Orhan Demirden

2015 1.6 TDI DSG Yoğun Trafik Sonrası Yaşadığım Problem

Bu konuda 15 ileti var

Öncelikle herkese merhabalar. 2 gün önce yoğun trafikte kalmıştım sonrasında eve ulaşıp ertesi gün aracı çalıştırdığımda ilk başta biraz teklemeye başladı gaz verdim düzeldi ancak şunu farkettim ki önceden vites D konumundayken frenden ayağımı çekip daha gaza basmadan düz yolda bile kendini direk ileri atan aracım şimdi atmıyor. Yokuşta bile gaz vermeden yavaş yavaş kendisi ileri gidiyordu şimdi geriye kaçırıyor. Auto hold ile alakalı bir durum olmadığını biliyorum auto hold düzgün çalışıyor kontrollerini yaptım. Düz vites bir araç olsa baskı balata diyeceğim. Aklıma yakıt ile alakalı bir durum olabilirmi diye geliyor ama aracı bu durumdan sonra biraz yüksek devirli kullandım yakıttan dolayı boğulmuşsa felan diye ama sonuç pek değişmedi. Bu durum neyle alakalıdır bilgisi düşüncesi olan arkadaşlar paylaşabilirse çok sevinirim.

Saygılarımla

tarihinde Metin Akbal tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post

Bence baski balata problemi. dsg düz vitestir zaten. Otomatik degil otomatiklestirilmis vitestir. autohold ise otomatiklestirilmis sanzimanli araclarda fren vasitasi ile yapilir.

Robot kisminda da problem olabilir

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Rölantiniz düzgün mü ? Yoğun trafikte nasıl kalmıştınız ?

Stop mu etti ?

 

Ben motor kaynaklı bir sorun olduğunu düşünüyorum.

Yürüyebilmesi için devir yükselmesi gerek. rölanti yükselemiyorsa yürüyemiyordur. 

 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post

Tanımlamalarınızdan şanzıman ile alakalı bir durum göremedim ama, geri kaçması çok ilginç.

İletiyi paylaş


Link to post

Gaz verince gidiyor mu? ben gitmiyor gibi anladim

auto hold calisiyor ama geri kaciyor, stop etmiyor

İletiyi paylaş


Link to post
55 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

auto hold calisiyor ama geri kaciyor, stop etmiyor

 

ilk yoruma dikkat edersen, auto hold aktif olmadığı anlaşılıyor.

Freni bırakınca yürümesi gerekirdi diyor. autohold aktif ise freni bırakınca yürümez. Gaz vermesini bekler. 

 

Bu sebeple autoholddan ayrı düşün olayı Eren.. 

İletiyi paylaş


Link to post
4 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

ilk yoruma dikkat edersen, auto hold aktif olmadığı anlaşılıyor.

Freni bırakınca yürümesi gerekirdi diyor. autohold aktif ise freni bırakınca yürümez. Gaz vermesini bekler. 

 

Bu sebeple autoholddan ayrı düşün olayı Eren.. 

Simdi bir daha okudum. autohold dedigin gibi baska bir mevzuymus. orada sorun yok.

Yine yanlis anlamadiysam: araba yokusa giriyor, ayak gazdan cekiliyor... araba yavas yavas gidecegine geri gitmeye basliyor ve stop etmiyor. Eger böyleyse baski balata veya robot degil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
15 dakika önce, Eren Gökmen yazdı:

Simdi bir daha okudum. autohold dedigin gibi baska bir mevzuymus. orada sorun yok.

Yine yanlis anlamadiysam: araba yokusa giriyor, ayak gazdan cekiliyor... araba yavas yavas gidecegine geri gitmeye basliyor ve stop etmiyor. Eger böyleyse baski balata veya robot degil mi?

 

Araba durur vaziyette, ayak frende (autohold off)

Ayağını frenden çekiyor ve gaz vermiyor. Vites D konumunda, Bu aşamada tüm otomatik araçlar gibi bu aracın da ileri doğru yürümeye başlaması gerekir.

 

Çok dik ise yapacak bir şey yok, her otomatik geriye kaçabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post

DSGde frene tam basılı olmayınca devir 1000'e çıkıyor yarı kavrama yapıp yürümeye hazırlanıyor. Bu olmuyor mu?

