İçeriğe Yönlendir

Polo 1.6 Tdi Motor Katkıları


Berkay Ekinci

Recommended Posts

Berkay Ekinci

Merhabalar 2011 model 96.000Km deki polo 1.6TDİ aracıma yazılım yaptırdıktan sonra daha kaliteli bir yağ arayışı içine girmiştim.

Liqui Moly de 5w30 4600 De karar kıldım fakat tam yağ alacağım zaman bir kampanya olduğunu gördüm.

Liqui moly Engine Flush ve Liqui Moly Ceratec Motor koruma katkısı ile beraber bir paket satılıyor.

Şimdi sorum şu internette bu ürünler ile ilgili bir çok yorum okudum.

Ceratec için yorumlar güzel yağın içine eklenen bir katkı ve ters bir durumda sürtünmeyi azaltıp motorun yatak sarmasına kadar engellendiği söyleniyor.

Fakat asıl problem Engine Flush katkısı.

Yağ değişiminden önce sıcak motor koyup 10 dakika rölantide bekledikten sonra boşaltılması söyleniyor.

Fakat olumlu yorum olduğu kadar bir sürüde olumsuz yorum mevcut.Bazıları flush dan sonra yağı boşaltınca metal parçalarına benzer gri atıklar gördüğünü dahi söylüyor.Motorun daha kötü olduğunu söyleyende var motor çok sessizleşti çekiş düzeldi diyende var.

Bende önlem olması amacıyla yapmayı düşünüyorum fakat kararsız kaldım bu yorumlardan sonra sizin düşünceleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen

Engine flush işini eskiden mazotla yapardık :) yağı boşatıp yerine mazot koyar rolantide 3-5 dk. çalıştırırdık, zift gibi olurdu. sonra yeni yağı koyardık, ohhh mis. yeni arabalarda cesaret edemiyorum buna :) 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Araç üreticileri tüm şartları düşünerek yağ firmalarının hazırladığı yağları kullanıyorken, yağ firmaları da tüm katkılarını koyarak yağ yapıyor. Bence bu kadar farklı ürün yerine, 3-5bin km erken yağ değişimi daha etkili olur gibi.

Yorum bağlantısı
Berkay Ekinci

Metin Bey Mobil1 İn Vizkozite değerleri Liqui Moly kadar düşük değil ne yazıkki açıkcası aynı kalitede başka alternatif bulamadım.

Yoksa 2 kat daha pahalı zaten bu marka.

Bende böyle düşünüyorum ama sonuçta belirli bir km den sonra acaba gerekli olurmu diye düşündüm,motor ömrü açısından.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

motor ömründe birşey olmaz. sürekli sıkıştırmıyorsanız 500 bin km kullanırsınız, sonra da motor yapar 500 daha kullanırsınız. normal 5/30 yağ kullanın ama VW 504 sağlayan türde olsun. içindeki kül mül ve fosfor oranları önem taşıyor.

 

 

flush imkan ve zamanınız varsa yapın. ama önemli değil. filtreler zaten çok güzel.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...