Cihat Küçükay 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 Merhaba 2009 model Volvo S40 1.6 Benzinli aracımı alalı henüz 2 ay oldu. Ama hararet denen sorunla karşılaşmaya başladım. Başıma gelenleri kısaca özetlemek gerekirse; 1- Kullanılan radyatör suyunun konulduğu kap yan sanayi imiş. Kışın sorun olmayacağı ama yaza kadar değiştirmem gerektiği söylendi. 2- Aynı kapta kullanılan kapak eskimiş, yenisiyle değiştirdik. (50 TL) 3- Motorda bujilerin bulunduğu odacığa sistemden su sızma yapmış. Temizlendi, sızdırmayı yapan kapaklar değiştirildi, sızdırmazlık sağlandı. (100 TL) 4- 2 hafta sonra (karlı günleri atlattıktan sonra) radyatörden oluşan sızma nedeniyle (hortum bağlantı bölgesinde sızıntı vardı, ama hortumdan değil, radyatörden sızıntı olduğunu gördük) radyatör değişti. (350 TL) Bu konuları internette araştırırken sabitlenmiş bir konu gördüm. Tek kullanıcı ben değilmişim. Kısaca özetlemek gerekirse, 2 yaşını geçen benzinli araçlarda (S40/V40) radyatöre bağlanan hortumu sıkan kelepçe paslanıyor. Sistemde bulunan yüksek basınç nedeniyle (20 +PSI) bir anda hortum patlayabilir ve sistemdeki suyunuz birkaç saniyede boşalabilir. Hele birde otobanda yüksek hızda giderken bu olursa, gerisini düşünmek bile korkunç geliyor. Yapacağınız (sorunu yaşamadan yaparsanız daha iyi olur) şey radyatöre bağlanan hortumun kelepçesini daha güçlü ve sağlam olan yenisiyle değiştirmektir. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 Geçmiş olsun abi. Can sıkıcı bir sorun. İnşallah daha fazla sıkıntı yaşatmaz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 Geçmiş olsun. Sorun kaldı mı peki şimdi? 1 Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 17 Ocak 2017 Yazar Paylaş 17 Ocak 2017 1 dakika önce, Sani Gerşon yazdı: Geçmiş olsun. Sorun kaldı mı peki şimdi? Şu anda aracı fazla zorlamadan gidiyorum. Yüksek devirde kullanmıyorum. Çünkü tamircide hortum bayağı sertti basınçtan dolayı. Takipteyim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 Hararet yüzünden conta yanıp sistem hava yapıyor olmasın? Çok can sıkıcı bi durum. Kaç modeldi araç? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 27 dakika önce, Cihat Küçükay yazdı: nedense lpg li arabalarda daha bir çok oluyor sanki bu hararet durumları. çok geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Misafir 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 Geçmiş olsun. Bilgi içinde ayrıca teşekkürler Volvo S40 sahipleri bu konuda önlem almalı gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 röno motoru olmalı bu seride? parçaları araken daha uygun rakamlı bulunabilir ismi röno olursa 1 Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay 17 Ocak 2017 Yazar Paylaş 17 Ocak 2017 4 saat önce, Sani Gerşon yazdı: Hararet yüzünden conta yanıp sistem hava yapıyor olmasın? Çok can sıkıcı bi durum. Kaç modeldi araç? Contada sorun yok, kontrol edildi. 2009 model benzinli araç. 4 saat önce, Ali Gök yazdı: 4 saat önce, Cihat Küçükay yazdı: nedense lpg li arabalarda daha bir çok oluyor sanki bu hararet durumları. çok geçmiş olsun Araca hiç lpg takılmamış, bende takmayacağım. Bir saat önce, Çağlar Bayur yazdı: röno motoru olmalı bu seride? parçaları araken daha uygun rakamlı bulunabilir ismi röno olursa Ben Ford motoru var diye biliyorum. Bazı parçaları Focus ile uyumlu çünkü. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 tdci psa grubu idi. benzinlisi röno olmalı? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 14 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: tdci psa grubu idi. benzinlisi röno olmalı? volvo sadece büyük hacimli motorlarınımı kendisi üretiyor artık ? Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Ocak 2017 Paylaş 17 Ocak 2017 57 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: büyük hacim kaldı mı? volvo da 2.0 2.4 litreler i kastettim daha büyüğü de yoktur sanırım 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts