Burak Şahin2 17 Mart 2018 Paylaş 17 Mart 2018 arkadaşlar bir sıkıntı var. 2008 1,6 tdci aracın alt plastik kapağında yağ gördüm, karterin altına gelecek şekilde. Ustaya gittim(özel servis) karteri söktü, temizledi tekrar sıvı conta sürdü taktı fakat bir kaç gün sonra yine aynı sıkıntı oldu. Tekrar gittim, ondan bir şey olmaz vb dedi, bir hafta sonra yine bakarız vb dedi... kafam bozuldu sanayide başka bir ustaya gittim(sadece FORD bineklerle ilgilenen) dedim böyle böyle, kaldırdı lifte, baktı, karter kenarlarından kaçırıyor abi dedi ama pek bir zararı olmaz dedi, ben titiz adamım böyle yağ akıtmasın dedim, peki o zaman dedi, yeni orijinal karter aldık(eskisinin eğik olabileceğinden dolayı dedi) tekrar sıvı conta sürdü kapattı.aradan bir iki hafta geçti az önce yine baktım, yine karterin altına denk gelecek şekilde yağ(az miktarda yine akmış) size sorum , bu karteri söküp takmak bu kadar mı zor ???? Başka yerden olsa bu yağ iki farklı yer baktı, ben anlamadım. Buralarda usta yok, yetkili servise mi gideyim ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Mart 2018 Paylaş 17 Mart 2018 civatları değişerek tekrar takılsın, uygun sıvı conta ile. muhtemelern civatalar sıkamıyor 1 Yorum bağlantısı
Burak Şahin2 1 Nisan 2018 Yazar Paylaş 1 Nisan 2018 (düzenlendi) Merhabalar, aynı problemi olanlar için deneyim olması için paylaşmak istedim. Cevap için Çağlar Beye teşekkür ederim. Yağın geldiği yerin krank keçesi olduğunu söyledi sanayideki başka bir usta. Krank keçesinden kaçırdığı için (çok az bir kaçırma, hatta usta bunun için masraf etmene gerek yok, bunun sana bir zararı da olmaz, eksiltecek kadar bir kaçak yok dedi ama niye altta yağ damlası görünsün ki, benim için azı da bir çoğuda ) kenardan doğru yağ karterin yapışma bölümünde birikiyordu, haliyle karterden kaçırıyor dendi önceden Keçe değişti. Bugün kontrol ettim herhangi bir iz yok şimdilik. İlerleyen günlerde bakacağım. Hazır cevap yazmışken bilen bir arkadaş cevaplarsa sevinirim ; Dün krank keçesi değişirken motor soğutma suyuda temiz bir kaba alındı(kırmızı antifirzli) ve usta tekrar iş bitince aynı bu antifirizli suyu koydu arabaya. Bugün bakayım dedim soğutma suyu kabına, su miktarı min. çizgisinin altına hafiften inmiş, dün havasını aldı usta ama bir kaç gün kontrol et, eksilmesi normal, eksilirse tamamla dedi.Tamamlamadan önce su kabının içine parmağımı soktum, antifirizli su bildiğiniz ayçiçek yağı gibi yağlıydı. Kapağın altında pislik, birikinti beyazlaşma ,leke vb katılık yok. Yere bir kaç damla döktüm, hava bayağı güneşliydi. Amacım, çok yağlıysa güneşte buharlaşmaz diye düşündüm ama 10-15 dk sonra yağ ve su (sıvı) izi kalmadı. Kıssadan hisse, motor soğutma suyunun bir miktar yağlı gibi olması normal mi ? 1 Nisan 2018 tarihinde Burak Şahin2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Nisan 2018 Paylaş 1 Nisan 2018 antifriz yağlıdır. motor yağı başka. suya motor yağı katarsak pembe / kahve renkli çamurlu köpüklü bir sıvı olur Yorum bağlantısı
Burak Şahin2 1 Nisan 2018 Yazar Paylaş 1 Nisan 2018 1 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: antifriz yağlıdır. motor yağı başka. suya motor yağı katarsak pembe / kahve renkli çamurlu köpüklü bir sıvı olur O zaman sıkıntı yok Çağlar bey Çok teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts