İçeriğe Yönlendir

Mondeo 3 - 2.0 TDCI 2 Yıllık Hararet Çilesi


Mehmet Orhan

Recommended Posts

Mehmet Orhan
9 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

Özet alalım.
Neler yapıldı bu sorunla ilgili

yapılanlar

-termostat

-devirdaim

-yağ soğutucu termostat (devirdaim üzerindeki bahsettiğiniz bu mu?)

-2. seviye fan rolesi

-radyatör kapağı

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
3 saat önce, Mehmet Orhan yazdı:

yapılanlar

-termostat

-devirdaim

-yağ soğutucu termostat (devirdaim üzerindeki bahsettiğiniz bu mu?)

-2. seviye fan rolesi

-radyatör kapağı

 

 

Bişey kalmamış. Antifriz kaç derece.. 

Radyatörü söküp temizlemek kalmış bi. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan
(düzenlendi)
6 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bişey kalmamış. Antifriz kaç derece.. 

Radyatörü söküp temizlemek kalmış bi. 

 

antifirizi sonbaharda  %50 antifiriz- %50 saf su  olacak şekilde komple yenilemiştim. Kapağı değiştirmeden önce 1lt kadar su takviyesi yapmışımdır soğutma sisteminde şuan %35-40 arası antifiriz vardır diye düşünüyorum. Kaç dereceye tekabül ediyor tam bilmiyorum.  

ben de radyatör temizliği ile başlamayı düşünüyorum. 

O da fayda etmezse  fanı kontrol ettireceğim. Hala fanın 2. kademesinin yeterli hızda dönmediği gibi bir his var içimde.

tarihinde Mehmet Orhan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Furkan Cıbıl

Boru tesisatı tıkalı filan olabilir mi? Su kabı soğuksa motora soğuk su gönderen borular da tıkanıklık olabilir mi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Radyatör gibi görünüyor, hararet anında iyi bir usta belirleyebilir giriş çıkış hortumlarını elle kontrol ederek..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
19 saat önce, Mehmet Orhan yazdı:

 

antifirizi sonbaharda  %50 antifiriz- %50 saf su  olacak şekilde komple yenilemiştim.

 

-25 derece olacak şekilde ayarlatın.

Aşırı antifriz kullanımı da hararete sebep oluyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Orhan

Dün felaket şeyler oldu.   İş dönüşü trafikte gauge menü'de 104 dereceye  fırladı hararet. Zaten klimanın yetersiz soğutması, 100 ü geçince iyice sıcak üflemeye başlaması iyice fandan şüphelendirmeye başlamıştı. Tam park ederken termostat hortumu basınçla yerinden fırladı.   Hortumu takıp, antifiriz bulaşan yerleri elim yettiğince yıkayıp  işe gittim.  101 derece motor sıcaklığıyla arabayı parketip  motor çevresine bulaşan antifirizleri temizlemeye başladım. (buharlaşan antifirizler yüzünden millet trafikte kaçıyordu:D)  Arabayı stop ettireli 2-3dk olmasına rağmen temizlik yaparken birden bire fan çalışmaya başladı. Hemen atlayıp sanayiye gittim olayı elektrikçiye anlattım. Fanı kontrol ederken ilk kademe fanın devreye girmediğini söyledi. giriş çıkışları ölçtü, kabloyu kontrol etti sorun bulamadı. Fan soketini güzelce temizleyip tekrar taktı yerinden oynamayacak şekilde sabitledi. 20 km  dur kalk yaparak rampalı yollarda dolaşarak hararet yaptırtmaya çalıştım başaramadım. 1 kere 98 dereceye getirebildim daha da gitmedi. motor ısınınca hafif ılık üflemeye başlayan klima buz gibi üflemeye devam etti. Akşam dönüşte, düne göre daha yoğun trafikte eve geldiğim halde  85 dereceyle arabayı parkettim. Pek inanmak istemesem de şimdilik düzeldi :)

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Koray Demir
 
-25 derece olacak şekilde ayarlatın.
Aşırı antifriz kullanımı da hararete sebep oluyor. 

Fabrika -40 derece olacak şekilde çıkarıyor üretim hattından bence sebep bu değil ve olmamalı.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fabrika -40 derece olacak şekilde çıkarıyor üretim hattından bence sebep bu değil ve olmamalı.

Fabrika sıfır ve orjinal sisteme koyuyor onu. :)
Devirdaim kaçırıyorsa antifrizi çevirmede daha da zorlanıyor.
Benim önerdiğim bir çözüm değil zaten, tespit tekniği idi. :)

Zaten sorun fandaymış. Düzelmiştir inşallah.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 15.06.2017 at 02:48, Serkan Toker yazdı:

-40 da sorun olmuyor da + 40 da sorun oluyor diyebilir miyiz o zaman ?

Aynen. Dışarı -40 iken sorun yok. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tren fena ateş atıyor :)

Audi'deki teknolojik gelişme nasıl belli ediyor kendini. İki dizel arasında uçurum var. Mazottan ziyade yağın donması motorun zor çalışmasına neden oluyor videolara bakınca

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Alan
On 14.06.2017 at 23:39, Mehmet Orhan yazdı:

Dün felaket şeyler oldu.   İş dönüşü trafikte gauge menü'de 104 dereceye  fırladı hararet. Zaten klimanın yetersiz soğutması, 100 ü geçince iyice sıcak üflemeye başlaması iyice fandan şüphelendirmeye başlamıştı. Tam park ederken termostat hortumu basınçla yerinden fırladı.   Hortumu takıp, antifiriz bulaşan yerleri elim yettiğince yıkayıp  işe gittim.  101 derece motor sıcaklığıyla arabayı parketip  motor çevresine bulaşan antifirizleri temizlemeye başladım. (buharlaşan antifirizler yüzünden millet trafikte kaçıyordu:D)  Arabayı stop ettireli 2-3dk olmasına rağmen temizlik yaparken birden bire fan çalışmaya başladı. Hemen atlayıp sanayiye gittim olayı elektrikçiye anlattım. Fanı kontrol ederken ilk kademe fanın devreye girmediğini söyledi. giriş çıkışları ölçtü, kabloyu kontrol etti sorun bulamadı. Fan soketini güzelce temizleyip tekrar taktı yerinden oynamayacak şekilde sabitledi. 20 km  dur kalk yaparak rampalı yollarda dolaşarak hararet yaptırtmaya çalıştım başaramadım. 1 kere 98 dereceye getirebildim daha da gitmedi. motor ısınınca hafif ılık üflemeye başlayan klima buz gibi üflemeye devam etti. Akşam dönüşte, düne göre daha yoğun trafikte eve geldiğim halde  85 dereceyle arabayı parkettim. Pek inanmak istemesem de şimdilik düzeldi :)

 

Geçen yıl benim de başıma gelmişti klima sıcak üflemeye başlıyordu fan komple değişti 1 yıldır Allah şükür sorun yok

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...