İletiyi paylaş


Link to post

filoda 2013 modeli yenileyip 2015 gelmişti. malum İstanbul hep yoğun trafik.. Aynı şikayet yüzünden  2013 ü geri çağırdılar ; ve hala, sorunsuz kullanımda. Belki de yazılımsal bir sorun var.

İletiyi paylaş


Link to post
4 saat önce, Orhan Demirden yazdı:

Öncelikle herkese merhabalar. 2 gün önce yoğun trafikte kalmıştım sonrasında eve ulaşıp ertesi gün aracı çalıştırdığımda ilk başta biraz teklemeye başladı gaz verdim düzeldi ancak şunu farkettim ki önceden vites D konumundayken frenden ayağımı çekip daha gaza basmadan düz yolda bile kendini direk ileri atan aracım şimdi atmıyor. Yokuşta bile gaz vermeden yavaş yavaş kendisi ileri gidiyordu şimdi geriye kaçırıyor. Auto hold ile alakalı bir durum olmadığını biliyorum auto hold düzgün çalışıyor kontrollerini yaptım. Düz vites bir araç olsa baskı balata diyeceğim. Aklıma yakıt ile alakalı bir durum olabilirmi diye geliyor ama aracı bu durumdan sonra biraz yüksek devirli kullandım yakıttan dolayı boğulmuşsa felan diye ama sonuç pek değişmedi. Bu durum neyle alakalıdır bilgisi düşüncesi olan arkadaşlar paylaşabilirse çok sevinirim.

Saygılarımla

 

Başlığın yeri itibarı ile, aracınız Octavia sanırım.

 

Bu durumda da, "auto-hold" değil, "hill-holder" fonksiyonundaki değişimden bahsediyor olmalısınız.

 

Isınmadan kaynaklı olarak balatası biraz rendelenmiş olabilir. Aşınma dozuna göre, yazılım yolu ile bir düzeltme mümkündürr.

 

skodaturkey forumunda, kalibrasyon / resetleme ile ilgili bir başlık mevcut. Uygulayanlar arasında, şikayetçi olan da, yok gibi:

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=17798

 

 

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
2 saat önce, Kerem Kurluva yazdı:

 

Başlığın yeri itibarı ile, aracınız Octavia sanırım.

 

Bu durumda da, "auto-hold" değil, "hill-holder" fonksiyonundaki değişimden bahsediyor olmalısınız.

 

Isınmadan kaynaklı olarak balatası biraz rendelenmiş olabilir. Aşınma dozuna göre, yazılım yolu ile bir düzeltme mümkündürr.

 

skodaturkey forumunda, kalibrasyon / resetleme ile ilgili bir başlık mevcut. Uygulayanlar arasında, şikayetçi olan da, yok gibi:

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=17798

 

 

ancak linkteki gaz potans kalibrasyonun anlatımı sanırım

İletiyi paylaş


Link to post
2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

ancak linkteki gaz potans kalibrasyonun anlatımı sanırım

 

skodaturkey forumunda, "reset" leme konusunun atfedildiğiğ başlık şu adreste bulunuyor:
https://www.briskoda.net/forums/topic/228192-reseting-dsg/

 

Ayrıca, içersinde bu konunun geçtği pekçok farklı forum kaynağı da mevcut.

 

Kendi incelediklerimde, anlatılan işlemler hep, dsg şanzıman ile ilişkilendiriliyorlar.

 

Netice olarak, balata(lar)daki aşınma sonucu değişen kavrama nokta(lar)ının sistem tarafından yeniden tayini için, yazılım marifetiyle yapılan bir adaptasyon olarak yorumladım ben bu işlemi.. 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
13 saat önce, Kerem Kurluva yazdı:

 

Netice olarak, balata(lar)daki aşınma sonucu değişen kavrama nokta(lar)ının sistem tarafından yeniden tayini için, yazılım marifetiyle yapılan bir adaptasyon olarak yorumladım ben bu işlemi.. 

 

Sayenizde bir şey daha öğrendik.. Teşekkürler Kerem Bey. 

İletiyi paylaş


Link to post
2 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sayenizde bir şey daha öğrendik.. Teşekkürler Kerem Bey. 

 

Bir faydam oldu ise, ne mutlu :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post