İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Satma Derecesine Geldim


GÖKHAN TUNCAY

Recommended Posts

GÖKHAN TUNCAY

Arkadaşlar araba benzinde sabah ilk çalışınca rolanti bi çıkıyor bi iniyor pat küt ediyor duzgün çalışmıyor kalkislarda stop edecek gibi oluyor işıklarda durunca bi sallanıyor cekiş de düştü sanki gaz pedalı ayağımın altında ağırlaşıyor sanki. Servise gittim bisi bulamadılar.. sizce nedir yardım edin teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Serkan Ünsalan

Buji buji kablolari ardinda bobine bakilmali.

Tabi ilk basta sağlam bir gaz arayi yapilmasi lazim

Yorum bağlantısı
Ahmet Güllüce

öncelikle geçmiş olsun :(

aynı sorun benim daha önceki aracım 2004 collectionda da vardı. aracın çekişi de çok zayıftı. devri birden bire düşerdi stop ederdi.  3 5 usta gezdim herkes bana bir şey dedi değiştirmedik parça kalmadı.

en son bir arkadaşımın tavsiyesi ile iyi bir usta buldum. aracım lpg den kaynaklı sibopları eritmiş ondan böyle kafayı yiyor devir saati. yapacağın en güzel iş sibopları değiştir çelik sibop taktır. üst kapak da açılmışken elden geçiyor zaten. ben yaptırdım sonra motor teste soktuk motor 100/85 çıktı.

hiç bir yerini kurcalatma arabanın git sibopları değiştir üst kapağı elden geçir. 1500 tl civarı masrafın olur. ondan sonra motorun sıfır gibi olur.

bir de arabanın egzoz 1. kazandaki katalizörü dağılmış da olabilir onu da kontrol ettirirsen iyi olur.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mugla da bi ogretmen uyemiz daha var. Size usta tavsiye edebilir. Atesleme sistemi sıkı sıkıya kontrol.

Yorum bağlantısı
Muzaffer Gülsen
(düzenlendi)

Sorununun cevabi bence rolanti valfi olabilir isiklarda benim aracimda stop edip durma derecesine geliyodu bazen deviri duzensizdi temizlettim guzelce bide gaz ayari yaptirdim simdilik idare ediyor ama ilerde gene yapicak tamircim öyle söyledi genel bir sorunmus focuslarda bu durum

tarihinde Muzaffer Gülsen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
halil kara
On 13 Aralık 2016 Salı at 10:28, Muzaffer Gülsen yazdı:

 

focus 1 lerde kanayan yara sibop sorunu lpg nin arabayı fazla ısıtması ve zamanla sübapların işlevini kaybetmesi ile araba çekmez olur araba rolantide silkeleme yapar rampada bayılır ve en onemlisi araba dan lok lok lok tuhaf sesler gelir hararet yükselir çekmeyeceği için her usta bunu anlayamıyor ama tecrübelerle test edilmiştir. focus sübap ları kendisi ayarladığı için araba bi şekilde ilerliyor ama şoförün sırtında yük olarak ilerliyor.yakıt artıyor gaz ayarı yapılamıyor. çok aşırı rampalı bir yerde kullanıyorum arabayı bir brodway kadar performans veremez hale gelmişti.ve ben arabayı satarak yaşam standartımı yükselttim abi aldım yüzüm gülmedi sadece benim değil kullanan bütün arkadaşlarınkine baktım çoğunda sorun var kiminde yeni başlamış sırıtmıyor kiminde benden daha kötü ama şunu anladım focus 1 tüpte kullanılıyorsa sıkıntısı hiç bitmiyor.focus benzin/lpg limi ben korktum yaptırınca da gönlünü hoş tutmuyor performans olarak.ama usta usta gezip çarpılmayın sübap değiştir sorun kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Dere
1 saat önce, halil kara yazdı:

focus 1 lerde kanayan yara sibop sorunu lpg nin arabayı fazla ısıtması ve zamanla sübapların işlevini kaybetmesi ile araba çekmez olur araba rolantide silkeleme yapar rampada bayılır ve en onemlisi araba dan lok lok lok tuhaf sesler gelir hararet yükselir çekmeyeceği için her usta bunu anlayamıyor ama tecrübelerle test edilmiştir. focus sübap ları kendisi ayarladığı için araba bi şekilde ilerliyor ama şoförün sırtında yük olarak ilerliyor.yakıt artıyor gaz ayarı yapılamıyor. çok aşırı rampalı bir yerde kullanıyorum arabayı bir brodway kadar performans veremez hale gelmişti.ve ben arabayı satarak yaşam standartımı yükselttim abi aldım yüzüm gülmedi sadece benim değil kullanan bütün arkadaşlarınkine baktım çoğunda sorun var kiminde yeni başlamış sırıtmıyor kiminde benden daha kötü ama şunu anladım focus 1 tüpte kullanılıyorsa sıkıntısı hiç bitmiyor.focus benzin/lpg limi ben korktum yaptırınca da gönlünü hoş tutmuyor performans olarak.ama usta usta gezip çarpılmayın sübap değiştir sorun kalmıyor.

 

Bilmesem arabamdan soğuyacağım ha Halil. :) Bende o dediğin sorunlar yok. 2004 model, 2009'dan beri LPG'li. LPG markası ve ustası da önemli tabii. ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Gökan bey, öncelikle aynı sorunları yaşadım. İzlediğim yol ları size yazayım.

1- Buji ve buji kabloları orjinal motocraft ile değiştirildi.

2-Yarım depo benzinle gezdim

3- Kelebek boğazı temizlendi.

4- Yetkili serviste  bilgisayara bağlanıp yazılım güncellemesi yapıldı.

Hiç bir sorunum kalmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
 
Bilmesem arabamdan soğuyacağım ha Halil. [emoji4] Bende o dediğin sorunlar yok. 2004 model, 2009'dan beri LPG'li. LPG markası ve ustası da önemli tabii. [emoji6]

Lpg ile kullanım kaç bin km oldu henüz?
Yorum bağlantısı
Emre Akbas
On 14.02.2017 at 09:59, halil kara yazdı:

focus 1 lerde kanayan yara sibop sorunu lpg nin arabayı fazla ısıtması ve zamanla sübapların işlevini kaybetmesi ile araba çekmez olur araba rolantide silkeleme yapar rampada bayılır ve en onemlisi araba dan lok lok lok tuhaf sesler gelir hararet yükselir çekmeyeceği için her usta bunu anlayamıyor ama tecrübelerle test edilmiştir. focus sübap ları kendisi ayarladığı için araba bi şekilde ilerliyor ama şoförün sırtında yük olarak ilerliyor.yakıt artıyor gaz ayarı yapılamıyor. çok aşırı rampalı bir yerde kullanıyorum arabayı bir brodway kadar performans veremez hale gelmişti.ve ben arabayı satarak yaşam standartımı yükselttim abi aldım yüzüm gülmedi sadece benim değil kullanan bütün arkadaşlarınkine baktım çoğunda sorun var kiminde yeni başlamış sırıtmıyor kiminde benden daha kötü ama şunu anladım focus 1 tüpte kullanılıyorsa sıkıntısı hiç bitmiyor.focus benzin/lpg limi ben korktum yaptırınca da gönlünü hoş tutmuyor performans olarak.ama usta usta gezip çarpılmayın sübap değiştir sorun kalmıyor.

 

Bende avatardaki 2000 model focus var ilk model brc lerden biri takılı neredeyse 10 yıllık iki buçuk senedir araç bende lpg den gram sıkıntı yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Bakım önemlidir

Ne kadar bakımlı olsa da araç lpg ile çalışmaya/yürümeye uygun olmadığından değişken olmakla beraber belli km sonra subaplar kesin kavlıyor.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
On 14.02.2017 at 13:00, Murat Dere yazdı:

 

Bilmesem arabamdan soğuyacağım ha Halil. :) Bende o dediğin sorunlar yok. 2004 model, 2009'dan beri LPG'li. LPG markası ve ustası da önemli tabii. ;)

motor yaptır haberin yok kavlanmıştır içi bozuk o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Dere
21 saat önce, Koray Demir yazdı:


Lpg ile kullanım kaç bin km oldu henüz?

 

Henüz? :) LPG takıldığında 74 bindeydi, şimdi 124 binde. Az mı olmuş? :unsure2:

53 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

motor yaptır haberin yok kavlanmıştır içi bozuk o

 

Sensin içi bozuk! :p Gelsene buraya, seni Akyaka'ya gönderip bi şey denicem. :seytan:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yanma odasında lpg ısısının daha yüksek olduğunu gösteren bir veri ölçüm var mı yoksa yılların sanayi ustaları tarafından uydurulan bir hurafe mi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Yanma odasında lpg ısısının daha yüksek olduğunu gösteren bir veri ölçüm var mı yoksa yılların sanayi ustaları tarafından uydurulan bir hurafe mi

Bilimi bir kenara bırakırsak sadece lpg ile yüzbinlerce saat çalışan Nissan portifler halen ayakta ve sağlıklı Zetec olsa dayanır mıydı sizce?
 
Sensin içi bozuk! [emoji14] Gelsene buraya, seni Akyaka'ya gönderip bi şey denicem. :seytan:

Fifti fifti 50 bin km daha gideri var [emoji106] sonrası malum [emoji85]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Neden sadece zetec lere özel gibi örnekleniyor k. Kaldıki lpg de en az sorun çıkaran motor tipi dir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız

7 senedir focus kullaniyorum.Aldigimdan beri atiker lpg sistemi var.gecen sene muhtesem bir ustanin emmeden vida kacirmasi sonucu arac sibop kesti.Haliyle ust kapak reflekiye yapildi.Tamircinin tabiriyle siboplar cincik gibiydi...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Koray bey, zetec için yorum yapmam cahilce olur çünkü motoru hiç tanımıyorum. Benim söylemim sağlıklı çalışan x marka motor için :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Avrupa'da fabrika çıkışlı 1.8L zetecler mevcut bunlar için bile klavuzunda iki depo lpg bir depo benzin ile kullanım önerilir. Mühendislerin vardır bir bildikleri diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Serdar Akgül

Benim 2000 model focusu aldigimda 75 bin km de BRC kit takilmis. Ben 112.000 km.civari alip 1877.000 km de satmistim. Bu surecte lpg kaynakli bir sorun yasamayip,buna bagli olarak sadece benzin pompasi yaktim [emoji4]

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...