İçeriğe Yönlendir

Mondeo - Takasa Değer mi?


Selman Yalçın

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

palioya devam. konuyu okuyorum baştan beri.

 

kronik sorunlar genelde kolay çözülür çünkü çok kişi yaşamıştır. Korkmayın araştırın yaptırın.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
13 saat önce, Selman Yalçın yazdı:

Bilmiyorum artık inşallah hayırlı bir girişim olur.Aslında merak ettiğim bir konu 97 model mondeoya binilir mi? Ne tür masraflar çıkarır? 

97-98 model olup hız sabitleyici var diyen araçlara denk geldim. Misal şunun gibi.

 

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-sedan-manuel-ghia-540919328/detay/

 

bu saatten sonra, 97/99/95/2000 olsun model yılı değil, o yıldan itibaren sahipleri ve tamricileri neler yapmış o önemlidir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
araba sıfırı iken de yapıyormuymuş bu dalgalanmayı
Onu bilmiyorum abi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
31 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı:

araba sıfırı iken de yapıyormuymuş bu dalgalanmayı

Bu sorunu sanıyorum lpg ile yapıyordu marealar.

Buradaki palioda da lpg vardır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Selman Yalçın
On 16.03.2018 at 18:40, Önder Özcan yazdı:

Marea için konuşuyordu İlkay.  O konuyu ben biliyorum, DH de okumuştum marea grubunda. Bi şase kablosuydu galiba, onu kalınıyla değiştirince düzeliyor. Mareayla palio aynı mıdır acaba? Yoldayım, evden bakmam lazım.

Marea ile palio aynı motoru kullanıyor.

 

On 17.03.2018 at 00:02, Önder Özcan yazdı:

Bu sorunu sanıyorum lpg ile yapıyordu marealar.

Buradaki palioda da lpg vardır diye düşünüyorum.

 

Evet aracımda LPG mevcut.

 

Aslında DHyi bende takip ediyorum, ancak net bir sonuca ulaşamadım. Kimisi rölanti valfini değiştirip sonuca ulaşıyor kimi gaz kelebeği temizliğinden sonra düzeldi diyor. Ancak benim aracımda her ikiside yeni yapılmış. Arada bir dengesiz hareketleri olmasa aracımdan gayet memnunum. Sorunlarım şöyle ;

 

1- Araç ilk çalıştırmada 5-10 sn beklemeden hareket edersem çabucak stop ediyor,

2- Bazen hiç bir sorun yokken ilerliyorum ama vitesi boşa attığımda yada vites değiştirirken ayağım 2-3 sn debriyajda basılı iken bir bakıyorum arabanın devri kendi kendine yükseliyor 2500-3000 lere çıkıyor kendi kendine, vites yükseltip devrini düşürdüğümde normale dönüyor. Bu iki sorun çok dert değil açıkçası asıl sorun 3.sü

3- Araç olması gerektiği gibi hareket ediyorken, vitesi boşa attığımda yada vites değiştirirken ayağımı debriyajda 2-3 sn beklettiğimde araç devrini düşürüyor ve stop ediyor. Özellikle kavşaklarda ve sokak aralarında büyük sıkıntı yaşıyorum. Bir kaç kez bunu sıkışık trafikte de yaptı enjeksiyonlu araçta bu şekilde çalıştırmanın pek sağlıklı olmadığını biliyorum ancak hareket halinde olduğum için vurdurma yöntemiyle aracı tekrar çalıştırdım. Acemi bir sürücü hem kendisini hemde trafikteki diğerlerini çok sıkıntıya sokabilir. O yüzden bu sorun biraz can sıkıyor. Onun dışında biraz fazla yakması hariç aracımı seviyorum :)

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
44 dakika önce, Selman Yalçın yazdı:

Marea ile palio aynı motoru kullanıyor.

...

Siz marea için söyleneni yapın bence. Gaz kelebeğine gelen şase kablosunu kalın kabloyla değiştirin.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Özden
(düzenlendi)
Bir saat önce, Selman Yalçın yazdı:

Marea ile palio aynı motoru kullanıyor.

 

Eski bir marea kullanıcısı olarak yardımcı olmaya çalışayım:

1- Şase kablosunun yenilenmesi, şase bağlantılarındaki korozyonun temizlenmesi (kablonun illa kalın olmasına vs. gerek yok yenilenmesi yeterli)

2- Gaz kelebeğinin temizlenmesi, rölanti valfinin bağlantılarının gözden geçirilmesi temizlenmesi (Gaz kelebeği ve rölanti valfi tek parça, değiştiği zaman ikisi de değişiyor.)

3- Maf sensörü temizliği

4- Filtreden sonraki hava kabının kontrolü, çatlak vs. varsa tamiri (sıfırını bulmak zor bulunsa pahalı)

Yukarıdakilerin faydası olmazsa gaz kelebeğini değiştirin

 

Ayrıca üçüncü sorun için ateşlemeyi kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Tekleme vs de varsa silindirlerin biri düzgün çalışmıyor olabilir.

tarihinde Harun Özden tarafından düzenlendi
*Ekleme
  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selman Yalçın

Bilgi aktarımı için teşekkür ederim. Kablo değiştirme işine bakacağım en kısa zamanda. Harun Bey dediklerinizin hepsi yapıldı bir tek kablo işi kaldı inşallah onuda halledersek sorun ortadan kalkar diye ümit ediyorum. Aracımın ateşlemesinde sorun olduğunu sanmıyorum, çünkü tekleme vs. bir sorunla karşılaşmadım. Performans olarak çok çok iyi.

 

Peki bu işlemi Konya'da nerede yaptırabilirim yada ben yapabilir miyim? Ampül değiştirmek T çekmek dışında elektrik bilgim yok. Ancak motor konusunda Accordumun subab ayarını kendim yapıyorum, 10binlik bakımlarını kendim yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Harun Özden
27 dakika önce, Selman Yalçın yazdı:

Bilgi aktarımı için teşekkür ederim. Kablo değiştirme işine bakacağım en kısa zamanda. Harun Bey dediklerinizin hepsi yapıldı bir tek kablo işi kaldı inşallah onuda halledersek sorun ortadan kalkar diye ümit ediyorum. Aracımın ateşlemesinde sorun olduğunu sanmıyorum, çünkü tekleme vs. bir sorunla karşılaşmadım. Performans olarak çok çok iyi.

 

 LPG var demişsiniz, bu motorlar sıcak çalışıyor lpg ile birlikte. Bunun sonucu olarak buji kabloları çabuk eskiyip kırılganlaşıyor. En küçük söküp takmada dikkat edilmezse içten kırılma yapıyor. Sonucunda ise düzensiz rölanti, fazla yakma, boğularak stop etme gibi sorunlar oluşuyor. Buji kablolarını kontrol ettiğinizde de sağlam gözüküyor aksi gibi, farkı ancak yenisini taktığınızda görüyorsunuz. 

 

Siz yok demişsiniz ama ben yine de ateşleme kontrolünü buji ve buji kablolarının yenilenmesini tavsiye ederim, eğer araca binmeyi düşünüyorsanız.

Yorum bağlantısı
Selman Yalçın

Buji ve buji kabloları hepsi yenilenmiş :) Acaba bir süre sadece benzinde mi kullansam?

Yorum bağlantısı
Harun Özden
34 dakika önce, Selman Yalçın yazdı:

Buji ve buji kabloları hepsi yenilenmiş :) Acaba bir süre sadece benzinde mi kullansam?

 

Akü kutup başını söküp 15-20dk bekleyin beyin verileri sıfırlansın. :)  Rölanti için geçici çözüm olur, ancak 3. sorun devam eder gibi

Yorum bağlantısı
Selman Yalçın

Onuda denemekte fayda var.

 

3. sorun dediğim gibi her zaman yapmıyor. Yeri geliyor 20 kmlik şehir içi mesafede sorunsuz bir şekilde giderken yeri geliyor 5 kmlik mesafede yapıyor. Çok dengesiz bir araç :) Daha önce focus dışında hep japon marka araç kullandım. Ve japonlar hakikaten kullanıcı odaklı düşünüyor. Babamda 2004 yılında sıfır aldığı corolla hala duruyor, daha baskı balatasını değiştirmedi, motor kısmında en ufak bir arıza yapmadı. Hakeza bende sırasıyla 2001 ve 2006 model corollalara sahip oldum. 2001 yılındaki aracım lpgden kaynaklı subab arızası verdi onun dışında bir sıkıntı çıkarmadı. Ve halen kullandığım accord 282bin km de ve aldığımdan beri yapılması gereken bakımlar dışında bir sıkıntı çıkarmadı. Focusunda hakkını yemeyeyim oda sorunsuzdu ama deyim yerindeyse harbiden taş gibi kütük gibi arabaydı. Yalnız bu fiyat grubuna olan ön yargılar yersiz değilmiş kendim tecrübe edinmiş oldum :) 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

9 ay ömrünü marea ile çürütüp gençliğini heba etmiş ve intiharın eşiğinden dönerek beni tamir işine adım attıran eski bir kullanıcı olarak öncelikle fiat mı lanet olsun diyorum :D ve 3. sorun için tek tavsiyemin krank sensörünün değişmesi gerektiğini belirtmek istiyorum. O sensörü ki çalıştırmadan tutun, stop etmeye, teklemeye, rolanti dalgalanmasına kadar bir dünya soruna yol açar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selman Yalçın
On 20.03.2018 at 14:57, Derviş Dursun yazdı:

9 ay ömrünü marea ile çürütüp gençliğini heba etmiş ve intiharın eşiğinden dönerek beni tamir işine adım attıran eski bir kullanıcı olarak öncelikle fiat mı lanet olsun diyorum :D ve 3. sorun için tek tavsiyemin krank sensörünün değişmesi gerektiğini belirtmek istiyorum. O sensörü ki çalıştırmadan tutun, stop etmeye, teklemeye, rolanti dalgalanmasına kadar bir dünya soruna yol açar 

Çok güzel moral verdiniz ya teşekkür ederim :D 

 

Şimdilik dert etmiyorum, mayıs sonunda muayenesi doluyor,  muayeneden kusursuz geçebilmek için öncelikle yağ sızıntılarını önlemem gerekiyor :D Önümüzdeki ay yağ filitre bakımı yapacağım. bakalım ne olacak. 3. sorun sürekli yapmıyor, şimdilik yolda kalmadık şükür :) 

Yorum bağlantısı
Derviş Dursun
Çok güzel moral verdiniz ya teşekkür ederim [emoji3] 
 
Şimdilik dert etmiyorum, mayıs sonunda muayenesi doluyor,  muayeneden kusursuz geçebilmek için öncelikle yağ sızıntılarını önlemem gerekiyor [emoji3] Önümüzdeki ay yağ filitre bakımı yapacağım. bakalım ne olacak. 3. sorun sürekli yapmıyor, şimdilik yolda kalmadık şükür [emoji4] 
Valla daha iyi motive etmek isterdim ama gerçekler acı maalesef :D
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Münir Nurettin Taşova
On 15.03.2018 at 18:10, Celalettin Süğürtin yazdı:

99-2000 modellerde hız sabitleyici yok biliyorum, inşallah yanılmıyorumdur.

 

 

2000 ile 2001 modelde yok. 99 modelde mevcut.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Selman Yalçın

Merhaba arkadaşlar, paliomu geçtiğimiz günlerde sattım ve yerine tanıdık birinden 99 astra g aldım. Palioyu 15e verdim bunu 23e aldım. Araç 2. sahibinden 152bin kmde. İki parça değişen 4 parça boya ve bir iki parçada güneş yanığı var. Paliodan sonra araba çok konforlu geldi. 

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
9 dakika önce, Selman Yalçın yazdı:

Merhaba arkadaşlar, paliomu geçtiğimiz günlerde sattım ve yerine tanıdık birinden 99 astra g aldım. Palioyu 15e verdim bunu 23e aldım. Araç 2. sahibinden 152bin kmde. İki parça değişen 4 parça boya ve bir iki parçada güneş yanığı var. Paliodan sonra araba çok konforlu geldi. 

 

Astra G güzel arabadır, hayırlı olsun

Yorum bağlantısı
Selman Yalçın

Teşekkür ederim. Evet paliodan sonra palionun ne kadar güvensiz bir araba olduğunu bir kez daha anladım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selman Yalçın
On 07.05.2018 at 14:58, Ali Gök yazdı:

Hayırlı uğurlu olsun güzel günllerde kulanmanız dileği ile :nazar:

Eyvallah teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...