İçeriğe Yönlendir

Mondeo 2 - Rölantim Çok Yüksek


Erdem Düzgün

Recommended Posts

Erdem Düzgün
(düzenlendi)

Arkadaşlar benim 97 model 2000 motor otomatik mondeo m var sorunum ise şöyle. Aracı ilk çalıştırdığımda araç 2000 devirlerde çalışıyor ve sonra 1500 devire düşüyor eğer motor soğuksa 1500 devirde 5 dk kadar çalışmaya devam ediyor yok motor sıcaksa bir 10 sn sonra 1000 devire düşüyor. vitesi D ye alıp yola çıkıyorum ve bir kırmızı ışıkta duruyorum devir saati önce 1200 lerde bekliyor sonra 900 lere düşüyor. Yani araç durunca devir bikaç sn sonra düşüyor. Ama vitesi D den R ye almak istediğimde vites önce boşa geçmek zorunda olduğundan boşta devir 1500 e kadar çıkıyor ve ben R ye almak için devirin düşmesini 5sn kadar beklemek zorunda kalıyorum aksi halde yüksek rolantide vitese taktıım için vuruntu oluyor. Araçta zengin karışım hatası vardı hava akışmetreyi değiştirdim ve bu sorun düzeldi ama rolanti sorununu çözemiyorum. Rolanti ayar motoru söküldü temizlendi ve geri takıldı ama sorun devam eddiyor. Acaba sorun nedir nereye baktırmam gerekir bana yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada rolantide dalgalanma yani alıp verme yok rolanti sabit duruyor ama yüksek çalışıyor ve durunca 5 sn sonra düşüyor. araçta LPG var

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

lpg kalibrasyonu ne zaman yaptırdınız , lpg için bilgisayara bağlatmakta fayda var , lpg tesisatında kısa devre olduğundan kısa süreli benzer bir sorun yaşamıştım.

Yorum bağlantısı

Arkadaşlar benim 97 model 2000 motor otomatik mondeo m var sorunum ise şöyle. Aracı ilk çalıştırdığımda araç 2000 devirlerde çalışıyor ve sonra 1500 devire düşüyor eğer motor soğuksa 1500 devirde 5 dk kadar çalışmaya devam ediyor yok motor sıcaksa bir 10 sn sonra 1000 devire düşüyor. vitesi D ye alıp yola çıkıyorum ve bir kırmızı ışıkta duruyorum devir saati önce 1200 lerde bekliyor sonra 900 lere düşüyor. Yani araç durunca devir bikaç sn sonra düşüyor. Ama vitesi D den R ye almak istediğimde vites önce boşa geçmek zorunda olduğundan boşta devir 1500 e kadar çıkıyor ve ben R ye almak için devirin düşmesini 5sn kadar beklemek zorunda kalıyorum aksi halde yüksek rolantide vitese taktıım için vuruntu oluyor. Araçta zengin karışım hatası vardı hava akışmetreyi değiştirdim ve bu sorun düzeldi ama rolanti sorununu çözemiyorum. Rolanti ayar motoru söküldü temizlendi ve geri takıldı ama sorun devam eddiyor. Acaba sorun nedir nereye baktırmam gerekir bana yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada rolantide dalgalanma yani alıp verme yok rolanti sabit duruyor ama yüksek çalışıyor ve durunca 5 sn sonra düşüyor. araçta LPG var

Motor sıcaklık sensörü arızalı olabilir.Motoru sürekli soğuk olarak görüyorsa otomatik jikle gibi deviri yüksek tutuyor.motoru karşınıza aldığınızda motor bloğunun sağında termostat gövdesinin üstünde gri bir soket.iki kablo girer ona.kontrol ettirin onu bence.

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

LPG kalibrasyonu yeni yapildi bisey degismedi hatta kalibrasyondan once aku kutup basini cekip 30 dk bekledim beyin resetlensin diye onra arabayi benzinde calistirdim yaklasik 100 km kullandim sorun devam ediyordu sonra. LPG kalibrasyonunu yenilettim ve sorun hala devam ediyor. Isi sensorune gelince o benimde Aklima geldi fisini cektigim zaman motor soguk dahi olsa fan calismaya basliyor buda sanirim isi sensorunun calistigini gosteriyor.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

aracınızda egr iptali var mı ? Yok ise yaptırın bence, röalantide ki bu tarz durumları CC nin yok ettiğini görmüşlüğümüz var ;) Bunlar iyi yöntemler gerisi tek tek kontroll ummadık bir yerde çıkabilir tesisat gibi

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

Kimse vermedi ben değiştirdim ve.duzeldi bujileri söktüğümdde simsiyahti ama akismetreyi degistirdikten sonra bujiler temizlendi bilgisayara baglayip baktigimizda yakit normale donmustu

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

1Rolanti sensörü bozuk olabilir.Temizlik bazı durumlarda sonuç vermiyor.

2Hız (km) sensöründe problem olabilir.

