Mustafa Kayalı 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Arkadaşlar memleketin en soğuk ili olan Ağrı'da yaşamaktayım bizim buralarda havalar ciddi şekilde soğuk oluyor. Bu gün sizler için bunun bir videosunu çekeyim dedim. Bu sabah hava -30 derece idi. Gerçi burda -38 i de gördüm ama o zaman bir video çekmek aklıma gelmedi. Aracımın -30 de ki çalışma performansı ilk çalıştırma sırasında aşınma sesleri gelse de araç tek marşta çalıştı. Ancak -38 de durum daha vahimdi şarkır şukur ses geliyordu zor güç çalışmıştı . . Bu arada araçta kullanılan yağ mobil 0w40 esp. https://youtu.be/f_sBeMmkQpI 3 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Bizde Konya da -28 leri gördük çok şükür sıkıntı yaşamadım.Çalışmadan sonra bir miktar bekledim. Akü ye dikkat etmek gerekli. Koltuk ısıtma bile yeterli gelmedi. Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 -30 °c ve daha düşük sıcaklıkların araca uzun vadede bir zararı var mıdır acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Yıpranma elbette daha çok olacaktır.. Plastikler in ömrü de keza kısalır 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Kayalı 21 Şubat 2017 Yazar Paylaş 21 Şubat 2017 zaten ilk çalıştırmada gelen sesler insanı bir korkutuyor içim cız ediyor ama el mahkum günlük kullanmak zorundayım aracı Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 (düzenlendi) Ardahan'da görevli iken -40 taksimatlı termometrenin patladığını dünya gözüyle görmüş ve o soğuğu yaşamıştım. Öncelikle 0-40 yerine 0-30 yağ daha uygun olabilir düşüncesindeyim. Ayrıca ben ve birçok kişi aracların (O zamanki araçlarım Tempra ve sonrasında Mazda 3.23'tü) kaputunun altına battaniye veya yorgan serer adeta motoru üşümesin diye sarardık. Motoru saranlarla sarmayanlar arasında bariz fark olurdu, bizim araçlarımız daha kolay çalışırdı. İmkan varsa denemenizi öneririm. Çalışmayan araçların alttan ateş yakılarak ısıtılması, gece belli aralıklarla 5-10 dakika çalıştırılması aklıma gelen diğer yöntemler ama ateş yakmak tehlikeli tabiki. En iyisi ise kapalı garaj tabi ama imkan varsa. En ayrıcalıklı olanlar ise kapalı garajı hatta kaloriferli kapalı garajı olanlardı. 21 Şubat 2017 tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi Yazım hatası 4 Yorum bağlantısı
Ramazan Turan 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Van/Çaldıran'da askerliğim kış dönemine denk gelmişti. Termometreler -38 demişti, yaklaşık 3-4 ay boyunca geceleri tüm araçlar sabaha kadar çalıştırılıyordu. Garaj için nöbetçi asker olurdu ve ara sıra gidip gaz verirdi. Allah kolaylık versin, aracınız dizel olsaydı muhtemelen çalıştıramazdınız... Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 Van/Çaldıran'da askerliğim kış dönemine denk gelmişti. Termometreler -38 demişti, yaklaşık 3-4 ay boyunca geceleri tüm araçlar sabaha kadar çalıştırılıyordu. Garaj için nöbetçi asker olurdu ve ara sıra gidip gaz verirdi. Allah kolaylık versin, aracınız dizel olsaydı muhtemelen çalıştıramazdınız... Multijettir sıkıntısız çalışır videodaki araç 200 bin km de. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 russia daki tüm sıvılardan galon galoın isterdim.. kailteli üretiyorlar 2 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Şubat 2017 Paylaş 21 Şubat 2017 -30 da kapılar donmadan açılıp kapanıyor mu ? Ben balıkesir bandırmada -5 de aracımın kapısını açmak için su döktüğümü bilirim. Tabi açtıktan sonra kapanması için kilidin diline de Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Şubat 2017 Paylaş 23 Şubat 2017 Dizel yakıt donmaya karşı katkılı olduğu sürece çalışmasında bir problem olmaz. (Bilindik marka istasyonlardan alınırsa zaten onlar donmaya karşı katkılı) Çünkü dizelin ısıtma bujisi gibi bir avantajı var. Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Şubat 2017 Paylaş 24 Şubat 2017 -30 da kapılar donmadan açılıp kapanıyor mu ? Ben balıkesir bandırmada -5 de aracımın kapısını açmak için su döktüğümü bilirim. Tabi açtıktan sonra kapanması için kilidin diline de [emoji4] Su dökmeyin zarar verirsiniz. -20 derecelerde sorunsuz açıp kapanıyor kapılar. Silikon spreyleyin fitilleri kapı kilidi için de white gres. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Şubat 2017 Paylaş 24 Şubat 2017 2 saat önce, Koray Demir yazdı: Su dökmeyin zarar verirsiniz. -20 derecelerde sorunsuz açıp kapanıyor kapılar. Silikon spreyleyin fitilleri kapı kilidi için de white gres. Bandırma nemli bir bölge. Sanırım -3 , -5 gibi havalarda bile yoğun bir buz olmasının sebebi bu. Kapı kolu oynamıyor bile. O bahsettiğiniz çözümler burada işe yaramıyor yani. Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 25 Şubat 2017 Paylaş 25 Şubat 2017 abi en önemlisi motor yağı kışın bana göre 5 30 teknik verilerinde yağın donması -45 derece diyor 10 40 yağda -30 diyor. 5 30 ile 10 40 yağların kışın çalışmasına kendi aracımda bizzat şahit oldum 5 30da araç çok rahat çalıştı 10 40 da ise vuruntulu çalıştı. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts