Mustafa Özçelik 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 (düzenlendi) Aracım 2010 model benzinli 1.6 titanium 125PS LPG takılı araçta arabada 1. Vites ve 2. Viteste sabit hizla giderken düşük süratte garip bi tekleme yapıyor sanki araba öksürür gibi çok ciddi dışardan yada araç içinde oturan yolcu farkedecek kadar değilsede acemi bi şoförün ayağını debriyajda unutup erken kaldırması gibi bi tekleme Arabanın yüksek suretlerde yada yüksek sabit suretlerde ani yüklenmelerde falan hiç bir sıkıntısı yok bu konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum. !! 25 Kasım 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Soner Alp 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 Ateşleme ile ilgili sanki. Son yağ bakımında bujiler kontrol edildi mi? Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 buji ve buji kablolarını değiştirip bi dene muhtemelen sorun bundan kaynaklı Yorum bağlantısı
Mustafa Özçelik 6 Ekim 2014 Yazar Paylaş 6 Ekim 2014 Ateşleme ile ilgili sanki. Son yağ bakımında bujiler kontrol edildi mi? Bujileri değiştirdim buji ve buji kablolarını değiştirip bi dene muhtemelen sorun bundan kaynaklı Bujileri değiştirdim ama kabloları denemedim ins. Kablolardandir sorun :/ teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 Arabanız kaç bin km'de şuan ve LPG li olarak ne kadar km'dir kullanılıyor. En iyimser ihtimalle bobin veya bujidir. Yada kötüsü sibop kesmiştir, bizimde başımıza gelmişti. Üst kapat açılıp sibop takımı değiştirilecek, üst kapak taşlanıp rektefiye olacak araç.. 1 Yorum bağlantısı
Alper Taş 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 (düzenlendi) Muhtemelen 3 ateşleme parçasını da değiştirseniz başlarda olmuş gibi görünüp sonra tekleme problemi yeniden olacaktır. Motorla alakalı bir problem büyük ihtimalle. Arıza ışığı yanıyor mu. Ben sübap diyorum. Önceki yazılarımı okursanız neden sübap dediğimi anlayacaksınız. 6 Ekim 2014 tarihinde Alper Taş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 egzos kokusu kötü kokmaya başlarsa iyi haber olmaz Yorum bağlantısı
Mustafa Özçelik 6 Ekim 2014 Yazar Paylaş 6 Ekim 2014 Arabanız kaç bin km'de şuan ve LPG li olarak ne kadar km'dir kullanılıyor. En iyimser ihtimalle bobin veya bujidir. Yada kötüsü sibop kesmiştir, bizimde başımıza gelmişti. Üst kapat açılıp sibop takımı değiştirilecek, üst kapak taşlanıp rektefiye olacak araç.. Yok sibop olmadıgından eminim çünkü Aracim su an 110.000 km de 50.000 km de Subablar Değişti 90.000 km de komple motor yapıldı hatta İzmir'de yolda kaldım usta eller Sabri ustayla tanıştım Sağolsun çok yardımcı oldu o serviste komple motor yapıldı yani motor yeni diyebiliriz. Muhtemelen 3 ateşleme parçasını da değiştirseniz başlarda olmuş gibi görünüp sonra tekleme problemi yeniden olacaktır. Motorla alakalı bir problem büyük ihtimalle. Arıza ışığı yanıyor mu. Ben sübap diyorum. Önceki yazılarımı okursanız neden sübap dediğimi anlayacaksınız. Arıza lambası yanmıyor sibop olmadıgından eminim hatta olcturdum çünkü Aracim su an 110.000 km de 50.000 km de Subablar Değişti 90.000 km de komple motor yapıldı hatta İzmir'de yolda kaldım usta eller Sabri ustayla tanıştım Sağolsun çok yardımcı oldu o serviste komple motor yapıldı yani motor yeni diyebiliriz. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 6 Ekim 2014 Paylaş 6 Ekim 2014 Demek bizim araba 97 bin kmde subap keserek baya iyi gitmis. sizinkide cabuk patlamis. Siboptan emin iseniz atesleme sisteminden olabilir veya bobin. Gecmis olsun.. Yorum bağlantısı
Mustafa Özçelik 6 Ekim 2014 Yazar Paylaş 6 Ekim 2014 Demek bizim araba 97 bin kmde subap keserek baya iyi gitmis. sizinkide cabuk patlamis. Siboptan emin iseniz atesleme sisteminden olabilir veya bobin. Gecmis olsun.. 97.000 km gittiyse süper valla ben ortalama her 40.000 km de bir yolda kalıyorum Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 7 Ekim 2014 Paylaş 7 Ekim 2014 Sizinki cok erken olmus ama malesef, baska tanidigim duydugum mondeolarda 90 100 gidiyordu. Forumda da vardi 120 binde olup hic oynanmamis.. 1 Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 8 Ekim 2014 Paylaş 8 Ekim 2014 arkadaşlar bu nasıl bi istir mondeo bu kadar kötü bir motora mı sahip 50000 de subap kes 90000 de motor yaptır.. Yorum bağlantısı
Alper Bilici 9 Ekim 2014 Paylaş 9 Ekim 2014 arkadaşlar bu nasıl bi istir mondeo bu kadar kötü bir motora mı sahip 50000 de subap kes 90000 de motor yaptır.. Bu sekilde dusunmeyin olay tamamen lpg uyumsuzlugundan subap alasimindan kaynaklaniyor lpg de kullanim tarzi ve kit secimi bu sureyi uzatiyor yada kisaltiyor. Yorum bağlantısı
Celal Altan 10 Ekim 2014 Paylaş 10 Ekim 2014 arkadaşlar bu nasıl bi istir mondeo bu kadar kötü bir motora mı sahip 50000 de subap kes 90000 de motor yaptır.. Sen hem fabrikasyon olmayan bir şeyi motora taktır. Motor sorun çıkarıncada mondeoya suç at. Önce orjinal şekilde kullanıcaksın ki sorun çıktığında araca söylenebilesin. 1 Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 13 Ekim 2014 Paylaş 13 Ekim 2014 celal bey böyle asabi bi şekilde cevabın beni gülümsetti doğrusu sana şu kadarını söyleyeyim ben otuz yaşında elinden on tane ford geçmiş biri olarak ve yorumlara göre bu değerlendirmeyi yaptım ve şu anda 2013 fiesta kullanıcısıyım ülkemiz şartlarında gerçek olan bişeyi unutuyorsun yakıt fiyatlarına göre lpg kullanımı kaçınılmaz artı bu araçların ve daha başka markaların daha önceki motorlarında kullanılan subapların tamamiyle çelik olduğu ve böyle bi sorun olduğunda subapların çelikleriyle değiştirildiği düşünülürse neden böyle alaşımlı bir şeye yöneldiklerini düşünmek lazım..... alper bey bu konuda haklısınız ama yukarıdada belirttiğim gibi bu alaşımı kullanma gereği neden... 1 Yorum bağlantısı
Alper Bilici 14 Ekim 2014 Paylaş 14 Ekim 2014 (düzenlendi) Kadir bey gercekten o konu tam bir muamma benim icinde tek mondeo da degil bilgim dahilinde cruze astra atmosferik 1.6 motorlar gibi bir kac arac daha var suanda unuttgum alasimli subab kullaniyorlar 14 Ekim 2014 tarihinde Alper Bilici tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 18 Ekim 2014 Paylaş 18 Ekim 2014 aynen öyle alper bey bu sadece mondeoya has birşey değil bn bununla ilgili olarak opel servisinde bilgi almak istediğimde bi cevap alamamıştım sadece isterseniz 2000 tl ye çelik subapla değişiriz denilmişti.. Yorum bağlantısı
İlker Kazma 9 Aralık 2014 Paylaş 9 Aralık 2014 aynı sorun bende de vardı ve arabadan bıkmıştım ve sırf bu sorunun çözümsüzlüğü yüzünden satışa bile çıkarmıştım. arabamın boğaz kelebeğini temizlettirdim ve bujileri hafif açtırdım. anında kesti. şaşırıp kaldım ve aynı gün ilandan kaldırdım arabayı sizde bir deneyin büyük ihtimalle çözülecektir sorununuz 1 Yorum bağlantısı
Suat Set 9 Aralık 2014 Paylaş 9 Aralık 2014 Kadir bey gercekten o konu tam bir muamma benim icinde tek mondeo da degil bilgim dahilinde cruze astra atmosferik 1.6 motorlar gibi bir kac arac daha var suanda unuttgum alasimli subab kullaniyorlarAlper bey bildiğim kadarıyla euro5 motorlarda emisyonun düşmesi için kullanılması gereken şeylerden biri de alaşım sübaplar. Ama mondeoda olay sadece alaşım sübap değil ti-vct motorları incelerseniz bu motorların tek motorda 2 farklı motor var gibi hareket ettiğini görürsünüz ve lpg beyinleri buna bir çözüm bulamadı diye biliyorum ve motorda işeme diye bir olay oluşuyor ve sübap büzülmeye başlıyor. Lpg takılacak son araba mondeodur. 50binde ben de üst kapak açtırdım rektefe falan. Ha yine de kar ettim ama niye açılsın ki... 1 Yorum bağlantısı
Alper Taş 10 Aralık 2014 Paylaş 10 Aralık 2014 Araştırmalarım sonucunda bu durumun bir nedeninin de EGR valfinden kaynaklandığını öğrendim. Ya temizlenecek yada değiştirilecekmiş deniyor. Sorunu anlamak için valfin fişini çekerek aracı kullanıp denemek gerekiyor. Arıza ışı yanıyormuş ama zaten benim neredeyse 1 senedir yanıyor. Subap için basınç testinden önceki son durak bu valf galiba. Ben tüm ateşleme elemanlarını değiştirdim. Sorun onlarda değil. Çünkü ateşleme sorununda keskin tekleme oluyor. Bunda sanki yakıt ara sıra az geliyor gibi bir durum. 1. 6 benzinli motorda EGR valfinin nerede olduğunu bilen arkadaşlar resimli yardımcı olursa deneyeceğim. Deneyince sonucu bildiririm. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 10 Aralık 2014 Paylaş 10 Aralık 2014 Araştırmalarım sonucunda bu durumun bir nedeninin de EGR valfinden kaynaklandığını öğrendim. Ya temizlenecek yada değiştirilecekmiş deniyor. Sorunu anlamak için valfin fişini çekerek aracı kullanıp denemek gerekiyor. Arıza ışı yanıyormuş ama zaten benim neredeyse 1 senedir yanıyor. Subap için basınç testinden önceki son durak bu valf galiba. Ben tüm ateşleme elemanlarını değiştirdim. Sorun onlarda değil. Çünkü ateşleme sorununda keskin tekleme oluyor. Bunda sanki yakıt ara sıra az geliyor gibi bir durum. 1. 6 benzinli motorda EGR valfinin nerede olduğunu bilen arkadaşlar resimli yardımcı olursa deneyeceğim. Deneyince sonucu bildiririm. Lpg ayarlarını enjektörlerini kontrol ettiniz mi acaba ? Yorum bağlantısı
Alper Taş 10 Aralık 2014 Paylaş 10 Aralık 2014 Evet ettirdim. Sadece lpg de değil benzinde de yapıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2014 Paylaş 10 Aralık 2014 egr de arıza vrsa da fiş çekerek kontrol edilmez Yorum bağlantısı
Alper Taş 24 Şubat 2015 Paylaş 24 Şubat 2015 Arkadaşlar araştırma yaptım. Bu silkelemeye motor contasının yanıp pistona su girmesinden de olduğu yazıyor nette. Tüm ateşlemeyi değişen biri olarak bunu da kontrol ettirmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Bilginiz olsun. Yorum bağlantısı
Recommended Posts