3.Bu ikisinin soket girişlerinde veya tesisatında sıkıntı olabilir.

4.En son ihtimal yanlış lpg kalibrasyonuyla uzun süre araca binme sonucu subap ayarında sıkıntı olabilir.

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

Arkadaşlar bugün özel servise gittim aracın gaz kelebek gövdesi sökülüp temizlendi, karter havalandırma hortumu kontrol edildi bi sorun yoktu, gaz kelebek pozisyon sensörü değişti rolanti motoru değişti ama sorun hala devam ediyor. Usta beyindeki yazılımın güncellenmesinin sorunu giderebileceğini bazı focus larda bu şekilde sorunu çözdüklerini söylüyor ama senin aracın otomatik beyin çökebilir ben sorumluluğu almam diyor sen alırım dersen yaparım diyor bende yaptırmadım tabiki.. Ama sorunum hala devam ediyor arac ilk çalıştırmada önce normal çalışıyor sonra 2000 devire çıkıyor 10 sn sonra 1500 e düşüyor ve motor sıcaksa 10 sn sonra 1000 devire iniyor motor soğuksa 1500 devirde kalıyor ve rolanti bu kadar yüksek olduğu için vitese taktığımda vuruntu oluyor, düz vites olsa umursamayacağım ama otomatik olduğu için sıkıntı yaratıyor çözemedim gitti neden olur arkadaşlar fikirlerinizi yazın lütfen...

Birde bu beyindeki yazılım güncelleme nedir neden beyin çökme tehlikesi var yada bu işi Ankara'da garantili yaptırabileceğim biyer varmı bilgisi olan yazsın lütfen..

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

1Rolanti sensörü bozuk olabilir.Temizlik bazı durumlarda sonuç vermiyor.

2Hız (km) sensöründe problem olabilir.

3.Bu ikisinin soket girişlerinde veya tesisatında sıkıntı olabilir.

4.En son ihtimal yanlış lpg kalibrasyonuyla uzun süre araca binme sonucu subap ayarında sıkıntı olabilir.

Hocam aracı daha önce bilgisayara bağlattığımda otomatik vites hız sensörü hatalı gözüküyordu ama ben daha sonra üzerine düşmedim bunun acaba bu sensörden kaynaklanıyor olabilirmi daha önce hiç duydunuzmu bu sensörün yüksek rolantiye yol açtığını..

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

Hız sensörü veya subap ayarı bence sorununuz.Araç duruyor ama sensör durduğunu biraz geç algılıyor gibime geldi.Ama bunların hepsi varsayım, umarım yardımcı olabilmişimdir.Gelişmeleri paylaşırsanız sevinirim.

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ıds e bağlanıp güncellenecek, çökme de ne imiş? piyasa bilgisyarına bağlanırsa, bağlayan çökebilir ama :D

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün
Hız sensörü veya subap ayarı bence sorununuz.Araç duruyor ama sensör durduğunu biraz geç algılıyor gibime geldi.Ama bunların hepsi varsayım, umarım yardımcı olabilmişimdir.Gelişmeleri paylaşırsanız sevinirim.

Usta 16 v motorlarda subap ayarı olmadiğini söyledi ama bi sorarim yine

Yorum bağlantısı
Selim Karanca

üsttenn görmek zor oluyor ama, motoru kaşınıza alıp hava filtre kutusunu ve borusunu sökün daha sonra westinghouse' nin sol alt tarafına doğru soketini bulursunuz üçgen şeklinde bir soketi var. benimde devir yükselme sorunum vardı (düz vites aracım) vites değiştirirken falan devir çok yükseliyodu bu soketi temizleyince düzelmişti.

Yorum bağlantısı
Erdem Düzgün

Arkadaslar sorun cozuldu. Aracin hiz sensorunu soktuk temizledik sorun devam ediyordu ve soketini cikarip calistirdik sorun yine duzelmedi ustam yazilim guncellenecek ama beyin cokebilir tezinde ısrar ediyor. Ama ben araci surekli gittigim lpg ciye goturdum ve lpg enjektorlerinden hava alip almadigini kontrol etmesini istedim. Ama usta kelebek govdeye birde ben bakayim dedi kabul ettim. Daha once ford ozel servisinde sokulup temizlenen govdeyi lpg ustasi söktü ve birde baktiki govdede acılıp kapanan kapak üzerine küçük bir delik açılmış. Usta bu.arabanın stop etme sorunu varmış ve böyle bir.çözüm bulmuşlar dedi . Araç aldiğimda zengin karişim yakiyordu ve ben maf sensorunu değiştirince düzelmişti yuksek rolanti sorunuda bundan sonra başlamişti zaten. Usta o deliği özel bir ilaçla kapattı ve sorun ortadan kalkti. Özel servis ise govdeyi söküp temizlemesine rağmen o deliği görüp sorunu alyamaması ve kendilerine sorunun nasıl çözüldüğünü anlattığımda ise yav ben o deliği gördüm ama onu orjinal.zannettim diye cevap vermesi sonucu müşteri kaybi yaşadı

