İçeriğe Yönlendir

Efsane Hala Yaşıyormuş! :)


Emre Akbas

Recommended Posts

Emre Akbas
(düzenlendi)

Bütün parçalar TOFAŞ'tan gidiyor

Şahin üretimi yapan firma, Hollanda-Etiyopya ortaklığı ile 2005 yılında kurulmuş. Ortaklığın temelleri ise Hollanda'da yapılan ikinci el Lada ithalatı ile atılıyor. Ancak ikinci el Lada tedarikinde yaşanan sıkıntı firmayı farklı arayışlara yöneltiyor. Etiyopya'nın bozuk yollarına uygun otomobil bulmak için geniş kapsamlı bir araştırma başlatılıyor. Yapılan araştırma sonucunda uzun yıllar Türkiye'nin bozuk yollarında yüksek performans sergileyen ve önemli satış rakamlarına imza atan Şahin'e ulaşılıyor. TOFAŞ ile yapılan anlaşma sonrasında da DOCC markası altında üretime geçiliyor.

 

:biggrin:  :biggrin:  :)  :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tarihinde Emre Türkeri tarafından düzenlendi
  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

Bizimkileri gönderelim oraya façalıları spor paket diye verirler piyasaya  :D

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Focusu görünce uzay mekiği zannetmesinler...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil İbrahim Bilgiç

şahin en sonunda hak ettiği değeri bulmuş  :D  :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Dogan görünümlü sahini de üretirdim ben olsam. Zenginlere satarim :D

Yorum bağlantısı
Ali Karadağ
(düzenlendi)

Öncelikle bahsedilen aracın 88 yılında piyasaya sunulduğunda nefesleri kestiğini, 90'ların özellikle ilk yarısına belki de alternatifsizlikten dolayı damga vurduğunu ve şuanki çoluk-çocuğun eline geçmeden önce zamanında hepimizin bir yakınında bu araçlardan olduğunu unutmayalım. Bunun dışında; bizim bindiğimiz araçlara da Avrupa'da hangi gözle bakıldığını da unutmayalım.

Aracın şanzıman kısmındaki bazı dişlileri uzun süredir amcamın dökümhane müdürü olduğu firma üretiyor, kendisi bana bahsetmişti ve araştırdığımda ben de çok şaşırmıştım. 1988'deki tasarım neyse hala aynı, neredeyse hiç bir değişiklik yok.

tarihinde Ali Karadağ tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Öncelikle bahsedilen aracın 88 yılında piyasaya sunulduğunda nefesleri kestiğini, 90'ların özellikle ilk yarısına belki de alternatifsizlikten dolayı damga vurduğunu ve şuanki çoluk-çocuğun eline geçmeden önce zamanında hepimizin bir yakınında bu araçlardan olduğunu unutmayalım. Bunun dışında; bizim bindiğimiz araçlara da Avrupa'da hangi gözle bakıldığını da unutmayalım.

Aracın şanzıman kısmındaki bazı dişlileri uzun süredir amcamın dökümhane müdürü olduğu firma üretiyor, kendisi bana bahsetmişti ve araştırdığımda ben de çok şaşırmıştım. 1988'deki tasarım neyse hala aynı, neredeyse hiç bir değişiklik yok.

Katiliyorum. Tek bir sey belirtmek isterim, Türkiyede eski model araclar avrupaya göre coktur ama Türkiyede belki de daha cok lüks araca denk geliyorum. Tek eksik yanimiz ise beygircikler. O da kücülüp güclenen motorlar sayesinde son yillarda minimum seviyeye indi. Gerci vergiler avrupada sanildigi kadar ucuz degil

Bi söz var ya o geldi aklıma ;

Senin çöpün başkasının hazinesi olabilir

Avrupada, mazda, toyota gibi genelde Japon üretimi araclari, afrikalilar satin alip götüryorlar. Orada satiyorlar. Marsi basip, motoru düzgün calismasi yeterli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Karadağ
(düzenlendi)

Bi söz var ya o geldi aklıma ;

Senin çöpün başkasının hazinesi olabilir

 

m657v1.jpg

tarihinde Ali Karadağ tarafından düzenlendi
  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mısır'da da üretiliyordu, üretimi durmuştu. Holland Car uzun zamandır Şahin'leri üretiyor.

TR'de hala üretilse, hala deli gibi alınır. Hep derim :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ufuk Aydın

m657v1.jpg

 

 

Bunu biyerde daha görmüştüm. Gerçekten insanoğlunu özetleyen şey işte bu.

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

ben onu bunu bilmem bu firma bir süre sonra kendi aracını üretir türkiyeye satar ahanda yazın bunu kenara demedi demeyin.

Ve şunu söyleyeyim şuan bu tür bir montaj ve imalatla harbiden motor kaporta vb uzman ustalar oluşacak orada bence iyi birşey

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Efsaneler ölmez sadece isim değiştirir. (Şahinci atasözü) [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

DOCCAŞK = TOFAŞK 

:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Zamanında biz bunlara binerken millet avrupada arabaya biniyordu. Biz şimdi avrupa ile aynı arabaya biniyoruz sadece donanımsal farklılıklar var aramızda.

Yorum bağlantısı
Misafir

ben onu bunu bilmem bu firma bir süre sonra kendi aracını üretir türkiyeye satar ahanda yazın bunu kenara demedi demeyin.

Ve şunu söyleyeyim şuan bu tür bir montaj ve imalatla harbiden motor kaporta vb uzman ustalar oluşacak orada bence iyi birşey

 

Şuan getirseler satmazmı abi? Valla peynir ekmek gibi satar  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Aynalar, panjur yeni tip, konsol eski tip :)

Yorum bağlantısı
Eray Aksoylu

her ne kadar video temmuz 2015te eklenmiş olsa da bu olay çok eski

 

hatırladığım kadarıyla Holland Car firması 2003-2004 yıllarında kasa patentini alarak DOCC yani eski adıyla Doğan'ları üretmeye başladı ve 2010 yada 2011de de üretimi durdurdu olarak biliyorum :)

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

oradan 1 tane sıfır getireceksin alacaksın 5bin TL'ye bizim burada 35 bine satacan :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Şuan getirseler satmazmı abi? Valla peynir ekmek gibi satar  :biggrin:

:D  :good1:  :good1:  :good1:

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

üç beş ay önce bizlerin yaptığı gibi bir şey. yalnız araba üretimden ziyade bakım-tamirat hangarı gibi duruyor. yeni araçlar toz içinde. stoplar tofaş, akü mutlu.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Osman Bilgin
(düzenlendi)

Bir kaç sene sonra helezonlar kesilir, yanlamalar başlar, Angara türkülerileri eşliğinde yolda durup oynayanlar vs vs :=) Geçmiş olsun diyelim :p

 

 

Türkiye'nin otomobil tarihine damgasını vuran ve 2003 yılında banttan inen TOFAŞ'ın Şahin'iEtiyopya'ya uçtu. Etiyopya'nın ilk otomobil fabrikası üretimine Şahin'le start verdi.
 
ETİYOPYA İÇİN EN UYGUN ARAÇ BU
Etiyopya'nın bozuk yollarına dayanacak bir otomobil arayışında olduklarını ve internette yaptıkları araştırmalar sonucunda TOFAŞ'a ulaştıklarını belirten Etiyopyalı üreticiler,"Gerek internetten TOFAŞ hakkında elde ettiğimiz bilgiler gerekse Şahin hakkında yapılan yorumlar bu kararı vermemizde etkili oldu. Etiyopya için en uygun araç bu. TOFAŞ'la yaptığımız bir yıllık görüşme sonucunda anlaşma imzaladık ve üretime geçtik. Hedefimiz Etiyopya'da yılda yaklaşık 4 bin araç satmak" diye konuştu.

(Alıntıdır)

tarihinde Osman Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...