Hasan Yıldız 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Motorda muhtelif yag kacaklari dolaysiyla usta once motorun yikanmasi akabin de 2-3 sonra kontrol ve teshisi koyalim demesine uzerine motoru alttan yikattirdim.Eve gelene kadar hic bir sikinti yoktu.Ertesi gun araci calirlstirdigim da aku lambasi yandi.Stop edip mars yaptigimda sorunsuz bir sekilde calisiyor ve 30 sn sonra aku lambasi yaniyor ve sonmuyor.Bu gun yaklasik 50 km yol ve 8-9 defa mars yaptim hepsinde ayni sekilde davrandi aracim.Aku lambasi her ne kadar sarj yapmadigini soylese de,Anladigim kadariyla aku sarj oluyo sorun nerde olabilir acaba?Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Yeterli Şarj yapmıyordur muhtemelen. Aküden harcıyordur. Voltaj ölçümü yapın. Yorum bağlantısı
Koray Demir 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Konjektör veya dinamonun rotör statör parçaları arıza verirse akü şarj uyarı lambası yanar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Haziran 2017 Paylaş 16 Haziran 2017 Toleransin disinda sarj yapiyordur. Bir süre sonra akunuz bitecek, hazırlıklı olun. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 17 Haziran 2017 Yazar Paylaş 17 Haziran 2017 Anladigim kadariyla alternator diyot tablosu sivi temasi sonrasi oksitlenmeye bagli ariza verdi.Fiziki kontrol icin bu gun gidecegim zaten.Umarim konjektor degisimiyle kurtaririm sonucu burdan paylasirim.Degerli yorumlariniz icin tesekkurler. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 18 Haziran 2017 Yazar Paylaş 18 Haziran 2017 Sarj seviyesi 13 ile 15.6 volt arasi geziniyor.Bir ara 13.9 da sabitlendi ve isik surekli yanik kalmaya devam etti.Montaj alternator markasi magnetti marelli,magnetti marellinin konjektorunu orjinal olarak temin ettim.Bu asamada diyot tablasinin da arizali olma olasili nedir.Arastirmalarima gore diyot tabblasinin orjinali yok.Yan sanayi olarak buluna biliyor,ama cozum olmaktan uzak oldugunu ogrendim.Arizali ise tamiri konusunda ehil bir elektrikci ilk secenegim olacak olmaz ise yan sanayi de olsa degisim yapacagim.En son secenegim ise en pahali secenek olan alternator degisimi. Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 19 Haziran 2017 Yazar Paylaş 19 Haziran 2017 Konjektör degisimi yapildi,lakin durum daha da kotu oldu.Voltaj 12-16 v arasi dalgalanmaya basladi ve alternator degisiminin en saglikli karar oldguna karar verdik.Denso marka alternator takildi.Sarj lambasi artik yanmiyor,voltaj stabil,en onemlisi de 7 senedir beni deli eden binlerce tl masraf yapip duzeltemedigim rolanti dengesizligi duzeldi. 4 Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 23 Haziran 2017 Yazar Paylaş 23 Haziran 2017 Aklima takilan bir soru var.Alternatoru ilk denememizde 13.8 de sabitti.Tamirciden donus yolunda sarj oldukca yavas yavas artti 15.1 te sabitlendi.bu degerler normalmidir.15.1 bana biraz fazla geldi.Normali 14.8 diye hatirliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran 2017 Paylaş 23 Haziran 2017 3 saat önce, Hasan Yıldız yazdı: Aklima takilan bir soru var. Alternatoru ilk denememizde 13.8 de sabitti.Tamirciden donus yolunda sarj oldukca yavas yavas artti 15.1 te sabitlendi.bu degerler normalmidir.15.1 bana biraz fazla geldi.Normali 14.8 diye hatirliyorum. Normal değil... 13,8 de dursa iyiymiş.. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 23 Haziran 2017 Paylaş 23 Haziran 2017 Aldığınız ürün garantilidir muhtemelen. Yerinizde olsam değiştirirdim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran 2017 Paylaş 23 Haziran 2017 Focus 1 de beyinden ayarlı şarj var. Alternatör komple değişmeden tamiri çokçok zor. Bu arada keşke parça değişmeden önce akü kontorl edilse idi. Gözü bozulmuş sa da şarj dalgalnır Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız 23 Haziran 2017 Yazar Paylaş 23 Haziran 2017 (düzenlendi) 4 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Focus 1 de beyinden ayarlı şarj var. Alternatör komple değişmeden tamiri çokçok zor. Bu arada keşke parça değişmeden önce akü kontorl edilse idi. Gözü bozulmuş sa da şarj dalgalnır Caglar Bey alternator degisimi yapildi lakin kontak acildiginda 12.7 v Mars aninda 10 v Calismasiyla 13.8 v ve calistikca dalgalanmadan 15.1 v a kadar cikiyor ve sabitleniyor. 13.8 den-15.1 e cikmasi,yaklasik 50 km sonunda gerceklesiyor. Cevremde ki iki adet ayni model focusu inceledigimde hemen hemen ayni davraniyor ama 14.8 v da sabitleniyor. Tabi ki bu olcumler gage menuden yapiliyor.Ölcumler ne denli sagliklidir bilmiyorum... 23 Haziran 2017 tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi imla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran 2017 Paylaş 23 Haziran 2017 0.3 gibi bir fark olabilir bence Yorum bağlantısı
Recommended Posts