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Erdem Terzioğlu

Arkadaslar benimde rolanti sorunum var benim rolanti de ilk calismada 1700 lere geliyor biraz sonra 1500 e dusuyor 1250 falan sonra 1000 devire dusuyor ve orada kaliyor.Gaz ayarini da yeni yaptirmistim. BU gun bir ustaya gittim bogaz kelebegini balata spreyi ile temizledi. Bi kac gun boyle bin sonra gel gaz ayari yapalim hemen olmaz dedi. orda calistirdik falan 1000 devirlerdeydi. yola ciktim lambalara gelince araba tam durmadan vitesi bosa aldim rolanti 1500 lerde araba tam durunca rolanti de dusuyo. bir kac yerde denedim arabaniz hiz ibresi tam dusmeden bosa alirsam rolanti 1500 lerde tam durunca 1000 devire dusuyo. 1000 devirde cok ama 1000 devirde sabit kalsa razi olucam. sizce bu sorun nedendir.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Bugunde ayni sorunla tekrar ayni ustaya gittim ilk once. Dedigi gibi gaz ayarina bakti gaz ayari normal dedi. Tecrubeye ciktik ve usta sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soyledi. Bogaz kelebegi temizlenmisti. Degiscek dedi. Arabada yiogilma da vardi. Hepsi bogaz kelebeginden dedi. Bayrmdan sonra bakalim ama cok masraf acar 1500 e yanasir dedi. Ford servise kadar gittim. Serviste havabilgisayara bagladilar p0113 ve p0102 arizalari cikti. Hava akismetrenin soketi cikikmis. Onu takinca arabadaki yigilma sorunu gitti ama rolanti duzelmedi. Ve ustalar rolantiyi yapamiycaklarini soledi.

Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

arkadaşlar 97 ghia sedan aracım var sorunum , daha önce hava akış metreden sonra gelen hava sıcaklığını ölçen sensörün fişinin takılı olmadığını gördüm , taktırdım , takdırdıktan sonra ara sıra olan , rölanti dalgalanması birden arttı aracın yol bilgisayarına göre  0.6 ya düşüyor 0,9 a  çıkıyor , genelde bu aralıkta dalgalanıyor, ama çalışma sesinde değişiklik yok , usta ya sorsan saat seni yanıltıyor diyor , öyle birşey olmaz biliyorum , acaba nerelere bakmalıyım , rölanti sensörü temizlendi , rölanti valfi temizlendi , kartel havalandırma sibobunu ve egzostaki müşiri değiştirmeyi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Hamdi bey yol bilgisayarina gore demissiniz yol bilgisayarindaki 0.9 l/h anlik tukemden bahsediyorsunuz sanirim. Daha once forumda okumustum anlik tuketim ekraninda arac rolantideyken 0.9 l/h normal deger diye bahsediliyordu. Yani bu haliyle br saat calisirsa 0.9 lite yakit harcayacagini gosteriyo. Rolanti dusmasi devir saatinde de oynuyorsa o zaman sorun vardir bence. E ger devir saatinde dalgalanma yoksa yol bilgisayarindaki 0.6 l / h fena rakam degil ama devir saatinde 600 devire dusuyors o sorun bence

Yorum bağlantısı
Emre İlker

Benzer konu bende de var. Rolantim 1500 altına ancak durunca düşüyor. Ve ustamın yorumu: "Kafana takma, öyle kullanıver" oldu :)

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Benzer konu bende de var. Rolantim 1500 altına ancak durunca düşüyor. Ve ustamın yorumu: "Kafana takma, öyle kullanıver" oldu :)

Valla oyle kullaniver diyo ama o sekilde kullaninca yakit tuketimi artiyor uzun yolda bile hissedilir bir artis oldu bende. Bu ustalar yok mu adami cildirtirlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy

Hamdi bey yol bilgisayarina gore demissiniz yol bilgisayarindaki 0.9 l/h anlik tukemden bahsediyorsunuz sanirim. Daha once forumda okumustum anlik tuketim ekraninda arac rolantideyken 0.9 l/h normal deger diye bahsediliyordu. Yani bu haliyle br saat calisirsa 0.9 lite yakit harcayacagini gosteriyo. Rolanti dusmasi devir saatinde de oynuyorsa o zaman sorun vardir bence. E ger devir saatinde dalgalanma yoksa yol bilgisayarindaki 0.6 l / h fena rakam degil ama devir saatinde 600 devire dusuyors o sorun bence

araç hareket etmeden 0,9 sabit olmalı ama bende 0.6  /  0,9   /  1,2  aralığında gidip geliyor . motor sesinde değişme yok sanki sabit gibi çalışıyor , ama anlık tüketimin hareketli olması az da olsa rölanti bozukluğu işareti dir . 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...