İçeriğe Yönlendir

Radyatör Çatlak Onarıcı Sıvı


Engin Ünal
Çözüme git Engin Ünal tarafından,

Recommended Posts

Engin Ünal

Marea marka aracımın kalöriferi sıcak konumda iken ilk 2-3 dakika pis bir koku veriyor sonra kesiliyor daha önce konusunu açmıştım sanırım. Klima , radyatör  tamir bakım yapan birkaç ustaya gösterdim ama verdikleri cevaplar tahminden öte gitmedi. Petek sızdırıyor antifiriz kokusu diyende vardı ama aracımda ne su eksiltme nede iç kısımda ıslaklık yok , kalörifer peteğinde sadece nemlenme olabilir  diye çatlak onarıcı sıvı atsam motor suyuna faydası olurmu acaba , sızdırmadığı için değiştirmek istemiyorum , hem uğraştırıcı hemde külfetli bir iş.

 

Soğutma suyuna ilave etmek istediğim sıvı bu.

 

http://www.otoerdem.com/radyator-catlak-sizinti-onarici-tikayici-db09

Yorum bağlantısı
Serdar Güngör

Marea marka aracımın kalöriferi sıcak konumda iken ilk 2-3 dakika pis bir koku veriyor sonra kesiliyor daha önce konusunu açmıştım sanırım. Klima , radyatör  tamir bakım yapan birkaç ustaya gösterdim ama verdikleri cevaplar tahminden öte gitmedi. Petek sızdırıyor antifiriz kokusu diyende vardı ama aracımda ne su eksiltme nede iç kısımda ıslaklık yok , kalörifer peteğinde sadece nemlenme olabilir  diye çatlak onarıcı sıvı atsam motor suyuna faydası olurmu acaba , sızdırmadığı için değiştirmek istemiyorum , hem uğraştırıcı hemde külfetli bir iş.

 

Soğutma suyuna ilave etmek istediğim sıvı bu.

 

http://www.otoerdem.com/radyator-catlak-sizinti-onarici-tikayici-db09

 

Koku ile motor suyunun bir alakası yok bence klima temizleyici kullanın  :good1:

 

http://www.hepsiburada.com/modacar-klima-temizleme-ilaci-99m0135-p-OTM99M0135

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaya Çorak

Bu tür sıvıların, ne kadar kaliteli olursa olsun, radyatöre yarardan çok zararı olduğunu söyleyen de var (hortumların tıkanmas gibi, gerçi hiç kullanmadım onun için emin değilim). Kullanmadan önce tekrar baktırın bence. Kullandığınız an zararı olmaz muhtemelen ama, belki binlerce kilometre sonra problem yaratabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sakın haaaaaaaaaaaaa


klima tahliyesinden içeri sıkılan bakteri temizleyici sprey veya araç içine konan iç sirkülasyon açıp koku yok edici spreyler de arayacaksınzı çözümü. eski modelli araçta havalandırma kanllarından kokular başlar sorun şiçerde nem küf toz bakteri vb. birikimidr.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Polen filtresini değiştirin.Ve klima sistemini temizletin başka bir yerden koku gelmez.Sistemde oluşan küf kokusu gibi bişey bu ,sürekli nemli kalan ortam kokuya sebep oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Eğer antifriz buharlaştığında gelen koku ise boşuna uğraşmayın, radyatörü değiştirmeden kurtulamazsınız. 100 TL radyatör, 40 TL işçilikle geçenlerde oğluma aldığımız mareanın radyatörünü değiştirdik. Öyle sıkıntılı bir işçiliği de yok. Bir saat bile sürmüyor.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Eğer antifriz buharlaştığında gelen koku ise boşuna uğraşmayın, radyatörü değiştirmeden kurtulamazsınız. 100 TL radyatör, 40 TL işçilikle geçenlerde oğluma aldığımız mareanın radyatörünü değiştirdik. Öyle sıkıntılı bir işçiliği de yok. Bir saat bile sürmüyor.

Radyatör derken kalörifer peteğimi abi

Yorum bağlantısı
Mustafa Serhat

Geçmiş olsun hocam, öncelikle sızdırma var mı buna emin olmak gerekiyor.

Eğer varsa kalorifer radyatörü değişecek bu kesin. Zamanla büyüyerek yolda bile bırakacak hale gelebilir. İlaçların faydası yok hatta zararı bile olabilir, çalışan motor radyatörünüde tıkaya bilirsin. Kaçak yoksa zaten kanallar ve petek temizlenirse koku kalmayacaktır.

Yorum bağlantısı

Radyatör derken kalörifer peteğimi abi

Evet, kalorifer radyatörü, kaçak varsa (terleme bile olsa) kaloriferi açtığın anda çemen kokusu gibi bir koku gelir ve kaçağın durumuna göre ya kaybolur ya da devam eder. Benim araçta öyleydi. sızıntı halinde kaçak nedeniyle radyatör peteklerinde biriken antifriz damlası parfüm gibi buharlaşıyor ancak damlamıyordu. Kaloriferi her açtığımda o pis kokuyu hissediyordum. Rayatörü değiştirince hem azar azar oluşan sıvı eksilmesi bitti, hem de koku gitti.

Yalnız bu teşhis için çok dikkatle incelemek lazım. Bir kere koku sadece ısıtma halinde gelecek, motor kaputunun içi çok dikkatli incelenecek ve oralarda hortumlardan vs. sızıntı olmadığı kesin tespit edilecek. Vites konsolunun iki yanında aracın ön tarafına doğru uzanan iki tane plastik kapak var. Bunlar söküldüğünde kalorifer peteğinin alt tarafını koruyan plastik muhafaza görülebiliyor. Gözle ve elle çok iyi kontrol edilirse ıslaklık hissedilebilir.

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Evet, kalorifer radyatörü, kaçak varsa (terleme bile olsa) kaloriferi açtığın anda çemen kokusu gibi bir koku gelir ve kaçağın durumuna göre ya kaybolur ya da devam eder. Benim araçta öyleydi. sızıntı halinde kaçak nedeniyle radyatör peteklerinde biriken antifriz damlası parfüm gibi buharlaşıyor ancak damlamıyordu. Kaloriferi her açtığımda o pis kokuyu hissediyordum. Rayatörü değiştirince hem azar azar oluşan sıvı eksilmesi bitti, hem de koku gitti.

Yalnız bu teşhis için çok dikkatle incelemek lazım. Bir kere koku sadece ısıtma halinde gelecek, motor kaputunun içi çok dikkatli incelenecek ve oralarda hortumlardan vs. sızıntı olmadığı kesin tespit edilecek. Vites konsolunun iki yanında aracın ön tarafına doğru uzanan iki tane plastik kapak var. Bunlar söküldüğünde kalorifer peteğinin alt tarafını koruyan plastik muhafaza görülebiliyor. Gözle ve elle çok iyi kontrol edilirse ıslaklık hissedilebilir.

Arabayı alalı 6 ay kadar oldu , 3-4 bin km yol yaptım uzun yol ve şehir içi olmak üzere , aracım 1 gram bile su eksiltmedi su seviyesini çizgi ile belirtmiştim hep aynı yerde duruyor.terleme bile yapsa eksiltmesi lazım diye düşünüyorum , ilk önce bir temizlik yaptırayım kesilmez ise değiştiririm artık.

Yorum bağlantısı

Arabayı alalı 6 ay kadar oldu , 3-4 bin km yol yaptım uzun yol ve şehir içi olmak üzere , aracım 1 gram bile su eksiltmedi su seviyesini çizgi ile belirtmiştim hep aynı yerde duruyor.terleme bile yapsa eksiltmesi lazım diye düşünüyorum , ilk önce bir temizlik yaptırayım kesilmez ise değiştiririm artık.

Su seviyesinin aynı yerde durması imkansız. Su seviyesi motor ısındığında yükselir, soğuduğunda düşer. Sıcaklık ve sizin baktığınız zamanlar standart olamayacağı için mutlaka seviye farkı olacaktır. Ancak tespitinize ben de katılıyorum. 4 bin km. yol yaptıktan sonra kaçak olsaydı mutlaka bir miktar azalırdı. Yalnız, şöyle de bir durum var. Motor ısındığında soğutma sıvısının basıncı artar ve normal atmosferde kaçırmayan radyatör, basınç arttığında eser miktarda kaçırabilir. Yani her ısınmada böyle terletecek kadar kaçırsa farkedilmeyebilir. Ama iyi kokar.

Siz birkaç damla antifrizi damlalıkla çekip mutfakta ocağın üzerinde yavaş yavaş buharlaşacak şekilde bir deney yapın ve koklayın. Alacağınız koku araçtakiyle aynıysa hiç tereddüt etmeden kalorifer radyatörüne baktırın. Çift contalı bir sistemi var. Ya contalardan ya da peteklerden kaçak vardır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

kullanmayın.

 

sorununuz antibiyotikli sprey ile çözülür. 15 TL kendinzi yapın.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • Çözüm
Engin Ünal

Sorun kalörifer peteğinden çıktı , aldım alalı koku vardı ancak  su kaçırmıyordu  , ama en son dün dayanamadı antifirizi şöför tarafına boşalttı :) Magneti marelli marka petek 75 TL 30 TL işçilik 105 TL'ye sorunu hallettik. Kalörifer hamam gibi oldu koku da kesildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Bi tutam pul biber atınca çatlak delik ne varsa tıkıyomuş diye duymuştum aslı varmı acaba :D

 

 

evet ne varsa tıkar  :good1:

 

Ne yazık ki; "Ne varsa" tıkıyor. :yes:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...