aynen şöyle yapıyor. Radyatörün kapağını açıyor. Eğer su olsaydı bu kapağı hiçbir zaman açamazdınız, açmanız çok tehlikeli olurdu, su her yana saçılırdı ama ''esas sıvı'' olduğu için su olmadığı için sistemde basınç yok. Bu yüzden kapağı açtığınızda da patlama sıçrama yok. diyor ve işlemi bitiriyor. Edit: Ayrıca devir daim pompasını söküp gösterdiğinde paslanmış korozyona uğramış olduğunu. Esas sıvının bunu yapmadığını bu yüzden bu parçaların daha uzun ömürlü olacağını söylüyor. (başta söylemişti yazmayı unuttum) Kullandığı ürünün markası da Evans http://www.dupontsu.com/evans-ile-yuksek-performans-ve-tasarruf/ 6 Ocak 2013 tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Samet Daş 6 Ocak 2013 Paylaş 6 Ocak 2013 Yarın fiyatını bi öğren bakalım... Emir telakki ederim Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Fiyat henüz belirlenmemiş. Türkiye piyasasına giriş aşamasında olduklarını ''prep fluid'' , ''waterless coolling'' yani hazırlık sıvısı ile asıl sıvı ayrı ayrı satışa sunulacakmış. Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Ayrı ayrı fiyatlandırılacak demek istemiştim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Kullandığı ürünün markası da Evans http://www.dupontsu....ns-ve-tasarruf/ %9 yakıt ekonomisi diyor? Bununla beraber manyetik %25'liklerden de alsam, sanıyorum pompaya yanaştığımda üstüne para öderler? 1 Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 (düzenlendi) %9 yakıt ekonomisi diyor? Bununla beraber manyetik %25'liklerden de alsam, sanıyorum pompaya yanaştığımda üstüne para öderler? Manyetikler hiç bir işe yaramıyor sadece para tuzağı. Aklına bile getirme. 7 Ocak 2013 tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Fiyat belli değilse yüksek bir rakam olacağını düşünüyorum..Rakipte yok sanırım. Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Özel bir fiyat almak için elimden geleni yapıyorum. Ayrı ayrı satmak yerine bileşik bir paket olarak satmanın bizim için daha uygun olacağını. Fiyatı da daha aşağılara çekebileceğini söyledim. Onlarda Türkiye için kabul edilebilir bir fiyatla geleceğiz dedi. Zaten Prep Fluid denilen hazırlık sııvısını tekrar tekrar kullanabiliyorsunuz. 1 tane alınıp birkaç arkadaş kullanabilir eğer fiyat yüksek olursa. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Manyetikler hiç bir işe yaramıyor sadece para tuzağı. Aklına bile getirme. Herhaldeki, bende takılıyorum zaten %9 yakıt ekonomisi mi olurmuş Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Herhaldeki, bende takılıyorum zaten %9 yakıt ekonomisi mi olurmuş %9 uçuk bir değer olabilir. Denemek görmek gerek. Piyasaya sürülsün de ölçeriz. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Arkadaşlar programda yapılan araba buydu yanılmıyorsam.... http://www.discoveryuk.com/web/wheeler-dealers/photos/triumph-tr6/ Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Arkadaşlar programda yapılan araba buydu yanılmıyorsam.... http://www.discovery...os/triumph-tr6/ Herkes susuz soğutucuyu sormuş Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Arkadaşlar programda yapılan araba buydu yanılmıyorsam.... http://www.discovery...os/triumph-tr6/ Ta kendisi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 http://www.dupontsu.com/evans-ile-yuksek-performans-ve-tasarruf/ daha ilk satırda %9 yakıt ekonomisi yazıyor 1 Yorum bağlantısı
Samet Daş 7 Ocak 2013 Paylaş 7 Ocak 2013 Adamlar Türk insanının psikolojik teline dokunmuşlar Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin 30 Temmuz 2013 Paylaş 30 Temmuz 2013 Konuyu hortlatalım , az önce bende izledim programı hatta şu an satıyorlar aracı )), şimdi tamam eyvallah kaynama noktası çok yükseldiği için motorun normal sıcaklıklarında basınç yok. Ama iş bizim mondeo mk2 yada benzeri "genleşme kabı " kullanan araçlara gelince biraz karışıyor gibi yahu?. Hararet göstergesi bile "sıcaklık ile değilde" sistemdeki " basınca" göre çalışan bir araçta, böyle birşey kullanmak nekadar doğrudur bunu kestiremedim . Hadi tdci fiestada böyle birşey yoktu, bildiğin "yedek su" deposu vardı. Su kapağını açıp saatlerce de calıştırsan hafifi buhar çıkışı dışında araçta herhangi bir gariplik olmuyordu. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Kaan 16 Mart 2017 Paylaş 16 Mart 2017 Bu motor soğutma sıvısı, eski (15-20) senelik sistemlerde de kullanılırmı acaba? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts